Erfaringer med Multipla
Fra : Bossen

Dato : 14-07-05 10:49

Efter at vi har fået konebil i familien, vil jeg høre om der er nogen her
der har erfaringer med forbedringer og lignende med en sådan bil.
Evt. link til styling, reservedele og lign.
Hvilke Thule lastestænger der paser til og hvilket anhængertræk man skal
bruge og lign.
Den er fra 2000, har kørt 125000 km.

--
Med velig hilsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 10:52

> Den er fra 2000, har kørt 125000 km.

Nej nu vil jeg vide det, hvad får folk til at købe sådan en vogn ?? den er
så tudegrim... og folk griner af dem der kører i dem..
Det er et helt seriøst spørgsmål, hvorfor købe den ? der er jo mange biler i
samme klasse der har samme rummelighed, hvor designeren ikke var en fra 3a
på lillebakkens skole.

Mvh
Morten

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 14-07-05 11:06

Juel skrev:

> der er jo mange
> biler i samme klasse der har samme rummelighed, hvor designeren ikke
> var en fra 3a på lillebakkens skole.

Mange ligefrem ??
Nævn 5

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://soren.fischer.as

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 11:51

> Mange ligefrem ??
> Nævn 5

Hmm hvad med 10 stk ??

Mazda 2
Hyundai Matrix
Ford Fusion
VW caddy
Suzuki WagonR
Chervolet Tacuma
Nissan Almera Tino
Renault Menage Scenic
Peugeot Partner Combi
Toyota Yaris Verso

Ikke alle er lige pæne, men alle er MEGET pænere end den fiat...

Mvh
Morten

Fra : JS

Dato : 14-07-05 12:24

"Juel" <xsnabelastarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm hvad med 10 stk ??
>
> Mazda 2
Meget mindre

> Hyundai Matrix
Meget mindre

> Ford Fusion
Kun to sæder foran

> VW caddy
Mindre
> Suzuki WagonR
Meget meget mindre og meget meget grimmere imo

> Chervolet Tacuma
Kender den ikke

> Nissan Almera Tino
Mindre

> Renault Menage Scenic
Også kun to sæder foran. Ret lille bil faktisk.

> Peugeot Partner Combi
Meget mindre

> Toyota Yaris Verso
En lille knaldpotte

> Ikke alle er lige pæne, men alle er MEGET pænere end den fiat...
Enig bortset fra Wagon. Det er simpelthen den mest elendige lille grimme
familiebus. Blikspand.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 13:35

ok, så kan man jo bare gå op i multivans så som touran osv...

Mvh
Morten

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-07-05 18:20

Juel skrev:

> ok, så kan man jo bare gå op i multivans så som touran osv...

Det var så 1... Kom nu med "mange"

Fra : KASO

Dato : 18-07-05 21:15

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> skrev i en meddelelse

> Det var så 1... Kom nu med "mange"

Renault Grand Scénic
Honda Stream
Opel Zafira
Mazda 5
Peugeot 307 SW
Toyota Corolla Verso

Alle med 7 sæder...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-07-05 12:03

> Renault Grand Scénic
> Honda Stream
> Opel Zafira
> Mazda 5
> Peugeot 307 SW
> Toyota Corolla Verso

Probelemet med ovestående er dels prisen - dels at sidste række af sæder
står i bagagerummet.

Multipla er efter min mening genial, fordi den har sæder til 6 personer på
to rækker.

Jeg synes i øvrigt, man sidder ganske udemærket - også selvom jeg ikke hører
til de smalleste.

/Jan W Nielsen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 19-07-05 13:59

Jan W Nielsen skrev:

> [...]
> personer på to rækker.
>
> Jeg synes i øvrigt, man sidder ganske udemærket - også selvom jeg

Jeg kunne ikke være mere enig - det er da ufatteligt, at folk bliver ved med
at sammenligne de "små" biler med Multipla... Uanset hvad man mener om Fiat
Multipla [1], så KAN der altså ikke sidde 6 personer på samme måde i dem,
som der kan i Multipla...

[1] Hvor designet på den nye model iøvrigt er betydeligt mere tiltalende

Fra : Henrik B.

Dato : 19-07-05 14:11

> [...]
> Fiat Multipla [1], så KAN der altså ikke sidde 6 personer på samme måde i

Korrekt. Og ønsker man også en japaners pålidelighed, så kan man nu købe en
Honda, med samme sædearrangement.

Fra : KASO

Dato : 19-07-05 20:54

> [...]
Fiat
> Multipla [1], så KAN der altså ikke sidde 6 personer på samme måde i dem,

Nu er Multipla "den lille" i ovenstående selskab - specielt Touran og Grand
Scenic er markant større (og sikrere).

> [1] Hvor designet på den nye model iøvrigt er betydeligt mere tiltalende

Jeg vil nok snarere formulere det som "knapt så utiltalende"

Fra : Nicolaj C.

Dato : 21-07-05 20:32

"KASO" <a@b.dk> wrote in message

> [...]
> Grand
> Scenic er markant større (og sikrere).

> Jeg vil nok snarere formulere det som "knapt så utiltalende"

Hej - så tilfældigvis diskussionen - kørte i dag 300km i en ny diesel model
multipla i england.
den følger fint med trafikken. kører let 190km/t iflg. speedometer.
køreegenskaber er også ok. rimelig med støj. mest hjul og kabinerumlen.
motoren siger ikke meget.
men så kommer vi til det. et sted læste jeg 6ægte sæder ! Jeg ville nok
skrive 6 sæder. De har absolut ingen sidestøtte. Det kan nok køre hurtigt om
hjørner - men så skal man holde godt fast i rattet for ikke at falde over i
et af de andre sæder. Men her taler vi aktiv kørsel - til normal brug er
sæderne sikkert ok.

Fra : KASO

Dato : 22-07-05 18:57

> [...]
> om hjørner - men så skal man holde godt fast i rattet for ikke at falde
> over i et af de andre sæder. Men her taler vi aktiv kørsel - til normal

Minder mig om vores forrige Scénic. Jeg kørte til daglig i vores sænkede
Mégane Coupé, der kører ganske fladt gennem sving uden nævneværdig
krængning. Når jeg så undtagelsesvis kørte i vores Scénic kunne jeg godt
glemme, at den ikke kørte helt ligesådan - så ved første hjørne var jeg ved
at rutsche ned på gulvet, da bilen krængede en hel del samtidig med at
sæderne var forholdsvis flade. Derefter afpassede jeg farten....

Bilen stod egentligt fint fast - men det kneb med at blive i sæderne

Vores nuværende Scénic (Grand Scénic II) er helt anderledes - krænger mindre
og med langt bedre sæder, så her er forskellen knapt så stor (og så kører
jeg i den hver dag).

Fra : Peter Weis

Dato : 19-07-05 17:30

Jan W Nielsen wrote:

> Multipla er efter min mening genial, fordi den har sæder til 6 personer på
> to rækker.

Jeg vil til dels give ret. Men det drejer sig om et meget specifikt
behov: 6 personer og meget lidt baggage eller 3 personer og store
mængder baggage.
Hvis man skal 5 personer på ferie, så er men bedre hjulpet i flere af de
andre modeller, og skal man køre 7 personer med meget lidt baggage så
dur Multipla'en alligevel ikke.

mvh
Peter

Fra : KASO

Dato : 19-07-05 20:59

> Probelemet med ovestående er dels prisen - dels at sidste række af sæder
> står i bagagerummet.

Tjah - jeg svarede blot på efterlysning af biler som Touran - og dér matcher
ovenstående nu fint!

> Multipla er efter min mening genial, fordi den har sæder til 6 personer på
> to rækker.

"Genial" vil jeg nu ikke sige - men det afhænger nok af behovet. Til mit
brug, hvor 4 sæder er nok til daglig, men gerne meget bagageplads og
lejlighedsvis 6 sæder med mindre bagageplads, er flere af ovenstående mere
praktiske. Jeg valgte en Grand Scénic, hvor jeg - bl.a. kan vælge 5sæder +
605l bagage eller 7 sæder + 220l bagage - eller...... - den er "genial" til
mit brug.

> Jeg synes i øvrigt, man sidder ganske udemærket - også selvom jeg ikke
hører
> til de smalleste.

Jeg har ikke prøvet - men jeg ville næppe bryde mig om at sidde 3 personer
foran på længere ture...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-07-05 05:25

> "Genial" vil jeg nu ikke sige - men det afhænger nok af behovet.

Lige netop - men ingen andre biler - til nogenlunde samme pris - tilbyder
samme løsning som Multipla.

Når vi ved dette, ved vi formentlig også, hvorfor bilen sælges, selvom den
ser besynderlig ud med den "fedt-delle", der er på den gamle model.

/Jan W Nielsen

Fra : KASO

Dato : 20-07-05 19:32

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
> på

> Lige netop - men ingen andre biler - til nogenlunde samme pris - tilbyder
> samme løsning som Multipla.

Dog er Honda FR-V på vej med samme sædearrangement - bortset fra at bagerste
sæder kan klappes ned i gulvet - og bilen dermed er lidt smartere (men
bliver sikkert også dyrere - og sikrere).

> Når vi ved dette, ved vi formentlig også, hvorfor bilen sælges, selvom den
> ser besynderlig ud med den "fedt-delle", der er på den gamle model.

Hmm - det er da aldrig blevet de store styktal ifht. Scénic, Zafira,
Picasso, Premacy m.fl.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-07-05 20:11

> Dog er Honda FR-V på vej med samme sædearrangement - bortset fra at
> bagerste
> sæder kan klappes ned i gulvet - og bilen dermed er lidt smartere (men
> bliver sikkert også dyrere - og sikrere).

Det er forståeligt, at Honda forædler Multiplas genialitet - og godt.
HOndaen bliver sikkert på alle måde en bedre bil.

Så mangler vi bare et billigt alternativ, så Multipla ikke er den eneste,
der til "almindelige penge" byder på den smarte løsning.

> Hmm - det er da aldrig blevet de store styktal ifht. Scénic, Zafira,
> Picasso, Premacy m.fl.

Nej - for ikke alle har behov for den særlige løsning, som Multipla er det
eneste svar på - og så ér det jo altså stadig en Fiat.

/Jan W Nielsen

Fra : KASO

Dato : 20-07-05 21:00

> Det er forståeligt, at Honda forædler Multiplas genialitet - og godt.
> HOndaen bliver sikkert på alle måde en bedre bil.

Forhåbentlig - de har da haft nogle år at tænke og udvikle i...

> Så mangler vi bare et billigt alternativ, så Multipla ikke er den eneste,
> der til "almindelige penge" byder på den smarte løsning.

Hmm - jeg synes, at den ser dyr ud: Billigste diesel (endda kun med 205 Nm)
koster 322.000kr. - dertil kommer A/C (15.000kr.), ESP (11.000kr.), Window
airbag (4.000kr.) = 352.000kr. - til den pris fåes væsentlig nyere, bedre og
sikrere alternativer!

> Nej - for ikke alle har behov for den særlige løsning, som Multipla er det
> eneste svar på - og så ér det jo altså stadig en Fiat.

Svar på en løsning?!?!?

Jeg forstår, hvad du mener - og Ja - måske er den i virkeligheden svaret på
et spørgsmål, der aldrig er blevet stillet....

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-07-05 21:18

> Hmm - jeg synes, at den ser dyr ud.

Men det er den ikke - der findes ingen andre, der i 1999 tilbød seks ægte
sæder (på oven i købet to rækker) med aircon til bare 205.000 kroner.

Så er det sådan set ligegyldigt, hvad den koster med diesel etc. - bilen har
ramt de få danskere, der ikke har kassen, og som har 4 børn.

> Svar på en løsning?!?!?

Mente svar på det særlige behov..

> Jeg forstår, hvad du mener - og Ja - måske er den i virkeligheden svaret
> på
> et spørgsmål, der aldrig er blevet stillet....

Det tror jeg nok - chefredaktøren på Bilmagasinet - såvel som nogle a fmine
venner - har valgt at købe den - for dens genialitet til pengene.

Nu har også andre fået øjnene op for det - så kan det være, at man snart kan
få et "færdigt" produkt, der er lavet efter den geniale ide. Vi må bare
håbe, at det så er til at købe for "almindelige mennesker" med fire børn -
familier, der som bekendt har masser af ting at bruge deres penge på.

/Jan W Nielsen

Fra : KASO

Dato : 21-07-05 08:32

> [...]
har
> ramt de få danskere, der ikke har kassen, og som har 4 børn.

Hmm - men sidst jeg kiggede i kalenderen stod der da "2005" - og Fiats
prisliste er absolut også blevet opdateret en hel del hurtigere en bilen er.
Hvis man kan leve med en Berlingos 6. sæde i bagagerummet (som absolut ikke
er en optimal løsning) er den et væsentligt billigere alternativ - med mere
udstyr.

Men du har ret: Den "geniale" familiebil - som familierne har råd til at
købe - ville være en god ting!

Lidt OT: Vælger man at få 4 børn, har man vel også vurderet at man har råd
til konsekvenserne? (inkl. at transportere familien forsvarligt). Man kan
selvfølgelig blive overrasket: For nogle år siden skulle en familie vi
kendte have barn nr. 3 - men det viste sig at der var "sidegevinst". (og det
var før Midi-MPV-erne - så de endte med at tage stort kørekort og købe en
10-personers bus - det var dengang det stadig kunne lade sig gøre billigt).

Fra : John Sahl

Dato : 21-07-05 08:46

KASO wrote:
> [...]
> bagagerummet (som absolut ikke er en optimal løsning) er den et
> væsentligt billigere alternativ - med mere udstyr.

I bilprogrammet Fifth Gear, testede de i december 2004, den nye
model af Multipla'en mod alle dens konkurrenter og deres valg var
klart: Multipla'en vandt.

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : KASO

Dato : 21-07-05 11:50

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> I bilprogrammet Fifth Gear, testede de i december 2004, den nye
> model af Multipla'en mod alle dens konkurrenter og deres valg var
> klart: Multipla'en vandt.

Hvilke konkurrenter - og hvad var deres kriterier? (Det var næppe
sikkerhed!)

Det er jo lidt sjovt med disse tests. "Bilmagasinet" kårede for nogle
måneder siden "den bedste MPV" i en test med Grand Scénic, Corolla Verso,
Honda Stream, Ford Cmax og Seat Altea. Sidstnævnte vandt fordi den var den
mest velkørende - og så abstraherede man helt fra at den ikke er en MPV -
hverken i mine eller Seat's øjne. Det er dybt useriøst - det svarer til at
kåre Porsche 911 til den bedste lastbil!

Jeg ville iøvrigt ikke bruge så mange penge på en bil med en så ringe
sikkerhed - så kan den være nok så praktisk og velkørende!

Fra : John Sahl

Dato : 21-07-05 13:04

KASO wrote:
> Hvilke konkurrenter - og hvad var deres kriterier? (Det var næppe
> sikkerhed!)

Sikkerhed var en af kriterierne, køreegenskaber en anden, pladsen,
indretningen, prisen, alt taget i betragtning valgte de Multipla'en, og
vi taler altså om den nye model, ikke den gamle.

Jeg kan ikke huske hvilke biler den var oppe imod, men der var så
vidt jeg husker 5-6 andre biler.

Jeg har hørt at afsnittet kan findes via noget med et æsel

> Jeg ville iøvrigt ikke bruge så mange penge på en bil med en så ringe
> sikkerhed - så kan den være nok så praktisk og velkørende!

Problemet er jo så, at den ikke har en - ringe - sikkerhed, men "bare"
en lidt dårligere sikkerhed end de andre mærker.

Fra : KASO

Dato : 21-07-05 16:00

> Sikkerhed var en af kriterierne, køreegenskaber en anden, pladsen,
> indretningen, prisen, alt taget i betragtning valgte de Multipla'en, og
> vi taler altså om den nye model, ikke den gamle.

Så kan de ikke have vurderet sikkerhed højt! Passiv sikkerhed er
ikke-eksisterende - og ESP fåes kun til diesel - mod (høj) merpris. Den
"nye" model er kun ændret kosmetisk - Fiat har selv udtalt, at sikkerheden
ikke er (nævneværdigt) forbedret. I praksis er der ikke sket nogen udvikling
af betydning siden den kom frem.

> Jeg kan ikke huske hvilke biler den var oppe imod, men der var så
> vidt jeg husker 5-6 andre biler.

Det er jo så spørgsmålet, hvilke det er - jeg har svært ved at tro, at den
kan klare sig mod "moderne" konkurrenter med mindre man er "forgabt" i bilen
på forhånd - som i tidligere nævnte test i Bilmagasinet.

> Jeg har hørt at afsnittet kan findes via noget med et æsel

Øhh ?!?!? Her er jeg vist enten langsomt opfattende - eller generelt
uvidende (evt. begge dele )

> Problemet er jo så, at den ikke har en - ringe - sikkerhed, men "bare"
> en lidt dårligere sikkerhed end de andre mærker.

Det må være din spøg!?!?!
Prøv at se http://www.dr.dk/konsum/programmer2005/uds7/uds7.html

Bilen er direkte elendig mht. sikkerhed - billederne er ikke noget kønt syn!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-07-05 18:31

> Hvilke konkurrenter - og hvad var deres kriterier? (Det var næppe
> sikkerhed!)

Husk på at Multipla faktisk har rigtig, rigtig gode køreegenskaber som
følger af hjulene placering og den gode sporvidde.

Dét er vel også en slags sikkerhed.

/Jan W Nielsen

Fra : KASO

Dato : 22-07-05 18:50

> Husk på at Multipla faktisk har rigtig, rigtig gode køreegenskaber som
> følger af hjulene placering og den gode sporvidde.
>
> Dét er vel også en slags sikkerhed.

Ja - den er bestemt blandt de mest velkørende af slagsen - men f.eks. ESP
koster ekstra og fåes kun til dieselversionen.

Fra : Henrik B.

Dato : 21-07-05 10:44

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm - men sidst jeg kiggede i kalenderen stod der da "2005" - og Fiats
> prisliste er absolut også blevet opdateret en hel del hurtigere en bilen
> er.

Aktulle, laveste pris på Multipla er 260.000,-

Fra : KASO

Dato : 21-07-05 11:40

> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Aktulle, laveste pris på Multipla er 260.000,-

Jeps - og det er uden det udstyr, der er standard på mange konkurrenter
(A/C, gardinairbags, ESP etc.) - det skal (evt.) tilkøbes, hvilket hæver den
reelle pris.

Fra : KASO

Dato : 23-07-05 07:43

"Jan W Nielsen" skrev d. 20-07-05 05:25 dette indlæg :
> på

> Lige netop - men ingen andre biler - til nogenlunde samme pris -
tilbyder
> samme løsning som Multipla.

Honda er dog på vej:
http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=2813

Personligt vil jeg nok også foretrække lidt mere "lebensraum" omkring
førersædet - specielt på længere ture, men det skal nok prøves...

http://www.kandu.dk/

Fra : Bossen

Dato : 19-07-05 21:20

> Renault Grand Scénic
> Honda Stream
> Opel Zafira
> Mazda 5
> Peugeot 307 SW
> Toyota Corolla Verso
> Alle med 7 sæder...

Ja det er så rigtigt, men det er for os 4 børn+ 2 voksne det drejer sig om,
og det er svært at tørre den sidste om mulen (læs: nå barnet fysisk) fra
pass, sædet i front og til den bageste række i f.eks. en Zafira, iøvrigt det
mest ubehagelige sæde der findes i biler idag.
Men sidste ting, hvilken af dem kan man købe, 5 år på bagen og til 160.000
kr. med samme udstyr som Fiat´en har.
Tro mig det er det samme når man kører på vejene, at sidde i midten på
forsædet på langtur, det er ikke noget problem, man sidder nemlig ikke,
skulder ved skulder, midtersædet er trukket lidt tilbage.

Fra : KASO

Dato : 20-07-05 19:30

"Bossen" <knud@sighotelX.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og det er svært at tørre den sidste om mulen (læs: nå barnet fysisk) fra
> pass, sædet i front og til den bageste række i f.eks. en Zafira,

OK - det kræver lange arme - men man kunne jo lade være med at placere det
mest "pasningskrævende" barn bagerst...

>iøvrigt det mest ubehagelige sæde der findes i biler idag.

Øhh - hvorfor?

> Men sidste ting, hvilken af dem kan man købe, 5 år på bagen og til 160.000
> kr. med samme udstyr som Fiat´en har.

Det er muligt at finde såvel Zafira som Stream i prisklassen. Mht. udstyr,
vil jeg foretrække sikkerhed for mig selv og mine børn fremfor udstyr.
Ganske vist er Zafira ikke for god - men dog bedre end katastrofen Multipla!

> Tro mig det er det samme når man kører på vejene, at sidde i midten på
> forsædet på langtur, det er ikke noget problem, man sidder nemlig ikke,
> skulder ved skulder, midtersædet er trukket lidt tilbage.

Det skal nok prøves. Umiddelbart lyder det som om man kommer til at mangle
plads som fører - bilen er trods alt kun 6 cm bredere end min nuværende
bil - og jeg kender ikke manger mennesker, der kun er 6 cm brede

Fra : KASO

Dato : 23-07-05 07:43

"Bossen" skrev d. 19-07-05 21:20 dette indlæg :

> [...]
fra
> pass, sædet i front og til den bageste række i f.eks. en Zafira,

Ja - det kræver nok ualmindeligt lange arme - men med mindre alle er
under 5 år, kan man jo anbringe barnet med mindst behov for hjælp
bagerst.

> iøvrigt det mest ubehagelige sæde der findes i biler idag.

Øhh - hvorfor det?

> Men sidste ting, hvilken af dem kan man købe, 5 år på bagen og til
160.000
> kr. med samme udstyr som Fiat´en har.

Tjah - Zafira og evt. Stream er vel de eneste, der er gl. nok. En Mazda
Premacy kan måske også kandidere...

Mht. udstyr, vil jeg klart vælge sikkerhed fremfor udstyr. Multipla er
en katastrofe i den sammenhæng - omend en Zafira heller ikke er for god!

> [...]

ikke,
> skulder ved skulder, midtersædet er trukket lidt tilbage.

Selv om det måske ikke er så slemt som det umiddelbart lyder, tvivler
jeg på at det er samme pladsfornemmelse som i en bil med 2 forsæder - så
meget bredere er bilen trods alt ikke. Sammenlignet med min egen, er
Multipla 6cm bredere - og jeg kender ikke mange - hverken børn eller
voksne - der kun er 6 cm brede

http://www.kandu.dk/

Fra : Bossen

Dato : 23-07-05 19:01

"KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Øhh - hvorfor det?

Fordi Zafira har et ualmindeligt hårdt sæde bagest i kabinen, en
køkkentaburet er bedre polstret, det burde du måske have undersøgt først?.

> [...]
> jeg på at det er samme pladsfornemmelse som i en bil med 2 forsæder - så
> meget bredere er bilen trods alt ikke. Sammenlignet med min egen, er
Behøver jeg at minde dig om at vi bruger den til 2 voksne og 4 børn, hvilket
giver masser af plads, den ældste er 11 år.

> - og jeg kender ikke mange - hverken børn eller
> voksne - der kun er 6 cm brede

Den forstod jeg vist ikke?

Fra : KASO

Dato : 24-07-05 10:02

> [...]
>
> Fordi Zafira har et ualmindeligt hårdt sæde bagest i kabinen, en
> køkkentaburet er bedre polstret, det burde du måske have undersøgt først?.

Hvorfor skulle jeg undersøge det? Det er ikke mig, der skal bruge en
Zafira - eller en Multipla! Jeg har en Grand Scénic med 2 glimrende sæder
bagi. Der er ikke megen plads til voksne - men til børn eller til voksne på
kortere ture går det fint - og det er med fin polstring - så det gælder ikke
alle biler!

> Behøver jeg at minde dig om at vi bruger den til 2 voksne og 4 børn,
> hvilket giver masser af plads, den ældste er 11 år.

I så fald har du intet at bruge en Multipla til - børn bør ikke placeres på
forsædet i en bil med airbag!

Fra : Bossen

Dato : 26-07-05 16:01

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

(SNIP)

Sikke da noget sludder, jeg må sq da have babyer på forsædet hvis det passer
mig og de iøvrigt overholder færdselsloven. Jeg ma da have 11 mand på
bagsædet. og et barn på forsædet, hvis jeg kan, det er da kun noget
chaufføren afgør.

Havde du måske ikke Zafira som en af de andre modeller som forslag til hvad
evt. kunne købe.

Din argumentation duer ikke, ihvertfald ikke dit sidste indlæg.

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 14-07-05 12:42

Juel wrote:

> Mazda 2
Der er kun plads til 5, så den duer ikke.

> Hyundai Matrix
Så vidt jeg kan se på billeder, er der stadig kun plads til 5 personer.
Så den duer heller ikke.

> Ford Fusion
Ja, jeg kan stadig kun tælle 5 sæder.

> VW caddy
Kan muligvis fåes i en version, med plads til 7 personer, det ved jeg ikke.

> Suzuki WagonR
Stadig kun plads til 5 personer.

> Chervolet Tacuma
> Nissan Almera Tino
> Renault Menage Scenic
> Peugeot Partner Combi
> Toyota Yaris Verso

Gider ikke til at søge efter info på de sidste 5 på nettet, men mon ikke
der er flere af dem der kun kan rumme 5 personer.

> Ikke alle er lige pæne, men alle er MEGET pænere end den fiat...
Nej, Hyundai Matrix er den grimmeste, skarpt forfulgt af Suziki WagonR.
Men igen er smag og behag forskellig.

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 14-07-05 12:27

Juel wrote:
> Nej nu vil jeg vide det, hvad får folk til at købe sådan en vogn ?? den er
> så tudegrim... og folk griner af dem der kører i dem..

Jeg griner ikke, jeg forstår tilgengæld ikke, at folk har så meget imod
den. Det er en dejlig bil, som kører godt. Den nye er ikke så køn, men
det originale design var da det var nyt ikke så kønt, men idag ligger
ikke mærke til den i trafikken.

> Det er et helt seriøst spørgsmål, hvorfor købe den ? der er jo mange biler i
> samme klasse der har samme rummelighed, hvor designeren ikke var en fra 3a
> på lillebakkens skole.

Måske fordi den kører godt. Det er muligt andre biler også gør det, men
nu er smag og behag forskelligt. Ud fra den liste du nævner andet sted i
tråden, så valgte jeg stadig en Multipla, hvis jeg skulle have en bil i
den klasse.

Fra : Soren Pedersen

Dato : 14-07-05 12:40

> [...]
> nu er smag og behag forskelligt. Ud fra den liste du nævner andet sted i
> tråden, så valgte jeg stadig en Multipla, hvis jeg skulle have en bil i

Hmmm.....Jeg ved nu ikke...
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=7&id2=95

Mvh
Søren

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-07-05 14:24

Juel skriver:

> Det er et helt seriøst spørgsmål, hvorfor købe den ?

3 på forsædet og 3 på bagsædet, godt, hvis man har en stor familie...
(4 børn)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 15:57

> Juel skriver:

> 3 på forsædet og 3 på bagsædet, godt, hvis man har en stor familie...
> (4 børn)

Jeg HAR faktisk prøvekørt sådan en GRIM satan. Det er totalt ufedt når der
sidder børn ved siden af en på forsædet. Desuden sidder man selv som chaufør
lidt klemt når der er 3 foran, så jeg vil nærmere betegne dem som en 5+1
bil.
Hvis man har tænkt sig at placere det ene barn på midterforsædet så skal man
også lige tænke over alderen på barnet. Det er altså ikke alle der bare kan
smides ind foran.

At den er grim som et ondt dyr er en ting. Men den spritnye demo-model jeg
prøvekørte hos Fiat i sønderborg kunne overhovedet ikke bremse. Det virkede
som om bremseforstærkeren var defekt.....mage til skod på en ny bil....håber
kun det var den jeg kørte i, ellers er bremserne godt nok elendige i sådan
et hundehus.

Jeg ville lede med lys og lygte efter alt mulig andet end en fiat multipla.
Hellere en Ford Galaxy og så betale lidt mere, eller en anden bil/minibus i
den klasse.
Multipla er 80'ernes svar på en skoda ls
Ufattelig at et ekstra sæde foran, plus et par ekstra rum til skrammel, kan
vække så meget begejstring.......en anelse må man også gå op i designet.
At flere motorjournalister så bagefter har måtte æde deres ord omkring årets
bil, pg.a. en ufattelig dårlig kollisionssikkerhed hvor bilen nærmest
knækker sammen, er så en helt anden historie.
Den bil skulle aldrig have været produceret,

--
Tom

Fra : Bossen

Dato : 14-07-05 17:35

> [...]
> Hvis man har tænkt sig at placere det ene barn på midterforsædet så skal
> man også lige tænke over alderen på barnet. Det er altså ikke alle der

Det kan da ikke være en 5+1, når der er 6 separate stole, vi er 2 voksne og
4 børn.

Så må du faktisk være i XXXL klassen, jeg hører ikke til blandt mindste i
volumen og har masser af plads.
Vi har nu prøvet at sætte en 4 årig dreng i midten og det er der da intet
problem i, hellere der end ved vinduet.
Prøv lige at se hvad den indeholder af nyttigt ekstra udstyr, og giv så lige
prisen for en VW eller en Galaxy (den vil jeg da slet ikke have, men
storebroderen fra Chrysler)

> Hellere en Ford Galaxy og så betale lidt mere, eller en anden bil/minibus
> i den klasse.

Find lige en Galaxy fra år 2000 til en pris der er til at holde ud.
For mig lyder det som mig selv inden vi prøve den, jeg kiggede da også efter
alt andet, men udsigten til at forrente 100.000 kr ekstra og en bil der var
3-4 år ældre er da værre end designet.
Hvad angår hastighed og køreegenskaber, følger den da nemt med andre.
Men det var sådan set ikke det jeg spurgte om, men glem det bare, jeg har
fundet det jeg søgte.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 18:13

"Bossen" <knud@sighotelX.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan da ikke være en 5+1, når der er 6 separate stole, vi er 2 voksne
> og 4 børn.

I den Porsche 911 jeg kørte i var der også 2 sæder bagved men pga. pladsen
kalder man det 2+2.

> Så må du faktisk være i XXXL klassen, jeg hører ikke til blandt mindste i
> volumen og har masser af plads.

Nej jeg har en vægt der svarer til min højde, som lægerne anbefaler.
Datteren var dengang en 12 år da hun satte sig ved siden af mig under
prøveturen.

> Vi har nu prøvet at sætte en 4 årig dreng i midten og det er der da intet
> problem i, hellere der end ved vinduet.

Der er forskel på problem og behagelig. Jeg følte et ubehag ved at have
hende ved siden af og der var bestemt ikke så meget plads som i normale
biler med kun 2 personer.

> Prøv lige at se hvad den indeholder af nyttigt ekstra udstyr, og giv så
> lige prisen for en VW eller en Galaxy (den vil jeg da slet ikke have, men
> storebroderen fra Chrysler)

Ja men pris er ikke ALT i denne verden. Det kan også blive FOR grimt. Jeg
går bestemt også efter at prisen skal passe, men jeg vil hellere give lidt
mere og så få noget som jeg kan lide.

> Find lige en Galaxy fra år 2000 til en pris der er til at holde ud.

Jeg har ikke påstået at man kan få en galaxy til den pris og-eller årgang.
Nogen gange må man bare gribe lidt dybere i lommerne (min mening).

> For mig lyder det som mig selv inden vi prøve den, jeg kiggede da også
> efter alt andet, men udsigten til at forrente 100.000 kr ekstra og en bil
> der var 3-4 år ældre er da værre end designet.

Jeg ville netop give den en chance ved at tage en prøvetur i den. Så genial
kan jeg ikke se den er. De ekstra rum som er så lovpriset kan ikke opveje
den elendige sikkerhed og dens udseende.....plus at fiat generelt er
bundscorer i tilfredhedsmålinger.

> Hvad angår hastighed og køreegenskaber, følger den da nemt med andre.

Nej det har fået så mange bank på grund af at den knækker sammen, at den
bestemt ikke er på højde med andre. Muligt at andre biler koster mere....men
man får også mere.

> Men det var sådan set ikke det jeg spurgte om, men glem det bare, jeg har
> fundet det jeg søgte.

ok

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 06:59

> [...]
> efter alt andet, men udsigten til at forrente 100.000 kr ekstra og en bil
> der var 3-4 år ældre er da værre end designet.

Så kan du så glæde dig til at skulle forrente 20.000 kr. til
bremsereparation når den skal synes første gang.
Min svoger købte sådan en ting da han også har fire børn.

Han købte den fra ny, og da den skulle synes efter 4 år blev der i første
omgang lavet for 13.000 ved Fiat i Ribe.
Da den så dumpede i syn blev der lige lavet bremser for yderligere knap
7.000 kr.

Det er da uhørt på en 4 år gammel bil - Fiat indrømmede så også at det ikke
var verdens bedste bremser sådan en var udstyret med.

Iøvrigt havde han svære problemer med at malingen flere steder bare skallede
af, især på bagklappen.
Fiat reparerede dog det meste uden problemer.

Umiddelbart efter synet blev den udskiftet med en Ford Windstar, som han dog
også hurtigt blev træt af, nu kører han Seat Altea som han synes kører
betydeligt bedre end multiplaen.

Min nabo har anskaffet sådan en Multipla ting, de er umiddelbart glade for
den, men der har været en del småting på den. Men ikke noget alvorligt.
(Men jeg kan da hører når de starter den at starteren ikke har det for godt,
hviiiiiiin).

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 17:35

> Så kan du så glæde dig til at skulle forrente 20.000 kr. til
> bremsereparation når den skal synes første gang.

20.000 Kr for rep af bremser?
Det lyder da helt hen i vejret, selv med originale dele kan man da ikke
komme bare i nærheden af de priser. Så må det være Fiat der har nosset rundt
i flere dage på kundens regning, uden at vide hvad de har med at gøre

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-05 10:36

> [...]
> komme bare i nærheden af de priser. Så må det være Fiat der har nosset
> rundt i flere dage på kundens regning, uden at vide hvad de har med at

Tjahh hvad ved jeg - det var regningen for at klargøre den til syn. Måske
der var andet med også, dæk f.eks.
Det sidste 7K kom på da den dumpede for ikke at bremse ordentligt på
fohjulene, begge kalibre blev skiftet.
Ifølge svogeren blev hele bremsesystemet skiftet.

Under alle omstændigheder synes jeg at 20.000 i reparationer for at syne
bilen når den er 4 år gammel er ganske uhørt.

Om de har tørret ham kan jeg jo ikke vide, men han har selv rimelig forstand
på mekanik - da han arbejder på en maskinstation.

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-05 14:54

> [...]
>
> Om de har tørret ham kan jeg jo ikke vide, men han har selv rimelig
> forstand på mekanik - da han arbejder på en maskinstation.

Det er i hvert fald ikke reglen at det skal være så dyrt.

I øvrigt gloede jeg lide i bilbasen og fandt da f.eks en Astro som jeg
hellere ville have end en multipla. Og en astro har plads til 8 personer så
vidt jeg kan se

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-07-05 17:42

Tom skriver:

> Multipla er 80'ernes svar på en skoda ls

En tidligere kollega skiftede en Kæmpe Volvo ud med en "Multifnat" og
blev lykkelig - masser af plads.

Et sted i familien regerer 2 fætre og 2 kusiner sammen med en farbror og
en tante i et lignende køretøj. De er _meget_ glade for den, da den nu
kan være i en bil alle sammen, og stadigt have oppakning med.

> Den bil skulle aldrig have været produceret,

Enig, den er for grim, men den er sku for praktisk til dem der har brug
for pladsen og i følge ejerne er den en drøm at køre (hov, den er sku da
ikke fransk??

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-07-05 15:39

> Nej nu vil jeg vide det, hvad får folk til at købe sådan en vogn ?? den er
> så tudegrim... og folk griner af dem der kører i dem..

Årsagen til at folk køber en Multipla er formentlig, at bilen er helt og
aldeles genial, hvis man har fire børn og ikke har røven fuld af penge.

Og Morten - vi er altså også mange, der griner højt af de der fyre, der
kører forbi i "gøglede" 15 år gamle BMW´er med høj dunke-musik og armen ude
af vinduet.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 16:28

> [...]
>
> Og Morten - vi er altså også mange, der griner højt af de der fyre, der
> kører forbi i "gøglede" 15 år gamle BMW´er med høj dunke-musik og armen

Det gør "vi" også ved Multipla ))

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-07-05 18:15

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> Det gør "vi" også ved Multipla ))

Jeg griner ikke - jeg får ondt af manden der har måtte lade livet for
konens ønsker.. )

MVH

Fra : Brian

Dato : 14-07-05 18:39

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg griner ikke - jeg får ondt af manden der har måtte lade livet for
> konens ønsker.. )

Nu kan det jo være at manden tidligere har haft en hårdtpumpet
Saab 9000, og fået løbet hornene af sig

Det er trods alt ikke alle, der kører med digital speeder.....

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-07-05 19:19

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:42d6a34e$0$18648$14726298
@news.sunsite.dk:

> Nu kan det jo være at manden tidligere har haft en hårdtpumpet
> Saab 9000, og fået løbet hornene af sig

ROFL!

Min er sq alt andet end hårdtpumpet

Nej jeg ville bare have valgt lidt andet og sjovere i den vognmodel, fx. en
Seat Alambra, Ford Galaxy og lign.

Jeg ville bare ikke ofre så mange penge på noget der gør ondt i øjenene.

Smag og behag er forskellig, men sjovt nok lige ved Multipla mangler jeg at
høre noget positivt om designet

> Det er trods alt ikke alle, der kører med digital speeder.....

Nej det er mange år siden jeg gjorde det

MVH

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 15-07-05 10:51

Martin Johansen [6000] wrote:
> Jeg griner ikke - jeg får ondt af manden der har måtte lade livet for
> konens ønsker.. )

Er det ikke mere i Berlingo-segmentet, at den slags gør sig gældende?

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-07-05 12:04

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in news:42d786ff$0$18645
$14726298@news.sunsite.dk:

> Er det ikke mere i Berlingo-segmentet, at den slags gør sig gældende?

Blandt andet også :)

MVH

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-07-05 18:15

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> wrote in

> Og Morten - vi er altså også mange, der griner højt af de der fyre,
> der kører forbi i "gøglede" 15 år gamle BMW´er med høj dunke-musik og
> armen ude af vinduet.

Hvorfor gør "vi" egentlig det?

Selv er jeg begyndt på det... jeg griner faktisk af dem som ligner mig for
7 år siden... hehe.

MVH

Fra : Henrik B.

Dato : 15-07-05 14:37

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvorfor gør "vi" egentlig det?
>
> Selv er jeg begyndt på det... jeg griner faktisk af dem som ligner mig for
> 7 år siden... hehe.

Fordi du har nået en alder, hvor du ser, hvordan tåbelig man så ud dengang.
Dengang syntes man derimod at man var "sej".

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-07-05 17:20

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in

> Fordi du har nået en alder, hvor du ser, hvordan tåbelig man så ud
> dengang.

LOL ja du har nok ret - jeg kan godt lide høj musik stadig og vil også have
ordentlig anlæg i den, men du får mig ikke til at køre ned igennem midtbyen
med åbne vinduer og max volume!

> Dengang syntes man derimod at man var "sej".

Man kunne jo det hele - styrede verden for hårdt

MVH

Fra : Brian

Dato : 15-07-05 17:58

Martin Johansen [6000] wrote:

> Man kunne jo det hele - styrede verden for hårdt

Havde du også cap'en lidt på skrå ?
Du lyder som en Nik&Jay tekst - det er forøvrigt ikke en
kompliment

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-07-05 18:14

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:42d7eb25$0$18642$14726298
@news.sunsite.dk:

> Havde du også cap'en lidt på skrå ?

Også i den grad Lige som alle andre på den alder - ak de minder

> Du lyder som en Nik&Jay tekst - det er forøvrigt ikke en
> kompliment

Haha, jamen er det løgn? I den alder så kan man jo det hele og intet kan
stoppe en (tror man).

MVH

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-07-05 10:32

Martin Johansen [6000] wrote:
> LOL ja du har nok ret - jeg kan godt lide høj musik stadig og vil også have
> ordentlig anlæg i den, men du får mig ikke til at køre ned igennem midtbyen
> med åbne vinduer og max volume!

Det kunne da ellers være skægt, med Sibelius' Finlandia.

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-07-05 11:18

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> Det kunne da ellers være skægt, med Sibelius' Finlandia.

Sibe-hvem?

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-07-05 16:41

Ham her: http://www.helsinki.fi/kasv/nokol/sibelius.html

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-07-05 17:03

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in news:42d92a96$0$78286$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> Ham her: http://www.helsinki.fi/kasv/nokol/sibelius.html

Åhh... nej tak hehe.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-07-05 20:34

Martin Johansen [6000] wrote:

> Åhh... nej tak hehe.

Det kunne da ellers sætte det der voldbrug af musikanlæg lidt i relief
med lidt _god_ musik.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-07-05 21:07

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in news:42d96127$0$78280$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> Det kunne da ellers sætte det der voldbrug af musikanlæg lidt i relief
> med lidt _god_ musik.

Uden at have hørt det så har jeg mine tvivl på om jeg vil kalde det god
musik

Giv mig noget Rammstein så kan vi snakke.. heheh

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-05 22:10

> [...]
> musik
>
> Giv mig noget Rammstein så kan vi snakke.. heheh

Nej Mark Knofler

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-07-05 22:28

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in news:42d977a2$0$158
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Nej Mark Knofler

Ja han er også god - specielt på de lange ture med god baggrundsmusik.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-07-05 23:18

Martin Johansen [6000] wrote:
> Uden at have hørt det så har jeg mine tvivl på om jeg vil kalde det god
> musik
> Giv mig noget Rammstein så kan vi snakke.. heheh

Hvad tror du Rammstein bruger som inspiration?

Og bare det bliver spillet højt nok kan ingen alligevel høre forskel.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-07-05 00:15

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in news:42d98765$0$78284$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> Hvad tror du Rammstein bruger som inspiration?

LOL

> Og bare det bliver spillet højt nok kan ingen alligevel høre forskel.

Så send mig en plade så skal jeg teste det for os alle sammen

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-07-05 08:09

Martin Johansen [6000] wrote:
> Så send mig en plade så skal jeg teste det for os alle sammen

Du finder dem som MP3 "alle steder".

Wagner og Tchaikovsky kan også bruges.

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-05 08:17

> Hvad tror du Rammstein bruger som inspiration?
>
> Og bare det bliver spillet højt nok kan ingen alligevel høre forskel.

hehe, jeg hørte engang om en ung herre som havde fået høreskade af at spille
højt musik i bilen. Han skulle ud og købe nyt anlæg som kunne spille endnu
højere, for at kompensere for høreskaden

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-07-05 14:58

> Hvorfor gør "vi" egentlig det?

Det gør vi fordi, de typer, der kører råddent og farligt i gamle bimmere,
mens dunkemusikken vælter ud af bagagerummet, forsøger at hævde sig selv på
en måde, der for andre alene er et tegn på, at personerne tilhører en
bestemt socialgruppe.

I min øjne svarer det lidt til at løbe rundt med en megafon og råbe, at man
hverken har hjerne, penge, uddannelse eller god stil.......og så tro, at dét
giver streetrespekt.

....men sådan er vi jo så forskellige..

/Jan W Nielsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-07-05 17:21

> [...]
> hævde sig selv på en måde, der for andre alene er et tegn på, at
> personerne tilhører en bestemt socialgruppe.

Hmm okay :)

MVH

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 07:53

> [...]
>
> Og Morten - vi er altså også mange, der griner højt af de der fyre, der
> kører forbi i "gøglede" 15 år gamle BMW´er med høj dunke-musik og armen

Hehe, i skal da nærmere tude, fordi i sidder i en smadrekasse af en fiat,
det køre som en gammel skoda, og vi sidder en i en bil der er 15år gammel,
men meget pænere, og meget bedre køreegenskaber og komfort.. At mange har
stort anlæg i bilen, for mit vedkommende er fordi at jeg bor i lejlighed,
dvs der kan jeg ikke spille høj musik med stort bastryk som jeg kan li,
eller jo jeg kan godt, men hvorfor genere mine naboer, når jeg kan gøre det
i min bil ?

Mvh
Morten **som ikke har BMW mere, men dog en mondeo med læder til salg
http://starchild.dk/mondeo og som var i roskilde og hente sin først gokart
igår ! **

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 15-07-05 18:12

men hvorfor genere mine naboer, når jeg kan gøre det
> i min bil ?

Og derved gøre det til et helvede for mennesker der bor ved vejen.

Mærker det dagligt når disse "Brianer" kommer i deres gamle lungesyge golf &
BMW med et anlæg der er dyrer end bilen det er placeret i, de kan overdøve
speakeren på TV avisen. Eller som en betjent der flåede pladerne af en golf
sagde samtidig med afrivningen af "billetterne", havde du nu i stedet for
nyt dyrt anlæg ofret de 30-40.000 kr. på selve bilen havde du været fri for
at skulle betale Falck/danskautohjælp for den videre transport ;-/

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-07-05 10:26

Juel wrote:
> [...]
> eller jo jeg kan godt, men hvorfor genere mine naboer, når jeg kan gøre det

Ja, hvorfor genere sine naboer når man kan køre ud og genere alle andre?

Jeg må beklage og meddele at jeg stiller mig mere uforstående overfor
nogens trang til så høj musik at de overdøver min når de kører forbi,
end jeg gør til at folk køber en Multipla Fiat.

Fra : Jonas R.

Dato : 15-07-05 08:49

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> wrote in
SNIP
> Årsagen til at folk køber en Multipla er formentlig, at bilen er helt og
> aldeles genial, hvis man har fire børn og ikke har røven fuld af penge.

Ja eller at konen sidder på pengepungen og det er hende som bestemmer, fordi
den er jo åhhh så nuttet og praktisk.
Jan jeg cyklede hellere til DTU end at køre i en Fiat Multifiasko, jeg synes
altså den er for grim.
Enig en BMW 320i med høj musik og M-skilte klistrede over det hele er dog
ikke meget bedre.

/Jonas R.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-07-05 20:06

> Ja eller at konen sidder på pengepungen og det er hende som bestemmer,
> fordi den er jo åhhh så nuttet og praktisk.

Måske, ja..

> Jan jeg cyklede hellere til DTU end at køre i en Fiat Multifiasko, jeg
> synes altså den er for grim.

Njahhh - lad os nu se, når vi er 1½ md inde i efteråret..

> Enig en BMW 320i med høj musik og M-skilte klistrede over det hele er dog
> ikke meget bedre.

Nej - for den bil siger desværre også en del om peronen, der ejer den.

/Jan W Nielsen

Fra : Jonas R.

Dato : 16-07-05 09:18

Jan W Nielsen wrote:
SNIP
> Njahhh - lad os nu se, når vi er 1½ md inde i efteråret..

Jan jeg har været postbud i snevejr, jeg overlever det nok. Man har et vist
image og der passer en multipla sku ikke lige ind i, i mit billede ihvert
fald :)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-07-05 10:09

> Jan jeg har været postbud i snevejr, jeg overlever det nok. Man har et
> vist image og der passer en multipla sku ikke lige ind i, i mit billede
> ihvert fald :)

*ROFL*

Du har måske ret der..

/Jan W Nielsen

Fra : Jonas R.

Dato : 15-07-05 08:51

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> wrote in

OFFtopic

Forresten har min far sku lige købt en Seat Altea 2.0 TDI DSG 140 hk, vi var
først ud at prøve en chippede version og den rykkede sku ret så godt. Gør
det også i den normale version, vi skal hente den på mandag. Meeen jeg synes
godt nok det var pres i den chippede version, at den hele tiden skiftede
gear, eller gearene er jo ikke så lange.
Men kan da godt se charmen i diesel, dog ikke når den er chippet og laver
sort røg :( bvadr det så grimt ud.

/Jonas R.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-07-05 10:07

> [...]
> først ud at prøve en chippede version og den rykkede sku ret så godt. Gør
> det også i den normale version, vi skal hente den på mandag.

Ok - flot bil, IMO.

Desværre har jeg ikke prøvet den endnu.

> Meeen jeg synes godt nok det var pres i den chippede version, at den hele
tiden skiftede
> gear, eller gearene er jo ikke så lange.

Aha - hvor mange gear har DSG-kassen - og mon ikke man vender sig til det..?

> Men kan da godt se charmen i diesel.

Nye toner..

> dog ikke når den er chippet og laver
> sort røg :( bvadr det så grimt ud.

Nej, det bryder jeg mig bestemt heller ikke om. Når det er rigtig slemt fra
en bil foran,. bliver man sgu helt sur..

/Jan W Nielsen

Fra : Jonas R.

Dato : 15-07-05 19:30

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> wrote in
SNIP
> Ok - flot bil, IMO.

Yeah, han skal bare bruge noget til at køre frem og tilbage til arbejde i.

> Aha - hvor mange gear har DSG-kassen - og mon ikke man vender sig til
> det..?

6 gear, og jo det gør man nok.

> Nye toner..

Hehe sålænge der er power er jeg med, kedelige motorer er ikke lige mig.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-07-05 20:07

> Hehe sålænge der er power er jeg med, kedelige motorer er ikke lige mig.

Power - klart - det må der gerne være i rigelige mængder..

/Jan W Nielsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-07-05 08:45

Juel wrote:
> Nej nu vil jeg vide det, hvad får folk til at købe sådan en vogn ?? den er
> så tudegrim... og folk griner af dem der kører i dem..

Måske fordi den er exceptionel tudegrim.

> Det er et helt seriøst spørgsmål, hvorfor købe den ? der er jo mange biler i
> samme klasse der har samme rummelighed, hvor designeren ikke var en fra 3a
> på lillebakkens skole.

Og seriøst; Noget der måske kunne få mig til at købe sådan en, hvis jeg
kunne det til en pris jeg ville betale, er nok at man sætter sig IND i
den i stedet for at sætte sig NED i den.
(Jeg har aldrig været så tæt på en at jeg konkret ved om det er rigtig,
men efter det jeg kan se er det vist.)

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 14-07-05 11:07

Bossen skrev:

> Efter at vi har fået konebil i familien, vil jeg høre om der er nogen
> her der har erfaringer med forbedringer og lignende med en sådan bil.

Multipla-klubben har ihvertfald erfaringer med den
http://www.multiplaklubben.dk/

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 14-07-05 12:23

"Bossen" <knud@sighotelX.dk> wrote in message
> [...]
> Evt. link til styling, reservedele og lign.
> Hvilke Thule lastestænger der paser til og hvilket anhængertræk man skal

Du bør måske overveje om du vil transportere nogen du kan lide i en bil med
så ringe sikkerhed, hvis du tjekker lidt længere nede i gruppen kan du læse
om crash tests af bla multipla var oppe i DR1 fornyligt...

eller på euroncap

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-07-05 15:42

> Efter at vi har fået konebil i familien, vil jeg høre om der er nogen her
> der har erfaringer med forbedringer og lignende med en sådan bil.

Bilen har sammenlignet med andre nyere biler ikke nogen god
kollisionssikkerhed - men igen - hvis man sammenligner med gamle biler er
sagen en anden.

Bilen har desuden en svag gearkasse og kan have vrøvl med det elektriske.

I øvrigt er den ikke overdrevent smuk - men den kører rigtig godt på grund
af dens store sporvidde, og den er simpelthen genial i dens indretning.

Køb en med aircon - den har meget vinduesareal.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 14:31

> Bilen har sammenlignet med andre nyere biler ikke nogen god
> kollisionssikkerhed - men igen - hvis man sammenligner med gamle biler er
> sagen en anden.

Ikke meget, de skal sammenligne med biler der ligger mindst ti år før dens
tid.
Det mener jeg ikke at nogen kan være tjent med, i en ny bil.

> I øvrigt er den ikke overdrevent smuk - men den kører rigtig godt på grund
> af dens store sporvidde, og den er simpelthen genial i dens indretning.

Hvor ? fordi den har seks siddepladser. Pladsen bag bagsæderne er minimal.
Min svoger købte sådan en, men glemte lige at tænke over det med baggage
pladsen.
Så han måtte ud at købe en trailer som de altid trak rundt med på
ferieturen. Det nagede ham.
Knap så smart at der er ikke er plads til ungernes skoletasker i
baggagerummet.
Så var min svigerinde lidt smartere de købte en transporter til "privat
buskørsel" det kostede hende godtnok et lastbil kørekort. Men så var der
også plads til ungernes venner og deres baggage.
Jeg ser sådan på det, hvis man kan sætte 4 børn i verden må man også tage
konsekvensen og transportere dem på fornuftig og forvarlig vis.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-07-05 15:13

> den er simpelthen genial i dens indretning.

> Hvor ? fordi den har seks siddepladser..?

Fordi den for eksmpel er den eneste bil, der til en lav pris tilbyder plads
til nogle af mine venner og deres familie - der ser sådan ud:

2 voksne + 2 børn + 2 weekendbørn fra tidligere forhold)

Ingen andre biler kunne (til prisen) sørge for, at man kunne have fire børn
med - uden at de for eksempel skulle sidde i bagagerummet.

Jeg deler i øvrigt dine betragtninger vedr sikkerhed.

/Jan W Nielsen