Så kom jeg med på Xenon moden
Fra : Nielsen

Dato : 12-07-05 11:16

Hejsa NG

Så er jeg også hoppet med på xenon moden, med det kræver vist en lille
prøvetur når det bliver mørkt i aften.
Her i dagslys ser det nu heller ikke dumt ud.

Hvor lang tid holder sådan en xenon pære.

Go` sommer

JaN

Fra : Henrik B.

Dato : 12-07-05 12:33

"Nielsen" <jnsnabela@msn.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa NG
>
> Så er jeg også hoppet med på xenon moden, med det kræver vist en lille
> prøvetur når det bliver mørkt i aften.
> Her i dagslys ser det nu heller ikke dumt ud.

Hej Jan.

kan roligt glæde dig til i aften - et gi'r et fremragende lys. Nåh ja, og
så kn du pille dine tågelygte af, for de er sgutte noget bevendt mere.

Der hvor du rigtig komer til at sætte pris på dem er, når det er rigtig
dårligt vejr, hvor det regner, så alt bliver sort i sort. Dér er de helt
fantastiske.

> Hvor lang tid holder sådan en xenon pære.

Forventet ca. 6000 timer.

Fra : Henrik B.

Dato : 12-07-05 13:05

> Forventet ca. 6000 timer.

Det var så "kun" 3000 timer, eller 6 - 15 gange længere enad alm. pærer.

Fra : Ollie

Dato : 12-07-05 23:16

In article <42d3b1ca$0$4650$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Henrik B.
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det var så "kun" 3000 timer, eller 6 - 15 gange længere enad alm. pærer.

Det vil sige mine pærer sprang for bob bob ca 2 år siden !!

Ole

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-07-05 11:38

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> Hej Jan.
>
> kan roligt glæde dig til i aften - et gi'r et fremragende lys. Nåh ja, og
> så kn du pille dine tågelygte af, for de er sgutte noget bevendt mere.

Kan xenon lyse gennem tåge ?

Nej vel ?

--
mvh / regards Cruise music: http://yee-haw.dk
Christian

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 14-07-05 07:31

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse news:42d4ef02$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> Kan xenon lyse gennem tåge ?

Kan tågelygter det?

/Jakob

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-07-05 08:32

> Kan tågelygter det?

Ja - for de lyser ned på kørebanen.

/Jan W Nielsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-07-05 09:06

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Kan tågelygter det?

Nej, men de er oftest placeret nederst og lyser derfor under tågen.
Du kan jo ikke flytte dine xenon lygter ned.

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-05 12:52

> [...]
> prøvetur når det bliver mørkt i aften.
> Her i dagslys ser det nu heller ikke dumt ud.

Hvor har du købt dit sæt henne?

Fra : Henrik B.

Dato : 12-07-05 13:03

"jacob" <ni> skrev i en meddelelse

> Hvor har du købt dit sæt henne?

Hér f.eks.: http://www.xenonkit.dk/

Der købte jeg mit. Og der er alt med, hvad du behøver.

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-05 13:28

> "jacob" <ni> skrev i en meddelelse

> Hér f.eks.: http://www.xenonkit.dk/
>
> Der købte jeg mit. Og der er alt med, hvad du behøver.

Ja, det er lokkende at købe sådan en sæt og smide på bilen. Men jeg tænker
bare på, hvor lam man lige må føle sig selv, hvis man bliver stoppet af
policen og bliver kaldt til syn pga. SÅ dyrt ekstraudstyr... så er det da
penge lige ud af vinduet...

Jacob - der også kunne finde på at købe et sæt...

Fra : Henrik B.

Dato : 12-07-05 13:37

> [...]
> bare på, hvor lam man lige må føle sig selv, hvis man bliver stoppet af
> policen og bliver kaldt til syn pga. SÅ dyrt ekstraudstyr... så er det da

Det aner policen ikke en hat om. Det er kun ved syn, at det kan give et
problem. Men det tager under 10 minutter at konvertere tilbage til alm.
pærer, så det er ikke det store problem.

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-05 13:39

> Det aner policen ikke en hat om. Det er kun ved syn, at det kan give et
> problem. Men det tager under 10 minutter at konvertere tilbage til alm.
> pærer, så det er ikke det store problem.

er kravet ikke bare at man skal ha højdejusterbare lygter ??

Mvh
Morten **som har det på golfen**

Fra : Brian

Dato : 12-07-05 13:52

Juel wrote:

> er kravet ikke bare at man skal ha højdejusterbare lygter ??

De skal være selv-nivellerende og have noget lygtespulersjov.
En knap i kabinen til at justere lygterne, er ikke nok

/Brian

Fra : Nielsen

Dato : 12-07-05 13:43

> [...]
> pærer, så det er ikke det store problem.

> Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!

Mit "sæt" fulgte med bilen.
Jeg har lige købt en Brugt Citroen C5 med Exclusive udstyr, og der sad de
heldigvis på.
Pga. den har Xenon lygter på er der ingen tågelygter.

JaN

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-05 15:32

> [...]
> heldigvis på.
> Pga. den har Xenon lygter på er der ingen tågelygter.

Mit HID kan heller ikke tænde samtidig med forreste tåbelys,

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-05 15:35

> [...]
> bare på, hvor lam man lige må føle sig selv, hvis man bliver stoppet af
> policen og bliver kaldt til syn pga. SÅ dyrt ekstraudstyr... så er det da

Er der virkelig nogen som kunne finde på at køre til syn med HID der ikke er
standard?

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-07-05 16:44

Tom wrote:
> Er der virkelig nogen som kunne finde på at køre til syn med HID der
> ikke er standard?

LOL

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-05 15:34

"Nielsen" <jnsnabela@msn.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa NG
>
> Så er jeg også hoppet med på xenon moden, med det kræver vist en lille
> prøvetur når det bliver mørkt i aften.

Bare vent til vinter, SÅ skal du virkelig se forskel

> Her i dagslys ser det nu heller ikke dumt ud.
>
> Hvor lang tid holder sådan en xenon pære.

Philips skriver vist 2000 timer

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-05 14:53

> Bare vent til vinter, SÅ skal du virkelig se forskel

> Philips skriver vist 2000 timer
>
> --
> Tom

havde også HID monteret i foråret, men måtte afmontere det igen, da det
begyndte at blinke under acceleration osv. Sælger ønsker desværre ikke at
hjælpe, på trods af, at der er minimum 1 års garanti.

ATT: Tom

Var det ikke noget med, at du blev busted pga. dit HID, eller har jeg
misforstået noget?!?

Mvh
Kim

Fra : H.S.

Dato : 13-07-05 12:20

"Nielsen" <jnsnabela@msn.com> wrote in message
> Hejsa NG
>
> Så er jeg også hoppet med på xenon moden, med det kræver vist en lille
> prøvetur når det bliver mørkt i aften.
> Her i dagslys ser det nu heller ikke dumt ud.

Bare en ny pære eller rigtige xenon lygter ?
(Hvis pære - hvilken pære ? - pris ?)

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-05 16:26

"H.S." <public@NOSPAMqlm.dk> skrev i en meddelelse

> Bare en ny pære eller rigtige xenon lygter ?
> (Hvis pære - hvilken pære ? - pris ?)

Det mest korrekte er at kalde dem HID.
Xenon er efterhånden så "misbrugt" et ord at det dækker over alle pærer.
D2S eller D2R er de mest udbredte typer men der findes også noget H7 og H1
til eftermontering.
På ebay sælges der nye komplette kit for ca. 1.600 Kr. Søg evt under D2R
eller D2S, dur ikke at søge på xenon fordi man får en masse ragelse med.

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-07-05 17:07

Tom wrote:
> Det mest korrekte er at kalde dem HID.
> Xenon er efterhånden så "misbrugt" et ord at det dækker over alle
> pærer. D2S eller D2R er de mest udbredte typer men der findes også
> noget H7 og H1 til eftermontering.

Ja, og H4, HB4 og H3 mv.

Fra : KASO

Dato : 13-07-05 18:14

> [...]
> prøvetur når det bliver mørkt i aften.
> Her i dagslys ser det nu heller ikke dumt ud.
>
> Hvor lang tid holder sådan en xenon pære.

Ja - så kører du jo (også) blændende godt - med dine ulovlige lygter :-|

Tør man spørge, hvilken bil - og hvorfor du skiftede?

Fra : Nielsen

Dato : 14-07-05 05:21

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Ja - så kører du jo (også) blændende godt - med dine ulovlige lygter :-|
>
> Tør man spørge, hvilken bil - og hvorfor du skiftede?

Tør man spørge hvorfor du ikke læser hele tråden.

Du er måske blændet af at der er folk som har noget du ikke har.

Tåbe

JaN

Fra : Henrik B.

Dato : 14-07-05 08:19

"Nielsen" <jnsnabela@msn.com> skrev i en meddelelse

> Tør man spørge hvorfor du ikke læser hele tråden.

Ja, man undrer sig...

> Du er måske blændet af at der er folk som har noget du ikke har.

Ja, misundelse er en grim ting.

> Tåbe

Tag den, KASO!! *LOL*

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-07-05 08:17

"KASO" <a@b.dk> wrote in news:42d54bf3$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> blændende godt

De blænder ikke :)

> - med dine ulovlige lygter :-|

Tja der er jo så meget der er ulovligt. Det er også ulovligt at køre 150 på
motorvejen, men det gør vi alle jo af og til også jo.

> hvorfor du skiftede?

Jeg skal ikke kunne svare for Jan,men hvis jeg selv får skiftet på min egen
så skyldes det at det giver bedre lys + det ser hamrede godt ud og der
ingen minusser er ved det.

MVH

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-07-05 08:34

> Jeg skal ikke kunne svare for Jan,men hvis jeg selv får skiftet på min
> egen
> så skyldes det at det giver bedre lys + det ser hamrede godt ud og der
> ingen minusser er ved det.

.....og faktisk ved man, at bedre lys virker kraftigt sikkerhedsfremmende.
Specielt for mænd over 50 år, da deres behov for lys er stigende ift yngre
bilister.

Øjnenes evne til at se i tusmørke bliver simpelthen dårligere med alderen.

/Jan W Nielsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-07-05 08:39

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in

> ....og faktisk ved man, at bedre lys virker kraftigt
> sikkerhedsfremmende. Specielt for mænd over 50 år, da deres behov for
> lys er stigende ift yngre bilister.

Vigtig pointe.

> Øjnenes evne til at se i tusmørke bliver simpelthen dårligere med
> alderen.

Jep.

MVH

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 09:33

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
| "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in

| Vigtig pointe.

Er du så gammel?.

| Jep.

Så må man afpasse farten, så den passer til ens evner, det hedder at "køre
efter forholdene"- det er §3. Men ens evner til at se bliver også reduceret
i LANG tid efter, man har fået et par HID-lygter "smidt" i hovedet :(. Det
vil sige at DU bevist forringer forholdene for mig og andre, som derved
tvinges til at indordne sig under dig, i højere grad end det ellers var
nødvendigt. Som skrevet minder det meget om en person med mindreværds-
kompleks, også kaldet "for lille tissemand" ;).

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-07-05 11:01

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in

> Er du så gammel?.

Nej.

> [...]
> "køre efter forholdene"- det er §3. Men ens evner til at se bliver
> også reduceret i LANG tid efter, man har fået et par HID-lygter

I så fald har de været justeret forkert.

>. Det vil sige at DU bevist forringer forholdene
> for mig og andre, som derved tvinges til at indordne sig under dig, i
> højere grad end det ellers var nødvendigt.

Glem det Jørgen. Du er for gammel til at forstå det åbenbart

> Som skrevet minder det
> meget om en person med mindreværds- kompleks, også kaldet "for lille
> tissemand" ;).

Det minder mig om at jeg skal have nogle andre fælg og skørter - det ser
også fedt ud og sammen med mine HID lygter så har jeg nu så lille en pik
at den snart ikke kan ses...

Jørgen du er ved at være ude hvor du ikke kan svømme for det at have HID
som ser godt ud har bare MINUS hvad enten du vil FATTE det eller ej, at
gøre med mindreværdskomplekser.

Jeg begynder helt ærligt efterhånden at se dig som en gammel og tvær
mand der ikke har fået noget i hundrede år.... Håber seriøst det ikke er
sandt, for ellers så føler jeg sq med dig. Men LAD VÆRE med at lade det
gå ud over os andre som endnu er i en alder hvor vi er tilladte at have
lidt sjovt...

MVH

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 11:13

| Jørgen du er ved at være ude hvor du ikke kan svømme for det at have HID
| som ser godt ud har bare MINUS hvad enten du vil FATTE det eller ej, at
| gøre med mindreværdskomplekser.

Jo jeg kan, for jeg har forstået hvorfor de forbudt. Du gør trafikken
farligere for andre, bare for at du kan få bekræftet dit ego=
mindreværds-kompleks. Og du indrømmer det ikke engang, men finder på 117
forkrøblede undskyldninger.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-07-05 11:17

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in news:42d63a4a
$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jo jeg kan, for jeg har forstået hvorfor de forbudt. Du gør trafikken
> farligere for andre,

Nej de gør ikke for de er jo justeret korrekt = BLÆNDER IKKE

> bare for at du kan få bekræftet dit ego=
> mindreværds-kompleks.

Jeg har skam ikke sådan noget.

> Og du indrømmer det ikke engang,

Indrømmer at ha' noget man ikke har? Nej det ville da være tosset.

> men finder på 117
> forkrøblede undskyldninger.

I lige måde. Du bliver ved med at undskylde dig med at de blænder og det er
derfor du har noget imod dem.

Jeg gentager, i enighed med 1000 andre:

"Korrekt monteret og justeret HID blænder ikke."

Godt så, så fik vi det på plads.

MVH

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-07-05 12:02

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message
> "Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in news:42d63a4a
> $0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Nej de gør ikke for de er jo justeret korrekt = BLÆNDER IKKE

Hvad så når du lægger 40 kg hundemad i bilen ?

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 16:05

> "Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message

> Hvad så når du lægger 40 kg hundemad i bilen ?

det flytter da ikke noget ved lyset hvis ellers fjedrene virker.
Lyset på din bil begynder vel heller ikke at blænde andre når du tanker 60 L
skråstreg 60 Kg benzin i bilen.

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-07-05 19:29

> det flytter da ikke noget ved lyset hvis ellers fjedrene virker.

???? det er da netop det de gør, fjedrene bliver sgu'da klemt sammen bag
til, de FJEDRE ;).

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 22:36

> ???? det er da netop det de gør, fjedrene bliver sgu'da klemt sammen bag
> til, de FJEDRE ;).

Så det blænder når du tanker?

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 06:13

| Så det blænder når du tanker?

Tanken ligger som regel tæt på bagakslen, center af bilen, der betyder
vægtforskydning ikke så meget. men hvis du smider en ramme øl, 10
knækfliser, et villatelt op bag i en bil med bløde fjedre, peger lygterne
sgu'da lige op i himmelen. Og NEJ det har NADA med støddæmperne at gøre, de
skal dæmpe stød,ujævnheder, IKKE vægtforskydning. Desuden er
niveaureguleringen til HID så hurtig at, den justere lygterne ned når du
køre over fx. et vejbump, ikke engang Citrobang kan slippe for det.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-07-05 18:04

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in

> Hvad så når du lægger 40 kg hundemad i bilen ?

Køber en hund først?

Jeg kan regulere lyset afhængig af last.

MVH

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-08-05 13:45

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in

> Køber en hund først?
>
> Jeg kan regulere lyset afhængig af last.

Tæller ikke til Xenon, det skal være automatisk.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 12:06

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse ,

| Nej de gør ikke for de er jo justeret korrekt = BLÆNDER IKKE

Du har ikke fattet en "#¤%§!, under nogen omstændigher gør de. Derfor er der
lovkrav om auto.niveau-regulering, lygte vasker, special parabol/glas etc .

| "Korrekt monteret og justeret HID blænder ikke."
|
| Godt så, så fik vi det på plads.

Nej, for under nogen omstændigheder gør de.

Fra : Henrik B.

Dato : 14-07-05 14:24

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der
> lovkrav om auto.niveau-regulering, lygte vasker, special parabol/glas etc

Hvornår gør de det? Jeg sænker f.eks. mine lygter, når jeg kommer læs bagi.

Jeg har kørt med mine i 3 mdr. nu, og ikke én har blinket af mig. Men hvis
DU siger det, så blænder de nok.

De HiD-lamper der blænder, er på biler med de nye små runde optikker, som
fokuserer lyset meget koncentreret i et lille punkt. Det får du ikke i en
konventionel parabol. Se bl.a. også Volvo S60/V70, som benytter HiD i en
normal parabol. Mercedes gjorde det også tidligere.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 16:07

> [...]
> der
> lovkrav om auto.niveau-regulering, lygte vasker, special parabol/glas etc

Der er ikke lovkrav om speciel parabol/glas. Der er lovkrav om følgende:
- Automatisk nivellering (intet med hvor hurtigt det skal være)
- Lygtevaskere
- G mærke på parabolen

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-07-05 19:33

> - G mærke på parabolen

Enig, de skal være mærket, så man er sikker på de overholde kvalitetskravene
til HID.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-07-05 18:05

> Du har ikke fattet en "#¤%§!, under nogen omstændigher gør de. Derfor
> er der lovkrav om auto.niveau-regulering, lygte vasker, special
> parabol/glas etc .

Jeg har lygtevasker og regulering i min tommelfinger.

Det gør det ikke lovligt, enig, men det gør, at jeg ikke blænder.

MVH

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 06:23

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

| Det gør det ikke lovligt, enig, men det gør, at jeg ikke blænder.

Det er ulovligt fordi din tommelfinger og dig ikke er nær hurtige nok,
systemet skal kompenser for de ujævnheder bilens undervogn slipper
igennem..Fx. skal Citrobang skal også have regulering. Desuden skal det være
automatisk, dvs. uafhængig af din vilje ;).

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 16:41

> [...]
> være
> automatisk, dvs. uafhængig af din vilje ;).

Der er dog INTET krav om hastigheden på denne regulering

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 15-07-05 21:39

> Der er dog INTET krav om hastigheden på denne regulering

JO, fx er reguleringen i Citrobang er ikke hurtig nok, de kan ikke "nøjes"
med bilens hydraulisk affjedring.

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 23:29

> JO, fx er reguleringen i Citrobang er ikke hurtig nok, de kan ikke "nøjes"
> med bilens hydraulisk affjedring.

Har du et sted i lovgivningen hvor man henviser til hastigheden?
Jeg har hidtil ikke kunnet finde det under detailforskrifter for
motorkøretøjer, færdselsstyrelsen og i EØF direktiver

--
Tom

Fra : Nielsen

Dato : 14-07-05 12:43

> [...]
> farligere for andre, bare for at du kan få bekræftet dit ego=
> mindreværds-kompleks. Og du indrømmer det ikke engang, men finder på 117

Jørgen, Jørgen, Jørgen
Dengang vi ikke måtte have tonet ruder i bilen var det også pisse farligt
ifølge nogle.
MEN nu er det lovligt, og hvad gør vi så.
Jo vi(du) finder noget andet du kan KLAGE over.
Hvis HID blænder så meget, hvorfor er det så lovligt at køre på motorvejen
med langt lys tændt, selvom der kommer modkørende.

Min Nye(brugte) bil er født med HID, men jeg må nok heller få dem afmonteret
så vi ikke blænder dine øjne, du skulle jo ikke blive blind,
for så kan du jo ikke beklage dig på usernet.

Prøv nu at leve livet, det er da for kedeligt at være sur hele tiden.

Hilsen
JaN som elsker HID-Tåbelygter-Sorte ruder

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 16:10

> [...]
> Hvis HID blænder så meget, hvorfor er det så lovligt at køre på motorvejen
> med langt lys tændt, selvom der kommer modkørende.

Man kan jo klage over at man nu må køre 130 Km/t på motorvejen mod før 110
Km/t. Det var jo også ulovligt og uforsvarlig at køre hurtigere før
lovændringen kom.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 08:57

"Nielsen" <jnsnabela@msn.com> skrev i en meddelelse

| Dengang vi ikke måtte have tonet ruder i bilen var det også pisse farligt
| ifølge nogle.

Det må vi stadig ikke, foran, for der er det pi.. farligt pga. du ikke kan
se ud om natten.

| Min Nye(brugte) bil er født med HID, men jeg må nok heller få dem
afmonteret

Hvis det er ulovligt, eftermonteret, syntes jeg også du skal gøre det.

| Prøv nu at leve livet, det er da for kedeligt at være sur hele tiden.

Jeg er ikke sur, jeg kan bare ikke se det rimelige i at, andre skal have
ulemper fordi at nogen har lyst til at bryder regler, bare pga. de er der.
Jeg kan nemlig godt se hvorfor de er lavet sådan som de er.... .

Fra : Nielsen

Dato : 15-07-05 13:08

> [...]
> ulemper fordi at nogen har lyst til at bryder regler, bare pga. de er der.
> Jeg kan nemlig godt se hvorfor de er lavet sådan som de er.... .

Jørgen for /&((%¤())/¤#"% du vil bare være på tværs.
Jeg skriver at min `nye` bil er FØDT med HID, kan du for fanden ikke læse.
De er monteret på fabrikken(ved desværre ikke hvilken og af hvem)
Bilen er typegodkendt i Danmark(ved desværre ikke hvem der gjorde det)

Nu arbejder jeg om natten, og hvis(Læs hvis) der kommer en(Læs EN) med HID
der blænder, kommer der minimum 10-15 med halogen lys som blænder,
pga. fejl justeret lygter, fejl monteret pære, campingvogn på slæb, bilen er
fyldt op med ferie bagage, folk der ikke blænder ned ved modkørende,OSV.

Jeg ved ikke hvor tit du er uden om natten, eller hvor du kommer, men jeg er
nok uheldig for det er yderst sjældent jeg ser en med fejl justeret HID

Prøv nu at komme videre med livet, og find noget andet du kan gå op i Eks:
Biler UDEN lys
Cykellister UDEN lys
Trailer UDEN lys

Hvorfra ved du at man ikke kan se ud om nattet med solfilm på sideruderne.
Jeg har da set motorcykel betjente med sort visir i hjelmen, men det er
måske noget andet.

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 13:31

"Nielsen" <jnsnabela@msn.com> skrev i en meddelelse

| Biler UDEN lys
| Cykellister UDEN lys
| Trailer UDEN lys

Eller en underlig lyst til at køre med tåbelyset tændt i tide&utide. Men det
er andre problemer, som ikke kommer HID-lygter ved.

| Hvorfra ved du at man ikke kan se ud om nattet med solfilm på sideruderne.

Næste gang du køre om natten, tager du solbriller på, så finder du ud af,
hvor fra jeg ved man ikke kan se med solfilm om natten. Forskellen er at
dem kan man tage af på 1 sek, der går lidt længere tid med solfilm ;)).

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 16:47

> Eller en underlig lyst til at køre med tåbelyset tændt i tide&utide. Men
> det
> er andre problemer, som ikke kommer HID-lygter ved.

Jeg plejer ofte at køre med tåbelys foran + positionslys (om dagen). Dette
er fuldstænding efter bogen om korrekt lygteføring.

--
Tom

Fra : Ollie

Dato : 15-07-05 21:32

In article <42d7da65$0$163$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Tom wrote:

> Jeg plejer ofte at køre med tåbelys foran + positionslys (om dagen).

Hvorfor ?

Mvh
Ole

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-07-05 21:46

Ollie <ollie@whatdoyouthink.com> wrote in news:150720052232175044%
ollie@whatdoyouthink.com:

> Hvorfor ?

Det ser fedt ud?

MVH

Fra : Brian

Dato : 15-07-05 21:52

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det ser fedt ud?

Samme synspunkt her, men af én eller anden grund, kan det ikke
godtages som en gyldig grund.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-07-05 22:14

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:42d8220a$0$18644$14726298
@news.sunsite.dk:

> Samme synspunkt her, men af én eller anden grund, kan det ikke
> godtages som en gyldig grund.

I så fald så er der ingen grund til, at køre med den lygteføring hvis der
skal være gyldige grunde

Jeg kan ihvertfald ikke komme på nogen!

MVH

Fra : Brian

Dato : 15-07-05 22:56

Martin Johansen [6000] wrote:

> I så fald så er der ingen grund til, at køre med den lygteføring hvis
> der skal være gyldige grunde

At man synes det ser godt ud på sin bil, er vel en gyldig grund - for
én selv. Mange hader tågelygter af et godt hjerte, for dem findes
absolut ingen gyldig grund til at bruge dem. Det er sikkert de samme
som ikke har set virkningen ved tågelygter, når mosekonen virkelig
brygger

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-07-05 23:00

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:42d83106$0$18642$14726298
@news.sunsite.dk:

> At man synes det ser godt ud på sin bil, er vel en gyldig grund - for
> én selv. Mange hader tågelygter af et godt hjerte, for dem findes
> absolut ingen gyldig grund til at bruge dem.

Det er vi ikke uenige i. Spørgsmålet er så bare hvorfor selvsamme mennesker
ikke kan sige til sig selv: "De generer mig ikke, hvorfor er jeg sur på
dem?"

Hvis de derimod bliver brugt forkert er det en anden snak. Men brugt i høj
dagslys sammen med poslys så ser det fedt ud og generer ingen.

--
Martin Johansen [6000]
Brugte ting til salg:

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-07-05 08:23

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis de derimod bliver brugt forkert er det en anden snak. Men brugt i høj
> dagslys sammen med poslys så ser det fedt ud og generer ingen.

Nej, men de fleste som overholder loven om dagen, bryde den om natten, fordi
de konsekvent køre med tåbelys tændt altid. De "nøjes" med at tænde
nærlyset/fjernlyset, og køre nu med det + tåbelys. Og det kan ikke være for
andet, end de har "for lille tissemand"-mindreværdskomplekser, at de gerne
vil "ses på", men derfor genere andre. For du ser ikke længere med dem
tændt, pga. øjnene/hjernen snydes af det kraftige lys lige foran bilen, og
"skruer ned" for følsomheden, det er self. afprøvet og opmålt med mine egne
tåbelygter ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-07-05 08:23

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> opmålt med mine egne tåbelygter ;).

Din "for lille tissemand" ?

(sorry kunne ikke lade være

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-07-05 09:15

> Din "for lille tissemand" ?

Nej for den er god nok, no probs :). Men man kan ikke have en kontroversiel
mening om noget, uden at vide hvad det handler om.

> (sorry kunne ikke lade være

:)).

Fra : Peter Weis

Dato : 16-07-05 09:07

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Din "for lille tissemand" ?

Størrelsen på tissemanden er normal stærkt afhængig af hvr sød pigen er ,-)

mvh
Peter

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-07-05 11:17

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in

> Nej, men de fleste som overholder loven om dagen, bryde den om natten,
> fordi de konsekvent køre med tåbelys tændt altid.

Dette er selv jeg imod.

> [...]
> ikke være for andet, end de har "for lille
> tissemand"-mindreværdskomplekser, at de gerne vil "ses på", men derfor

Jeg holder mere på glemsomhed eller ligegyldighed.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Brian

Dato : 16-07-05 12:26

Martin Johansen [6000] wrote:
> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in

Hvis skidtet er korrekt installeret, kan man overhovedet ikke have hele
juletræet tændt på én gang. Det kunne de godt inføre ved lov, for min
skyld. Det skulle ikke tage mange sekunder for synsmanden at kontrollere
det.

> Jeg holder mere på glemsomhed eller ligegyldighed.

Samme her - men Jørgen har desværre fået den opfattelse at de gør det
for at genere ham personligt.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-07-05 12:45

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:42d8eedc$0$18641$14726298
@news.sunsite.dk:

> Samme her - men Jørgen har desværre fået den opfattelse at de gør det
> for at genere ham personligt.

Ja og for at vise de har små tissemænd... Der findes et udtryk der hedder
"Den der fisen lugte kan, det er fisens ejermand". Godt nok har ingen feset
her, men Jørgen snakker hele tiden som små tissemænd, så jeg begynder lidt
at tro han selv har det problem siden han hele tiden skal brokke sig over
Xenon mv, )

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-07-05 13:34

> [...]

> at tro han selv har det problem siden han hele tiden skal brokke sig over

Jeg er faktisk udrustet til alles tilfredshed, inkl.. min kones ;). Jeg er
bar r... træt af at, der bruges dum-smarte udtryk som "det ser feeedt ud",
og der ses stort på andres færdsel og sikkerhed, når det reelt handler om
at, man ellers ikke ville blive lagt mærke til!!. Hvem vender sig efter en
"lille tissemand"? ;)). Hvis man vil have min opmærksomhed, skal det gøres
mere intelligent, og sådan jeg ikke forstyrres i mit forehavende.

Fra : Brian

Dato : 16-07-05 14:59

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Jeg er faktisk udrustet til alles tilfredshed, inkl.. min kones ;).

Lucky bastard....

> Jeg er bar r... træt af at, der bruges dum-smarte udtryk som "det ser
> feeedt ud", og der ses stort på andres færdsel og sikkerhed, når det
> reelt handler om at, man ellers ikke ville blive lagt mærke til!!.

Hverken HID eller tågelygter sætter da din sikkerhed på spil. Du kan sgu
da lade være med at stirre ind i lygterne, og lade dig irritere over det.
Det er da straks værre at du kører og er lidt småirriteret/aggresiv, end
at folks tågelygter er tændt.

> Hvem vender sig efter en "lille tissemand"? ;)). Hvis man vil have
> min opmærksomhed, skal det gøres mere intelligent, og sådan jeg ikke
> forstyrres i mit forehavende.

Jeg kører ikke måde tågelygter+positionslygter for at få din eller andres
opmærksomhed - hvor har du den idé fra ?
Jeg gør det af samme grund, som jeg bruger 4000,- på et sæt alufælge.
Grunden kender du jo - "det ser feeedt ud"

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-07-05 15:32

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:42d912bd$0$18645$14726298
@news.sunsite.dk:

> [...]
> Jeg gør det af samme grund, som jeg bruger 4000,- på et sæt alufælge.
> Grunden kender du jo - "det ser feeedt ud"

Samme grund her.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-07-05 09:06

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hverken HID eller tågelygter sætter da din sikkerhed på spil.

Jo de gør, hvis de er anvendt ulovligt, er ulovlige. det er derfor de er
ulovlige at bruge.

Du kan sgu
> da lade være med at stirre ind i lygterne,

Det er jo det man ikke kan slippe for, fordi de lyser til
højre&venstre,op&ned, derfor er installationen, anvendelsen ulovlig. Face
it, du overtræder §3, når du unødvendigt er til gene.

> Det er da straks værre at du kører og er lidt småirriteret/aggresiv, end
> at folks tågelygter er tændt.

Hvad kom først ?. Jeg har aldrig forstå et meningen med det, forklar lige
hvad er ligger bag ved at, du,I ikke vil forstå, HVORFOR det er ulovligt.
Lovligt anvendt har jeg NADA i mod nogen af de lygter, for der er generne
til at "leve med".

> Jeg gør det af samme grund, som jeg bruger 4000,- på et sæt alufælge.
> Grunden kender du jo - "det ser feeedt ud"

Du må jo have en psykisk defekt, alternativt en lille tissemand, siden den
eneste måde at få opmærksomhed på, er ved at terrorisere andre. EOD.

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-05 09:41

> Du må jo have en psykisk defekt, alternativt en lille tissemand, siden den
> eneste måde at få opmærksomhed på, er ved at terrorisere andre. EOD.

Helt ærlig....kan du ikke højne dit niveau bare liiidt....Din tone er
fuldstændig ødelæggende og dit budskab bliver fuldstændig ovehørt med den
underlødige tone.

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-07-05 10:10

Din tone er
> fuldstændig ødelæggende og dit budskab bliver fuldstændig ovehørt med den
> underlødige tone.

Jeg har stillet nogle sprgs som ikke er besvaret, så hvem ødelægger
dialogen, for mig at se er det dig, jer. For jeg har da for længst opgivet,
I har jo længe vist ,I var på "gyngende grund", læs uden argumenter, siden
sprgs ikke er besvaret.

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-05 10:54

> Din tone er
>>
> Jeg har stillet nogle sprgs som ikke er besvaret, så hvem ødelægger
> dialogen, for mig at se er det dig, jer.

Jeg har mellem os sagt, fravalgt at svare på mange at dine indlæg fordi jeg
synes ikke de fører til noget .....og ikke fordi jeg giver dig ret.
At man er uenig i det man debatere skal ikke medføre at man laver personlige
angreb mod andre skribenter. Det er faktisk også en af de anbefalinger som
ligger til grund for usenet.
Ikke at jeg eller andre, ikke kan tåle lidt røg, men nu synes jeg den med
små tissemænd psykisk sygdom burde stoppe. Gruppen her skal nødig ende som i
motorsportsgruppen.

> For jeg har da for længst opgivet, I har jo længe vist ,I var på "gyngende
> grund", læs uden argumenter, siden sprgs ikke er besvaret.

Argumenter er der nok af og jeg synes faktisk de er ganske saglige. At SB
ikke har godkendt det kan vi blive enige om, men det vi diskuttere er om det
vitterlig ER en gene eller om det bare er en fordom fordi det ikke er
godkendt. Det "burde" ikke være nødvendig at det skal føre til personangreb

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-07-05 14:35

> [...]
> det vitterlig ER en gene eller om det bare er en fordom fordi det ikke er

Jeg arugumenterede for at de generede mig under nogen omstændigheder, både
HID og forkert anvend tåbelys. At det så stemmer overens med lovgivningen,
er det et problem?. Vedr. tåbelys har jeg endda undersøgt om der var en reel
forbedring af "syns-vidden"- hvilket der ikke var. Modargumentet var at det
så feeedt ud, hvordan måler jeg det??. For mig ser det feeedt ud når bilen
køre i havnen.

Det "burde" ikke være nødvendig at det skal føre til personangreb

Jeg har ingen angrebet personligt, kun udtrykt mig generelt, men nogen kan
self. føle sig "truffet" ;). Derimod er jeg blevet angrebet personligt, om
at så måtte jeg jo have et "problem, jeg syntes problemet ligger et andet
sted, når der ikke kan findes andre argumenter end "det ser feeeedt ud"- det
er !"#¤§ relativt :(. Og med det mener man, er nok til at andre skal
indordne sig kompromisløst.

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-05 15:17

> [...]
> HID og forkert anvend tåbelys. At det så stemmer overens med lovgivningen,

Lovgivningen siger ikke noget om at ikke godkendt HID blænder.
Igen....lovgivningen kan vi svært diskutere da det ikke er lovligt når det
ikke er godkendt.

> [...]
> "syns-vidden"- hvilket der ikke var. Modargumentet var at det så feeedt
> ud, hvordan måler jeg det??. For mig ser det feeedt ud når bilen køre i

Jeg ved ikke om du har alufælge på bilen, eller metallak.....det kan man
heller ikke "måle", men det er noget man betaler ekstra for.....alene for
synets skyld. Lige som en direktør heller ikke kører i en ny corsa i stedet
for en ny bmw......han kører jo alligevel alene i bilen.

> Det "burde" ikke være nødvendig at det skal føre til personangreb
>>
> Jeg har ingen angrebet personligt, kun udtrykt mig generelt, men nogen kan
> self. føle sig "truffet" ;).

Nu citerer jeg uden at kommentere det ydeligere:

> [...]

> "problem, jeg syntes problemet ligger et andet sted, når der ikke kan
> findes andre argumenter end "det ser feeeedt ud"- det er !"#¤§ relativt

Der er da masser af andre argumenter. De lyser også bedre om natten. De
bruger ikke så meget strøm, så generatoren burde holde længere. Pærene
holder halvdelen af bilens levetid. Lysstyringen er bedre end på alm H4, H1,
H7 modeller hvor der ikke er automatisk niveauregulering. Og der findes HID
til eftermontering som har automatisk nivellering....HELLA laver dem.

> Og med det mener man, er nok til at andre skal indordne sig kompromisløst.

Du kan jo blinke tilbage med dit lys, som tegn på at du føler dig blændet

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 17-07-05 15:12

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Jeg arugumenterede for at de generede mig under nogen omstændigheder,
> både HID og forkert anvend tåbelys.

Hov hov - indimellem læser du, som du har lyst til.
Den eneste der har bragt forkert anvendt tågelys ind i debatten, er dig
selv.

> At det så stemmer overens med
> lovgivningen, er det et problem?. Vedr. tåbelys har jeg endda
> undersøgt om der var en reel forbedring af "syns-vidden"- hvilket der
> ikke var.

Selvfølgelig har det ingen virkning på synsvidden - vi bruger kun
tågelyset, sammen med positionslyset, når det er lyst!

> Modargumentet var at det så feeedt ud, hvordan måler jeg
> det??. For mig ser det feeedt ud når bilen køre i havnen.

Du roder tingene sammen....

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-07-05 20:01

> Lovgivningen siger ikke noget om at ikke godkendt HID blænder.

Lovgivningen siger ikke noget om hvorfor noget er godkendt elller ikke. Det
er det bare, resten må man som lægmand gætte sig til med logisk tænkning
;)..

> Jeg ved ikke om du har alufælge på bilen, eller metallak....

Hverken dine eller mine alu'er, metallak gør færdslen usikker for andre, og
det er det, det handler om. DET GØR ULOVLIG LYGTEFØRING, derfor er det
ulovligt.

> Du kan jo blinke tilbage med dit lys, som tegn på at du føler dig blændet

Til HID, hellow stupid, hvad tror du svaret er???.

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-05 23:07

> Til HID, hellow stupid, hvad tror du svaret er???.

Jørgen du og jeg bliver nok aldrig gode venner

--
Tom

Fra : Nielsen

Dato : 18-07-05 04:45

> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse

> Jørgen du og jeg bliver nok aldrig gode venner
>
> --
> Tom

Lad nu bare Jørgen "leve" sit perfekte liv.
Han tror han ved alt, men gang på gang bliver hans `regler` banket til
jorden.
Se nu bare på dette jeg har sakset fra d. 15-7-05 kl. 7:12

"Desuden er
niveaureguleringen til HID så hurtig at, den justere lygterne ned når du
køre over fx. et vejbump, ikke engang Citrobang kan slippe for det."

Jeg griner endnu, han fatter jo NADA.

Hvis lige den kære Hr. Jørgen ville prøve det selv, kan Han jo se at de IKKE
kan juster SÅ HURTIGT.

FAT DET NU JØRGEN, HID BLÆNDER IKKE.

Hvordan kan DU se forskel på om en bil har HID eller blå pærer fra T.
Hansen-H.N.-Bilka-Fakta ............
Du kan ikke læse dig til alt, kom nu ud i verden og se hvordan tingene
virker.

Og stop så lige dit pis med vores små tissetrolde, du skriver det næsten i
hver 2. indlæg, både i denne tråd og andre.
FUT til dk.snak.seksualitet der tror jeg du er mere end velkommen

JaN

Endnu en nat på landevejen, UDEN jeg blev blændet af HID
HID RULES

Fra : Peter Weis

Dato : 18-07-05 18:12

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Til HID, hellow stupid, hvad tror du svaret er???.

Og bare 5½ time tidligere benægtede du at angribe nogen personligt. Jeg
skal love for at du udvikler dig hurtigt.

Peter

Fra : Brian

Dato : 17-07-05 09:23

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Du må jo have en psykisk defekt, alternativt en lille tissemand,
> siden den eneste måde at få opmærksomhed på, er ved at terrorisere
> andre.

Du er gået i hak....

> EOD.

Ahh... kom ind i kampen, Jørgen.

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 18-07-05 18:02

> [...]
> og der ses stort på andres færdsel og sikkerhed, når det reelt handler om
> at, man ellers ikke ville blive lagt mærke til!!. Hvem vender sig efter

Så skal jeg give dig en god (min) grund: Pærerne til tågelygterne koster kun
en fjerdedel af, hvad en forlygtepære koster - DERFOR!

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 23:32

> [...]
> absolut ingen gyldig grund til at bruge dem. Det er sikkert de samme
> som ikke har set virkningen ved tågelygter, når mosekonen virkelig

De kan da bare aflevere kortet på politistationen. Det er lige efter bogen
som kørelys, så hvis man har ondt af det, vil man have det svært i trafikken

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 23:30

"Ollie" <ollie@whatdoyouthink.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ?

Fordi det ser godt ud

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 15-07-05 21:41

> Jeg plejer ofte at køre med tåbelys foran + positionslys (om dagen). Dette
> er fuldstænding efter bogen om korrekt lygteføring.

Rigtigt, men de fleste nøjes med at tænde nærlyset v. aften-tide, det er det
jeg mener med "utide" ;).

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 16:43

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke sur, jeg kan bare ikke se det rimelige i at, andre skal have
> ulemper fordi at nogen har lyst til at bryder regler,

Enig det har du ret i,

Uenigheden bunder også mere i om det ret faktisk ER til gene for andre eller
ej.

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-07-05 16:45

> Uenigheden bunder også mere i om det ret faktisk ER til gene for andre
eller
> ej.

Jeg må nok sige, at jeg faktisk aldrig har været generet af biler med
xenon - heller ikke de gamle biler, der kører med det.

Jeg bliver meget mere irriteret, når spassere kører rundt med tåbelygterne
tændt på regnvåd vej.

/Jan W Nielsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 15-07-05 21:55

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg må nok sige, at jeg faktisk aldrig har været generet af biler med
> xenon - heller ikke de gamle biler, der kører med det.

Det er også kombinatonen af det kraftige lys og uheldige omstændigheder, som
gør at de KAN genere. Sk... hul i farven, selv om det er derfor så mange
brian'er køre med det.

> Jeg bliver meget mere irriteret, når spassere kører rundt med tåbelygterne
> tændt på regnvåd vej.

En femmer mod en brændt tændstik på at så ville kombinationen af HID og
beskidte lygteglas oss genere ;), hvis det ikke er fordi du bare bliver
irriteret over at de er tændt.

Fra : Henrik B.

Dato : 18-07-05 18:06

> [...]
> xenon - heller ikke de gamle biler, der kører med det.
>
> Jeg bliver meget mere irriteret, når spassere kører rundt med tåbelygterne

Og værre er alle de "garagemekanikere" der selv skifter forlygtepærer, for
hvem det lykkedes at få lortet monteret forkert, så de lyser lige op i
snotten på alle modkørende.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-07-05 18:27

> Og værre er alle de "garagemekanikere" der selv skifter forlygtepærer, for
> hvem det lykkedes at få lortet monteret forkert, så de lyser lige op i
> snotten på alle modkørende.

Enig..

Endnu værre er, når folk smider kraftigere pærer i tåbelygterne, og de
samtidig er enten fejljusterede eller tændte på regnvåd vej.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 16:03

> [...]
>
> "Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Jo jeg kan, for jeg har forstået hvorfor de forbudt. Du gør trafikken

Hvorpå beror dette "skøn" ?

--
Tom

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-07-05 12:01

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message
> "Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in

> Nej.

> I så fald har de været justeret forkert.

Eller manglet den automatiske niveaukontrol ?

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 12:10

| Eller manglet den automatiske niveaukontrol ?

Eller har dårlig lygte-kvalitet, lygteglasset sovset ind i skidt.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 16:13

> Eller har dårlig lygte-kvalitet, lygteglasset sovset ind i skidt.

Så kommer der bare MINDRE lys ud fra lygterne når der kommer skidt på.
Kig efter om vinteren når du møder en taxa der kører bag en anden bil. ALLE
ved jo at når man kører bag en anden bil så tager det få sekunder at få
svinet forrude og lygter til, selv om man holder sin sikkerhedsafstand.
Vrøvl at HID blænder fordi lygterne bliver beskidte.

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-07-05 19:38

> Vrøvl at HID blænder fordi lygterne bliver beskidte.

Skidt spreder lys, enig?, og det kraftige HID-lys bliver spredt til
højre&venstre, op&ned. Da der er så rigeligt af det, kommer det ikke til at
påvirke lysstyrken synderligt = det BLÆNDER.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 22:43

> Skidt spreder lys, enig?,

Nej

> og det kraftige HID-lys bliver spredt til højre&venstre, op&ned.

overhovedet ikke. Det bliver blokeret. Prøv selv at gå ud og smid noget
skidt på dine lygter og se om lyset bliver spredt. Farvetemperaturen har
ikke en hujende f*s at gøre med den manglende spredning at gøre.

> Da der er så rigeligt af det, kommer det ikke til at påvirke lysstyrken
> synderligt = det BLÆNDER.

Så ville alle bilister med HID, lige inden de aktiverer sprinkleren til
forruden, jo blænde de modkørende. Det gør de selvfølgelig IKKE. Ellers var
HID aldrig blevet typegodkendt.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 06:56

| Nej

Det var da som....., det vil sige det er spildt arbejde jeg har vasket
lygter hver vinter ;))). DE BLIVER SGU' DA SOM MAT-GLAS når der er
trafikfilm på, og hvis det ikke spreder lys, bare se igennem på din rude når
der er "film" på, kan du lige så godt påstå tyngekraften er holdt op med at
virke!!.

| overhovedet ikke. Det bliver blokeret.

Ja hvis der er nok, det tynde lag trafikfilm spreder.

.. Farvetemperaturen har
| ikke en hujende f*s at gøre med den manglende spredning at gøre.

Jeg ved godt at det er pga. farven at alle "brian'er" vil have HID- generne
har bare NADA med farvetemperaturen at gøre, MEN LYSSTYRKEN. Det er de
"1.777.777" Candela i alle mulige retninger som blænder. For min skyld må de
gerne køre med alle de T.Svansen-blå lygter, som de har lyst til, for de har
ikke den lysstyrke.

| Så ville alle bilister med HID, lige inden de aktiverer sprinkleren til
| forruden, jo blænde de modkørende.

Det gør de måske også, men problemet er nedbragt på en lovlig installation,
så man kan klare sig,som hvis det var en hver anden der ikke var 100 %
korrekt- dvs. undlade at kigge direkte ind i lygten.

Det gør de selvfølgelig IKKE. Ellers var
| HID aldrig blevet typegodkendt.

Hvis installationen er lovlig, er fordelen større end ulemperne. Derfor kan
de være lovlige.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 09:15

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

| så skyldes det at det giver bedre lys + det ser hamrede godt ud og der
| ingen minusser er ved det.

Nej der er ingen minusser for dig, men du kigger heller ikke ind i dem,
ulovlige HID-lygter er lige så generende som ulovligt benyttet tåbelys. Og
hvordan ser det hamrende godt ud??, for mig virker det som at du har et
"mindre-værds kompleks", siden du er nød til at hævde dig, ved bevist at
være til gene. Hvis du vil have HID-lys, køb en bil med en lovlig
installation.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-07-05 10:58

> Nej der er ingen minusser for dig, men du kigger heller ikke ind i
> dem

Hvad gør jeg ikke siger du???

Jeg møder da lige så mange modkørende som du gør, så du kan tro jeg
kigger ind i dem, og jeg gentager: Korrekt justeret lys blænder IKKE,
HID eller ej.

, ulovlige HID-lygter er lige så generende som ulovligt benyttet
> tåbelys.

Aldrig nogensinde.

> Og hvordan ser det hamrende godt ud??

Det blå skær.

>, for mig virker det som
> at du har et "mindre-værds kompleks", siden du er nød til at hævde
> dig,

Okay jeg har altså nu et mindreværds kompleks. Fanme godt du ikke er
hjernevrider for så var du gået nedenom og hjem.

Dvs. fede alufælge er for folk med problemer? Glimrende analyse du der
har lavet. Suk.

> ved bevist at være til gene.

Jeg er ikke til gene.

> Hvis du vil have HID-lys, køb en bil
> med en lovlig installation.

De blænder jo også åbenbart..

MVH

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 11:46

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

| Hvad gør jeg ikke siger du???

Kigger ind i dine egne lygter, du bruger jo ikke den modkørendes øjne, vel?

| Jeg møder da lige så mange modkørende som du gør, så du kan tro jeg
| kigger ind i dem, og jeg gentager: Korrekt justeret lys blænder IKKE,
| HID eller ej.

Men de er ikke korrekt justeret hvis du har last i bagagerummet, personer på
bagsædet etc. og fx køre over et bump i vejen. Det er derfor at hurtigt
reagerende niveau-kontrol er lovbefalet. Ikke en en gang et "tommel-hjul" er
nok, det skal være automatisk.

| , ulovlige HID-lygter er lige så generende som ulovligt benyttet
|
| Aldrig nogensinde.

Hvor er forskellen?. HID er kraftigere, og med skidt på lygten, spredes
lyset til højre&venstre, nøjagtigt som tåbelyset :(.

| Det blå skær.

Køb nogle blå lamper hos T.Svansen, det er IMO billigere ;).

| Okay jeg har altså nu et mindreværds kompleks. Fanme godt du ikke er
| hjernevrider for så var du gået nedenom og hjem.

Sådan er det med psykisk syge, det er alle andre som er syge, hvis du
spørger dem selv ;)).

| Jeg er ikke til gene.

Jo du er, du ved det ikke, vil ikke indrømme det. Der er forskel på fx.
alu'er og HID-lygter, de første gør ikke trafikken farligere for andre. Du
er jo blændet i 30sek-1min. hvis du er kommet til at kigge ind i et par HID.
Jeg vil vove den påstand at, hvis det er rigtig de ikke blænder, kan du ikke
se en KÆFT længere med HID end fx. gl.dags halogen- for lyset vil stadig
falde med 1cm. pr 1m. du går væk fra bilen. Reelt vil du se korter, for dine
øjne/hjerne bliver narret af det kraftige lys lige foran bilen. Det er altså
hvis det er rigtigt, de ikke lyser længere= blænder.

| De blænder jo også åbenbart..

Der er gjort nogle tiltag, så generne er nedbragt til et minimum,
niveaukontrol,lygtevaskere. Men det mener du så åbenbart ikke har noget på
sig ?.

Fra : Henrik B.

Dato : 14-07-05 14:29

> Kigger ind i dine egne lygter, du bruger jo ikke den modkørendes øjne,
> vel?

Jo, det har jeg gjort op til flere gange. Specilet også fordi jeg går op, om
jeg blænder andre...

> Det er derfor at hurtigt
> reagerende niveau-kontrol er lovbefalet. Ikke en en gang et "tommel-hjul"
> er
> nok, det skal være automatisk.

Forkert Jørgen. Der står i lovteksten, at bilen skal være udstyret med
niveauregulering på lygten, eller på selve bilen. Der står INTET om, hvilken
hastighed reguleringen skal arbejde med!

> Hvor er forskellen?. HID er kraftigere, og med skidt på lygten, spredes
> lyset til højre&venstre, nøjagtigt som tåbelyset :(.

Så er det jo godt at man har lygte viske/vasker. Hvilket er mere end man kan
sige om de fleste af de biler der er født med HiD.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 16:23

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor er forskellen?. HID er kraftigere, og med skidt på lygten, spredes
> lyset til højre&venstre,

Det rene vås, som nogen vedholdende bliver ved med at påstå.
Tag ud i det virkelig liv og SE efter, fordi HID lygter er også beskidte ind
til de bliver vasket

> Jo du er, du ved det ikke, vil ikke indrømme det. Der er forskel på fx.
> alu'er og HID-lygter, de første gør ikke trafikken farligere for andre.

Jeg kørte med mine sommerdæk og alufælge HELE denne vinter
Men her salter de også

> Du
> er jo blændet i 30sek-1min. hvis du er kommet til at kigge ind i et par
> HID.

Så ville der nok være 1 million andre trafikanter som ville blinke tilbage
med lyset. Det gør de nemlig hvis man glemmer at blænde ned for fjærnlyset.
Gæt hvor mange der blinker tilbage.

> Der er gjort nogle tiltag, så generne er nedbragt til et minimum,
> niveaukontrol,lygtevaskere. Men det mener du så åbenbart ikke har noget på
> sig ?.

hehe min bil har både automatisk nivellering og lygtevaskere (automatsk).
Det er i øvrigt total overflødigt. Lygtevaskere kan alligevel ikke fjerne
trafikfilm og døde fluer.

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-07-05 19:47

> Tag ud i det virkelig liv og SE efter, fordi HID lygter er også beskidte
> ind til de bliver vasket

De lovlige bliver vasker når du bruger sprinkleren. Du skal ikke forsøge at
bilde mig ind at, du stopper og vasker dine ulovlige HID-lygter, hver gang
der er skidt på forruden ;)). De bliver først vasket når du gider køre bilen
i vaskehal, ulejliger dig ud med en børste :(.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 22:38

> [...]
> gang der er skidt på forruden ;)). De bliver først vasket når du gider
> køre bilen i vaskehal, ulejliger dig ud med en børste :(.

Halvdelen af landets mondeo'er er FØDT med lygtevaskere også uden HID

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-07-05 15:13

Nielsen skriver:

> Så er jeg også hoppet med på xenon moden, med det kræver vist en lille
> prøvetur når det bliver mørkt i aften.
> Her i dagslys ser det nu heller ikke dumt ud.

Tillykke, svigerfars Omega har haft det i 5 år nu. Det opfører sig lidt
underligt en gang i mellem (vil ikek tænde, men det er jo også en Opel).
Personligt syntes jeg ikke at der er meget vundet ved lyset.....