Cd-rom drev ?
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 03-06-01 22:13

Hej NG.

Fik svar at man ikke kan bruge App.Path på maskiner uden VB er installereet,
derfor
kom jeg lige i tanke om der findes alternativ metode, inden man begiver sig
ud i alternativer.

Altså kan man finde drev-betegnelsen for det drev som prg. afvikles fra, da
flere af
maskinerne som det skal køres fra har enten et eller to cd-drev i
computeren.

Altså istedet for:
Dim mypath$
> mypath = App.Path
> If Not (Right(mypath, 1) = "\") Then mypath = mypath + "\"
> Shell mypath + "dx80bda.exe", vbMaximizedFocus

MVH
Thomas J.
Ps. tak til Asbjørn Sloth for tidligere svar

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 03-06-01 22:33

Thomas Jørgensen skrev:
> [...]
installereet,
> derfor
> kom jeg lige i tanke om der findes alternativ metode, inden man begiver

Jeg vil da mene at App.Path godt kan bruges... man skal bare ikke lave en
Form i sit projekt... i stedet skal man udelukkende programmere det i et
Module (.bas) ...
Så behøver afvikleren af programmet ikke at have VB installeret, men til
gengæld kan du ikke lave noget grafisk af nogen art (uden API) ... du kan
dog stadigvæk fint afvikle dit eksempel:

Sub Main()
Dim mypath$
mypath = App.Path
If Not (Right(mypath, 1) = "\") Then mypath = mypath + "\"
Shell mypath + "dx80bda.exe", vbMaximizedFocus
End Sub

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 04-06-01 19:48

Takker

Prøver og ser om jeg som "nybegynder" kan finde ud af, at lave det i et
Bas-module.

Thomas J.

Bjarke Walling Petersen <bwp@bwp.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9feaf2$2ahd$1@news.cybercity.dk...