Problemer med skvalderkål
Fra : Lisette

Dato : 03-06-01 22:20

Hej

Er der nogen der kender en effektiv metode til at få bugt med skvalderkål i
haven? Vi bor lige op til en lille dam og derfra kommer utrolig mange
skvalderkål, som er næsten umulig at få fjerne, da de har så lange rødder.

Med venlig hilsen

Lisette

Fra : Astrid Vest Andrease~

Dato : 03-06-01 22:43

Du kan nok ikke udrydde den sådan et sted. Begræns den ved at have græsplæne
i hvert fald et par meter inden søen, så holder den sig måske der.

Venlig hilsen
Astrid Vest

Lisette <kllh@mail.tele.dk> skrev i en

Fra : jso

Dato : 04-06-01 07:30

Ja knofedt, knofedt og atter knofedt.

Hvis stedet er utilgængelig på grund af hæk mm, kan du gøre som jeg gjorde i
min hæk.
Her i foråret inden der kom blade på min hæk, sprøjtede jeg med round up, et
skældsord for mange, men jeg mener der er nogle situationer hvor det er fuld
forsvarlig at bruge den slags midler.

Hilsen
Jørgen

Fra : G&H

Dato : 09-06-01 15:34

Jeg har engang prøvet noget der virkede, men der går meget
til................. Eddikesyre i en tynd opløsning.
Hvorfor det virkede, ved jeg ikke, men det rensede min daværende lille have.
Nu har jeg fået en meget stor have, og har også problemer med skvalderkål.
Jeg har nu fået et råd om, at jeg kan stresse det ihjel. D.v.s. at man
"bare" skal slå det ned hele tiden, altså bare toppen af. Det prøver jeg så
med på et stykke i år, og hvis det virker, så får resten af haven en tur til
næste år.

Mvh
Thomas

Fra : Astrid Vest Andrease~

Dato : 09-06-01 21:25

Når du alligevel er indstillet på at udrydde det manuelt, vil jeg foreslå at
du graver det op. Altså sørger meget omhyggeligt for at få alle (!) rødder
med. Det tror jeg trods alt er noget mindre arbejdskrævende og mere
effektivt, end konstant at skulle være over det med hakken.

Venlig hilsen
Astrid Vest

G&H <hendeham@worldonline.dk> skrev i en