Falmede baglygter... ???
Fra : Joerlund

Dato : 09-07-05 16:49

Baglygterne på min Volvo 240 er med tiden falmet en del.
Faktisk er de næsten hvide i glasset...

Kan man "polere" det op, eller findes der noget vidundermiddel til netop det
formål ?

Med venlig hilsen
Lasse Tolderlund Jørgensen
joerlund@mail.dk

Fra : KubikH

Dato : 09-07-05 17:50

"Joerlund" <joerlund@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Faktisk er de næsten hvide i glasset...
>
> Kan man "polere" det op, eller findes der noget vidundermiddel til netop

Det eneste rigtige er nye "glas"
Der er en hurtig løsning: Køb noget glasfarve, og mal dem indvendigt med
det.
Helt korrekt skal det varmes i en ovn hagefter, men det dutter ikke med
plastic;-(
Det holder dog et stykke tid, og så kan man gentage behandlingen
Mvh
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 08:46

"KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> skrev i en meddelelse

> Det eneste rigtige er nye "glas"
> Der er en hurtig løsning: Køb noget glasfarve, og mal dem indvendigt med
> det.

Hvad med en gang polering og så en gang klarlak på sprayflaske bagefter ?
Er det ikke sådan Xantia-ejere har gjort i årevis ?

Fra : Mogens

Dato : 10-07-05 10:12

On Sun, 10 Jul 2005 09:45:46 +0200, "Olesen" <n/a> wrote:

>Hvad med en gang polering og så en gang klarlak på sprayflaske bagefter ?
>Er det ikke sådan Xantia-ejere har gjort i årevis ?

Nej -> de har lakeret lygterne ifm. en udskiftning således, at
forfaldet blev imødegået...

Mvh...

Fra : Kristian

Dato : 10-07-05 10:26

> Hvad med en gang polering og så en gang klarlak på sprayflaske bagefter ?
> Er det ikke sådan Xantia-ejere har gjort i årevis ?

Ikke os Xantiaejere der har en bil fra 99 og nyere

Kristian

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-07-05 08:17

Joerlund wrote:
> Baglygterne på min Volvo 240 er med tiden falmet en del.
> Faktisk er de næsten hvide i glasset...
>
> Kan man "polere" det op, eller findes der noget vidundermiddel til netop det
> formål ?

Prøv med alm lakrens og en gang voks.

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 09:43

> [...]
> Faktisk er de næsten hvide i glasset...
>
> Kan man "polere" det op, eller findes der noget vidundermiddel til netop

hvad koster et par nye?

--
Tom