masker og skæg
Fra : ph

Dato : 03-07-05 20:45

Halløj!

Ja, det lyder unægtelig som et fastelavnstema hvilke det dog ikke er.

Jeg har anlagt mig skæg siden jeg sidst snorklede og nu siver der desværre
vand ind i min ellers meget tætte Cressi maske, lige under næsen.

Jeg er rimelig nybegynder med det snorkling, og skal lige høre andre
beskægede dykkere her i forummet, hvordan I får masken til at slutte tæt
selv om I har overskæg?

Mange hilsner Peter

Fra : Harald Ljøen

Dato : 03-07-05 23:45

ph wrote:

> [...]
>
> Jeg er rimelig nybegynder med det snorkling, og skal lige høre andre
> beskægede dykkere her i forummet, hvordan I får masken til at slutte

Jeg vet om to muligheter:
1. barbere en smal stripe mellom nesen og barten der masken får anlegg
mot glattbarbert hud. Dette har prøvd selv, og det har fungert bra med
mine masker (bl a Mares Opera)
2. sette inn barten med vaselin. Dette har jeg ikke prøvd selv

-- harald

Fra : Thomas VJ

Dato : 03-07-05 23:56

"ph" <sneglefartnospamthx@get2net.dk> skrev i en meddelelse
<klip>
> [...]
>
> Jeg er rimelig nybegynder med det snorkling, og skal lige høre andre
> beskægede dykkere her i forummet, hvordan I får masken til at slutte tæt

Indtil du får noget mere erfaring med snorkling og dermed vænner dig til en
smule vand omkring næseborene, kan du enten smøre kosten ind i vaseline
eller barbere den øverste halve cm af før du snorkler ...

--
Mvh, Thomas VJ
http://www.dykkerteori.dk - lær teorien før du rejser ...

Fra : ph

Dato : 04-07-05 06:45

tak for svarene begge 2 Det vil jeg prøve

mvh Peter