Suk...
Fra : Lars Knudsen

Dato : 04-07-05 08:13

.....så kommer man glad ud fra kontoret fredag eftermiddag,
vejrudsigten lover sommer... Hører svagt en <beeep>-<beeep> udenfor -
hmm - rundt om hjørnet. Så er det sgu MIN bilalarm der står og skaber
sig tosset. Det må være varmen - tænker jeg først.

NEJ... Det var det ikke - en eller anden IDIOT der åbenbart ikke
magter at manøvrere sit køretøj har trukket en fin bred ridse på
kofangeren i højre side foran og i umiddelbar sammenhæng med det
trykket en vældig fin sprække i mit højre sidespejl foran så vand og
snavs kan rende ind dér. Flot nok.

Og selvfølgelig ikke så meget som antydningen af en hilsen anywhere
fra synderen. Hrm. Man bliver pludselig glad for de 400 kroner det
koster at ha' friskade på parkering og hærværk. Men hvor er det
irriterende at folk ikke kan stå ved det de ødelægger!

øv... altså...

Tak for idag

** Lars

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 04-07-05 08:24

Lars Knudsen skrev Mandag den 4. juli 2005 09:13 i beskeden
<t0ohc1trkc02km3ahc2g10p333b3ssa23r@4ax.com> i gruppen dk.fritid.bil:
> [...]
> koster at ha' friskade på parkering og hærværk. Men hvor er det
> irriterende at folk ikke kan stå ved det de ødelægger!

Jeg kan sagtens følge din frustration. Har engang selv lavet en skade på en
anden bilists kofanger (Citroën kassevogn), og blev faktisk overrasket over
hvor glad han blev for at der var hilsen og navn på forsikringsselskab m.v.
Jeg var slet ikke klar over, dengang, at folk ellers bare løber fra
regningen.

Så det er ikke alle der er lige så store sv*n som ham/hende der ridsede din
bil - heldigvis da.

Henrik, Dianalund
"Never assume malice for what stupidity can explain"
"Prejudice -- the reason of fools"

Fra : Lars Knudsen

Dato : 04-07-05 09:21

Hej Henrik,

On Mon, 04 Jul 2005 09:24:18 +0200, Henrik Vestergaard
<vestergaard_henr@hotmail.com> wrote:

>Så det er ikke alle der er lige så store sv*n som ham/hende der ridsede din
>bil - heldigvis da.

Næh.. Det er rart at der også findes modsatte! Jeg mener, enhver kan
jo komme til at dumme sig, men at man bare løber fra ansvaret - jeg
syntes det er lavt...

** Lars

Fra : Henrik Boegh

Dato : 04-07-05 08:49

On Monday 04 July 2005 09:13, Lars Knudsen wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Hører svagt en <beeep>-<beeep> udenfor -
> hmm - rundt om hjørnet. Så er det sgu MIN bilalarm der står og skaber
> sig tosset.

[...]

> Og selvfølgelig ikke så meget som antydningen af en hilsen anywhere
> fra synderen. Hrm. Man bliver pludselig glad for de 400 kroner det
> koster at ha'

Når nu din alarm stadigvæk hyler, må det da være sket lige før du er kommet
ud. Var der ikke nogen i nærheden der havde set det?

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Det er meget farligt at have ret i ting, hvor store folk tog fejl."
-- Voltaire

Fra : Lars Knudsen

Dato : 04-07-05 10:31

Halløjsa,

On Mon, 04 Jul 2005 09:48:45 +0200, Henrik Boegh
<boegh@FJERNlagengymnastik.dk> wrote:

>Når nu din alarm stadigvæk hyler, må det da være sket lige før du er kommet
>ud. Var der ikke nogen i nærheden der havde set det?

Njaeh - ikke nødvendigvis. Den "gentager" sig selv med mellemrum -
altså larm i 45 sekunder - 5 minutter stille - larm i 45 sekunder..

Ved faktisk ikke om den fortsætter for evigt! Det er sådan en
fabriks-monteret alarm fra BMW. Men håber det egentlig ikke, for den
laver en farlig larm

Nå, men derudover så var gaden alt for tom desværre, så der var ikke
nogen jeg kunne spørge.

** Lars

Fra : Henrik Boegh

Dato : 04-07-05 15:59

On Monday 04 July 2005 11:30, Lars Knudsen wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> [...]
>
> Ved faktisk ikke om den fortsætter for evigt! Det er sådan en
> fabriks-monteret alarm fra BMW. Men håber det egentlig ikke, for den

Blot til orientering, så er det faktisk ikke tilladt at alarmen opfører sig
sådan.
Alarmen må max. lyde i 30 sekunder. Derefter skal den være stille, ind til den
aktiveres på ny.
Det står i detailforskriften for køretøjer pkt. 6.08:

http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/B1986/1162005.htm

I øvrigt er bødesatsen 500,- og besked om at afmontere tyverialarmen :(

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Freeze motha bitches"
-- Shaun Toub as store clerk in 'Bad Boys'

Fra : Henrik Boegh

Dato : 04-07-05 16:00

On Monday 04 July 2005 16:58, Henrik Boegh wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Blot til orientering, så er det faktisk ikke tilladt at alarmen opfører sig
> sådan.

Hvilket dog ikke ændrer på, at det er noget svineri når folk bare stikker af!

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"That's a long time ago. He MUST have forgotten that now...."
-- Harrison Ford as Han Solo in 'Star Wars: Episode V'

Fra : Lars Knudsen

Dato : 04-07-05 19:56

Hejsa,

On Mon, 04 Jul 2005 16:58:57 +0200, Henrik Boegh

> [...]
>
>http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/B1986/1162005.htm
>
>I øvrigt er bødesatsen 500,- og besked om at afmontere tyverialarmen :(

Hmm... Tjaeh - gad vide. Den er synet som den står (importeret til
Sverige fra Tyskland). De beskæftigede sig dog ikke nærmere med
alarmen - men det overrasker nu lidt at den ikke er lovlig, det er
sådan en fabriksmonteret sjover - men det kan selvfølgelig være den
kan stilles til gældende lovgivning i det land den skal gøre.

** Lars / bmw 530dA touring

Fra : Henrik Boegh

Dato : 05-07-05 08:15

On Monday 04 July 2005 20:56, Lars Knudsen wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Hmm... Tjaeh - gad vide. Den er synet som den står (importeret til
> Sverige fra Tyskland).

Ah - den er på svenske plader. Så kan det jo være at verden ser helt
anderledes ud på det punkt :)

> [...]
> sådan en fabriksmonteret sjover - men det kan selvfølgelig være den
> kan stilles til gældende lovgivning i det land den skal gøre.

Tjah - en kammerat havde en importeret bil fra Tyskland (en Audi) med en
tyverialarm i (jeg kan faktisk ikke huske om den var fabriksmonteret), og han
fik en bøde fordi den gik i gang igen (den kørte vist et minut, holdt pause i
15 sekunder, kørte et minut o.s.v.). Hans bil var i øvrigt også blevet synet
(og godkendt) med den.

Jeg tror nu ikke at det er det "mest" ulovlige i denne verden :)

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Jeg slipper sgu' altid en lille en når jeg ser Morten Stig"
-- Carsten Bang som subsistensløs i 'Vindhætterne'

Fra : Lars Knudsen

Dato : 05-07-05 10:34

Hej,

On Tue, 05 Jul 2005 09:14:50 +0200, Henrik Boegh

>Ah - den er på svenske plader. Så kan det jo være at verden ser helt
>anderledes ud på det punkt :)

Ja, det tænkte jeg egentlig også - og samtidig må jeg erkende at jeg
ikke aner hvordan reglerne for bilalarmer er i Sverige

> [...]
>15 sekunder, kørte et minut o.s.v.). Hans bil var i øvrigt også blevet synet

Okay Surt nok. Om ikke andet så har min indtil videre været meget
"stabil" - jeg har faktisk ikke haft nogen fejlalarmer på den.

>Jeg tror nu ikke at det er det "mest" ulovlige i denne verden :)

Nej, men det kan nok være genrende nok hvis den står og hyler en halv
dag (eller nat!!).

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-05 20:47

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse

> Nå, men derudover så var gaden alt for tom desværre, så der var ikke
> nogen jeg kunne spørge.

Folk tænker vel også bare 'mujaffa' når de ser en BMW
stå og larme, og ignorere alt efterflg.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 05-07-05 08:30

Hej,

On Mon, 4 Jul 2005 21:46:31 +0200, "Olesen" <n/a> wrote:

>Folk tænker vel også bare 'mujaffa' når de ser en BMW
>stå og larme, og ignorere alt efterflg.

Hehe.. Sandsynligvis

Nu er min ellers et relativt familieagtigt eksemplar af racen i
stationcar trim med pæne originale BMW fælge og derudover nul gejl
nogensteder.

Og i modsætning til hvis jeg kørte en Mercedes E stationcar undgår jeg
at folk ustandseligt forsøger at preje mig som taxi....

** Lars

Fra : JBB

Dato : 04-07-05 11:26

> [...]
> kofangeren i højre side foran og i umiddelbar sammenhæng med det
> trykket en vældig fin sprække i mit højre sidespejl foran så vand og

Samme skete for mig, 14 dage efter jeg havde købt min bil..
Det er bare så surt..
Selv tak for idag..

Jesper