Q: sænkning, ud over standardsænkning
Fra : Lars Jensen

Dato : 12-07-05 21:02

Hej Alle

Min Mazda 6 er, som alle sports udgaverne, sænket 10 eller 15mm som
standard.

Hvis jeg nu ønsker at sænke den yderligere, må jeg så gøre det med 40mm,
altså samlet 50 (eller 55)mm, eller er det max. 40 mm (uden syn)?

Jeg ved at der skal være 50cm til underkant af lygterne, under alle
omstændigheder...

Lars B

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 12-07-05 22:22

Lars Jensen wrote:
> [...]
> altså samlet 50 (eller 55)mm, eller er det max. 40 mm (uden syn)?
>
> Jeg ved at der skal være 50cm til underkant af lygterne, under alle

Afhængig af dæk og fælge, så kan sænkningen betyde at dækkene går på
skærmkanterne ved ved kraftig drejning/hældning. Det må ikke ske.
Min Golf kommer fra fabrik med 25mm sænkning og jeg har fået den sænket
yderligere ca. 15-20mm. Det betød at hjulene gik på.
Så måtte kanterne på skærmene bukkes.

--
Tonny

Fra : alexbo

Dato : 13-07-05 21:03

"Lars Jensen" skrev

> Min Mazda 6 er, som alle sports udgaverne, sænket 10 eller 15mm som
> standard.

En Mazda 6 sport har den højde den har, det er den originale højde, om en
anden model Mazda eller F.eks Opel har en anden højde er ligemeget

> Hvis jeg nu ønsker at sænke den yderligere, må jeg så gøre det med 40mm,
> altså samlet 50 (eller 55)mm, eller er det max. 40 mm (uden syn)?

Du må sænke din bil 40 mm.

Du kan sammenligne det med motorydelsen,
at Mazda sport har en anden motor med f.eks 30 % større ydelse end en alm
Mazda, betyder ikke at motoren overskrider grænsen på 20% for motorskift.

Det ville også være svært at påvise hvilken Mazda, der er alle Mazdaérs
moder, og har de originale Mazdamål.

mvh
Alex Christensen

Fra : Lars Jensen

Dato : 16-07-05 18:27

alexbo wrote:
> [...]
> Mazda, betyder ikke at motoren overskrider grænsen på 20% for motorskift.
>
> Det ville også være svært at påvise hvilken Mazda, der er alle Mazdaérs

Det giver fint mening!

Tak for forklaingen Alex...

> mvh
> Alex Christensen