Køb af trailer i Tyskland
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-07-05 18:58

Hejsa

En bekendt står og skal bruge en hestetrailer og modellen herhjemme koster
50kkr.

Jeg tænker den må kunne fåes billigere i Tyskland.

Men hvordan er det med indførsel af sådan noget - skal den til syn, afgift,
toldsyn eller hvordan?

Køber man den bare og henter plader på motorkontoret til 580,- og så er det
det?

Hvad hvis det er en alm. trailer til haveaffald, altså de mindre?

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 16-07-05 19:55

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> det
> det?
>
> Hvad hvis det er en alm. trailer til haveaffald, altså de mindre?

Mange sønderjyske forhandlere sælger trailere og campingvogne som ved
afhentning i Tyskland giver en besparelse, da momssatsen dernede kun er på
16 %. Forhandleren her gør meget i den form for handel:
http://emmerskebiler.shopserver.dk/
Hilsen Matthias

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-07-05 20:09

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> wrote in

> [...]
> afhentning i Tyskland giver en besparelse, da momssatsen dernede kun
> er på 16 %. Forhandleren her gør meget i den form for handel:

Kender du noget til hvis man selv køber dernede om hvordan reglerne er med
syn, evt. afgift osv?

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 16-07-05 20:31

> Kender du noget til hvis man selv køber dernede om hvordan reglerne er med
> syn, evt. afgift osv?
>
> --
> Martin "CST" Johansen [6000]
> Billigt brugt crap til salg:
> http://tuxx.dk/rodekassen.php

Det gør jeg ikke. Dog ved jeg at der ikke er afgift på en trailer, og at man
skal have nogle papirer med fra forhandleren for at få den synet og godkendt
i DK.
Fra nogle bekendte har jeg fået fortalt, at hvis man vil spare nogle penge,
skal man køre et godt stykke syd for grænsen. Tæt ved grænsen er priserne
ret ens. De købte en ny campingvogn i Hamborg og sparede en del penge. Man
skal også være opmærksom på, at der kan være forskel på udstyret om
traileren er købt nord eller syd for grænsen. Det gælder nok mest for
campingvogne.
Personlig gad jeg ikke bøvlet med selv at importere.
Hilsen Matthias

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-07-05 21:06

> Personlig gad jeg ikke bøvlet med selv at importere.

Nu er der lidt af en jyde i mig og har selv lige importeret en bil.

Hvis jeg kan spare 25% på en fabriksny trailer så gør jeg gerne det

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Aksel

Dato : 16-07-05 23:50

> Men hvordan er det med indførsel af sådan noget - skal den til syn,
> afgift,
> toldsyn eller hvordan?

En trailer der har været indregistreret i Tyskland mindst 3 måneder kan
indregistreres på motorkontoret når man har det tyske Fahrzeugschein
(Registreringsattest)

Hvis traileren er ny skal den til syn, og du skal have et datacertifikat fra
trailerfabrikken, forhandleren kan ikke udstede det, og du kan ikke bruge
det Fahrzeugschein du får fra forhandleren selv om der står nøjagtig de
samme oplysninger på begge.

Du kan downloade en blanket fra http://www.fstyr.dk/sw24638.asp den findes
på dansk og engelsk, den engelske er her:
http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Blanketter/Dataerklaeringer/DataphkUK.doc
den udfylder du så med de data der står på dit Fahrzeugschein og sender det
til fabrikken som skal stemple og underskrive det.

Til syn skal du så udfylde de sædvanlige papirer, husk at bestille syn et
sted hvor de kan syne lastbiler, der skal være grav til registreringssyn af
trailere.

Jeg troede egentlig at EU arbejdede med harmonisering, men det er ikke
kommet til trailersyn.

Hilsen Aksel

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-07-05 00:17

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote in

> [...]
> nketter/Dataerklaeringer/DataphkUK.doc den udfylder du så med de data
> der står på dit Fahrzeugschein og sender det til fabrikken som skal

Okay altså en lidt mere omstændig procedure, dog til at leve med hvis
besparelsen er tilstrækkelig stor.

> Jeg troede egentlig at EU arbejdede med harmonisering, men det er ikke
> kommet til trailersyn.

Det ser ikke ud til det nej.

Tak for dit gode indlæg!

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Aksel

Dato : 17-07-05 19:48

> Tak for dit gode indlæg!
>
> --
> Martin "CST" Johansen [6000]
> Billigt brugt crap til salg:
> http://tuxx.dk/rodekassen.php

Hvis du har problemer med at skrive tysk kan du få kopi af de breve jeg
sendte til den tyske fabrik.

Hilsen Aksel

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-07-05 20:08

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote in news:42daa7d2$0
$98668$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Hvis du har problemer med at skrive tysk kan du få kopi af de breve jeg
> sendte til den tyske fabrik.

Min kammerat som skal bruge traileren er ferm til tysk, ellers tak for det
gode tilbud!

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg: