Billig konebil, hvilken
Fra : Jesper

Dato : 12-07-05 09:32

Hej

Vi skal ud og have fat i en billig "konebil" i prisklassen 15.000 - 25.000
kr. og opprioriterer disse punkter:

Relativt stabil biltype
Billig i reservedele når den alligevel strejker
God benzinøkonomi

Det er lige meget hvilken farve den har, og motoren må egenligt gerne være
lille. Bilen skal udelukkende bruges til og fra arbejde på alm. landevej 40
km. om dagen.

Håber at nogle kan give nogle gode bud på mærke og model.

Vi har en Golf III St. D - st. car som primær øse.

Med venlig hilsen
Jesper

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-07-05 10:37

"Jesper" <thegambler@snagetv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kr. og opprioriterer disse punkter:
>
> Relativt stabil biltype
> Billig i reservedele når den alligevel strejker

En mindre, GODT VEDLIGEHOLDT, "PASSET PÅ"- BIL, fuld "bog el. ej, det er
IKKE nødvendigvis en der "bare" er kørt til service!. I den prisklasse er
det standen på det enkelte eksemplar som tæller, mere end mærke,model. Et
hint er en som der køre mange af på vejene, for det er som regel = mulighed
for billige reservedele. Et godt bud er Gålf ;).

Fra : Jesper

Dato : 12-07-05 15:39

> [...]
> hint er en som der køre mange af på vejene, for det er som regel =
> mulighed for billige reservedele. Et godt bud er Gålf ;).

Hej Jørgen

Ok. vi går efter Golf eller Felicia.
Kender du nogle forhandler/ importører af Golf, evt. i det østjyske?
Der må være mange som gør i den slags, men har de mon nogle hjemmesider?

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-05 12:50

> [...]
> kr. og opprioriterer disse punkter:
>
> Relativt stabil biltype
> Billig i reservedele når den alligevel strejker

Jeg har selv en Ford Escort, den er billig i drift, billig i reservedele, og
går egentlig sjældent i stykker. Men du skal være meget opmærksom på rust -
også steder, hvor man normalt ikke finder rust. Min har været passet og
plejet (og undervognsbeh. hvert 2. år), så der er ikke problemer med
undervognen. MEN jeg har fået lavet skærmkanter, fodlister v. døre og en
dørstolpe. Sammen med udskiftning af bremser (komplet), rør og et par andre
småting, så løb det op i 12000,- så selv om min er til salg, så er det nok
ikke lige den i skal købe (den koster lidt mere Men det skulle være
muligt at finde en garagemodel til omkring 25000,-
Mvh Tommy
bruus snabela os.dk

Fra : tb

Dato : 12-07-05 13:48

Jamen jeg vil foreslå en felicia. Vi har to. Begge købt 5 år gammel til
35k, så en 6-7år gammel burde være i dit prisniveau.

Den ene har vi ikke brugt så meget (konebil Men den anden har kørt
100.000/3år, og der har været rep for 15.000 incl dækskift og en ny forrude
(dog meget få værkstedstimer)
Den har aldrig lavet numre. Altid startet og kørt. Fejl har været skæve
skiver/slidte hjullejre etc. Aldrig alvorligt.
Benzinøk er ca 14-17...

Fra : Jesper

Dato : 12-07-05 14:52

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Jamen jeg vil foreslå en felicia. Vi har to. Begge købt 5 år gammel til
> 35k, så en 6-7år gammel burde være i dit prisniveau.

Tak for tippet. Hvilket tidspunkt er det der kom VW ind i bilen?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-07-05 15:13

"Jesper" <thegambler@snagetv.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for tippet. Hvilket tidspunkt er det der kom VW ind i bilen?

1997, men Felicia er 100% deres egen, på godt&ondt, dog er der brugt mange
Polo-dele.

Fra : Jesper

Dato : 12-07-05 15:24

> 1997, men Felicia er 100% deres egen, på godt&ondt, dog er der brugt mange
> Polo-dele.

Vil det sige at det er "ægte" skoda dele og ellers Polo dele i Felicia ?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-07-05 22:08

"Jesper" <thegambler@snagetv.dk> skrev i en meddelelse

> Vil det sige at det er "ægte" skoda dele og ellers Polo dele i Felicia ?

Jeg kan ikke fortælle hvor meget af hver.

Fra : tb

Dato : 12-07-05 15:06

Tja, min har en skoda motor men mange vw dele. Skoda motoren har jeg fra
mange sider hørt sgu være god for flere km, men den larmer/yder ikke helt
det samme som vw'en. Vw'en finder du i 1,6'ere og den anden er jo så 1,3.
Gå efter LXi eller GLXi, da den uden i manger 14 heste, og det kan mærkes på
motorvejen.

Fra : jones_net

Dato : 13-07-05 08:42

"Jesper" <thegambler@snagetv.dk> wrote in message

> "tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>
> Tak for tippet. Hvilket tidspunkt er det der kom VW ind i bilen?

Som hovedregel siger man vel, at Fabia, Octavia og Superb er VW - de andre
er Skoda.

/J

Fra : tb

Dato : 13-07-05 11:52

> Som hovedregel siger man vel, at Fabia, Octavia og Superb er VW - de andre
> er Skoda.

ja ren VW. Men skoda blev købt i favorit tiden, og derfra statede det hele

Da jeg hentede nye hjullejre til min felicia, stod der da Audi/VW på dem

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-07-05 20:00

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> ja ren VW. Men skoda blev købt i favorit tiden, og derfra statede det hele

Det er så ikke helt rigtigt, der var et spirende samarbejde efter "murens
fald", men VW fik først aktiemajoriteten ca. 1 år efter intro af Octavia,
dvs. ~1997-98. Indtil da sad den Tjekkiske regering på den bestemmende
aktie-post

Fra : Vogt, 5750 Ringe

Dato : 12-07-05 15:48

skoda felicia eller favorit !