Nye dæk... hvilke ?
Fra : Peter Frost

Dato : 10-07-05 14:29

Hej...

Jeg står over for og skal ha nye dæk, 2 af dem der sidder på bilen er
Goodyear GT2, og har mange km tilbage ca. 5-10 mm dybde. Dog taber det
ene dæk luft, og ca. en gang om ugen eller mere må jeg efter fylde ca.
0,5-1 bar.

-Budgettet siger helst 2000 kr men maks 3000 kr.

-Skal være helårsdæk, eller vinterdæk man kan køre med sommer,
forsvarligt.

-185/65 14" H(210 km/t)

-Kan jeg genbruge de to Goodyear ville det være fint, hvis utætheden
kan afhjælpes

-Har gode erfaringer med 4 nye Uniroyal 580 165/80 13" T(190 km/t)
ville de muligvis være et emne igen ?

Håber jeg får nogle gode råd, på forhånd tak, og god sommer

Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-07-05 16:08

Peter Frost wrote:
> [...]
> Goodyear GT2, og har mange km tilbage ca. 5-10 mm dybde. Dog taber det
> ene dæk luft, og ca. en gang om ugen eller mere må jeg efter fylde ca.

Det er svært at sige, hvorfor det er utæt - det kan skyldes alt fra en utæt
ventil til et søm i dækket...

> -Budgettet siger helst 2000 kr men maks 3000 kr.

Jeg håber det er for 4 stk...

http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&Catid=10-A-185-65-14

> -Kan jeg genbruge de to Goodyear ville det være fint, hvis utætheden
> kan afhjælpes

> -Har gode erfaringer med 4 nye Uniroyal 580 165/80 13" T(190 km/t)
> ville de muligvis være et emne igen ?

Nu skriver du at det skal være H mærket, hvilket dette jo ikke er...
Hvor stærkt kan bilen køre på toppen?
Hvis det er under 190, så:
http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=121364

> Håber jeg får nogle gode råd, på forhånd tak, og god sommer

Jeg tror at jeg ville tage en af disse (hvis det skal være H mærket:
http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=121486
http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=121658

Fra : Leonard

Dato : 10-07-05 16:50

pgf@gregand.dk (Peter Frost) wrote:

>-185/65 14" H(210 km/t)

>-Har gode erfaringer med 4 nye Uniroyal 580 165/80 13" T(190 km/t)
>ville de muligvis være et emne igen ?

Det bliver svært at krænge de 13" på et par 14" fælge

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Peter Frost

Dato : 11-07-05 21:34

"Morten Fruergaard" skrev:

> Det er svært at sige, hvorfor det er utæt - det kan skyldes alt fra en utæt
> ventil til et søm i dækket...

Så du anbefaler 4 nye ?

> Jeg håber det er for 4 stk...

Ja :)

> http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&Catid=10-A-185-65-14

Der er rigtig mange gode, og syntes også det er rigtig gode priser

> Nu skriver du at det skal være H mærket, hvilket dette jo ikke er...
> Hvor stærkt kan bilen køre på toppen?
> Hvis det er under 190, så:
> http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=121364

Den løber på den anden side af 210 i praksis(i tyskland), ved ikke
hvad sårn en Sierra 2,0i fra 90 er registeret til...

> Jeg tror at jeg ville tage en af disse (hvis det skal være H mærket:
> http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=121486
> http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=121658

Det kunne det meget nemt ende med, din butik ? Hvad koster en stål
fælg ?

Leonard skrev:
> Det bliver svært at krænge de 13" på et par 14" fælge

Ja, mente selvfølgelig også et dæk der passet til min fælg :)

Med Venlig Hilsen
Peter F. - Sierra 2,0i '90

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-07-05 22:05

Peter Frost wrote:

> Så du anbefaler 4 nye ?

Kommer an på, hvad der er galt...

Hvis det blot er en ventil, så ville jeg få den lavet. Hvis det er dækket
der er punkteret og dermed skal lappes eller have en slange, ville jeg nok
vælge 2 nye dæk der også...

> Der er rigtig mange gode, og syntes også det er rigtig gode priser

Vi prøver...

Prøv at taste din nummerplade ind på www.biltovet.dk - i bunden...

> Det kunne det meget nemt ende med, din butik ?

Jep...

> Hvad koster en stål fælg ?

Ca. 400 kr..
Alufælg fra 500 kr...

Send mig en mail, så kigger vi på det...