Aircon Berlingo
Fra : Simon Jensen

Dato : 14-07-05 19:52

Hej.
Jeg har en Berlingo anno 2002 1,6 benzin med delvis defekt aircon. Fejlen
optræder ved at nedkøling ikke er tilstrækkelig på de meget varme dage. Jeg
kan så snyde systemet lidt ved at slukke for anlægget nogle minutter og så
tænde igen, så køles der igen. Endvidere er der en snorkle lyd i kabinen
når anlægget kører. Mangler der bare væske eller er der et andet bud på
denne fejl.

På forhånd mange tak for gode bud.
/Simon

Fra : Henning Lund

Dato : 14-07-05 21:59

Simon Jensen skrev:

> [...]
> en snorkle lyd i kabinen når anlægget kører. Mangler der bare væske
> eller er der et andet bud på denne fejl.

Tror det er væske, mit arbejdskøretøj havde samme symtomer indtil jeg
fik den efterfyldt i sidste uge.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 22:45

"Simon Jensen" <aerotosse3fjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og så tænde igen, så køles der igen. Endvidere er der en snorkle lyd i
> kabinen når anlægget kører. Mangler der bare væske eller er der et andet

Den mangler givet gas. Men husk at gassen er sevet ud et eller andet sted så
derfor KAN det være at de med fordel bør lækteste anlæget

--
Tom

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-07-05 23:33

> [...]
>
> Den mangler givet gas. Men husk at gassen er sevet ud et eller andet sted

> derfor KAN det være at de med fordel bør lækteste anlæget

Selvf. skal der være en læk, ellers havde der jo ikke kunnet slippe noget
væk.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 15-07-05 12:50

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> Fejlen

> så
>
> Selvf. skal der være en læk, ellers havde der jo ikke kunnet slippe noget
> væk.

I alle de annoncer der er plasteret til i alle aviser i disse sommertider
skriver de ellers at et anlæg taber 10% årligt ved. div pakninger osv
100% tæt er det vel aldrig så den vil altid lægge lidt?

--
/Dennis
Seat Leon 1.9 oliefyr

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-07-05 23:45

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev>
> I alle de annoncer der er plasteret til i alle aviser i disse sommertider
> skriver de ellers at et anlæg taber 10% årligt ved. div pakninger osv
> 100% tæt er det vel aldrig så den vil altid lægge lidt?

Det kan du da meget vel have ret i, men så er det en konstruktionsfejl der
er lavet med vilje, så de kan få fat i din tegnebog med jævne mellemrum, ala
skiftningen af tandremme. (Burde konstrueres uden).
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Simon Jensen

Dato : 16-07-05 08:56

Tak til alle for hurtigt svar, jeg lader den runde en læktest+opfyldning.
Det er kun 8 mdr. siden den fik serviceret aircon, så det kan jo godt blive
dyrt i længden...( dengang var anlægget helt dødt - ingen relæ klik at
høre )
Naturligvis satte systemet ud på turen til Sydfrankrig, der var jo kun 40C
;-(
/Simon

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 19-07-05 01:10

Simon Jensen skrev:
> [...]
> dyrt i længden...( dengang var anlægget helt dødt - ingen relæ klik at

Husker du at bruge anlægget med jævne mellemrum hele året?

Hvis ikke er du selv skyld i problemet. Kølemidlet indeholdcer olie som
smører kompressor og pakninger. Hvis pakninger ikke smøres jævnligt ved
at lade anlægget køre udtørrer pakningerne og kølemidlet siver ud.

Mvh
Claus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-07-05 08:51

Claus Nygaard-Pedersen <nomail@nomail.dk> wrote in

> Husker du at bruge anlægget med jævne mellemrum hele året?

Jeg kender en som aldrig brugte deres.

Grunden til det var, at hun påstod det lugtede når det blev brugt (tror da
pokker hvis det sjældent er i brug) samt at hun var overbevist om at Aircon
var hamrende usundt.

Nåh ja... deres aircon virker forresten ikke mere...

Needless to say more?

Nemlig ja.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-05 08:59

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Aircon
> var hamrende usundt.
>
> Nåh ja... deres aircon virker forresten ikke mere...

lige så dumt som min tidl. chef der ekstra bestilte sin Mazda uden AC selv
om den standard var født med det. Bilen er da usælgelig.....men han påstod
at han krop ikke kunne tåle trækken fra AC....noget med tennisalbuer

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-07-05 09:23

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> [...]
> selv om den standard var født med det. Bilen er da usælgelig.....men
> han påstod at han krop ikke kunne tåle trækken fra AC....noget med

Ja man kan skyde skylden på aircon vedr. mange defekte på ens krop, men mon
ikke det nærmere skyldes forkert brug og forkert opfattelse?

Der er jo ingen der siger man skal køre rundt i en 15grader kold kabine når
det er 30 grader udenfor. Så skal man jo blive forkølet og få ondt i lemmer
osv. når de får kulde/varmechok hele tiden.

Men enig - det var sq dumt at bestille den bil uden A/C!

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg: