Dykkerforsikring
Fra : Michael Kristensen

Dato : 11-07-05 08:57

Mit forsikringsselskab vil have 100 % ekstra for ulykkesforsikringen, hvis
den også skal dække dykning.

Er der andre muligheder?

vh
Michael Kristensen

Fra : Morten Saabye

Dato : 11-07-05 09:12

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> wrote in message

> Mit forsikringsselskab vil have 100 % ekstra for ulykkesforsikringen, hvis
> [...]

Tryg forsikring tager ikke ekstra uanset dybde og gas..

/Morten

Fra : Nicolai

Dato : 11-07-05 11:17

> Tryg forsikring tager ikke ekstra uanset dybde og gas..

Netop. Dem har jeg også - virker som det eneste rigtige som dykker :)

Fra : Allan Hansen

Dato : 11-07-05 15:59

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> Netop. Dem har jeg også - virker som det eneste rigtige som dykker :)

Ja bare i ikke bliver skuffet over forsikringsbegrebet; pludselig og
udefrakommende hændelse, hvis i skulle være uheldige.

Allan Hansen, "
Hvad er en ulykke?
I forsikringsmæssig sammenhæng dækker Tryg efter markedets nyeste definition
på en ulykke:

"Ved et ulykkestilfælde forstås en pludselig hændelse, der forårsager
personskade".

- Ulykken skal ske "pludseligt". Der skal være meget kort tid mellem
det, der sker, og skaden, der opstår. Er en længerevarende belastning årsag
til en skade, betragtes det ikke som en ulykke.

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 18-07-05 12:20

"Allan Hansen" <REMOVETHISenghans@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Ja bare i ikke bliver skuffet over forsikringsbegrebet; pludselig og
> udefrakommende hændelse, hvis i skulle være uheldige.

Så vidt jeg husker dækker de dig hvis du slår hovedet under vandet men vist
ikke DCS og ligende... jeg ville nok vælge DAN hvis man vil være helt
sikker!

mvh
Jonas

Fra : Allan Hansen

Dato : 18-07-05 15:51

"Jonas Lüttichau" <jluttichau@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
vist
> ikke DCS og ligende... jeg ville nok vælge DAN hvis man vil være helt

Lige netop. Når de danske forsikringsselskaber ( Tryg, Codan, Mannheimer
o.a. ) nævner at de dækker dykning er det under forudsætning af at ulykken
er forårsaget af en pludselig og udefrakommende hændelse ( bidt midtover af
haj, sejlet over af u-båd ). Du får ikke et eneste af selskaberne til
skriftligt at garantere at de vil dække ved død eller varige mén forårsaget
af DCS, hvor første symptomer optræder op til 24 timer efter dykning. DSF
har forhandlet med danske forsikringsselskaber i årevis for at få sikkerhed
for dækning ved DCS, og det har ikke været muligt at få en sådan garanti. Så
hvis man vil have en forsikring der også dækker mén efter DCS så er der DAN
og tillægsforsikringen under DSF fra Pacbaltic at vælge mellem.

Allan Hansen

Fra : Henning

Dato : 11-07-05 09:36

http://www.diversalertnetwork.org/

Fra : Thomas Rudbjerg

Dato : 11-07-05 16:13

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Mit forsikringsselskab vil have 100 % ekstra for ulykkesforsikringen, hvis
> den også skal dække dykning.
>
> Er der andre muligheder?

www.webdyk.dk der er du melem af dsf, hvor du har mulighed fer og tegne en
dykker forsikring

Fra : Søren Reinke

Dato : 11-07-05 16:51

Michael Kristensen wrote:
> Mit forsikringsselskab vil have 100 % ekstra for ulykkesforsikringen, hvis
> [...]
Hejsa Michael

Igennem danske bank kan du tegne en ulykkesforsikring, og den dækker
også dykning. Har den selv.

Hilsen Søren Reinke

Fra : Thomas VJ

Dato : 11-07-05 23:15