Forsikring
Fra : Lisbeth

Dato : 03-07-05 22:45

Nogen der vil dele ud af erfaringer med Fair forsikring.
Jeg har p.t. Codan, men synes jeg betaler alt for meget. Og det ser ud til,
at samme forsikring (med langt lavere selvrisiko) vil koste mig cirka det
halve hos Fair. Har lavet beregningen på http://www.fair.dk Men kan det
mon virkelig passe, at der er SÅ stor forskel?

Og hvordan er de, hvis man får brug for dem?

Jeg har endnu ikke haft brug for min bilforsikring hos Codan... så jeg ved
ikke engang hvordan deres service er, ifald der bliver brug for den.

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 22:51

> [...]
> halve hos Fair. Har lavet beregningen på http://www.fair.dk Men kan det
> mon virkelig passe, at der er SÅ stor forskel?

Har du prøvet at snakke med GF forsikring ?? de andre er eb DEL dyrere end
GF..

Mvh
Morten

Fra : Lisbeth

Dato : 04-07-05 06:16

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at snakke med GF forsikring ?? de andre er eb DEL dyrere end
> GF..

Tap for tippet. Har lige prøvet deres online beregning og får en pris, der
ligger tæt på Codans.

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-05 06:37

"Lisbeth" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid,com> skrev i en meddelelse

| Tap for tippet. Har lige prøvet deres online beregning og får en pris, der
| ligger tæt på Codans.

Nej GF. er ikke nødvendigvis de billigste, dog kan man gamble på at, et evt.
overskud i gruppen bliver tilbagebetalt. Jeg har ind til nu haft If, men er
ved at skifte til FDM-forsikring, for de er billigst med bilen og giver
bedre dækning, for de samme penge, på mine øvrige forsikringer.

Fra : Thomas Mikkelsen

Dato : 04-07-05 06:44

Min erfaring med Codan er også at de er P.... dyre. Men, de har en regel med
at hvis man har kørt 3 år skadefrit med kasko (ikke nødvendigvis hos Codan),
kan man rykke direkte ind som elitebilist hos dem og det gjorde vi så. Nu
har vi så igen skiftet selskab efter 1 år hos Codan og taget vores
elitebilist status med, trylle trylle, 4 år og elitebilist ved alle
selskaber.
Men de har nu nogle udemærkede dækninger, men det koster jo også.

Thomas Mikkelsen

Fra : Lisbeth

Dato : 04-07-05 07:21

"Thomas Mikkelsen" <thmhomeNoSp@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Men de har nu nogle udemærkede dækninger, men det koster jo også.

Jeg har lige lavet tre online-beregninger af, hvad samme forsikring (samme
bil og nogenludne samme selvrisiko) vil koste:

Almindelig Brand: 22.000 kr.
Fair 3.600 kr.
Codan 7.500 (min nuværende pris)

Og vi taler vel at mærke om forsikring af en bette pispotte fra 1999 - 1.0
og 68 HK

Mvh. Lisbeth

Fra : Rasmus

Dato : 04-07-05 18:51

> [...]
>
> Jeg har lige lavet tre online-beregninger af, hvad samme forsikring (samme
> bil og nogenludne samme selvrisiko) vil koste:

Du bliver nødt til at se prisen i sammenhæng med dine andre forsikringer....
Fair lavede også et ufatteligt godt tilbud på bilforsikring til mig,
desværre kostedet indbo og ulykkesforsikring det dobbelte hos dem.....
En god ide er at udvælge 2-3 selskaber som har nogle ok priser i deres
online beregninger og derefter kontakte dem og se om de nu ikke vil give
lidt ekstra i rabat....

/Rasmus

Fra : Lisbeth

Dato : 05-07-05 07:33

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Du bliver nødt til at se prisen i sammenhæng med dine andre
> forsikringer....

Og selv der ender Fair langt under mit nuværende hos Codan. Også selvom jeg
skifter til ny, større, stærkere bil.

> En god ide er at udvælge 2-3 selskaber som har nogle ok priser i deres
> online beregninger og derefter kontakte dem og se om de nu ikke vil give
> lidt ekstra i rabat...

Er i gang *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Henrik B.

Dato : 04-07-05 07:25

> [...]
> Codan), kan man rykke direkte ind som elitebilist hos dem og det gjorde vi

Ja elitebilist hos Codan - Go'morn' Karl Herman! Forespurgte på min bil. De
ville have 50% mere end jeg betaler i forvejen, uden at være elitebilist, så
dét skal man ikke lade sig narre af.

Fra : Lisbeth

Dato : 04-07-05 07:31

> Ja elitebilist hos Codan - Go'morn' Karl Herman! Forespurgte på min bil.
> De ville have 50% mere end jeg betaler i forvejen, uden at være
> elitebilist, så dét skal man ikke lade sig narre af.

Og hvem har du så i stedet for Codan?

Jeg giver heller ikke meget for Codans "elitebilist"

Min forsikring blev nemlig IKKE billigere, da de indførte "elitebilist"
efter tre år. Prisen var den samme som før - og titlen "elitebilist" er
således bare en tom titel, som ikke kan bruges i praktis.

Medmindre selvfølgelig, man kan få de andre selskaber til at hoppe på, at
man er elitebilist når man kører skadefrit på 3. eller 4. år.

Mvh. Lisbeth

Fra : Henrik B.

Dato : 04-07-05 07:40

> Og hvem har du så i stedet for Codan?

Tjeneste Mændenes Forsikring (under Tryg).

Fra : Thomas Mikkelsen

Dato : 04-07-05 09:16

Jeg er udemærket klar over at det de gør er at udvande konceptet
"elitebilist", men de ville kun have ca 1000 kr mere om året inkl selvrisiko
dækning end alm. brand skulle have for en kasko forsikring. desuden fik vi
friskade, øverste præmietrin og lavere selvrisiko. Så alt i alt mener jeg
ikke den var dyrer end vores gamle forsikring.

> Medmindre selvfølgelig, man kan få de andre selskaber til at hoppe på, at
> man er elitebilist når man kører skadefrit på 3. eller 4. år.

Vi er lige skiftet til andet selskab efter 1 år i Codan, og det var muligt
at overføre "elitebilist" status, vi kom ind på øverste trin hvor vi ellers
havde ligget 4 trin lavere.

Thomas Mikkelsen

Fra : Thomas Mikkelsen

Dato : 04-07-05 09:28

Uden at vide hvilken forsikring du har og hvordan du er kommet til den
billige forsikring. Så er der stadigvæk forskel på hvad de dækker og med
hvilke beløb. Sådanne ting som stenslag, bilka buler, beløbs grænser for
ekstraudstyr osv.

> Ja elitebilist hos Codan - Go'morn' Karl Herman! Forespurgte på min bil.
> De ville have 50% mere end jeg betaler i forvejen, uden at være
> elitebilist, så dét skal man ikke lade sig narre af.

Nej, det skal man ikke, men jeg har nu fået statusen med videre til et andet
selskab, så mon ikke det i sidste ende kunne betale síg at betale 50% mere i
1 år?

Thomas Mikkelsen

Fra : Henrik B.

Dato : 04-07-05 09:52

> Nej, det skal man ikke, men jeg har nu fået statusen med videre til et
> andet selskab, så mon ikke det i sidste ende kunne betale síg at betale
> 50% mere i 1 år?

Øøøhhh nej....

Fra : Ole Sahl

Dato : 04-07-05 13:56

> Nej, det skal man ikke, men jeg har nu fået statusen med videre til et
> andet selskab, så mon ikke det i sidste ende kunne betale síg at betale
> 50% mere i 1 år?
>
> Thomas Mikkelsen
Så kan jeg jo lige bidrage med følgende historie fortalt af en person i min
omgangskreds (som tilfældigvis arbejder med forsikringer til daglig)

En kunde skifter forsikrings selskab og i den forbindelse får kunden sin
status som elitebelist med sig fra codan. Kunden får så totaltskadet sin bil
til +200K og henvendersig til forsikrings selskabet. De kikker så lidt på
kundens kontrakt og hov hvad er det kunden har kun kørt skadesfrit i 4 år,
så kan man da ikke være rigtig elitebilist og de henvder sig så til kunden
for at få en forklaring.

Resultatet bliver at kunden har givet urigtige oplysninger (noget med ikke
at have oplyst antal skadesfri kørsels år) og ikke får fuld dækning.

Mvh. Ole

Fra : Rasmus

Dato : 04-07-05 18:58

"Ole Sahl" <foto_fjernsletryd_@olesahl.dk> wrote in message

> [...]
>
> Resultatet bliver at kunden har givet urigtige oplysninger (noget med ikke
> at have oplyst antal skadesfri kørsels år) og ikke får fuld dækning.

Oplysninger om antal skadefri år overføres normalt automatisk fra dit gamle
selskab til det nye....
Selskaberne kender udemærket konkurrenternes rangstier for præmieberegning.
Jeg har ikke oplyst antal skadefri år da jeg skiftede selskab(andet end
mundtligt da de skulle give mig tilbuddet), da jeg tegnede forsikringen fik
jeg at vide de selv indhentede oplysningerne fra mit gamle selskab for at
være sikre på at de var korrekte.

/Rasmus

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 04-07-05 22:51

I samme øjeblik forsikringsselskabet accepterer kundens begæring og udsteder
en police, hvilket de gør på baggrund af oplysninger fra tidligere selskab,
er det intet at komme efter ved en eventuel senere skade. Dvs. at hvis en
Codan elitebilist-kunde efterfølgende vælger at skifte til f.eks TRYG´s
elitetrin, og TRYG accepterer dette, kan de ikke, ved en skade, gøre nedslag
i en erstatning!

/Jasper