Canon EOS 20D
Fra : Torben

Dato : 14-07-05 15:23

Hej,

Jeg har fået ovenstående, er der nogle der vil anbefale et housing og blitz
til dette, hvis det vel og mærke er noget værd som undervandskamera ?

Mvh. Torben

Fra : KC

Dato : 14-07-05 17:32

Jeg ville have stillet præcist samme spørgsmål med EOS 350D.....

Har fået en pris på Ikelite til ca. kr. 15.000.

KC

Fra : Johnny Christensen

Dato : 14-07-05 18:48

Prøv at kigge lidt i http://www.uwpmag.com/ de har jævnligt real-life
anmeldelser af housings til Canon.

JZC

Fra : KC

Dato : 14-07-05 19:18

Hej Johnny... Tak for det.

Kan du sige noget om de to kameraer til u/w-brug?

KC

Fra : Johnny Christensen

Dato : 14-07-05 21:09

"KC" <kc@kcdk.com> wrote in message
> Hej Johnny... Tak for det.
>
> Kan du sige noget om de to kameraer til u/w-brug?
>
> KC

Nope, jeg er ikke bekendt med Canon til det formål.
Jeg har altid brugt Nikon og da alle mine F-mount linser stadig kan bruges
på den digitale linie, så har jeg ikke rigtigt undersøgt noget skifte
muligheder.

De fleste spejlrefleks kameraer gør et ganske udemærket job, så det er
egentlig et spørgsmål omkring hvilken linse du kan smide på det.
Jeg har dog lige haft en oplevelse med et 350D der var blevet indkøbt i
Singapore af en af mine venner. For at spare penge var han hoppet på et
tilbud om en vidvinkel forsatslinse uden på en alm medium vidvinkel zoom.

Jeg testede den ved max vidvinkel og i venstre side var der en afrundet
beskæring af billedfeltet. Dvs at enten er linsen, forsats linsen eller
kameraet bygget pilskævt. Og i forvejen er det et problem for sensoren,
uanset cmos, ccd eller anden type, at håndtere lys der ikke falder 100% lige
på. Så uanset at man bare kunne vælge at efterbeskære billedet, så giver det
en fuldstændig ulden fokus i halvdelen af billedet.

Så pas på, kig sagerne GRUNDIGT efter når man handler et sted hvor man ikke
bare lige kan sende det tilbage.

Jo flere $$$ du er villig til at bruge på optik, jo bedre bliver du tilfreds
med dine billeder.

Jeg handler meget hos http://www.technikdirekt.de så har jeg råd til at eje
det der rigtigt rykker.
(tak til Allan Olsen for det tip)

Rigtig god fornøjelse.
JZC

----
www.johnnychristensen.com

Fra : Claus Larsen

Dato : 14-07-05 22:40

Har lige fået et hus her fra til mit Nikon D70
www.sealux.de
De laver også til canon og jeg syntes helt bestemt at du får mere for
pengende end hos Ikelite