Gamle limosiner - hvor ender de deres dage~
Fra : Thomas

Dato : 16-07-05 22:22

Hej NG

Nu har man endnu engang spildt 1,5 time af sit liv på en gammel dansk film.
(Gyldenkål) Men heri optrådte en Volvo 164 (mener jeg) i lang limo
version. Hvorhenne ender limoer deres dage? Her tænker jeg fx også på de
gamle lange Mercedes'r man altid ser i de danske film. Er de slidt op,
rustet op eller endt deres dage på museum, for jeg har aldrig set/bemærket
andre limosiner herhjemme, end de store amerikanske ?! Jeg kan godt
forestille mig at en limosine bliver udskiftet når den er synligt slidt, men
derfor er det vel ikke ensbetydende med at den er endt direkte i en presse,
eller hvad ?

Og et lille sidespørgsmål. Er det Volvo og Mercedes selv der har lavet
disse versioner eller er de blevet lavet et helt andet sted?

Mvh

Thomas

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-07-05 23:51

Thomas skrev:

> [...]
> limo version. Hvorhenne ender limoer deres dage? Her tænker jeg fx
> også på de gamle lange Mercedes'r man altid ser i de danske film.

"Sort Sol" købte én for en del år siden
Hans

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-07-05 00:52

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> "Sort Sol" købte én for en del år siden

Det må have været efter de købte en af mine venners udslidte Dodge for ca.
18 år siden.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-07-05 01:07

Uffe Ravn skrev:

> Det må have været efter de købte en af mine venners udslidte Dodge
> for ca. 18 år siden.

Det er en del år siden - men jeg husker det som var det i går
Hans

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-07-05 01:49

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Det er en del år siden - men jeg husker det som var det i går

Det første ved hukommelsen der forsvinder med alderen er tidsfornemmelsen.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-07-05 10:15

Uffe Ravn skrev:

> Det første ved hukommelsen der forsvinder med alderen er
> tidsfornemmelsen.

Det mest irriterende ved min dårlige hukommelse er at jeg altid glemmer hvor
ringe den er!
Hans

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-07-05 12:17

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Det mest irriterende ved min dårlige hukommelse er at jeg altid glemmer
hvor
> ringe den er!

Det kan jeg nu sjovt nok ikke huske at jeg har oplevet.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-07-05 17:02

Uffe Ravn skrev:

> Det kan jeg nu sjovt nok ikke huske at jeg har oplevet.

Sidste fase!?
Hans

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 17-07-05 01:32

"Thomas" <bambanosFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> film. (Gyldenkål) Men heri optrådte en Volvo 164 (mener jeg) i lang limo
> version. Hvorhenne ender limoer deres dage?

Jeg har set Mercedes limoer annonceret i den blå nogle gange - så de handles
åbenbart også brugt.

Vh, Lars.

Fra : Klaus A

Dato : 17-07-05 07:48

"Thomas" <bambanosFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>

> Nu har man endnu engang spildt 1,5 time af sit liv på en gammel dansk
film.
> (Gyldenkål) Men heri optrådte en Volvo 164 (mener jeg) i lang limo

Sjov film. Man kan lære en ting eller to.
Det var sikkert en 264

De er til salg "en gang imellem" altså sjældent, og som regel i udlandet.
http://volvo240.dk/main.asp?f=166 giver lidt mere info.

For et års tid siden var der en 245 TE til salg på bilbasen.

Mvh

Klaus A

Fra : Thomas

Dato : 17-07-05 09:04

"Klaus A" <dknews@FJERNESautzen.com> skrev i en meddelelse

> "Thomas" <bambanosFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> film.
>
> Sjov film. Man kan lære en ting eller to.
> Det var sikkert en 264

Hej og tak alle der har skrevet

hehe ja....... selvom man umiddelbart tænker at det er vildt overdrevet, så
skal da vi ikke uden et par år tilbage før en makker kaldte sig baron eller
lignende og tog røven på hele sydfyn....... Folk vil gerne snydes,
snobberi længe leve

Og selfølgelig hvad angår biler, er det også altid sjovt at se hvordan
bilparken var, før man selv begyndte at kunne følge med. Så helt spildt var
de 1,5 time nu nok heller ikke

Kan sikkert være det var en 264'er. Jeg er ikke så meget inde inde i Volvo
modeller/år.

Mvh

Thomas

Fra : Per O.

Dato : 18-07-05 09:00

> "Klaus A" <dknews@FJERNESautzen.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan sikkert være det var en 264'er. Jeg er ikke så meget inde inde i Volvo
> modeller/år.

264 havde sådan en lidt speciel snude, men det havde Gyldenkål raketten
ikke, så jeg hælder mere til at tro at det var en 242 type som bare var
strukket lidt i længden.
Det var i øvrigt ikke den mest interessante bil i den film, men derimod
skurkens lille gule bindingsværksbil. Det var en OSCAR, som er den hidtil
eneste helt danskproducerede bil, lavet af Ole Sommer (Deraf navnet OS=Ole
Sommer og CAR=bil).

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-05 10:09

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

Det var en OSCAR, som er den hidtil
| eneste helt danskproducerede bil, lavet af Ole Sommer (Deraf navnet OS=Ole
| Sommer og CAR=bil).

Den hed nu Joker, OSCAR var en Jaguar D lookalike, alle bygget af
Volvo-dele. Han er/var jo volvo-forhandler.

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 18-07-05 12:43

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in message

> Den hed nu Joker, OSCAR var en Jaguar D lookalike, alle bygget af
> Volvo-dele. Han er/var jo volvo-forhandler.

http://www.veteranbilklub.dk/pdf/sommers_automobil_museum.pdf

Vh, Lars.

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-05 14:27

"Lars Bonnesen" <noone@none.invalid> skrev i en meddelelse
| http://www.veteranbilklub.dk/pdf/sommers_automobil_museum.pdf

Tak for det, ligner et sted jeg liiige skal et smut forbi :)).

Fra : Klaus A

Dato : 19-07-05 07:09

> 264 havde sådan en lidt speciel snude, men det havde Gyldenkål raketten
> ikke, så jeg hælder mere til at tro at det var en 242 type som bare var
> strukket lidt i længden.
Hvis du kigger _godt_ efter på billederne på det link jeg smed, så ville du
opdage, at det var den samme front.
Lygterne var iøvrigt de samme (grimme) der sad på min fars 244GL (model
Libien(?)) fra '80.

> [...]
> eneste helt danskproducerede bil, lavet af Ole Sommer (Deraf navnet OS=Ole
Rigtigt. Den var nu baseret på dele fra hinsidan, så helt dansk var den nu
ikke. Men lige så grim den var, lige så spændende var den også.
Han lavede nu også en mere rund og åben model.
http://www.rennelch.de har mange fine billeder af den model.

Klaus A