Er dæk billige i Tyskland?
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 15-07-05 13:38

Er det en fordel at købe dæk lige syd for Padborg?

Hvis ja, hvor kan I anbefale at man gør det? Skal have nogle 16" 205/55 af
en slags...

Vh, Lars.

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 14:13

> Er det en fordel at købe dæk lige syd for Padborg?
>
> Hvis ja, hvor kan I anbefale at man gør det? Skal have nogle 16" 205/55 af
> en slags...

Ja, det er der nok ingen tvivl om ihvertilfælde på mærkevarer.

Jeg igennem de sidste 5-6 år købt mine dæk og fælge ved Gummi Grassau i
Neumunster.
Det er dog ca. 100 km syd for grænsen. Men de give god rabat.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 15-07-05 14:22

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> Neumunster.
> Det er dog ca. 100 km syd for grænsen. Men de give god rabat.

Ja, fra ?69,- for 205/55 - det er noget billigere end i DK. Ved du om at der
en totalpris - kommer der skat, miljøafgift osv. oveni?

Findes der noget længere nord på der er næsten lige så billigt?

Vh, Lars.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-07-05 15:30

Lars Bonnesen wrote:
> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message

> Ja, fra ?69,- for 205/55 - det er noget billigere end i DK.

Hvad er det for et dæk?

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 17:54

meddelelse news:42d7c7a6$0$18647$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvad er det for et dæk?

NanKang kinesisk kvalitet?

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-07-05 18:20

Tom wrote:

> NanKang kinesisk kvalitet?

Sikkert...
Men så er det jo ikke billigere end i DK...

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 15-07-05 21:49

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> NanKang kinesisk kvalitet?

Et "FirstStop" fra Gummi Tarzan.

Vh, Lars.

Fra : Michael Hansen

Dato : 15-07-05 17:34

prøv at se http://www.reifenversand.com, de sender så skal du bare selv få
dem monteret
Michael

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 15-07-05 21:46

"Michael Hansen" <mhansen@FJERNjyde.dk> wrote in message
> prøv at se http://www.reifenversand.com, de sender så skal du bare selv få
> dem monteret

Ok, men nu skal jeg alligevel et smut derned.

I øvrigt: Alt jeg har prøvet at vælge i 205/55 giver "no products".

Vh, Lars.

Fra : Mogens

Dato : 16-07-05 08:06

On Fri, 15 Jul 2005 22:46:23 +0200, "Lars Bonnesen"
<noone@none.invalid> wrote:

> I øvrigt: Alt jeg har prøvet at vælge i 205/55 giver "no products".

Dette link giver talrige muligheder. Find dækket, se prisen og send
Morten F en mail. Han går som regel under ovennvænte pris...
www.daekonline.com

Mvh Mogens
'97 Camaro Z28...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-07-05 01:05

Lars

wrote:
> Er det en fordel at købe dæk lige syd for Padborg?
> Hvis ja, hvor kan I anbefale at man gør det? Skal have nogle 16" 205/55 af
> en slags...

Hvordan det forholder sig med dæk til baghjul ved jeg ikke, men de har
en lov der påbyder eftersyn af styrtøj når man får skiftet fordæk.

Jeg fik nye dæk på dernede. Og prismæssig var de ikke ret meget
billigere end herhjemme. Måske kun de 9% man sparer på momsen. Men når
man så regner eftersynet med begynder det at ligne noget. I eftersynet
indgik en smøring med et specielt smøremiddel. For tyskere koster det et
eller andet, men for udlændinge betaler den tyske stat.

Jeg kan ikke lige sige dig hvad værkstedet hed, men jeg kan finde ud af
det i morgen hvis det har interesse.

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 17-07-05 01:25

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message

> Hvordan det forholder sig med dæk til baghjul ved jeg ikke, men de har en
> lov der påbyder eftersyn af styrtøj når man får skiftet fordæk.

Nå??? Har aldrig hørt om det.

> [...]
> for udlændinge betaler den tyske stat.
>
> Jeg kan ikke lige sige dig hvad værkstedet hed, men jeg kan finde ud af

Jo tak, det må du gerne.

Vh, Lars.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-07-05 08:07

Lars Bonnesen wrote:
> Nå??? Har aldrig hørt om det.

Det havde jeg heller ikke. Men det kostede ikke ekstra, så...

> Jo tak, det må du gerne.

Det hedder:
Reifen Technik Nord GmbH

Og det ligger:
Am Oxer 23
24955 Harrislee

De har telefon:
Tel.: (0461) 70048-0
(Ringer du skal du fjerne det første 0 og erstatte det med 0049)

Og de snakker sansynligvis dansk.

Am Oxer er i det område hvor de store grænsebutikker ligger.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-07-05 08:48

> [...]
> Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,
> som de har med at passe min, ville om ikke andet så min hverdag blive

De har også en hjemmeside http://www.rtn.de/index.html

Med venlig hilsen Kim

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 17-07-05 14:00

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message

> Det hedder:
> Reifen Technik Nord GmbH

Tak - de gør det åbenbart meget i Toyo dæk. Er de ok? Har næsten udelukkende
kørt på Michelin, men kunne da godt tænke mig at prøve noget andet.

Deres værksted ligger jo lige hvor vi skal ned alligevel, så det kunne jo
ikke passe bedre.

Vh, Lars.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-07-05 15:25

Lars Bonnesen wrote:
> [...]
> kørt på Michelin, men kunne da godt tænke mig at prøve noget andet.
> Deres værksted ligger jo lige hvor vi skal ned alligevel, så det kunne jo

Jeg har kun fået et sæt dæk til forhjulene dernede. Og det var ikke mig
selv der var nede af få dem monteret. Men jeg har ikke haft problemer
med dem.

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 20-07-05 10:30

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message
> Det hedder:
> Reifen Technik Nord GmbH

Var dernede i går, det gik fin, fin. Hvor meget man i virkeligheden sparer i
forhold til DK-priser, er nok en hundredemand pr. dæk, så man skal kun gøre
det når man som jeg alligevel var et stenkast derfra.

Vh, Lars.

Fra : Brian Skaarup

Dato : 16-07-05 10:29

Lars Bonnesen wrote:
> Er det en fordel at købe dæk lige syd for Padborg?
>
> Hvis ja, hvor kan I anbefale at man gør det? Skal have nogle 16" 205/55 af
> en slags...

Jeg har et sæt Michelin Energy der har kørt under 50 km til salg (de sad
på min bil da den blev leveret og fælgene skal der vinterdæk på)
De er i Silkeborg
Send en mail, hvis du er interesseret (fjern nocannedmeat.)