Erfaringer med VW Fox
Fra : Carsten D Andersen

Dato : 14-07-05 22:17

Erfaringer med ovennævnte bil søges - omend den kun har været kort tid på
markedet

VH

/Carsten
www.fysikogkemi.dk
/for folkeskolen

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 17:48

"Carsten D Andersen" <dettmaring@fjerndettestofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:42d6d633$0$21456$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Erfaringer med ovennævnte bil søges - omend den kun har været kort tid
> på markedet

Eneste grund til at købe den, skulle være for at have VW logoet i fronten. I
en test i Bilmagasinet vinder den nye Suzuki Swift over VW Fox. Meget mere
plads, pænere design, større motor mv....

Fra : Carsten D Andersen

Dato : 15-07-05 20:08

"Peter H" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> meddelelse news:42d6d633$0$21456$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>

> Eneste grund til at købe den, skulle være for at have VW logoet i fronten.

Vinder en ikke i crash-test ?

Vh
/Carsten

Fra : KASO

Dato : 18-07-05 21:21

"Carsten D Andersen" <dettmaring@fjerndettestofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:42d8097f$0$21446$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

> "Peter H" <-> skrev i en meddelelse

> Vinder en ikke i crash-test ?

Suzuki er "4-stjernet" - det samme forventes af Fox....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-07-05 20:37

Peter H skriver:

> Eneste grund til at købe den, skulle være for at have VW logoet i fronten. I
> en test i Bilmagasinet vinder den nye Suzuki Swift over VW Fox. Meget mere
> plads, pænere design, større motor mv....

Pænere design er heldigvis en samgssag.

Med større motor koster en swift vel også mere ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-07-05 20:55

> Eneste grund til at købe den, skulle være for at have VW logoet i fronten.
> I en test i Bilmagasinet vinder den nye Suzuki Swift over VW Fox. Meget
> mere plads, pænere design, større motor mv....

Og meget større rusthuller i bunden om 5-6 år.

Husk kun at køre i Suxuki om sommeren..

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-05 07:37

> Og meget større rusthuller i bunden om 5-6 år.
>
> Husk kun at køre i Suxuki om sommeren..

Hvad hvis man husker at gi' den SUVO o.a. jævnligt ?

Fra : TDN

Dato : 16-07-05 08:05

> [...]
> I en test i Bilmagasinet vinder den nye Suzuki Swift over VW Fox. Meget
> mere plads, pænere design, større motor mv....

Hmmm.... Det er nu bedre sæder, bedre køredynamik og en lækker kabine. Flere
af diciplinere vinder Swift kun marginalt og med hensyn til pladsen er det
altså Fox der har bedst benplads bagi og størst bagagerum. Hvis man går op i
sikkerhed kan Swift ikke fåes med ESP og bilmagasinet omtaler sejren som
"tæt hele vejen igennem" og "en smal sejr" samt det faktum at Fox er kr.
10.000 billigere end Swift.

Men derudover er Swift'en da en fin bil.

Jeg synes forøvrigt det er underligt at Fox vinder i mellemacc. i 60-100 i 4
gear og 80-120 i både 4 og 5 gear når man tænker på den mangler 37 hk i
forhold til Swift, det lyder somom Swift skal have pisken og skal ned i 3
gear for at komme fremad når den bliver slået i mellemacc. i samme gear af
en bil med 3 cyl. og 55 hk.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-05 07:03

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gear for at komme fremad når den bliver slået i mellemacc. i samme gear af

MEN, bruges 3. gear i Swift'en rigtigt, så er Fox pludselig LANGT bagud.
Fox har, som BM skriver, bedre moment ved lave omdr, hvorimod
Swift skal piskes lidt, før de 92 HK kommer frem.

Fra : TDN

Dato : 17-07-05 07:11

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> [...]
> Fox har, som BM skriver, bedre moment ved lave omdr, hvorimod
> Swift skal piskes lidt, før de 92 HK kommer frem.

Selvfølgelig, det jo prisen for en lille motor med mange hk, jeg ville
uanset have troet at Swiften kunne have mulet Fox i alle acc. diciplinerne.
Jeg synes bare det bliver lidt anstrengt at køre med mange omdr. i et lavt
gear, jeg foretrækker bundtræk til normal kørsel.

Mvh
Thomas

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-07-05 10:25

> [...]
> Jeg synes bare det bliver lidt anstrengt at køre med mange omdr. i et lavt
> gear, jeg foretrækker bundtræk til normal kørsel.

Kan det ikke sagtens være omvendt. Efter min kørestil fylder den "jævne"
kørsel langt den største del, og overhalinger kun en lille. At Fox napper
Swift i mellemaccelerationerne kan jo sagtens skyldes at Swift har en høj
gearing i de høje gear, mens Fox måske tilsvarende er lavt gearet. Er det
tilfældet er det jo netop kun ved overhaling at man (måske) har brug for at
køre med irriterende mange omdrejninger i Swift, mens man må gøre det resten
af tiden i Fox. Jeg har ikke kunne finde tal for Fox, men Swift 1,3 siger
34,6 km/t ved 1000 omdrejninger i topgear, det giver ca. 3179 omdrejninger
ved 110 km/t. Er Fox gearet som Polo med den samme motor er det 32 km/t ved
1000 i topgear, det giver ca. 3438 omdrejninger ved 110 km/t.

Med venlig hilsen Kim

Fra : TDN

Dato : 17-07-05 11:02

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved
> 1000 i topgear, det giver ca. 3438 omdrejninger ved 110 km/t.

Swiften er ikke markant hurtigere i 3 gear fra 60-100.
Swift 9,7 sek.
Fox 10,8 sek.

4 gear 60-100:
Swift 14,9 sek.
Fox 10,8 sek.

4 gear 80-120:
Swift 16,3 sek.
Fox 16,1 sek.

5 gear 80-120:
Swift 27,0 sek.
Fox 20,8 sek.

Så hvis Swift har et lavt 3 gear skulle den da også mule Fox totalt i 3
gear, hvilket den ikke gør.... Hvis de begge har et lavt 3 gear skulle alle
de ekstra hk. da give Swift mere et sek hurtige acc. fra 60-100 i 3 gear
eller ????

Mvh.
Thomas

Fra : alexbo

Dato : 17-07-05 11:27

"TDN" skrev

> Så hvis Swift har et lavt 3 gear skulle den da også mule Fox totalt i 3
> gear, hvilket den ikke gør....

Nu kan jeg ikke helt gennemskue hvem du svarer, du citerer dig selv og
andre,
men der er ingen der har påstået at Swift har et lavt 3 gear, tværtimod er
påstanden nærmest at Fox er lavt gearet i alle gear.

Jeg synes personligt at sammenligninger i fast gear er tåbelige, de vil kun
have mening hvis både gear, differentiale og hjul har den samme udveksling.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-07-05 16:50

> [...]
> men der er ingen der har påstået at Swift har et lavt 3 gear, tværtimod er
> påstanden nærmest at Fox er lavt gearet i alle gear.

Det var også præcist det jeg tænkte, uden dog at vide om der er spor af
sandhed i det.

Med venlig hilsen Kim

Fra : alexbo

Dato : 17-07-05 10:15

"TDN" skrev

> [...]
> gear for at komme fremad når den bliver slået i mellemacc. i samme gear af

Jeg synes mere det lyder som Fox er født lavt gearet for at kompensere for
den lille motor,
den har jo også en væsenligt lavere tophastighed, og så behøver gearne ikke
nå så langt.

Swift kører 36,5 km/t ved 1000 motoromdrej. i 5 gear, hvordan Fox er gearet
har jeg ikke kunne finde.

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-07-05 20:37

Carsten D Andersen skriver:

> Erfaringer med ovennævnte bil søges - omend den kun har været kort tid på
> markedet

Ingen erfaringer, men en lille oplysning: Fås kun i 3 dørs version...