Passat TDI problemer
Fra : Gertq

Dato : 11-07-05 22:19

Hej

Jeg har en passat TDI fra 94 som jeg indtil nu har været meget
begejstret for.

Men pludselig i lørdags da vi skulle hjem fra svigerfamilien, virkede
hverken blæser eller vinduesvisker.

Sikringerne er ikke sprunget, faktisk kommer der ikke engang strøm til
sikringerne..

Er det nogen som har et bud på, hvor fejlsøgningen skal starte?

Mvh   Michael

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-07-05 22:34

"Gertq" <gertqq@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Sikringerne er ikke sprunget, faktisk kommer der ikke engang strøm til
> sikringerne..
>
> Er det nogen som har et bud på, hvor fejlsøgningen skal starte?

Bundstykket i tændingslåsen, det er en "kendt" VW fejl.

Fra : Gertq

Dato : 12-07-05 08:20

> Bundstykket i tændingslåsen, det er en "kendt" VW fejl.

Det var overraskende.. Hvilken relation har tændingslåsen med netop
blæser og visker ?

Nærlys og andet som først virker ved nøglen i tændingsposition virker fint ?

Jeg undersøger naturligvis bundstykket, men vil gerne forstå
sammenhængen

Mvh    Michael

Fra : Torben Madsen

Dato : 12-07-05 09:49

> Jeg undersøger naturligvis bundstykket, men vil gerne forstå
> sammenhængen
>
> Mvh Michael

Tændingslåsen har mere end blot et kontaktsæt. Så et af dem kan godt være
blevet dårligt, mens andre stadig virker. Sansynligvis giver tændingslåsen
strøm til et X-relæ. Dette relæ giver så strøm videre til strømforbrugende
dele såsom viskermotorene.
Nu har jeg ikke lige et diagram liggende til sådan en passat, men prøv lige,
om dit horn virker, når du har tænding på. Jeg tror ikke, at de har ændret
så meget på denne del af ledningsnettet til en golf IV - og på den, der
giver tændingslåsen nemlig direkte strøm til kontakten til hornet fra samme
ledning, som trækker X-relæet. Det er jo en nem måde at kontrollere om det
er tændingslåsen eller X-relæet, du skal kigge på...

mvh
Torben Madsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-07-05 10:23

"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse

> Tændingslåsen har mere end blot et kontaktsæt. Så et af dem kan godt være
> blevet dårligt, mens andre stadig virker.

Nemlig, mange "sjove" el.fejl på VW skyldes bundstikket, instrumentlys som
blinker etc. etc. ... .

Fra : anders

Dato : 12-07-05 11:50

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message

> Nemlig, mange "sjove" el.fejl på VW skyldes bundstikket, instrumentlys som
> blinker etc. etc. ... .

Og så gik jeg og troede at det kun var franske biler der var lavet får
dårligt.....

Anders

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-05 13:03

> Og så gik jeg og troede at det kun var franske biler der var lavet får
> dårligt.....

Hehe... Nu var det jo en bil fra 1994. Min egen Passat fra 1989 havde samme
skavank da den havde gået godt 325Kkm på 14 år. Det er en relativ nem og
billig rep.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-05 19:12

Kunne man forestille sig at et dårligt bundstykke kunne have indflydelse på
en kørecomputer
som kun virker periodevis ?

Mvh. Allan

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-07-05 22:11

"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse

> Kunne man forestille sig at et dårligt bundstykke kunne have indflydelse
> på en kørecomputer
> som kun virker periodevis ?

Enten det el. en dårlig stel. God jagt :).

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-05 16:00

> Kunne man forestille sig at et dårligt bundstykke kunne have indflydelse
> på en kørecomputer
> som kun virker periodevis ?

Hva' sa..... har du ikke fået den fikset endnu.

Nej det tror jeg ikke, bundstykke fejlen er kun på modeller med den gamle
type nøgler.
Din er med såkaldt "innenbahn profil" og skulle ikke have problemet.
Tror stadig at du har et problem med selve instrumentet, eller en
stelforbindelse.

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-05 18:46

> Hva' sa..... har du ikke fået den fikset endnu.

Jeg hørte aldrig mere fra dig

> [...]
> Din er med såkaldt "innenbahn profil" og skulle ikke have problemet.
> Tror stadig at du har et problem med selve instrumentet, eller en

Men nej det er ikke lavet endnu. Stadigvæk perioder hvor alt virker og så
hvor alt ikke virker.

Nu har der snart været nogen folk på den bil men ingen kan finde fejlen. VW
siger at kombiinstrumentet
skal udskiftes men jeg tror ikke på det - enter virker det eller også ikke.

Mvh. Allan

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 13-07-05 18:53

KLIP>>

> [...]
> VW siger at kombiinstrumentet
> skal udskiftes men jeg tror ikke på det - enter virker det eller også

Det var ellers en skråsikker udmelding
Som gudsbenådet elektroniktekniker kan jeg godt sige at elektronik sagtens
kan have periodiske fejl.
Et gæt kunne være en kold lodning i instrumentet, eller et dårlig crimpet
stikben, det har jeg selv haft i min A4.

/Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-05 19:09

> [...]
> Et gæt kunne være en kold lodning i instrumentet, eller et dårlig crimpet
> stikben, det har jeg selv haft i min A4.

Hvis jeg havde bare den mindste mistanke om at VW havde haft det instument
ude af bilen
og fejlsøgt for defekt i instrumentet og de derefter havde "skrottet" det -
så var det udskiftet.
Men jeg kunne se at de ikke har haft åbnet ind til instrumentet - alligvel
får jeg en regning på
fejlsøgning og adskillelse af instrument.
De har vel lavet et test med vagcom for at konkludere et eller andet.
Men jeg har snart fået lavet en del vagtest og der er ikke nogen fejl på
instrumentet.

Men ja det er ved at være tæt på at jeg finder en som kan skifte
kombiinstrumentet
og det bliver ikke hos VW.

Så må jeg bare håbe at det er der fejlen er og ikke en eller anden løs
forbindelse et sted.

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 06:34

"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse

| Men jeg kunne se at de ikke har haft åbnet ind til instrumentet -

Vær du glad for det, smøreaber & elektronik er en skidt kombination. Du
risikere bilen bliver lige til at "køre i havnen" ;)).

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 07:10

> Vær du glad for det, smøreaber & elektronik er en skidt kombination. Du
> risikere bilen bliver lige til at "køre i havnen" ;)).

Jaja - rolig nu. Der er faktisk ved at være gode "elektronik" folk ude på
værkstederne.
I takt med at de gamle nisser går på pension kommer der unge folk ind der
er flasket op med elektronik, og som der ikke ser på det som noget nymodens
skrammel.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 07:06

> Jeg hørte aldrig mere fra dig

Angående hvad ?

> [...]
> VW siger at kombiinstrumentet
> skal udskiftes men jeg tror ikke på det - enter virker det eller også

Jeg tror også på instrumentet - jeg arbejder med elektronik - så jeg ved
godt at verden ikke er sort eller hvide :)

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 18:13

> Angående hvad ?

Du skulle besøge nogen i Næstved eller deromkring - vi skulle mødes da jeg
skulle til Vordingborg.

Siger det dig ikke noget ?

Mvh. Allan

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 20:16

> Du skulle besøge nogen i Næstved eller deromkring - vi skulle mødes da jeg
> skulle til Vordingborg.
>
> Siger det dig ikke noget ?

Jo da, men jeg mener også helt klart at du fortalte at du havde fået udlæst
fejlkoderne et andet sted.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 21:25

> Jo da, men jeg mener også helt klart at du fortalte at du havde fået
> udlæst fejlkoderne et andet sted.

Ja det havde jeg også og har fået det nogen gange siden.
Det var jo mere for at finde ud af om det instrument du havde liggende
dengang
evt. kunne bruges i min bil.

Syntes godt nok også det var mystisk at du ikke svarede på min mail om
mødested / mobilnummer.
Tænkte at du måske ikke gad at rode dig ud i noget alligevel eller fik andre
planer.

Men nok om det - der er sikkert sket en misforståelse et sted og så gik det
sådan.

Har iøvrigt fået lidt kontakt til ham i Brønshøj du snakkede om - så nu må
vi se.

Mvh. Allan

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-07-05 14:58

"anders" <dk_akj_slet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og så gik jeg og troede at det kun var franske biler der var lavet får
> dårligt.....

Forskellen er hyppigheden, det er ikke så tit- men det sker. Og den brænder
ikke ud, el..er du får ild i rø** af def. sædevarme som på PSA ;)).

Fra : Gertq

Dato : 12-07-05 22:48

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Nemlig, mange "sjove" el.fejl på VW skyldes bundstikket, instrumentlys som
> blinker etc. etc. ... .

Jeg har nu afprøvet hornet som tidligere foreslået... Det virker.

Jeg har studeret Haynes´s ledningdiagram og besluttet at livet er for
kort til at forstå disse.

Så i steder vil jeg inspicere det berømte bundstykke. Men.. Kan det
virkelig passe at man skal bruge en aftrækker og en endnu ukendt kraft
for at få "adapteren" af ?

Men adapter mener jeg den "fortykkelse" af ratstammen som tilsyneladende
er på 94-96 udgaven af passaten. Eller er der noget som jeg og Haynes
ikke er klar over ?

Foreløbig tak for svarene.

/Michael