Chrysler Voyager Camper på tilbud - pengen~
Fra : Anders

Dato : 11-07-05 22:44

Hej,

Ovennævnte vil er på tilbud til kr. 300.000 for en 2,4 liter benzin med
ganske pænt udstyr. Men er der nogen der kender noget til bilen ? måske
nogle dere har erfaring eller kan henvise til test??

Det virker da som en ok pris.

http://www.chrysler.dk/campaigns/Voyager_Camper/

Mvh. Anders

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-07-05 00:15

Anders skrev:

> er der nogen der kender noget til bilen ?
> måske nogle dere har erfaring eller kan henvise til test??

MOTOR nr. 5 2005
Hans

Fra : Klaus A

Dato : 12-07-05 08:09

> MOTOR nr. 5 2005

og link her (hvis det virker) http://fdm.dk/motor/pdf/06-2005/44-45.pdf

Klaus A

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-07-05 10:00

Klaus A skrev:

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> og link her (hvis det virker)
> http://fdm.dk/motor/pdf/06-2005/44-45.pdf

Dét er så et link til MOTOR nr. *6* 2005
Hans

Fra : Anders

Dato : 12-07-05 10:24

> Dét er så et link til MOTOR nr. *6* 2005

Tak ... men står der også noget i nummer 5 ?? jeg kan ikke selv finde det
rette link.

Anders

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-07-05 10:44

"Anders" <a@a.dk> skrev i en meddelelse

> Tak ... men står der også noget i nummer 5 ?? jeg kan ikke selv finde
> det rette link.

Der er en artikel, såhutjeghvisker scorede Voyager ikke mange points for
dens camping-gadgets- bundskraberen var KiaCarnival. Prøv det lokale
bibliotek, de har måske nr. 5.

Fra : Klaus A

Dato : 12-07-05 15:01

> Dét er så et link til MOTOR nr. *6* 2005

Ja - men med en lidt mere "grundigere" test end i 5-2005.

Klaus A

Fra : Finn Holmegaard

Dato : 12-07-05 20:41

"Anders" <a@a.aa> wrote in message
> [...]
> ganske pænt udstyr. Men er der nogen der kender noget til bilen ? måske
> nogle dere har erfaring eller kan henvise til test??

Hej

En link fra en tidligere nyhedsgruppe
http://www.dr.dk/konsum/programmer2005/uds7/uds7.html

Den siger vist hvad der skal siges

/Finn

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 13-07-05 17:58

"Anders" <a@a.aa> skrev i en meddelelse

Hej Anders

Jeg kan se at der har været en del snak om Chryslerens mangelfulde
sikkerhed. Det er rigtigt at den med sine 2 stjerner ikke ser godt ud i NCAP
testen. Den ser ikke godt ud efter mødet med NCAP´s mur. Lidt anderledes
forholder det sig dog i virkeligheden. Her er det ofte lige så meget
størrelsen som gørrelsen der gør udslaget ved en ulykke. Der er ikke meget
der hjælper hvis Chrysleren rammer en mur eller et træ, men rammer den en
anden bil så vil det til en hver tid være en stor fordel at sidde i den
tungeste. Samtidig er det en stor fordel at sidde højt. Begge dele taler til
fordel for biler som Voyager og andre tunge MPV´er og 4WD´ere.
Jeg ved der findes en svensk undersøgelse der har undersøgt et hav af
virkelige ulykker i Sverige og her er Voyager en af de sikreste.

Kort oversat Voyager er som bil generelt ikke så katastofal som NCAP får den
til at se ud, men sammenlignet med andre biler i samme klasse, så er den
ikke blandt de sikreste. Jeg vil til en hver tid hellere sidde i en Voyager
end fx. en Yaris eller en Corsa hvis man skal rammes frontalt af en tilfædig
mellemklassebil.

Jeg kan desværre ikke lige huske hvor jeg har set omtalen af den svenske
test. Måske en af jer andre kender den?

Det var bare lige for at se sagen lidt fra 2 sider. Hvis jeg skulle have en
MPV og gik meget op i sikkerhed, så vil jeg nok også se mig om efter noget
andet. Ellers en utrolig delig bil.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Brian

Dato : 13-07-05 18:09

Ole Frederiksen wrote:

> Jeg kan desværre ikke lige huske hvor jeg har set omtalen af den
> svenske test. Måske en af jer andre kender den?

http://www.folksam.se/resurser/pdf/sakrabilar2005.pdf

Den er ihvertfald stik modsat NCAP.....

/Brian

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 13-07-05 22:34

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Ole Frederiksen wrote:
>

> http://www.folksam.se/resurser/pdf/sakrabilar2005.pdf
>
> Den er ihvertfald stik modsat NCAP.....

Ja, det var den jeg havde set. Utroligt hvor stor forskel der kan være på
teori og virkeligen.

M.v.h. Ole Frederiksen