Dårligt batteri?
Fra : Lars L. Hansen

Dato : 18-07-05 12:57

Jeg har et batteri der holder 11,42 volt, efter at have stået ca. en
uge. Er det ok, eller for lidt?

Grunden til jeg spørger, er at det næsten ikke kan trække starteren
rundt, men at det alligevel virker næsten fuldt opladet?

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-05 14:10

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

| Grunden til jeg spørger, er at det næsten ikke kan trække starteren
| rundt, men at det alligevel virker næsten fuldt opladet?

"Næsten" ? ;), et start batt som kommer under 11.7 V. er ikke noget værd
mere- det er dødt, det bliver ødelagt.

Fra : Klaus G.

Dato : 19-07-05 11:37

> "Næsten" ? ;), et start batt som kommer under 11.7 V. er ikke noget værd
> mere- det er dødt, det bliver ødelagt.

Ja, er det ikke noget med at kommer det under X-Antal volt, så begynder det
at danne et eller andet indeni?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-05 12:03

| Ja, er det ikke noget med at kommer det under X-Antal volt, så begynder
det
| at danne et eller andet indeni?

Det "sulfatere", og så er der kun en vej- over højre skulder :).

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-07-05 23:30

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev

> Det "sulfatere", og så er der kun en vej- over højre skulder :).

Godt jeg ikke er ejer af et 180Ah lastvognsbatteri så, for sådan et kan jeg
da ikke kaste over skulderen

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-05 06:33

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse

| Godt jeg ikke er ejer af et 180Ah lastvognsbatteri så, for sådan et kan
jeg
| da ikke kaste over skulderen

Og man skal holde øje med hva' det rammer, det skulle helst være til at
betale ;).

Fra : Roberto Saldo

Dato : 19-07-05 19:18

Lars L. Hansen wrote:
> Jeg har et batteri der holder 11,42 volt, efter at have stået ca. en
> uge. Er det ok, eller for lidt?

Der skal være mindst 12.75 ved fuld opladning og 25graders varme.

> Grunden til jeg spørger, er at det næsten ikke kan trække starteren
> rundt, men at det alligevel virker næsten fuldt opladet?

Der er ca 2.1volt per celle, 6 celler ialt, dvs din ene celler er kollapset.

Købt et nyt batteri.

Da jeg ikke kunne få en ordentlig pris på et Varta Silver, har jeg selv
smækket et tilbudsbatteri til 225kr fra Harald-Nyborg i. Så må vi se
hvor længe det holder.

Mvh
Roberto

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-07-05 21:53

Roberto Saldo <rs@yahoo.com> wrote in

> Da jeg ikke kunne få en ordentlig pris på et Varta Silver, har jeg
> selv smækket et tilbudsbatteri til 225kr fra Harald-Nyborg i. Så må vi
> se hvor længe det holder.

Det holder så længe så du vil sige til dig selv: "Fanme godt jeg ikke købte
et dyrt Varta".

Har selv været ejer af sådan et og flere af mine venner deslige - alle
fuldt ud tilfredse.

Jeg _forstår_ med min gode vilje ikke hvordan nogle mennesker kan finde på
at give op med 1000,- eller mere for et batteri.. jeg magter ikke tanken :)

For de 1000,- kan jeg købe et styk billigt Harald batt.+ en tankfuld
benzin!

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-05 06:50

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

| For de 1000,- kan jeg købe et styk billigt Harald batt.+ en tankfuld
| benzin!

Du har en stor tank ;). Bort set fra det er jeg enig. Men der er nogen som
tjener på batt., jeg købte et Varta sølvsuperduber til indkøbspris "et
sted", og gav kun 330,- for det. Havde jeg ikke fået det til den pris, var
det blevet et fra H.Skodborg, Hæm&Fusk eller Biltema.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-07-05 12:37

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in

> Du har en stor tank ;).

66 liter :)

> Bort set fra det er jeg enig. Men der er nogen
> som tjener på batt., jeg købte et Varta sølvsuperduber til indkøbspris
> "et sted", og gav kun 330,- for det.

Det er en fed pris.

--
Martin "CST" Johansen [6000]