Den gamle skal have ny bil...
Fra : Frederik C

Dato : 09-07-05 22:44

Denne gang skal det være en stationcar, og han vil ikke længere have alfa...

Alternativer:
BMW E90 330 i eller d touring
Subaru Forester 2,5 xt (fordi han engang har haft boxermotor, og han synes,
bilen er skæg)

Hvad siger I umiddelbart?

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens

Dato : 09-07-05 23:20

On Sat, 9 Jul 2005 23:44:11 +0200, "Frederik C"
<f.caroesletsletviskud@sun.nu> wrote:

>Hvad siger I umiddelbart?

At et bilkøb/-valg stadig må være afhængigt af km-forbrug - hvad kører
de årligt?

Mvh...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-07-05 00:57

Mogens <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in

> At et bilkøb/-valg stadig må være afhængigt af km-forbrug - hvad
> kører de årligt?

Og jeg som troede bilvalg afhang af hjertet og hvad man rent fakta kunne
tænke sig inderst inde

Jeg må tage fejl hvilket nok er derfor der kører så mange køleskabe rundt,
undskyld, Suzuki WagonR.

MVH

Fra : Mogens

Dato : 10-07-05 07:07

On 09 Jul 2005 23:56:36 GMT, "Martin Johansen [6000]"
<no@no.no.invalid> wrote:

>Og jeg som troede bilvalg afhang af hjertet og hvad man rent fakta kunne
>tænke sig inderst inde

Nu kender jeg ikke forældrene...

Mvh...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-07-05 12:04

> Nu kender jeg ikke forældrene...

Du har ret, heller ikke jeg :)

Hvad er det for et tegnsæt du bruger? Alle danske tegn fra dig ser meget
mærkelige ud :)

MVH

Fra : Henrik B.

Dato : 11-07-05 09:00

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Du har ret, heller ikke jeg :)
>
> Hvad er det for et tegnsæt du bruger? Alle danske tegn fra dig ser meget
> mærkelige ud :)

Nej, det er kun hos dig de ser mærkelige ud, så hvad har du gjort galt?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-07-05 09:18

"Henrik B." skriver:

> Nej, det er kun hos dig de ser mærkelige ud

Nope også her.
Agent skodder og kører charset=utf-8

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-05 10:40

| Nej, det er kun hos dig de ser mærkelige ud, så hvad har du gjort galt?

Nix ikke bare hos Martin, jeg har i lang tid ikke kunne læse Mogen's indlæg.
Håber ikke jeg er "gået glip" af nogle "guldkorn" ;).

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-07-05 07:31

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg må tage fejl hvilket nok er derfor der kører så mange køleskabe rundt,
> undskyld, Suzuki WagonR.

Ja, nogen er mere rationelle end andre, og bryder sig ikke om tanken at
smide penge ud ting, som ikke er "godt for noget", læs; har en reel
funktion.

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 09:57

> [...]
> tænke sig inderst inde
>
> Jeg må tage fejl hvilket nok er derfor der kører så mange køleskabe rundt,

ja, mage til klodset bil, overgås vist kun af multipla
Jeg vil sige at pengene for det meste afgør hvad man vælger, men JEG ville
hellere vælge noget lidt brugt som ser rimelig normalt ud, fremfor en billig
NY bil.

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-07-05 12:05

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> ja, mage til klodset bil, overgås vist kun af multipla

Ja sammen med Fiat Dublo, Kia Picanto osv..

> Jeg vil sige at pengene for det meste afgør hvad man vælger, men JEG

Også derfor jeg ikke kører rundt i en Ferrari :)

> ville hellere vælge noget lidt brugt som ser rimelig normalt ud,
> fremfor en billig NY bil.

Hamrende enig! :) Hvilket er derfor jeg kører sydpå i aften og forhåbentlig
er anderledes kørende på vej hjem

MVH

Fra : Lars Knudsen

Dato : 10-07-05 08:34

Hej,

> [...]
<f.caroesletsletviskud@sun.nu> wrote:

>Denne gang skal det være en stationcar, og han vil ikke længere have alfa...

Huh... 330d kan man vist ikke købe endnu? Ellers ville jeg tage den,
med automatgear. Jeg syntes bilen er mega lækker. Desværre har bmw
valgt at nogen af de nye smarte features (automatisk fartpilot, bl.a.)
er kædet sammen med om det er en 4 eller 6 cyl motor - ellers ville
jeg faktisk nok tage 320d som drikker en sjat mindre diesel - men jeg
pendler også en vældig stort antal km og betaler selv brændstof...

Men jeg venter under alle omstændigheder til noget af det kan købes
brugt og jeg syntes min e39 530dA skal byttes ud. Og om det så bliver
til en e60 eller e90 kommer lidt an på priserne på det tidspunkt.

>Subaru Forester 2,5 xt (fordi han engang har haft boxermotor, og han synes,
>bilen er skæg)
>
>Hvad siger I umiddelbart?

Det er meget et spørgsmål om hvad man har lige har lyst til...
Umiddelbart ville jeg tage bmw'en - om det skal være benzin eller
diesel er et smagsspørgsmål, men der er ganske pænt træk i de nye
diesel motorer - og de er LIDT sjovere at køre med dagens benzinpriser

** Lars

Fra : Frederik C

Dato : 10-07-05 08:41

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Alternativer:
> BMW E90 330 i eller d touring
> Subaru Forester 2,5 xt (fordi han engang har haft boxermotor, og han

De kører årligt 28.000 km. Jeg har aldrig hørt min far brokke sig over
Alfaens forbrug. Det er en 156 V6.

Diesel vil ikke blive valgt ud fra km/l, men på om den kører bedre.

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens

Dato : 10-07-05 09:34

On Sun, 10 Jul 2005 09:41:29 +0200, "Frederik C"
<f.caroesletsletviskud@sun.nu> wrote:

>Diesel vil ikke blive valgt ud fra km/l, men på om den kører bedre.

Så skal I prøve bilerne for at kunne afgøre det. Jeg har kørt den
nyeste version af 330d (!), og den kører forbandet "tæt på" en
benzinudgaven.

Især bundtrækket op af bakken på Nürburgring var formidabelt. Bakken
ligger lige efter et sving, der forceres i 2. gear. Har skrevet om
oplevelsen tidligere...

Mvh...

Fra : Frederik C

Dato : 10-07-05 09:40

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Især bundtrækket op af bakken på Nürburgring var formidabelt. Bakken
> ligger lige efter et sving, der forceres i 2. gear. Har skrevet om

Hej

En E90 330d?

Hvis du siger god for en diesel, er det jo lige før, jeg ikke engang vil
pøve benzineren... ;)

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens

Dato : 10-07-05 10:01

On Sun, 10 Jul 2005 10:40:19 +0200, "Frederik C"
<f.caroesletsletviskud@sun.nu> wrote:

>En E90 330d?

'05 BMW 330d E46 med 204 hk/410 Nm standard !
Manden ville ikke chippe bilen endnu - unødvendigt :)

>Hvis du siger god for en diesel, er det jo lige før, jeg ikke engang vil
>pøve benzineren... ;)

He, he - jeg har jo i princippet ikke noget imod diesel. De skal blot
have automatic, så man er fri for at røre i supen konstant.
Ovenstående var imidlertid med manuel gear - mit ankepunkt ift.
bilen...

Har "den gamle" pengene, er 535d og VW Pheaton forbandet billige i
Tyskland. Man får det dårligt, når man læser www.mobile.de

Mvh...

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 10:00

> [...]
>
> Især bundtrækket op af bakken på Nürburgring var formidabelt. Bakken
> ligger lige efter et sving, der forceres i 2. gear. Har skrevet om

hehe Peugeot har også planer om at lancere en dieselbil til lemans i 2007.
Utrolig så meget diesel har udviklet sig de sidste år.

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-07-05 09:37

> De kører årligt 28.000 km. Jeg har aldrig hørt min far brokke sig over
> Alfaens forbrug. Det er en 156 V6.

Så skulle det ikke være noget problem - om han så valgte en V8´er...

> Diesel vil ikke blive valgt ud fra km/l, men på om den kører bedre.

Jeg så en ny 330d stw nede i Europa - så det kan ikke vare længe, før den er
til salg også i DK.

/Jan W Nielsen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 10-07-05 09:48

Hejsa,

>De kører årligt 28.000 km.

Ja det var jo ikke så slemt

>Jeg har aldrig hørt min far brokke sig over
>Alfaens forbrug. Det er en 156 V6.
>
>Diesel vil ikke blive valgt ud fra km/l, men på om den kører bedre.

Men så er det nemt - snup en tur i alle tre og vælg den der virker
"rigtigst". Jeg ville stadig se nærmere på 330d'en

** Lars

Fra : Thomas

Dato : 10-07-05 11:10

> De kører årligt 28.000 km. Jeg har aldrig hørt min far brokke sig over
> Alfaens forbrug. Det er en 156 V6.

I bør læse Jyllandspostens biltillæg idag - den beskrivelse/test de har af
E90 325i rammer lige på kornet.

Jeg har kørt mange km i Lorenzens (her fra NG'en) E90 325i og den bil er
suveræn (!!!). I std. udgaven har bilen dog ikke et godt nok udstyrsniveau.
Lorenzens bil er derfor også proppet med ekstraudstyr, hvilket "fuldender"
bilen. Bl.a. er det et must med sportssæder (std. er total skod),
aircondition og fartpilot (den er virkelig genial og fungerer lidt
anderledes end hvad man er vandt til). Jeg kender dog ikke priserne på
dette ekstraudstyr i DK, men din far bør ikke tage udgangspunkt i
basisprisen, hvor bilen INTET udstyr har.

På vores LeMans tur kørte bilen ca. 9 kml - dette skal ses i forhold til at
fartpiloten stort set stod på 230 kmt hele vejen derned (dog ikke i zoner
med fartdæmpning ;) samt at bilen ikke fik for lidt at leve af dernede.
Jeg vil tro at min Cosworth havde kørt 5-6 kml hvis jeg havde kørt lige
sådan i den.

Lorenzen har kørt næsten 30.000 km i sin nu, og den ligger med et
snitforbrug på ca. 10,5 kml over det totale antal km, hvilket er meget flot!

Jeg kender ikke benzinøkonomien i 330i mod 330d, men jeg vil tro at 330i'en
kører omkring det samme på literen som 325i'en. Er dette tilfældet ville
jeg selv vælge en 330i frem for 330d.

--
Thomas Krath

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-07-05 12:08

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in

> Lorenzen har kørt næsten 30.000 km i sin nu, og den ligger med et
> snitforbrug på ca. 10,5 kml over det totale antal km, hvilket er meget
> flot!

Apropos ham... og Jan Stevns forresten også... hvor mon de er?

Har ikke set dem længe i gruppen ?

MVH

Fra : Thomas

Dato : 10-07-05 15:59

> Apropos ham... hvor mon de er?

På ferie ;)

--
Thomas Krath

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-07-05 16:07

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in news:42d1379e$0$78288$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> På ferie ;)

Hmm har de da været i monster lang tid så

MVH

Fra : Frederik C

Dato : 10-07-05 17:25

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
snip

> Jeg kender ikke benzinøkonomien i 330i mod 330d, snip
> Thomas Krath

Man må vel gå udfra, at i'eren vil være mest økonomisk med dråberne... :)

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens

Dato : 10-07-05 17:29

On Sun, 10 Jul 2005 18:24:42 +0200, "Frederik C"
<f.caroesletsletviskud@sun.nu> wrote:

>Man må vel gå udfra, at i'eren vil være mest økonomisk med dråberne

www.hvorlangtpaaliteren.dk - 2005-udgaven
14,9 mod 11 km/l -> 330d ift. 330i sedan

Mvh...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 10-07-05 17:48

Hej,

>www.hvorlangtpaaliteren.dk - 2005-udgaven
>14,9 mod 11 km/l -> 330d ift. 330i sedan

Jow.. Og så koster diesel lige en sjat mindre end benz...

Fra : Frederik C

Dato : 10-07-05 18:27

> www.hvorlangtpaaliteren.dk - 2005-udgaven
> 14,9 mod 11 km/l -> 330d ift. 330i sedan
>
> Mvh...

Læs lige grundigt, hvad Hr. Krath skriver...

Mvh...