krog på bilen + reg. attest
Fra : Onix

Dato : 30-06-05 19:06

Hej

Jeg har for nogen tid siden fået "jyde-krog" og har meddelt det til min
forsikring, men det koster ikke ekstra i præmie.

Men ved et selskab i weekenden faldt snakken på løst og fast om biler og af
2 personer bliver jeg oplyst om at jeg skal meddele det til motorkontoret at
jeg har fået træk på og jeg efterfølgende skal have en ny reg. attest på
bilen. Jeg har ikke hørt om jeg skulle det hverken fra forhandler (aut.
værksted) eller forsikringsselskab, er det korrekt jeg skal anmelde et
anhængertræk til mit lokale motorkontor `?????

(bilen er kun 2 år gl.)

Onix

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-06-05 19:14

Onix wrote:
> Hej
>
> Jeg har for nogen tid siden fået "jyde-krog" og har meddelt det til
> min forsikring, men det koster ikke ekstra i præmie.

Jeg giver heller ikke ekstra hos Tryg, for mit træk.

> [...]
> hverken fra forhandler (aut. værksted) eller forsikringsselskab, er
> det korrekt jeg skal anmelde et anhængertræk til mit lokale

Ja det skal du, ellers er det ikke lovligt at bruge det.
Du skal bare troppe op på motorkontoret og udfylde en blanket, så klarer de
resten og fremsender en ny attest.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - ingen Formel 1 videoer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-06-05 19:23

Onix skriver:

> Jeg har for nogen tid siden fået "jyde-krog" og har meddelt det til min
> forsikring, men det koster ikke ekstra i præmie.

Monterede du det selv ?

> [...]
> jeg har fået træk på og jeg efterfølgende skal have en ny reg. attest på

Klart, da der skal være angivet synsfri sammenkobling og vægtgrænser for
påhængsvægt.

> Jeg har ikke hørt om jeg skulle det hverken fra forhandler (aut.
> værksted) eller forsikringsselskab, er det korrekt jeg skal anmelde et
> anhængertræk til mit lokale motorkontor `?????

Du skal forbi politiet (og dermed motorkontoret) med nedenstående
erklæring, men hvem har monteret trækket ?

<http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/20B47771-B405-4436-A439-5049EAB4AE79/0/MO83_0505.pdf>

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Onix

Dato : 01-07-05 20:04

Det er min aut. forhandler hvor jeg købte bilen der har monteret trækket.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-05 21:42

Onix skriver:

> Det er min aut. forhandler hvor jeg købte bilen der har monteret trækket.

Så er det ham der skal omregistrere bilen. Fik monteret træk på min
"nye" bil, her havde de skrevet det på attesten, men politiet havde
overset "krydset". En kort henvendelse til forhandleren og jeg fik en ny
attest.