ekstern eller intern CD-RW til G4 (gigabit~
Fra : Jonas C. Voss

Dato : 03-06-01 20:57

Hej,

Da jeg så småt har besluttet mig for at købe en brænder, er jeg meget
interesseret i, at høre om folks erfaringer med henholdsvis interne og
eksterne CD-RW drev til en G4/Gigabit.
De eksterne drev er meget tiltalende, men USB-varianterne er langsommere
end de andre, og FW-drevene er virkelig hurtige, men på den anden side
noget dyrere. De interne drev er billige, men er der noget med, at det
kun kan sidde der hvor DVD-drevet sidder?

På forhånd tak.

--
MVH/Regards, Jonas
http://go.to/geografi

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-06-01 16:14

Jonas C. Voss <SCRATCHTHISjc@voss.tf> wrote:

> De eksterne drev er meget tiltalende, men USB-varianterne er langsommere
> end de andre, og FW-drevene er virkelig hurtige, men på den anden side
> noget dyrere.

Køb evt. et billigt FW kabinet der understøtter ATAPI (Fås fra ca 100$
og opefter) og smid en billig intern ATAPI brænder i den - Det kan gøres
for 2-3000 kr.

> De interne drev er billige, men er der noget med, at det
> kun kan sidde der hvor DVD-drevet sidder?

Ja, og det er ikke alle brændere der kan bootes fra.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 04-06-01 16:50

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Køb evt. et billigt FW kabinet der understøtter ATAPI (Fås fra ca 100$
> og opefter) og smid en billig intern ATAPI brænder i den - Det kan gøres
> for 2-3000 kr.

Tak for svaret (-: Jeg fandt jo ud af, at der var en god tråd i forvejen
om næsten det samme [doh!] Vil prøve at undersøge priser og sådan inden
så længe.

--
MVH/Regards, Jonas
http://go.to/geografi [mostly in Danish]