/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
For og imod køb af Octavia stationcar?
Fra : Michelangelo


Dato : 16-07-05 21:54

Hejsa.

Min kone og jeg er i anledning af snarlig familieforøgelse på markedet
for at finde en stationcar. Jeg hælder mest til nedenst. Kommentarer,
vurderinger og gode råd modtages med stor tak.

Skoda Octavia 1.6 Classic st.car airc., træk km 117.000 pris 122.000.

Med venlig hilsen Lasse

 
 
C. Caspersen (16-07-2005)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 16-07-05 22:21

"Michelangelo" <essal@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
news:517449ba.0507161254.68096a64@posting.google.com...

> Skoda Octavia 1.6 Classic st.car airc., træk km 117.000 pris 122.000.

Classic har ikke aircon som standard. Det har muligt kunne købes som
tilvalg, men næppe til en favorabel pris i forhold til næste udstyrstrin
"Ambiente".

Check derfor, at den vitterligt har aircon.

/Caspersen



Mogens (16-07-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 16-07-05 22:55

On Sat, 16 Jul 2005 23:21:12 +0200, "C. Caspersen"
<cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:

>Check derfor, at den vitterligt har aircon.

www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showpics.asp?id=350402384&page=1
-> ?

Mvh Mogens...

Klaus D. Mikkelsen (16-07-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 16-07-05 23:01

Mogens skriver:
>
> www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showpics.asp?id=350402384&page=1

Hvis det er den har jeg kun 1 indvending -> Den er hvid !!


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 17-07-05 00:15

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
news:42D983B6.55A560ED@du.kan.finde.den:

> Hvis det er den har jeg kun 1 indvending -> Den er hvid !!

Jeg har en mere... 1,6 motor.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Mogens (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 17-07-05 07:13

On 16 Jul 2005 23:14:34 GMT, "Martin Johansen [6000]"
<no@no.no.invalid> wrote:

>> Hvis det er den har jeg kun 1 indvending -> Den er hvid !!

Ja, hvide biler er ikke in.

Linket var nu ligeså meget for om man kunne se airconknapperne.
Om de var til stede...

>Jeg har en mere... 1,6 motor.

Jow jow - men ikke alle ønsker jo at kunne fare afsted. Jeg vil også
tro, at en 1.8/2.0 er bedre, men kender ikke forskellen. Jeg har kun
prøvet RS-modellen med 180 hk.

Mvh Mogens...

Martin Johansen [600~ (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 17-07-05 11:27

Mogens <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in
news:7ktjd1tgeti2j49e6voqp7dd0s6voc66pm@4ax.com:

> Jow jow - men ikke alle ønsker jo at kunne fare afsted.

Jeg snakker heller ikke om, at fare afsted, men hvis det er noget jeg hader
så er det at skulle røre i suppen hele tiden.

PS: Den er stadig galt med dit charsæt - hvad er det sat til hvis jeg må
spørge?

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Mogens (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 17-07-05 11:47

On 17 Jul 2005 10:27:09 GMT, "Martin Johansen [6000]"
<no@no.no.invalid> wrote:

>Jeg snakker heller ikke om, at fare afsted, men hvis det er noget jeg hader
>så er det at skulle røre i suppen hele tiden.

Aut.? :)

>PS: Den er stadig galt med dit charsæt - hvad er det sat til hvis jeg må
>spørge?

Har vi jo diskuteret tidligere - søg i google
(jeg bruger Agent og kan desværre ikke ændre opsætningen)

Mvh Mogens...

Martin Johansen [600~ (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 17-07-05 12:01

Mogens <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in
news:3mdkd1tvnn9t32j6urfljkjshcisdk5hse@4ax.com:

> Aut.? :)

Det ville være en mulighed :)

> Har vi jo diskuteret tidligere - søg i google
> (jeg bruger Agent og kan desværre ikke ændre opsætningen)

Jorv det kan da godt ændres, men ved ikke om man kan i Free udgaven.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Mogens (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 17-07-05 17:59

On 17 Jul 2005 11:01:05 GMT, "Martin Johansen [6000]"
<no@no.no.invalid> wrote:

>Jorv det kan da godt ændres, men ved ikke om man kan i Free udgaven.

Nej det kan ikke ændres i Free-versionen

Mvh Mogens...

Klaus D. Mikkelsen (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-07-05 07:20

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Jeg har en mere... 1,6 motor.

Tjah, måske. Jeg ville heller ikke nøjes med den motor, men den er
faktisk okay til mange....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Michelangelo (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Michelangelo


Dato : 17-07-05 08:58

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message news:<Xns9696CA409772nononoinvalid@62.243.74.163>...
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
> news:42D983B6.55A560ED@du.kan.finde.den:
>
> > Hvis det er den har jeg kun 1 indvending -> Den er hvid !!
>
> Jeg har en mere... 1,6 motor.

Om den har en langsom acceleration interesserer mig kun i det omfang
at det er direkte irriterende. Jeg prøvekørte en fabia 1.4 for nylig,
og denvar lige bovlam nok når man skulle op ad bakke især.
Octaviaen har jo lidt mere kraftoverskud, men er selvf. osse tungere.
Jeg skal ud og køre en tur i den i eftermiddqag - så ma vi jo se.

Hvor mange km kan jeg i øvrigt regne med at den lever, hvis den bliver
passet ordentligt?

Med venlig hilsen
Lasse

Jørgen M. Rasmussen (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 17-07-05 09:18


"Michelangelo" <essal@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor mange km kan jeg i øvrigt regne med at den lever, hvis den bliver
> passet ordentligt?
>
Motoren, en ½mio. km +/-, men pas på gearboxen. På de første årgange, mener
det var 98,99-?, var en split for spinkel, så når den knækkede, nærmest
eksploderede gearboxen.



Martin Johansen [600~ (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 17-07-05 11:29

essal@mobilixnet.dk (Michelangelo) wrote in
news:517449ba.0507162358.107ba6ec@posting.google.com:

> Om den har en langsom acceleration interesserer mig kun i det omfang
> at det er direkte irriterende.

Jeg snakker ikke om 0-100, men om de stunder på fx. motorvej hvor der skal
overhales, eller landevej.


> Octaviaen har jo lidt mere kraftoverskud, men er selvf. osse tungere.
> Jeg skal ud og køre en tur i den i eftermiddqag - så ma vi jo se.

God tur

> Hvor mange km kan jeg i øvrigt regne med at den lever, hvis den bliver
> passet ordentligt?

Maange. Nok ikke noget du skal være bange for så længe du har bilen.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Brian Sørup (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 17-07-05 10:10


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9696CA409772nononoinvalid@62.243.74.163...
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
> news:42D983B6.55A560ED@du.kan.finde.den:
>
> > Hvis det er den har jeg kun 1 indvending -> Den er hvid !!
>
> Jeg har en mere... 1,6 motor.

Svigerfar har en 1,6 med 75 Hk - den kører helt OK og jeg syntes ikke den
mangler kræfter på motorvejen, den er lidt lavere gearet end 100Hk modellen,
faktisk er 1.gear IMO lidt for lavt.
På trods af den lave gearing syntes jeg ikke den larmer ved
motorvejshastighed.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car



Michelangelo (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Michelangelo


Dato : 17-07-05 08:45

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message news:<42D983B6.55A560ED@du.kan.finde.den>...
> Mogens skriver:
> >
> > www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showpics.asp?id=350402384&page=1
>
> Hvis det er den har jeg kun 1 indvending -> Den er hvid !!
>
>
> Klaus

Jeg ved at priserne på hvide biler noget lavere da eftersp. er mindre,
men i og med prisen er lavere end en tilsvarende sort er der vel taget
højde for det.
En umiddelbar fordel må vel være, at den er nemmere at vedligeholde,
da begyndende rust mm er meget tydeligt når den er hvid?

Jørgen M. Rasmussen (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 17-07-05 09:30


"Michelangelo" <essal@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> En umiddelbar fordel må vel være, at den er nemmere at vedligeholde,
> da begyndende rust mm er meget tydeligt når den er hvid?

Nu er rust ikke det stor prob. på en Octi :). Men en lys bil bliver ikke så
varm at sætte sig ind i om sommeren, AC el. ej- det får jo ikke temp. ned
straks. Og den er nemmere at holde- ridser ses nemmere på en mørk bil :(.
Jeg har aldrig forstået hvad folk ser i en sort bil, det er jo ingen farve
;).



Jakob Jeppesen (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 17-07-05 07:49


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse news:ug0jd1lroatlt0r2fj12g3tvaiicd3qhnv@4ax.com...
> On Sat, 16 Jul 2005 23:21:12 +0200, "C. Caspersen"
> <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:
>
>>Check derfor, at den vitterligt har aircon.
>
> www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showpics.asp?id=350402384&page=1
> -> ?
>

Der er i hvert fald en knap til AC - sidder nederst i midterkonsollen ->
det er knappen til venstre. Den højre knap er til recirkulation. I biler
uden AC er der kun en knap (som er bredere).

/Jakob



Klaus D. Mikkelsen (16-07-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 16-07-05 23:02

Michelangelo skriver:
>
> Min kone og jeg er i anledning af snarlig familieforøgelse på markedet
> for at finde en stationcar.

Er det barn nummer 3 ?

> Skoda Octavia 1.6 Classic st.car airc., træk km 117.000 pris 122.000.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Michelangelo (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Michelangelo


Dato : 17-07-05 08:42

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message news:<42D983EE.322D21DF@du.kan.finde.den>...
> Michelangelo skriver:
> >
> > Min kone og jeg er i anledning af snarlig familieforøgelse på markedet
> > for at finde en stationcar.
>
> Er det barn nummer 3 ?
>
> > Skoda Octavia 1.6 Classic st.car airc., træk km 117.000 pris 122.000.
>
>
>
> Klaus


Næh det er såmænd den første, valget er faldet på octavia efter en del
research, så hvis du har bedre forslag, så sig frem.

Med venlig hilsen
Lasse

Jørgen M. Rasmussen (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 17-07-05 09:37


"Michelangelo" <essal@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Næh det er såmænd den første, valget er faldet på octavia efter en del
> research, så hvis du har bedre forslag, så sig frem.
>
Det er et udmærket valg, I kunne såmænd nøjes med en HB., et alm.
karrosseri, for bagagerummet er næsten lige stort, 528 l. Stort nok til
barnevogn, unddasganzemollivitten.



Brian Sørup (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 05-08-05 17:12


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:42da17f0$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Michelangelo" <essal@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Næh det er såmænd den første, valget er faldet på octavia efter en del
> > research, så hvis du har bedre forslag, så sig frem.
> >
> Det er et udmærket valg, I kunne såmænd nøjes med en HB., et alm.
> karrosseri, for bagagerummet er næsten lige stort, 528 l. Stort nok til
> barnevogn, unddasganzemollivitten.

Vores barnevogn kan ikke være i en en Octavia Stc. medmindre hjulene
afmonteres..
altså på barnevognen
Hvis det skal ske flere gange daglig, f.eks. til/fra dagpleje ville jeg
ihvertfald selv blive så træt af det man tror det er løgn....
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car




Mogens (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 05-08-05 17:59

On Fri, 5 Aug 2005 18:11:32 +0200, "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

>Vores barnevogn kan ikke være i en en Octavia Stc. medmindre hjulene
>afmonteres.. altså på barnevognen
>Hvis det skal ske flere gange daglig, f.eks. til/fra dagpleje ville jeg
>ihvertfald selv blive så træt af det man tror det er løgn....

"Dengang" havde jeg en Volvo 245 st. car. Dér kunne stel MED hjul stå
til venstre, og kassen til højre. No problems! :)

Mvh
Mogens

Brian Sørup (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 05-08-05 20:28


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:kk67f196f3d6d41s1hf06an4ooa3bcvffl@4ax.com...
> On Fri, 5 Aug 2005 18:11:32 +0200, "Brian Sørup"
> <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:
>
> >Vores barnevogn kan ikke være i en en Octavia Stc. medmindre hjulene
> >afmonteres.. altså på barnevognen
> >Hvis det skal ske flere gange daglig, f.eks. til/fra dagpleje ville jeg
> >ihvertfald selv blive så træt af det man tror det er løgn....
>
> "Dengang" havde jeg en Volvo 245 st. car. Dér kunne stel MED hjul stå
> til venstre, og kassen til højre. No problems! :)

Sådan foregår det også i Scorpio'en - med flere cm i overskud.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car



Kent Glerup (06-08-2005)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 06-08-05 17:48

On Fri, 5 Aug 2005 21:27:41 +0200, "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

>
>"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
>news:kk67f196f3d6d41s1hf06an4ooa3bcvffl@4ax.com...
>> On Fri, 5 Aug 2005 18:11:32 +0200, "Brian Sørup"
>> <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:
>>
>> >Vores barnevogn kan ikke være i en en Octavia Stc. medmindre hjulene
>> >afmonteres.. altså på barnevognen
>> >Hvis det skal ske flere gange daglig, f.eks. til/fra dagpleje ville jeg
>> >ihvertfald selv blive så træt af det man tror det er løgn....

Det forstår jeg simpelthen ikke!

Vi har en ganske normal Odder barnevogn (ikke af de mindste). Den kan
vi sagtens ha' bag i en Fabia Stc, med hjulene på!

Det kan være der skal bruges samme trick i en Octavia:
1. Kassen af barnevognen.
2. Klap stellet ned.
3. Stil det ind i rummet på hjulene, og vip det opad ryglænet.
4. Ind med kassen.

MVH
Kent Glerup

Lars Frandsen (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Lars Frandsen


Dato : 05-08-05 18:04

Er det en dobbeltdækker (tvillingebarnevogn)?

--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming
http://nordholm-frandsen.dk
"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42f38fb4$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
> news:42da17f0$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Michelangelo" <essal@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
>>
>> > Næh det er såmænd den første, valget er faldet på octavia efter en del
>> > research, så hvis du har bedre forslag, så sig frem.
>> >
>> Det er et udmærket valg, I kunne såmænd nøjes med en HB., et alm.
>> karrosseri, for bagagerummet er næsten lige stort, 528 l. Stort nok til
>> barnevogn, unddasganzemollivitten.
>
> Vores barnevogn kan ikke være i en en Octavia Stc. medmindre hjulene
> afmonteres..
> altså på barnevognen
> Hvis det skal ske flere gange daglig, f.eks. til/fra dagpleje ville jeg
> ihvertfald selv blive så træt af det man tror det er løgn....
> --
> Brian Sørup
> Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car
>
>
>



Lars Frandsen (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Lars Frandsen


Dato : 05-08-05 18:06

Triggerfingeren tog over for tidligt
Jeg fortsætter lige:

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42f38fb4$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
> news:42da17f0$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Michelangelo" <essal@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
>>
>> > Næh det er såmænd den første, valget er faldet på octavia efter en del
>> > research, så hvis du har bedre forslag, så sig frem.
>> >
>> Det er et udmærket valg, I kunne såmænd nøjes med en HB., et alm.
>> karrosseri, for bagagerummet er næsten lige stort, 528 l. Stort nok til
>> barnevogn, unddasganzemollivitten.
>
> Vores barnevogn kan ikke være i en en Octavia Stc. medmindre hjulene
> afmonteres..
> altså på barnevognen
> Hvis det skal ske flere gange daglig, f.eks. til/fra dagpleje ville jeg
> ihvertfald selv blive så træt af det man tror det er løgn....
<snip>

Er det en dobbeltdækker (tvillingebarnevogn)?
Vi har ingen problemer med at få vores alm barnevogn ind bagi i Octaviaen.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming
http://nordholm-frandsen.dk



Brian Sørup (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 05-08-05 20:30


"Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:42f39c6d$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Triggerfingeren tog over for tidligt
> Jeg fortsætter lige:
>
> Er det en dobbeltdækker (tvillingebarnevogn)?
> Vi har ingen problemer med at få vores alm barnevogn ind bagi i Octaviaen.

Nope ganske alm. barnevogn, vi var oppe hos Skodaforhandleren i Hjørring og
smide svineriet ind bag i en 2004 1,9 TDI - der manglede ca. 3-4 cm for at
det gik an - bagagerummet er også kun ca. 100cm i bredden mod Scorpio'ens
110cm.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car



Lars Frandsen (07-08-2005)
Kommentar
Fra : Lars Frandsen


Dato : 07-08-05 06:35

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42f3be3f$0$18640$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:42f39c6d$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Triggerfingeren tog over for tidligt
>> Jeg fortsætter lige:
>>
>> Er det en dobbeltdækker (tvillingebarnevogn)?
>> Vi har ingen problemer med at få vores alm barnevogn ind bagi i
>> Octaviaen.
>
> Nope ganske alm. barnevogn, vi var oppe hos Skodaforhandleren i Hjørring
> og
> smide svineriet ind bag i en 2004 1,9 TDI - der manglede ca. 3-4 cm for at
> det gik an - bagagerummet er også kun ca. 100cm i bredden mod Scorpio'ens
> 110cm.

Hmmm... vores barnevogn må være mindre end jeres, for stativet til vores
Odder-vogn kan stå på tværs mellem hjulkasserne og barnevognskassen kan så
stå ovenpå.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming
http://nordholm-frandsen.dk



Kim Kristensen (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 05-08-05 19:13


"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42f38fb4$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
> news:42da17f0$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
> > "Michelangelo" <essal@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> >
> > > Næh det er såmænd den første, valget er faldet på octavia efter en del
> > > research, så hvis du har bedre forslag, så sig frem.
> > >
> > Det er et udmærket valg, I kunne såmænd nøjes med en HB., et alm.
> > karrosseri, for bagagerummet er næsten lige stort, 528 l. Stort nok til
> > barnevogn, unddasganzemollivitten.
>
> Vores barnevogn kan ikke være i en en Octavia Stc. medmindre hjulene
> afmonteres..
> altså på barnevognen
> Hvis det skal ske flere gange daglig, f.eks. til/fra dagpleje ville jeg
> ihvertfald selv blive så træt af det man tror det er løgn....
> --
> Brian Sørup
> Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car
>
>
>
Er tricket ikke at købe en billig brugt barnevogn som kan stå hos
dagplejeren, det er der en del der gør og den ældre generation gjorde det
også i vores familie så vi ikke skulle slæbe vores egen med rundt. Men
selvfølgelig kan det være det eneste argument der kunne overbevise konen om
at i skal ha' ny bil, og så er det forslag jo ikke brugbart

Med venlig hilsen Kim
(som er gift med en dagplejemor)



Brian Sørup (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 05-08-05 20:27


"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42f3ad06$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Vores barnevogn kan ikke være i en en Octavia Stc. medmindre hjulene
> > afmonteres..
> > altså på barnevognen
> > Hvis det skal ske flere gange daglig, f.eks. til/fra dagpleje ville jeg
> > ihvertfald selv blive så træt af det man tror det er løgn....
> > --
> > Brian Sørup
> > Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car
> >
> >
> >
> Er tricket ikke at købe en billig brugt barnevogn som kan stå hos
> dagplejeren, det er der en del der gør og den ældre generation gjorde det
> også i vores familie så vi ikke skulle slæbe vores egen med rundt. Men
> selvfølgelig kan det være det eneste argument der kunne overbevise konen
om
> at i skal ha' ny bil, og så er det forslag jo ikke brugbart

Jo men vores dagplejemor har i forvejen 2-3 barnevogne til at stå, og hun
har jo ikke ubegrænset plads til rådighed.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car



Karsten Andersen (06-08-2005)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 06-08-05 07:02

Fri, 5 Aug 2005 18:11:32 +0200, skrev Brian Sørup, på 24 linier, i
<42f38fb4$0$18644$14726298@news.sunsite.dk>, :

>
>"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
>news:42da17f0$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Michelangelo" <essal@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
>>
>> > Næh det er såmænd den første, valget er faldet på octavia efter en del
>> > research, så hvis du har bedre forslag, så sig frem.
>> >
>> Det er et udmærket valg, I kunne såmænd nøjes med en HB., et alm.
>> karrosseri, for bagagerummet er næsten lige stort, 528 l. Stort nok til
>> barnevogn, unddasganzemollivitten.
>
>Vores barnevogn kan ikke være i en en Octavia Stc. medmindre hjulene
>afmonteres..
>altså på barnevognen
>Hvis det skal ske flere gange daglig, f.eks. til/fra dagpleje ville jeg
>ihvertfald selv blive så træt af det man tror det er løgn....

Hmmm er en Astra stører end end Octavia?

Jeg kan da sætte bunden af barne vognen oven på kassen.
Uden og pille hjulene af og stadigt have masser af plads.
Selv en Vectra B sedan kan have en barnevogn bag i.

--
MVH Karsten
Horsens

Brian Sørup (06-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 06-08-05 09:28


"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:2ck8f1lm1fupsu5160auum62n10l8i2iqi@4ax.com...
> Fri, 5 Aug 2005 18:11:32 +0200, skrev Brian Sørup, på 24 linier, i
> <42f38fb4$0$18644$14726298@news.sunsite.dk>, :
>
>
> Hmmm er en Astra stører end end Octavia?
>
> Jeg kan da sætte bunden af barne vognen oven på kassen.
> Uden og pille hjulene af og stadigt have masser af plads.
> Selv en Vectra B sedan kan have en barnevogn bag i.
>

Min bror har lige købt an Volvo S40 - der kan barnevognen også være i
bagagerummet når hjulene afmonteres, men han skal heller ikke have
barnevognen ud og ind flere gange dagligt + han har 1 barn, vi har (snart)
3 - det kræver lidt mere plads.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car



Klaus D. Mikkelsen (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-07-05 16:58

Michelangelo skriver:
>
> Næh det er såmænd den første, valget er faldet på octavia efter en del
> research, så hvis du har bedre forslag, så sig frem.

En speciel grund til at du vil have en "stationsvogn" som alle andre ?

Der er penge at spare ved at købe en "normal" bil....
Det eneste du får ud af at købe en stationsvogn er at konen slæber alt
for meget unødigt lort med, når i skal nogen steder og der er _dig_ der
skal stå ude i regnen for at pakke det ned, når i skal hjem igen.

Min kones forældre klarede sig med en Mascot, da hun lå i lift og
storesøsteren sad ved siden af. Min kones kusine og mand har i flere år
klaret sig med en Corsa med 2 børn.....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 17-07-05 17:11

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
news:42DA7FF5.222B175A@du.kan.finde.den:

> En speciel grund til at du vil have en "stationsvogn" som alle andre ?

Angsten for at et enkelt barn optager al pladsen?

Selv er jeg opvokset i en 3 dørs... jeg fejler vist intet selvom nogle vil
påstå det modsatte

> Det eneste du får ud af at købe en stationsvogn er at konen slæber alt
> for meget unødigt lort med, når i skal nogen steder og der er _dig_ der
> skal stå ude i regnen for at pakke det ned, når i skal hjem igen.

Hørt! Måske det endda er konen der har forlangt en Stc

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Brizz (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 17-07-05 00:47

Michelangelo wrote:
> Min kone og jeg er i anledning af snarlig familieforøgelse på markedet
> for at finde en stationcar. Jeg hælder mest til nedenst. Kommentarer,
> vurderinger og gode råd modtages med stor tak.

Tillykke med det.
>
> Skoda Octavia 1.6 Classic st.car airc., træk km 117.000 pris 122.000.

Tror du bliver ked af den "kun" har en 1.6 motor. det er jo ikke en
letvægter af en bil så der er nok ikke meget liv i den. Selvom du nok
ikke skal køre ræs kunne jeg forestille mig du mangler kræfter når du
skal overhale på motorvejen fx.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Pilots without fuel are pedestrians

Mikkel Vitus (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Vitus


Dato : 17-07-05 07:44

> Tror du bliver ked af den "kun" har en 1.6 motor. det er jo ikke en
> letvægter af en bil så der er nok ikke meget liv i den. Selvom du nok
> ikke skal køre ræs kunne jeg forestille mig du mangler kræfter når du
> skal overhale på motorvejen fx.

Jeg synes ærligt talt at i er temmelig hysteriske i forhold til den 1,6
motor.
Jeg har personligt kørt adskillige passater og audi'er med den motor. og de
kører
glimrende. Ok, det er ikke raketter, men alt i alt er det en helt ok motor
også til biler
i denne vægtklasse.

At jeg så nu kører 1,8T og ikke ville kunne gå tilbage til 1,6 er så en
anden sag.
Man bliver sq afhængig af momentet

Mvh
Mikkel



Jakob Jeppesen (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 17-07-05 07:47

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse news:42d98eb9$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
> Michelangelo wrote:
>> Min kone og jeg er i anledning af snarlig familieforøgelse på markedet
>> for at finde en stationcar. Jeg hælder mest til nedenst. Kommentarer,
>> vurderinger og gode råd modtages med stor tak.
>
> Tillykke med det.
>>
>> Skoda Octavia 1.6 Classic st.car airc., træk km 117.000 pris 122.000.
>
> Tror du bliver ked af den "kun" har en 1.6 motor. det er jo ikke en letvægter af en bil så der er nok ikke meget liv i den. Selvom
> du nok ikke skal køre ræs kunne jeg forestille mig du mangler kræfter når du skal overhale på motorvejen fx.
>

Hvis der er tale om 101hk motoren (hvilket det sikkert er)
er den nu ganske ok til bilen imho. Nogen venner har den
i deres Octavia og det går da helt fint med 4 voksne i
bilen.

/Jakob



TDN (17-07-2005)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 17-07-05 08:09


"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42d9ff02$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
> "Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse
> news:42d98eb9$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
>> Michelangelo wrote:
>>> Min kone og jeg er i anledning af snarlig familieforøgelse på markedet
>>> for at finde en stationcar. Jeg hælder mest til nedenst. Kommentarer,
>>> vurderinger og gode råd modtages med stor tak.
>>
>> Tillykke med det.
>>>
>>> Skoda Octavia 1.6 Classic st.car airc., træk km 117.000 pris 122.000.
>>
>> Tror du bliver ked af den "kun" har en 1.6 motor. det er jo ikke en
>> letvægter af en bil så der er nok ikke meget liv i den. Selvom du nok
>> ikke skal køre ræs kunne jeg forestille mig du mangler kræfter når du
>> skal overhale på motorvejen fx.
>>
>
> Hvis der er tale om 101hk motoren (hvilket det sikkert er)
> er den nu ganske ok til bilen imho. Nogen venner har den
> i deres Octavia og det går da helt fint med 4 voksne i
> bilen.
>
> /Jakob
>

Enig 1.6 er fin til normalt brug med et godt bundtræk. Havde på et tidspunkt
både en 1.6 101 hk. (Octavia) og en 1.8 20V 125 hk. (Passat) i hustanden og
trods de flere hk i 1.8'eren synes jeg 1.6'eren var ligeså frisk og havde en
noget bedre benzin økonomi.

Mvh
Thomas



Klaus D. Mikkelsen (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-07-05 17:00

TDN skriver:
>
> Enig 1.6 er fin til normalt brug

Enig

> med et godt bundtræk.

Meget uening (prøvet i Golf IV blandt andet)

> Havde på et tidspunkt
> både en 1.6 101 hk. (Octavia) og en 1.8 20V 125 hk. (Passat) i hustanden og
> trods de flere hk i 1.8'eren synes jeg 1.6'eren var ligeså frisk og havde en
> noget bedre benzin økonomi.

Du skulle have prøvet en gammel 1,8'er med 90 HK , den har bundtræk.....


Klaus (nu med diesel, da 1,8 i dag er bundsvag)
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

TDN (17-07-2005)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 17-07-05 17:18


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:42DA807A.45B22F72@du.kan.finde.den...
> TDN skriver:
>>
>> Enig 1.6 er fin til normalt brug
>
> Enig
>
>> med et godt bundtræk.
>
> Meget uening (prøvet i Golf IV blandt andet)
>
>
> Klaus (nu med diesel, da 1,8 i dag er bundsvag)
> --


Er du sikker på at det er den "gamle" 1.6 8V med 101 hk. du har prøvet og
ikke den 1.6 16V med 105 hk. som ligger i Golfen (jeg tror den kom i
2000-01) den mangler nemlig bundtræk. Den gamle 1.6 8V 101 hk. får da altid
"ros" for bundtrækket i de test jeg har set og føles også sådan i
virkeligheden. Jeg tror det er den anden 1.6 16V 105 hk. du har prøvet i
Golfen, den bruges også i Seat Leon bl.a. og skal have lidt klø for at
flytte sig.

Mvh
Thomas



Klaus D. Mikkelsen (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-07-05 17:30

TDN skriver:
>
> Er du sikker på at det er den "gamle" 1.6 8V med 101 hk. du har prøvet og
> ikke den 1.6 16V med 105 hk. som ligger i Golfen (jeg tror den kom i
> 2000-01) den mangler nemlig bundtræk.

Det var i 1998 i en spritny golf og en A3


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

TDN (17-07-2005)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 17-07-05 17:50


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:42DA876C.6F766AF5@du.kan.finde.den...
> TDN skriver:
>>
>> Er du sikker på at det er den "gamle" 1.6 8V med 101 hk. du har prøvet og
>> ikke den 1.6 16V med 105 hk. som ligger i Golfen (jeg tror den kom i
>> 2000-01) den mangler nemlig bundtræk.
>
> Det var i 1998 i en spritny golf og en A3
>
>
> Klaus
> --

Okay det er den gamle 1.6 8V. Men det er da rigtig at hvis man sammenligner
med den gamle 1.8 som har maks drejningsmoment ved 2500/m omdr. så mangler
den bundtræk. Der er desværre ikke mange nyere motorer der leverer den type
bundtræk mere. Jeg savner da også min gamle Polo 1.6 der havde maks.
drejningsmoment ved 2.800 omdr/m, men så sluttede festen også ved godt 5000
omdr/m så var der ikke meget mere at hente.

Mvh
Thomas



Klaus D. Mikkelsen (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-07-05 19:07

TDN skriver:
>
> Okay det er den gamle 1.6 8V.

Jep

> Men det er da rigtig at hvis man sammenligner
> med den gamle 1.8 som har maks drejningsmoment ved 2500/m omdr. så mangler
> den bundtræk.

Jep - den er jo nærmest bovlam. Da jeg smed nøglen til A3'eren kunne jeg
kun meddele sælgeren at den manglede et gear. Den gik samme omdrejninger
i 5. gear, som min gamle "eenotter" (golf 3) gjorde i fjerde, den kunne
ikke engang tage sving i lyskryds i 3.....

> Der er desværre ikke mange nyere motorer der leverer den type
> bundtræk mere.

Hvorfor tror du at jeg endte ud med en 1,9TDI ???


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 17-07-05 19:47

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Hvorfor tror du at jeg endte ud med en 1,9TDI ???

Du skulle have noget der kunne matche vendeploven ?


/Brian



Klaus D. Mikkelsen (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-07-05 20:49

Brian skriver:
>
> Du skulle have noget der kunne matche vendeploven ?
>

Nej, flytte min kropsvægt, uden at skulle skifte gear evigt og altid,
når der skal skiftes tempo....

(og den ryger ikke engang


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (17-07-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 17-07-05 21:58

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Nej, flytte min kropsvægt, uden at skulle skifte gear evigt og altid,
> når der skal skiftes tempo....

Ahh... man bliver magelig på sine gamle dage ?

Jeg tror nu også det bliver noget TDI pjat for mig næste gang, men det
er nu pga. brændstofpriserne....

> (og den ryger ikke engang

Skønt - der er ikke noget værre end at holde bagved sådan en
grisebasse, der smider en røgsky ud, når der lægges fra land - fyfan.

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (18-07-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 18-07-05 05:08

Brian skriver:
>
> Ahh... man bliver magelig på sine gamle dage ?

Ja, det næste er vel at man får DSG (ingen plørehjul til mig tak).

> Jeg tror nu også det bliver noget TDI pjat for mig næste gang, men det
> er nu pga. brændstofpriserne....

For mig er det så bare en ekstra bonus. Fyld tanken, hver anden søndag
til omkring 7,50 kr (for tiden) og kør ca 20 km/l ved blandet kørsel.

> Skønt - der er ikke noget værre end at holde bagved sådan en
> grisebasse, der smider en røgsky ud, når der lægges fra land - fyfan.

Nej, det har også afholdt mig fra at køre "traktor" i mange år, men det
er da en saga blot.....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408621
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste