Original registreringsattest med på ferie ~
Fra : lauridsen.lethvig

Dato : 02-07-05 19:09

Vi har lejet en bil og tager til Italien om 4 dage,og ved godt det med det
røde og grønne kort og det med registreringsattest.
Udlejningsfirmaet har sagt at vi får de papirer vi har brug for inkl.en kopi
af registreringsattesten,men nu mener min far at have hørt at man skal have
den originale attest med-ringede så til politiet i Tårnby hvor de
umiddelbart mener det samme som min far og de bad mig om at ringe til
Rigspolitiets Færdselsafdeling hvor de ville kunne besvare mit spørgsmål til
fulde.
Men det er på mandag jeg kan det så det kunne lige være spændende at høre
hvad i andre her i gruppen ved om den slags.

Håber der er nogle der vil fortælle.

MVH Johnny

Fra : Lars Knudsen

Dato : 02-07-05 19:25

Hej,

On Sat, 2 Jul 2005 20:09:29 +0200, "lauridsen.lethvig"
<lauridsen.lethvig@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>Men det er på mandag jeg kan det så det kunne lige være spændende at høre
>hvad i andre her i gruppen ved om den slags.

Gad vide hvornår motorkontoret i Danmark finder ud af rigtig smarte
koncept med at udstede to reg. attester

- En der bruges ved ejerskifte mm som man lade ligge trygt hjemme
- En der kan tages med i bilen som dokumentation

Jeg kan ikke svare på dig spgmål, men du får nok ikke den originale
attest, med den i hånden kan du jo sådan set omregistrere bilen og
pist væk er den.

** Lars

Fra : Jimmie Andersen

Dato : 02-07-05 19:26

> [...]
> de umiddelbart mener det samme som min far og de bad mig om at ringe til
> Rigspolitiets Færdselsafdeling hvor de ville kunne besvare mit spørgsmål

De har lige skrevet i FDM bladet, at man skal have den originale eller en
kopi af den, kom man kan få på motorkontoret for 50 kr. Der står så at bilen
ikke kan omregisteres på kopien.

Det er ikke nok at man stopper den i kopi maskinen.

Fra : alexbo

Dato : 02-07-05 19:29

"lauridsen.lethvig" skrev

> Håber der er nogle der vil fortælle.

Der er forskel på kopier, en fotokopi man selv har lavet kan ikke bruges,
men en kopi udstedt af motorkontoret er udmærket.
Der er ingen udlejningsselskaber der udleverer originaler.
Det er også de færreste chauffører der kører rundt med vognmandens originale
registreringsattest.

mvh
Alex Christensen