BMW 318i E30 - Bremser - 2 spørgsmål
Fra : Frits

Dato : 10-07-05 12:01

Bilen er fra 1987. Nu lyser den kontrollampe, der siger at klodserne
skal skiftes.

1. Hvor mange kilometer kan man køre før det er kriminelt?
2. Er der særlig procedure ved udskiftning, særligt værktøj, eller er
det bare at løfte en fjeder og smide de nye klodser i?

Håber der er en BMW kyndig blandt læserne - tak - og god sommer

Frits

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 12:08

"Frits" <frits.jensen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Bilen er fra 1987. Nu lyser den kontrollampe, der siger at klodserne
> skal skiftes.

Grunden til at lyset er der, er at så skal de skiftes. Så det er med at få
det gjort uden at trække tiden. Bremserne er trods alt rimelig vigtige

> 1. Hvor mange kilometer kan man køre før det er kriminelt?

Man kører dem ikke længere ned, men får dem skiftet iden for en uge eller
sådan

> 2. Er der særlig procedure ved udskiftning, særligt værktøj, eller er
> det bare at løfte en fjeder og smide de nye klodser i?

Plejer at være lige til, men da jeg kan høre at du ikke har set det før, så
vil jeg anbefale at du kigger mekanikeren over skulderen så du kan se
hvordan det gøres.

> Håber der er en BMW kyndig blandt læserne - tak - og god sommer

Man behøver vist ikke være bmw kyndig, det er det samme på næsten alle biler

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 14:13

hej...

undskuld jeg bryder ind men er det en lampe som alle biler har eller er det
kun BMV jeg har ikke kunne læse noget om det i min instruktionsbog til min
94 mondeo1,8

Anders

Fra : Brian

Dato : 10-07-05 14:25

Anders E. Larsen wrote:
> hej...
>
> undskuld jeg bryder ind men er det en lampe som alle biler har eller
> er det kun BMV jeg har ikke kunne læse noget om det i min
> instruktionsbog til min 94 mondeo1,8

Det er ikke alle biler der har det - men nu om dage er det vel mere
eller mindre standard på alle biler.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 15:23

"Anders E. Larsen" <ae(snabel a)aab-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det kun BMV jeg har ikke kunne læse noget om det i min instruktionsbog til

Ved mondeo er det "ekstraudstyr" men idéen har været brugt lige siden
Taunus.

--
Tom