Montering af fjernbetjent centrallås
Fra : Ole Sahl

Dato : 02-07-05 02:12

Hej er der nogen der kan hjælpe mig med lidt råd og vejledning

Er ved at montere en fjernbetjent centrallås i min Lupo 3L. Men kan ikke få
det til at virke.
Når jeg aktivere fjernbetjeningen kan jeg låse bilen men ikke låse den op

Hvis jeg låser bilen via fjernbetjeningen sker der det, at blien bliver låst
op i et sek. også låst igen. Når jeg forsøger at låse bilen op sker der
ingen ting.

Jeg har været alle ledningerne igennem og de ser umidlbart ud til at være
monteret rigtigt.
Strøm har jeg trukket fra cigarat stikket.

Min umidlbare tanke er at jeg har fået monteret motorne forkert. Kan dog
ikke lige gennemskue det.

Mvh. Ole

Fra : Ole Sahl

Dato : 02-07-05 02:18

"Ole Sahl" <foto_fjernsletryd_@olesahl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis jeg låser bilen via fjernbetjeningen sker der det, at blien bliver
> låst op i et sek. også låst igen. Når jeg forsøger at låse bilen op sker

Rettelse

Hvis jeg forsøger at låse med fjernbetjeningen sker der intet.
Hvis jeg forsøger at låse op med den bliver bilen låst op i 1 - 2 sek. også
låst igen.

Mvh. Ole

Fra : snusken

Dato : 02-07-05 05:49

Hvis det er en billig udgave af en radiostyret (2.4 GHz) fjernbetjening,
kan den let blive forvirret af diverse trådløse LAN netværk, der måtte
være i nærheden..

mvh eric
--------

--
fjern ii i email adressen

mvh eric

Fra : Ole Sahl

Dato : 02-07-05 08:53

"snusken" <snuskenii@iipc.nu> skrev i en meddelelse
> Hvis det er en billig udgave af en radiostyret (2.4 GHz) fjernbetjening,
> kan den let blive forvirret af diverse trådløse LAN netværk, der måtte
> være i nærheden..
>
> mvh eric
Havde jeg også tænkt på. Men eneste trådløse lan i nærheden er mit eget som
kun er tænt når jeg skal bruge den bærbare andre steder end på kontoret.

Mvh. Ole

Fra : martin bjerre

Dato : 02-07-05 08:46

> [...]
>
> Hvis jeg forsøger at låse med fjernbetjeningen sker der intet.
> Hvis jeg forsøger at låse op med den bliver bilen låst op i 1 - 2 sek.

Umiddelbart lyder det som om der er byttet om på 2 ledninger til en af
dørene. Forstået på den måde at når du låser op tror styreenheden at der er
en dør der bliver låst.
Derfor låser den igen.

Martin

Fra : Ole Sahl

Dato : 02-07-05 08:54

> Umiddelbart lyder det som om der er byttet om på 2 ledninger til en af
> dørene. Forstået på den måde at når du låser op tror styreenheden at der
> [...]
Det kan passe med at jeg havde et enormt besvær med at få de forskellige
lednings bunder viklet ud af hinanden. Prøver at bytte om på de ledninger
der styrre åbne/lukke funktionen i en af dørene.

Mvh. Ole

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-05 08:54

"Ole Sahl" <foto_fjernsletryd_@olesahl.dk> skrev vidst i en meddelelse

> Er ved at montere en fjernbetjent centrallås i min Lupo 3L. Men kan ikke
> få det til at virke.

Hvorfor skal folk montere sådan noget gejl i en forholdsvis ny bil ?
Godt nok er 3L en rigtig god indkøbsvogn størrelsesmæssig,
men er det ikke meget bøvl at gi' sig selv, selvom den måske
kan være rar, hvis man har 3 indkøbsposer under armene ?

Fra : John Sahl

Dato : 02-07-05 09:33

Olesen wrote:
> Hvorfor skal folk montere sådan noget gejl i en forholdsvis ny bil ?

Fordi man kan?

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Ole Sahl

Dato : 02-07-05 16:21

> [...]
> men er det ikke meget bøvl at gi' sig selv, selvom den måske
> kan være rar, hvis man har 3 indkøbsposer under armene ?
Jeg aner ikke hvorfor andre gør det eller hvorfor folk overhovedet køber
biler med fabriks monterede centrallåse systemer. Jeg ved dog hvorfor jeg
selv har valgt at gøre det.

Jeg bruger min bil meget og har tit en del foto udstyr med mig ud og ind af
bilen. Derfor er det til stor irritation at skulle stå og skramle rundt med
kamera, tasker og nøgler op af siden på bilen. Ikke kun fordi det går ud
over min bil men skam også fordi jeg gerne vil passe på mit foto udstyr.

Forresten så er en 3L da en skod indkøbsvogn. Den er alt for lille når man
endelig skal have købt ordentligt ind. Nææ en 3L er en kanon transportvogn
(det er den i hvert tilfælde for mig) Så når der skal købes stort ind tager
jeg fruens "brandbil" af en Peugeot 307 SW med dejligt meget plads i.

Mvh.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-07-05 09:53

Ole Sahl wrote:
> Min umidlbare tanke er at jeg har fået monteret motorne forkert. Kan
> dog ikke lige gennemskue det.

Der kan være tale om, at monteringen på de originale låsestænger er forkert.
Når motoren låser op, skubber den pinden helt op - men dette er ikke nok
til at motoren kommer helt op, hvorfor den tror, at den ikke har låst op -
derfor låser den igen.

Prøv evt at låsne sammenkoblingerne, og se efter, om det så virker...

Fra : Ole Sahl

Dato : 02-07-05 16:22

> Prøv evt at låsne sammenkoblingerne, og se efter, om det så virker...
>

> --
> Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk

Hej Morten

Tak for det. Jeg skal ud og rode med bilen lidt senere så vil jeg tage det
med i samlingen af råd jeg efterhånden har fået.

Mvh. Ole

Fra : Ole Sahl

Dato : 02-07-05 19:16

> [...]
Det havde så ingen effekt. Det der umidlbart virker er at frakoble den hvide
ledning i højre dør. (den sender åbnelåse signal til den anden lås) Når jeg
gør det kan jeg med nøgle åbne og låse begge fordøre op fra venstre dør men
ikke fra højre dør. Jeg kan bruge mine fjernbetjeninger til at åbne og låse
begge døre.

Nogen ideer til hvad der sker med ledningerne?

Mvh. Ole