Hvor hurtigt kan en Formel 1 bil køre ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-07-05 17:44

http://www.grandprix.com/ns/ns15224.html

BAR/Honda har tænkt sig at finde ud af det, når de til oktober vil gøre et
forsøg på Bonneville.
Det skal nok blive sjovt at se, hvor hurtigt den egentlig kan løbe.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - ingen Formel 1 videoer

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-07-05 21:37

> [...]
> forsøg på Bonneville.
> Det skal nok blive sjovt at se, hvor hurtigt den egentlig kan løbe.

Jeg gætter på omkring 420-440 Km/t - det er deromkring (okay - lidt under)
Indy-bilerne ligger på ovalbanerne og de har svjh. også omkring 900Hk
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Martin Vollert

Dato : 12-07-05 02:47

Også skrev Vollert
> [...]
>
> Jeg gætter på omkring 420-440 Km/t - det er deromkring (okay - lidt
> under) Indy-bilerne ligger på ovalbanerne og de har svjh. også

Men de er også noget tungerer end en F-1er.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Æske

Dato : 12-07-05 09:11

> Men de er også noget tungerer end en F-1er.

Handler det i bund og grund ikke bare om gearing. Med den "standard"
gearing de har til et alm. løb lyder det ovenstående gæt vel
sandsynligt, hvis man altså sætter front og bagvinge til lavest mulig
downforce.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-07-05 10:09

> [...]
> gearing de har til et alm. løb lyder det ovenstående gæt vel
> sandsynligt, hvis man altså sætter front og bagvinge til lavest mulig

Findes der noget som en "standard-gearing" på en F1´er i dag. Såvidt jeg
ved, lægger de gearene ind, så de passer til hver enkelt bane.

/Jan W Nielsen

Fra : Brian Sørup

Dato : 12-07-05 21:10

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse
> Også skrev Vollert

> Men de er også noget tungerer end en F-1er.

Ja, men ikke *så* meget tungere, og vægten er så lille en faktor for
tophastighed at det faktisk ikke er værd at nævne.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car