Dims på vindue??? HVAD er det
Fra : Conny Nielsen

Dato : 11-07-05 09:13

Hejsa!

Jeg har sådan et rigtig blondinespørgsmål HVAD er den dims der sidder på
vinduet til? Forklaring:

På fordørene sidder der en lille dims ud ved vinduet. Jeg har set dem på
flere biler og undre mig over hvad den laver der????
Mit gæt er at den er til at "sprede" vandet fra forruden når den løber på
siden af bilen. Har jeg ret eller er det et blondinegæt

En lidt pinlig hilsen fra

Conny, der dog ikke er blondine

Fra : MVP

Dato : 11-07-05 09:23

"Conny Nielsen" < skrev i en meddelelse
> [...]
> Mit gæt er at den er til at "sprede" vandet fra forruden når den løber på
> siden af bilen. Har jeg ret eller er det et blondinegæt

Mener du sidespejlet ?

/Mads

Fra : Henrik B.

Dato : 11-07-05 09:33

"MVP" <madsvp_SPAMSUGER_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mener du sidespejlet ?

*ROFL*

Fra : Basil

Dato : 11-07-05 09:34

Henrik B. wrote:
> "MVP" <madsvp_SPAMSUGER_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> *ROFL*

Jeg kunne heller ikke undgå at grine røven i laser her LOL

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-05 09:30

"Conny Nielsen" <connyagnethe@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
|
| På fordørene sidder der en lille dims ud ved vinduet. Jeg har set dem på
| flere biler og undre mig over hvad den laver der????

Blondine svar: Det er for at du har en undskyldning til at spørge, komme i
kontakt. Vælg selv hvad der passer :)). Nej, jeg tror det er en "spoiler",
"spreder" til fartvinden, som nedsætter vindstøj ved ruden. Den vil du
selvf. kunne se i funktion, når der er vind i vinden.

Fra : hanzen

Dato : 11-07-05 09:40

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "spreder" til fartvinden, som nedsætter vindstøj ved ruden. Den vil du
> selvf. kunne se i funktion, når der er vind i vinden.

Hvornår er der ikke *vind i vinden* ??
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-05 10:17

"hanzen" <hanzen@mailmeNOT.dk> skrev i en meddelelse

| Hvornår er der ikke *vind i vinden* ??
| --
Jeg forsøgte at skrive "vand" :).

Fra : Basil

Dato : 11-07-05 09:32

Conny Nielsen wrote:
> [...]
> Mit gæt er at den er til at "sprede" vandet fra forruden når den løber på
> siden af bilen. Har jeg ret eller er det et blondinegæt

Jeg skal lige have opklaret noget.
Du skriver "dims på vinduet", og sidenhen på fordørene, ud ved vinduet, så
jeg er ikke helt klar over hvor du mener.
På nogen biler sidder der en lille "lakrids" som styrer sideruden på plads,
når man ruller den helt op, men jeg tror ikke det er den du mener ?
Kai

PS. Hvis ikke man spørger, får man ikke svar, så bare spørg løs, det er det
usenet er så godt til.

Fra : John Sahl

Dato : 11-07-05 10:07

Basil wrote:
> På nogen biler sidder der en lille "lakrids" som styrer sideruden på
> plads, når man ruller den helt op, men jeg tror ikke det er den du
> mener ?

Jeg tror lige præcis det er den Conny mener.

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Jørgen L.

Dato : 11-07-05 09:27

> [...]
> Mit gæt er at den er til at "sprede" vandet fra forruden når den løber på
> siden af bilen. Har jeg ret eller er det et blondinegæt

Hej Conny.

Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar.

Ud fra din beskrivelse, er det ligesom en lille kile, meningen er at den
skal fange vinduet inden det lukkes helt.
Når bilen køre med høj hastighed bliver vinduet suget ud af, så den styre
bare vindet ind igen.

Hilsen Jørgen

Fra : Henning

Dato : 11-07-05 09:37

On Mon, 11 Jul 2005 10:12:37 +0200, "Conny Nielsen"
<connyagnethe@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>Mit gæt er at den er til at "sprede" vandet fra forruden når den løber på
>siden af bilen. Har jeg ret eller er det et blondinegæt

Mon ikke det er for at tage vind og vindstøj når man kører med
sidevinduet åbent?

Fra : Conny Nielsen

Dato : 11-07-05 10:59

Hejsa!

Sidespejl???? Øhhh hvad er det. Nå det jeg bruger til makup, når jeg kører,
troede faktisk det hed bakspejl??? ;-0 Nej, det var det dog ikke Hihi, men
godt bud

Tror det er den der styre vinduet på plads, den sidder nemlig lidt over
midten. Ellers er det til at sprede vind/vand , som jeg selv var inde på

Desværre er vores digitalkamera pist bort, så jeg kan ikke engang smide et
billede i binær . Så havde det hele jo været lidt nemmere. Men de to bud
lyder efter mit bud mest lokisk, så takker mange gange!

MVH

Conny