Focus, Vectra eller Astra??
Fra : Martin

Dato : 01-07-05 15:36

Hejsa,

Jeg har brug for et råd så jeg håber i kan hjælpe.

Jeg står og skal købe ny brugt bil. Det skal være en 'nyere' (1999+)
station car. mit budget er omkring 100.000 - 130.000. Der er 3 forskellige
modeller jeg har fundet som jeg synes om. Det er :

1. Ford Focus
2. Opel Vectra
3. Opel Astra

Men da jeg er total idiot vedr. biler mangler jeg nogle gode råd. Jeg aner
fx, ikke hvad forskellen på en Astra og en Vectra er udover designet...
Jeg ved heller ikke om der er nogle årgange man skal passe på, altså om fx.
Focus'er fra 1999 er kendt for at ruste osv.

Det som jeg kigger mest efter er om bilen er pæn og ikke virker som en
'raslekasse'. Den må gerne virke gedign og lækker. Ekstra ydstyr er også
dejligt. Det betyder ikke så meget om det er en 1.6 eller 1.8 liters motor.
Men det er vigtigt at den ikke ruster let.

Jeg har hørt at Opel begyndte at producere helgalvanisrede biler fra 1999
og at det skulle gøre at de ikke ruster så let. Er det korrekt?

Jeg ved godt at det er lidt nogle tossede spørgsmål som det måske kan være
svært at svare konkret på, men jeg håber på at i kan komme med nogle gode
råd. For det er dæleme en jungle at skulle købe bil, når man INTET aner om
dem

Mvh

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-05 18:34

"Martin" <martin@heltsikkertder.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> station car. mit budget er omkring 100.000 - 130.000. Der er 3 forskellige
> modeller jeg har fundet som jeg synes om. Det er :

Ford Focus har IMO de bedste køreegenskaber, hvilket også er blevet rost
flere gange af motojournalister.
Du skriver ikke hvilke motorstørrelse du går efter, men 2,0 er frisk.

Astra'en kører faktisk også godt, betydeligt bedre (strammere) end
forgængeren.
Jeg har været "belemret" med en 1,6 NZ som firmabil, den var bare for svag,
jeg havde mange problemer med airbag og EGR ventil.
Ellers en udmærket bil.

Jeg ville nu stadig tage Focus'en. Eller allerhelst en Golf :)

Rust er svjv ikke udpræget problem på så nye modeller.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : TDN

Dato : 01-07-05 18:45

> [...]
>
> Jeg ville nu stadig tage Focus'en. Eller allerhelst en Golf :)
>
> Rust er svjv ikke udpræget problem på så nye modeller.

HVA..... Ford Focus har massive rust problemer og blev nummer sjok sammen
med Hyundai i en stor Svensk rustundersøgelse. Det har været omtalt mange
gange også herinde, med en sealer der ikke duede og det gav rust. Det gode
er at Ford har erkendt problemet og laver rusten under rustgarantien. Den
nye Mondeo i de første årgange har samme rust problemer.

Mvh
Thomas

Fra : Martin

Dato : 01-07-05 19:44

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in

> [...]
> gav rust. Det gode er at Ford har erkendt problemet og laver rusten
> under rustgarantien. Den nye Mondeo i de første årgange har samme rust

Jeg må indrømmer at jeg også har været rigtig glad for at køre i Focus.
Vi har en del af dem på arbejdet, og det var der jeg faldt for dem.

Men jeg er da ikke glad for at høre det med rusten på dem. Hvilke årgange
drejer det sig om? Eller er det alle årgange?

Og mht prisen så synes jeg det virker som om at man får mere for pengene
hvis man køber en opel vectra/astra. Er der ikke en del mere ekstra
ydstyr i opel?

Mvh

Martin

Fra : TDN

Dato : 01-07-05 20:23

> [...]
>
> Og mht prisen så synes jeg det virker som om at man får mere for pengene
> hvis man køber en opel vectra/astra. Er der ikke en del mere ekstra

Ifølge FDM:

http://www.fdm.dk/motor/pdf/08-2004/78-80.pdf

er det Focus produceret frem til august 2001 og Mondeo frem til august 2002

Mvh
Thomas

Fra : Martin

Dato : 01-07-05 20:39

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in news:dKgxe.97$Sq2.68
@news.get2net.dk:

> http://www.fdm.dk/motor/pdf/08-2004/78-80.pdf

Det må jeg nok sige. Det var da klar besked

Men hvis jeg har forstået det rigigt, så får man repareret det gratis hos
en Ford forhandler hvis der er noget rust på fx. en årgang 2000 Focus ik'?

Fra : TDN

Dato : 01-07-05 20:46

> [...]
> en Ford forhandler hvis der er noget rust på fx. en årgang 2000 Focus ik'?

Som jeg forstår det er der gratis udbedring inden for den 12 årige
gennemtæringsgaranti og det er ikke betinget at den årlige rustinspektion er
overholdt. Men som FDM skriver vil en dør der er repareret for rust aldrig
være så god som en udskiftning af døren.

Mvh
Thomas

Fra : tom jensen

Dato : 01-07-05 21:35

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> overholdt. Men som FDM skriver vil en dør der er repareret for rust aldrig
> være så god som en udskiftning af døren.

hej
i starten reparerede de nogle gange dørerne ,men nu udskifter de med nye.

jeg har købt focus 1.6 trend årg 2000 3dørs (for 2 måneder siden),og fået 2
nye døre i ,og ny bagklap monteret inden levering.

for 14 dage siden opdagede jeg så at motorhjelmen også var begyndt at ruste
i sealingen.jeg kontaktede værkstedet jeg har købt bilen hos og værkføren
tog et billede som skulle sendes til ford .
men vi aftalte en tid jeg skulle få den udskiftet på, med det samme,fordi
der ville ingen problemer blive med ford om at der skulle en ny på .
så på mandag får de bilen også skulle jeg kunne hente den igen på onsdag med
ny rustfri motorhjelm monteret..

jeg syntes der har været en kanon service fra fords side .

jeg kan også anbefale en ford focus ,den kører bare kanon af sin klasse.

udstyrs messig er der 3 forskellige modeller

focus ambiente

focus trend

og focus ghia =top udstyrs modellen

min focus 1.6 trend ,har følgende udstyr :tågelygter,elruder ,højdejusterbar
og ind/ud rat,fjernbetjent centrallås,fjernbetjent bagklap åbner ,abs ,
antispin ,esp ( antispin og esp kostede 16000kr ekstra dengang så der er
ikke så mange med det den årgang), sports sæder , strammere undervogn end
ambiente ( ca 1 1/2 cm lavere i trend) , sølvdesign i kabine ( i døre og
midterkonsol).

også har jeg lige fået monteret midterarmlæn i den og har købt følgende til
den som jeg skulle få i næste uge:

tagspoiler ( skal lige have den malet før montering )

viskerkontakt med variabel interval
http://www.torquesteer.co.uk/store/detail.php?itemID=ef1ac93b983a48c7918b64

bagagerumsmåtte.

opbevaringshylde som ligger lige under hathylden:
http://www.torquesteer.co.uk/store/detail.php?itemID=05c97b7ab42de29524f513

krystal hvide side blinklys og front blinklys.

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-05 21:52

tom jensen skriver:

> jeg har købt focus 1.6 trend årg 2000 3dørs (for 2 måneder siden),og fået 2
> nye døre i ,og ny bagklap monteret inden levering.

Er de nye dele så bedre, eller er der rust igen om 5 år ??

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : tom jensen

Dato : 01-07-05 22:29

> [...]
>
> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

he he , de skulle være med en sealing som der ikke er problemer med .

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-07-05 05:52

"tom jensen" <t-j@adslhome.dkged> skrev i en meddelelse

> he he , de skulle være med en sealing som der ikke er problemer med .

Det kan kun tiden vise ;)). Utroligt at Fård vil lave så dårlige biler i den
henseende, når andre af samme årgange køre pletfri igennem. Der har jo været
probs med Mondeo fra "dag1.", så de må da for §"#¤! have lært hvad det
handler om, de har haft ~10år til at finde ud af det :(.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-07-05 07:34

tom jensen skriver:

> he he , de skulle være med en sealing som der ikke er problemer med .

Det var de oprindelige vel også. De lavede vel ikke en bil de vidste at
der var rustproblemer med ???

Fra : tom jensen

Dato : 02-07-05 12:23

> [...]
> der var rustproblemer med ???
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

ja det har du jo ret i

men så er det da godt at der er 12 års rustgaranti

så kan de jo nå at smide nogle nye på igen inden det udløber ( jeg tror ikke
det bliver aktuelt )

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Martin Vollert

Dato : 02-07-05 15:45

Også skrev Vollert
> tom jensen skriver:

> Det var de oprindelige vel også. De lavede vel ikke en bil de vidste
> at der var rustproblemer med ???

Nej de lavede ikke en bil som de viste ville ruste, de fik en sealing fra 3M
og den viste sig at være fejlbehæftet, derfor er det også kun visse årgange
der er problemer med, det blev jo rettet med det samme fejlen blev kendt,
men rust tager jo som regel 1 til 2 år før det viser sig alvorlig også er
det jo svært at gøre noget inden.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Henrik B.

Dato : 04-07-05 10:33

> [...]
> 2
> nye døre i ,og ny bagklap monteret inden levering.

Det må være fedt at køre rundt i en to-farvet bil......

Fra : tom jensen

Dato : 04-07-05 16:22

> Det må være fedt at køre rundt i en to-farvet bil......
> Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!

suk

Fik du luft ?

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Henrik B.

Dato : 05-07-05 11:34

"tom jensen" <t-j@adslhome.dkged> skrev i en meddelelse

> suk
>
> Fik du luft ?

Du kan ikke se det urimelige i, at man får værditab og en flerefarvet bil at
køre rundt i?

Det kan godt være at Ford skifter under garantien, men det er stadig ejeren
der sidder med værditabet...

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-05 20:26

> [...]
> er at Ford har erkendt problemet og laver rusten under rustgarantien. Den
> nye Mondeo i de første årgange har samme rust problemer.

OK! Det er helt gået min snude forbi, jeg havde godt hørt om Mondeo, men
ikke at de skulle være et problem på Focus....

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-07-05 18:52

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk>

> Jeg ville nu stadig tage Focus'en.

Der har været rustprobs., lige som der var med Opelerne, jeg ved ikke om de
er blevet rettet på nyere årgange.

> Eller allerhelst en Golf :)

Når han nu kikker efter en st.car, bliver det nødvendigvis en Octavia ;). Og
der er ingen rust probs, så det er mit råd hvis rust vægtes højt.. Og
desuden er VW jo noget opreklameret, så for det nænte beløb får man samme
mekanik i en nyere bil, ved at tage en Skoda :))

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-05 20:29

> [...]
> desuden er VW jo noget opreklameret, så for det nænte beløb får man samme
> mekanik i en nyere bil, ved at tage en Skoda :))

Golf fåes også i st.car.
Det er muligt at du synes VW er opreklameret, jeg synes nu at finishen er en
tand bedre (av nu får jeg ballade).

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-07-05 05:39

> Golf fåes også i st.car.

Det er vist rigtigt, men man ser den aldrig. Og det forstår man godt, for
den er MEGET lidt køn ifht. Octi.st.car.

> Det er muligt at du synes VW er opreklameret, jeg synes nu at finishen er
> en tand bedre (av nu får jeg ballade).

På de senere udgaver er de nu kommet efter det. Og det er sprgs. om man er
villig til at betale overpris for noget plastic, når nu mekanikken er den
samme på godt&ondt, samt servicen den samme elendige.

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 19:17

> Det er vist rigtigt, men man ser den aldrig. Og det forstår man godt, for
> den er MEGET lidt køn ifht. Octi.st.car.

Århhhh hvad? Jeg synes der er pænt mange af dem, men OK, nok ikke lige så
mange som Octavia.
Kønhed er jo en smags sag - så det vil jeg ikke diskutere.
Men med et overlevelseskit er en G4 stationcar IMO rigtig flot.

> På de senere udgaver er de nu kommet efter det. Og det er sprgs. om man er
> villig til at betale overpris for noget plastic, når nu mekanikken er den
> samme på godt&ondt, samt servicen den samme elendige.

Jeg synes nu stadig at den nye Octavia, og Seat Altea for den sags skyld, er
10 pct. bagud på finishen.
Octaviaen kiggede jeg kort på, men det er ikke den type bil jeg var
interesseret i - der er for meget famillie idyl over den IMO.
Golf'en blev i en eller anden test udråbt som "sorteper" da Octaviaen finish
bare var helt i top, det måtte jeg jo selvfølgelig kontrollere men mit
kræsne blik fandt da flere "helligdage" specielt omkring midterkonsollen.
Specielt Seat'en havde jeg under grundig kontrol ifbm. med mit sidste
bilskifte. Dørsider, greb og specielt instrumentbordet er da OK, men ikke
helt det samme, det mangler lige den lækre bløde gummihud, og prøv så lige
at banke oven på instrumentbordet på Seat Altea doooooinnnng.
Om man vil betale ekstra(overpris !!!) for det er jo en prioritet, men jeg
går meget op i "lækkerhedsfaktoren" og der vinder Golf'en (= jeg havde ikke
råd til en A3 sportsback.).

Generelt er servicen ved VW god, nøgleordet er vist bare at styre uden om
SMC mafiaen, som desværre er blevet meget dominerende på markedet.
Har altid fået god service, hvor jeg har handlet.
På de småting der trods alt har været på mine biler, har VW været meget
large med 100% kulance, således har jeg ikke siden1997 haft en en rep.
udgift på nogen af mine nye biler efter garantiperioden.
Der er der vist ikke så meget hjælp at ved Skofas og specielt ikke ved Seat,
så vidt jeg har hørt og læst. Det er også noget der er med til at sætte
prisen på produktet.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-07-05 20:41

> Århhhh hvad? Jeg synes der er pænt mange af dem, men OK, nok ikke lige så
> mange som Octavia.

Det er relativt, jeg har siden intro kun set 1-2 stk.

..
> Men med et overlevelseskit er en G4 stationcar IMO rigtig flot.

Det gør den ikke elegant, hvis nogen af dem er det, og det er det jeg mener
med "lidt køn". Den ligner en Dublo-klods ifht Octi. .

> Octaviaen kiggede jeg kort på, men det er ikke den type bil jeg var
> interesseret i - der er for meget famillie idyl over den

Gad vide om det ikke "farver" de øjne,fingre som ser/føler ;). Den kan da
også udstyres med et "brian-kit" + at der nok bliver råd til
ikke-grundversionen, selv om den plejer at være udstyret med nogen af de
ting man må betale ekstra for, hvis man vil have "VW"-mærke på. ;). Jeg har
brug for bagagepladsen, og i en Bora er pladsen ikke meget større end i en
Gålf pga. den lille åbning.

> Der er der vist ikke så meget hjælp at ved Skofas og specielt ikke ved
> Seat, så vidt jeg har hørt og læst. Det er også noget der er med til at
> sætte prisen på produktet.

De er alle samlet i noget som hedder "Semler-group" sammen med SMC. Og VW
score bund-placeringer i alle forbruger-test hos FDM,ADAC mens Skoda score
top, selv om det er det samme crap?!?. Nej jeg bruger ikke autoriseret
service, jeg laver det selv!!.

Fra : Christensen

Dato : 02-07-05 10:02

> Det er muligt at du synes VW er opreklameret, jeg synes nu at finishen er
> en tand bedre (av nu får jeg ballade).

Næ det gør du ikke - for du har ret. Enhver der siger at finishen i en
Octavia (I el. II) omkring instrumentbrættet, kardanboksen (?=der hvor
håndbremsen sidder i) og især bagagerummet er det samme som i en Golf eller
en Passat er enten alvorligt syge eller bare blinde...

Det er _ikke_ det samme - og man så vil betale ekstrapris for det er en hel
anden historie...og om det er pengene værd hos VW er også en anden
historie...

/f christensen (der så *lææænge* på både VW, Seat og Skoda inden han
bestemte sig)
320d Touring '02

Fra : Martin Vollert

Dato : 02-07-05 15:47

Også skrev Vollert

> [...]
> håndbremsen sidder i) og især bagagerummet er det samme som i en Golf
> eller en Passat er enten alvorligt syge eller bare blinde...

Jeg har så læst at finishen i den nye Focus er mindst ligeså godt hvis ikke
bedrer end en Golf.

Fra : Brian

Dato : 02-07-05 22:23

Martin Vollert wrote:

> Jeg har så læst at finishen i den nye Focus er mindst ligeså godt
> hvis ikke bedrer end en Golf.

Finishen er vist også et hak ringere i den nye Golf, end i forrige
aftapning.
Men det er selvfølgelig også kun noget jeg har læst

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-05 07:13

Brian skriver:

> Finishen er vist også et hak ringere i den nye Golf, end i forrige
> aftapning.

Det er ikke min opfattelse, efter at have set på en IV'er og købt en
V'er.

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 08:20

> Brian skriver:

> Det er ikke min opfattelse, efter at have set på en IV'er og købt en
> V'er.

Golfs interiør er markant ringere i seneste aftapning.
Focus II er bedre.
Den kører iøvrigt også bedre, selvom Golf
er blevet strammet op på de seneste.
Det samme med den nye Passat.
De sagde, journalisterne, den forrige
var noget slatten i sammenligning.

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 08:43

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Golfs interiør er markant ringere i seneste aftapning.
> Focus II er bedre.
> Den kører iøvrigt også bedre, selvom Golf

journalister siger så meget

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 19:28

> Golfs interiør er markant ringere i seneste aftapning.

Det er den altså ikke:
Har haft både G4 og Bora, og har nu en G5 - den er bare i.o.
Og efter at have monteret midterarmlæn med CD veksler i min ny G5 kan jeg
tilføje at den er noget bedre skruet sammen end en G4.

> Den kører iøvrigt også bedre, selvom Golf
> er blevet strammet op på de seneste.
> Det samme med den nye Passat.
> De sagde, journalisterne, den forrige
> var noget slatten i sammenligning.

Der er vi helt enige - heldigvis har de taget en kraftig drejning på de
punkt.
Jeg har nu også altid fået undervognen "strammet op" på mine VW'er, de har
været for slatne.

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 20:04

> Det er den altså ikke:

Det siger en næsten enig presse ellers.

> Har haft både G4 og Bora, og har nu en G5 - den er bare i.o.
> Og efter at have monteret midterarmlæn med CD veksler i min ny G5 kan jeg
> tilføje at den er noget bedre skruet sammen end en G4.

Golf 4 var også den ringste Golf nogensinde
hvad samlekvalitet og småskavanker angik.

> Jeg har nu også altid fået undervognen "strammet op" på mine VW'er, de har
> været for slatne.

Var det alligevel så slem..

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-05 07:09

> Det siger en næsten enig presse ellers.

Hvem?

> Golf 4 var også den ringste Golf nogensinde
> hvad samlekvalitet og småskavanker angik.

Nåh! Den er ellers ret fint, der var på de første årgang enkelt problemer
f.eks med raslelyd fra handskerum og knirkelyd fra instrumenthuset.
Men modsat så mange andre fabrikater fixer VW sådan nogle problemer, og
udsender en "how to do" til værkstederne om hvordan problemerne løses.
Jeg har nu ikke haft knirke kange problem på min G4 som var en 98, ej heller
på min Bora fra 2001.

> Var det alligevel så slem..

Jeg har altid været tilhænger af at have "forbindelse" til vejen, og der har
VW været for bløde, så ja.

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-05 20:43

> Nåh! Den er ellers ret fint, der var på de første årgang enkelt problemer
> f.eks med raslelyd fra handskerum og knirkelyd fra instrumenthuset.

Ja. Jeg husker stadig pressens hårde dom over kvaliten
som ikke var som forventet.
Og nu er selv det højt værdsatte instrumentbrædt
kommet til kort over for selv Ford Focus.

> Men modsat så mange andre fabrikater fixer VW sådan nogle problemer, og
> udsender en "how to do" til værkstederne om hvordan problemerne løses.

Eks. en plade, så sjap ikke ødelægger bremserne ?

> Jeg har nu ikke haft knirke kange problem på min G4 som var en 98, ej
> heller på min Bora fra 2001.

Ejheller på min Ford '86.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-07-05 18:14

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse news:42c836a9

> Golf 4 var også den ringste Golf nogensinde
> hvad samlekvalitet og småskavanker angik.

Jamen det er vand ved siden af en Fård, de ruster og skramler jo som en
midt-80'er Fiat ;)).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-07-05 18:15

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Jamen det er vand ved siden af en Fård, de ruster og skramler jo som en
> midt-80'er Fiat ;)).

Vi du da straks lade være med at trække en gammel fiat ned på
"Fårdniveau"

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-05 20:44

> Jamen det er vand ved siden af en Fård, de ruster og skramler jo som en
> midt-80'er Fiat ;)).

Min ruster ikke.
Min VW rustede mere ved samme år/km-antal.

Og hvem andre end ægte mærkedyr køber en VW,
når man kan få en solid Skoda eller rap Seat til billigere penge..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-07-05 21:17

Olesen skriver:

> Og hvem andre end ægte mærkedyr køber en VW,

Coool, jeg er blevet "mærkedyr"........

> når man kan få en solid Skoda eller rap Seat til billigere penge..

Hvordan kan skodaen være mere solid eller seat'en rap, når nu bilerne er
helt ens ???

Og ja, den nye Toledo er _GRIM_, man skulel fandenme tro at der var
Renault der havde designet den.

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-05 22:37

> Olesen skriver:

> Coool, jeg er blevet "mærkedyr"........

Nej, et fjolst rækker. Langt.

> Hvordan kan skodaen være mere solid eller seat'en rap, når nu bilerne er
> helt ens ???

Fordi VAG koncernen indrømmer, at Skoda
har den bedste kontrol med produktionen.
Bla. derfor deres store succes.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-07-05 05:36

Olesen skriver:

> Nej, et fjolst rækker. Langt.

Misundelse er en grim ting......

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-05 16:38

> Olesen skriver:

> Misundelse er en grim ting......

1) Jeg ved ikke hvad du kører rundt i.
2) Man kan aldrig blive misundelig på et ægte fjols.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-07-05 17:55

Olesen skriver:

> 1) Jeg ved ikke hvad du kører rundt i.

Nej, det har vidst gået din næse forbi. Men du er nok bare lidt
tungtfattende

> 2) Man kan aldrig blive misundelig på et ægte fjols.

Nej, kan jeg ikke blive misundelig på dig.

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-05 18:04

> Nej, det har vidst gået din næse forbi. Men du er nok bare lidt
> tungtfattende

Gætter på det ku' være pga. en ordinær metervare ?

> Nej, kan jeg ikke blive misundelig på dig.

Det var nu (igen) dig, som startede...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-07-05 18:07

Olesen skriver:

> Gætter på det ku' være pga. en ordinær metervare ?

Nej

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-05 15:34

> Nej, et fjolst rækker. Langt.

Så kom diskusionen ned på fladpandeniveau, det er er så her jeg står af :(

> Fordi VAG koncernen indrømmer, at Skoda
> har den bedste kontrol med produktionen.
> Bla. derfor deres store succes.

Hvor?

Skoda er organisatorisk underlagt VW (Modsat Seat som hører under Audi).
Jeg tror at prisen holdt op mod kvaliteten er den største faktor i deres
succes.

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-05 16:41

> Så kom diskusionen ned på fladpandeniveau, det er er så her jeg står af :(

Ja, ham Klaus Mikkelsen er en værre een.

> Hvor?

Alment kendt, hvis du følger lidt med.

> Skoda er organisatorisk underlagt VW (Modsat Seat som hører under Audi).
> Jeg tror at prisen holdt op mod kvaliteten er den største faktor i deres
> succes.

Og hvad vil du sige med dêt ?
At Skoda ikke kan ha' mere styr på produktionsgangen
end VW, og man får langt mere for pengene eller ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-07-05 01:46

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Og ja, den nye Toledo er _GRIM_, man skulel fandenme tro at der var
> Renault der havde designet den.

I modsætning til den nye Toledo så synes jeg de nye "røno" er hammerfede at
se på.

MVH

Fra : Brian

Dato : 03-07-05 10:16

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Det er ikke min opfattelse, efter at have set på en IV'er og købt en
> V'er.

Som sagt var det også kun noget jeg havde læst i Bilmagasinet (tror jeg)
da den nye Golf kom, og de gennemgik hele modelrækken.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 19:23

> Finishen er vist også et hak ringere i den nye Golf, end i forrige
> aftapning.
> Men det er selvfølgelig også kun noget jeg har læst

Jeg har haft G4 og en Bora, og er nu den meget stolte/tilfredse ejer af en
G5, så det kan jeg afkræfte.
Jeg tror det er VW's farveskifte fra sort til mørkegrå (Anthrazit) i kabinen
der gav folk en forskrækkelse, jeg blev personligt ikke betaget ved første
øjekast.
Men nu er jeg forelsket - den er bare i.o.

Det samme gjorde sig iøvrigt gældende med den nye Passat - forventningen var
høje ved min første prøvetur - men det sagde ikke Vaaaauw da jeg kiggede i
kabinen.
Men nu har svigerforældrene købt en lækker moccafarvet 2,0FSI comfortline og
efter et par ture i den er den bare skøn.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-05 19:35

Claus Petersen skriver:

> Det samme gjorde sig iøvrigt gældende med den nye Passat - forventningen var
> høje ved min første prøvetur - men det sagde ikke Vaaaauw da jeg kiggede i
> kabinen.

Samme her (har haft en 1,9TDI i en uge)

> Men nu har svigerforældrene købt en lækker moccafarvet 2,0FSI comfortline og
> efter et par ture i den er den bare skøn.

Jo og dog..... den er sku ikke til et se noget ud af. Bagruden i en G5
er lille - en passat er endnu mindre (føles). Den elektriske p-bremse er
da sjov - om den er praktisk ???

Det samme med nøglen, den kunne være lille og smart, men nej, det er en
kæmpeklump, der mest egner sig til at "flashe" på nærmeste cafe.
Nøglen til min G5 er sku stor nok i forvejen.
Desuden, vender man nøglen "forkert" får man trykket på "åbn
bagagerumstasten" når man starter - det er upraktisk - ellers er det en
fed feature, jeg kunne finde praktisk på min G5, men der er mere eller
mindre umulig at implementere.

Hullet ind til bagagerummet er heller ikke så stort, rummet er stort
nok, men hvad hjlæper det, når det er umuligt at få noget stort derind.
Det samme er galt på en A4, man bliver for vant til at stå i læ for
regnvejr, når klappen er åben

Fartpilot med sin egen "arm" har heller aldrig tiltalt mig.......

Klaus (der var glad for at kommer over i sin G5 igen)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Gynex

Dato : 01-07-05 21:03

Efter min mening kører Focusen KLART bedst af de 3 du nævner. Jeg har prøvet
dem alle, og jeg vil helt uden skyggen af tvivl helst have Focusen, men jeg
har heller aldrig været stor fan af Opel generelt. Man skal nok vænne sig
til at køre i dem?
MVH
Carsten

Fra : Klaus D. Mikkelsen