/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Advarsel til Brian m.v.
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 29-06-05 21:22

Der findes et magasin for os der kører i store biler som hedder
Lastbilmagasinet.

De har en fast artikel hver måned der hedder "Månedens lastbil".

Der er nu i to tilfælde sket det, at ejere af disse lastbiler har fået
en henvendelse fra Færdselsstyrelsen om, at man har konstateret at de
respektive lastbiler er udstyret med tilbehør der ikke er i
overensstemmelse med forskrifterne for udstyr til lastbiler.

Ejerne anmodes om, at indsende en skriftlig bekræftelse på, at det
omtalte udstyr er blevet afmonteret, og sker dette ikke, vil bilen
blive indkaldt til syn.

Den ene vognmand har efterfølgende haft kontrolbesøg af politiet.

I det ene tilfælde var der tale om ekstralygter monteret lige under
forruden på lastbilen, til brug ved kørsel med sneplov. Dette argument
lod "Styrelsen" kolde. Afmonteres eller til syn. Færdig slut.

Chefredaktøren på omtalte magasin har efterfølgende været i kontakt
med Færdselsstyrelsen, som kunne bekræfte begge sager, og de kunne
endvidere oplyse at de løbende gennemså samtlige magasiner ,
omhandlende køretøjer der færdes på offentlig gade og vej i DK.

Derfor min formodning om, at turen sikkert også kommer til folk med
hang til T. Hansen, og hvad deraf følger.

Desuden skulle jeg mene at det giver grobund for en lille snak i dette
forum, om de i denne "Styrelse" ikke har vigtigere ting at foretage
sig?

Venlig hilsen
Folmer

Som i lighed med Hr. Guldmann også har fået anden beskæftigelse, men
som ikke synes det er hårdt.

 
 
Ukendt (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-06-05 21:31


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:tqv5c1lihem7ue0bppom4vc00ekn47fue9@4ax.com...
> Der findes et magasin for os der kører i store biler som hedder
> Lastbilmagasinet.
>
> De har en fast artikel hver måned der hedder "Månedens lastbil".
>
> Der er nu i to tilfælde sket det, at ejere af disse lastbiler har fået
> en henvendelse fra Færdselsstyrelsen om, at man har konstateret at de
> respektive lastbiler er udstyret med tilbehør der ikke er i
> overensstemmelse med forskrifterne for udstyr til lastbiler.
>
> Ejerne anmodes om, at indsende en skriftlig bekræftelse på, at det
> omtalte udstyr er blevet afmonteret, og sker dette ikke, vil bilen
> blive indkaldt til syn.
>
> Den ene vognmand har efterfølgende haft kontrolbesøg af politiet.
>
> I det ene tilfælde var der tale om ekstralygter monteret lige under
> forruden på lastbilen, til brug ved kørsel med sneplov. Dette argument
> lod "Styrelsen" kolde. Afmonteres eller til syn. Færdig slut.
>
> Chefredaktøren på omtalte magasin har efterfølgende været i kontakt
> med Færdselsstyrelsen, som kunne bekræfte begge sager, og de kunne
> endvidere oplyse at de løbende gennemså samtlige magasiner ,
> omhandlende køretøjer der færdes på offentlig gade og vej i DK.
>
> Derfor min formodning om, at turen sikkert også kommer til folk med
> hang til T. Hansen, og hvad deraf følger.
>
> Desuden skulle jeg mene at det giver grobund for en lille snak i dette
> forum, om de i denne "Styrelse" ikke har vigtigere ting at foretage
> sig?

Jeg har haft pornoblå lys i sprinklerne og HID lys og nu er min mondeo også
indkaldt til syn :o|

--
Tom



Folmer Rasmussen (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 29-06-05 21:35

On Wed, 29 Jun 2005 22:30:50 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:tqv5c1lihem7ue0bppom4vc00ekn47fue9@4ax.com...

>> Derfor min formodning om, at turen sikkert også kommer til folk med
>> hang til T. Hansen, og hvad deraf følger.
>>
>> Desuden skulle jeg mene at det giver grobund for en lille snak i dette
>> forum, om de i denne "Styrelse" ikke har vigtigere ting at foretage
>> sig?
>
>Jeg har haft pornoblå lys i sprinklerne og HID lys og nu er min mondeo også
>indkaldt til syn :o|

>--

Din Ford er nok en hun-ford. De har det jo med "perioder".

Næh, jeg tænker mere på de gutter der præsenterer deres 8. vidundere i
V-Max, og hvad bladene ellers hedder.

Venlig hilsen
Folmer

Mogens (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-06-05 21:35

On Wed, 29 Jun 2005 22:30:50 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Jeg har haft pornoblå lys i sprinklerne og HID lys og nu er min mondeo også
>indkaldt til syn :o|

Yes! - så ka' "de" dælme lære det

Mvh...

Folmer Rasmussen (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 29-06-05 21:46

On Wed, 29 Jun 2005 22:35:00 +0200, Mogens
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>On Wed, 29 Jun 2005 22:30:50 +0200, "Tom"
><tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
>
>>Jeg har haft pornoblå lys i sprinklerne og HID lys og nu er min mondeo også
>>indkaldt til syn :o|
>
>Yes! - så ka' "de" dælme lære det

>--

Ja, Mogens.

Det ville vi to også gerne ha', det er bare ærgerligt at vi ikke lige
har tid til at få det skruet på. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer


Ukendt (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-06-05 21:32

> I det ene tilfælde var der tale om ekstralygter monteret lige under
> forruden på lastbilen, til brug ved kørsel med sneplov. Dette argument
> lod "Styrelsen" kolde. Afmonteres eller til syn. Færdig slut.

Lige under forruden ?
Vi har et par biler som udfører snerydning for kommunen og de har alle
lygter på taget / over forruden.
Det er jo eneste mulighed for at kunne se noget når de kører med ploven på.

Forventes det måske at lygterne monteres inden snerydning ?
Disse biler bliver også synet med lygterne der men der er så vidt jeg ved
ingen problemer.

Så ved jeg ikke om det er fordi de "styret" til ploven siddende permanent på
bilen.

> Som i lighed med Hr. Guldmann også har fået anden beskæftigelse, men
> som ikke synes det er hårdt.


Fortæl fortæl


Mvh. Allan



Folmer Rasmussen (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 29-06-05 21:44

On Wed, 29 Jun 2005 22:31:57 +0200, "Allan Møller" <nosmap> wrote:

>> I det ene tilfælde var der tale om ekstralygter monteret lige under
>> forruden på lastbilen, til brug ved kørsel med sneplov. Dette argument
>> lod "Styrelsen" kolde. Afmonteres eller til syn. Færdig slut.
>
>Lige under forruden ?

>--

Vognmandens argument (erfaring) var, at jo lavere lygterne er
monteret, og stadig kan lyse ud over ploven, jo mindre var blændingen
fra sneen. Det er jo egentlig også sagen uvedkommende. Man monterer da
lygterne hvor man selv har mest fornøjelse af dem.

>--

>Så ved jeg ikke om det er fordi de "styret" til ploven siddende permanent på
>bilen.

>--

Det skal jeg ikke kunne sige, men jeg synes stadigvæk at det er spild
af skattekroner, at sådan nogen offentligt ansatte "fiduser" ikke har
mere fornuftige ting at tage sig til.

>--

>> Som i lighed med Hr. Guldmann også har fået anden beskæftigelse, men
>> som ikke synes det er hårdt.
>
>
>Fortæl fortæl

>--

Jamen der skete jo det, at i mit forrige embede var der efterhånden en
lille uges tid mellem turene til Finland, og da presset fra
kreditorerne er uændret højt, var jeg jo nødt til at finde noget
andet.

Det blev så hos Danmarks største vognmand, regnet i antal biler.

Venlig hilsen
Folmer


Ukendt (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-06-05 21:51

>>Så ved jeg ikke om det er fordi de "styret" til ploven siddende permanent
>>på
>>bilen.
>
>>--
>
> Det skal jeg ikke kunne sige, men jeg synes stadigvæk at det er spild
> af skattekroner, at sådan nogen offentligt ansatte "fiduser" ikke har
> mere fornuftige ting at tage sig til.

Der er vi enige.

>>Fortæl fortæl


> Jamen der skete jo det, at i mit forrige embede var der efterhånden en
> lille uges tid mellem turene til Finland, og da presset fra
> kreditorerne er uændret højt, var jeg jo nødt til at finde noget
> andet.
>
> Det blev så hos Danmarks største vognmand, regnet i antal biler.

Kim J ?

Er han den største ? Bliver altid omtalt som "en af de største" men jeg har
nu ingen ide til hvem der skulle være større i DK.


Allan



Folmer Rasmussen (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 29-06-05 21:59

On Wed, 29 Jun 2005 22:51:07 +0200, "Allan Møller" <nosmap> wrote:

>>>Så ved jeg ikke om det er fordi de "styret" til ploven siddende permanent
>>>på
>>>bilen.
>>
>>>--
>>
>> Det skal jeg ikke kunne sige, men jeg synes stadigvæk at det er spild
>> af skattekroner, at sådan nogen offentligt ansatte "fiduser" ikke har
>> mere fornuftige ting at tage sig til.
>
>Der er vi enige.
>
>>>Fortæl fortæl
>
>
>> Jamen der skete jo det, at i mit forrige embede var der efterhånden en
>> lille uges tid mellem turene til Finland, og da presset fra
>> kreditorerne er uændret højt, var jeg jo nødt til at finde noget
>> andet.
>>
>> Det blev så hos Danmarks største vognmand, regnet i antal biler.
>
>Kim J ?
>
>Er han den største ? Bliver altid omtalt som "en af de største" men jeg har
>nu ingen ide til hvem der skulle være større i DK.

>--

Det er ham jeg taler om.

Frode Laursen og Johs. Rasmussen og de der ka'le har det jo med at
"sælge" bilerne til chaufførerne.

Det siger jo sig selv at det er en god forretning for chaufførerne,
for hvem kender ikke mindst én vognmand som frivilligt forærer penge
væk?

Jeg mener ikke at der er nogen der har flere biler end Kim, men hvis
der er, så kan du være sikker på, at du kan læse om det her, inden der
er gået ret lang tid.

Venlig hilsen
Folmer


Ukendt (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-06-05 22:05

>>> Det blev så hos Danmarks største vognmand, regnet i antal biler.
>>
>>Kim J ?

> Jeg mener ikke at der er nogen der har flere biler end Kim, men hvis
> der er, så kan du være sikker på, at du kan læse om det her, inden der
> er gået ret lang tid.

Har tidligere forsøgt at finde lidt info om firmaet før i tiden på nettet
med der er ikke meget.
Fandt lige denne her http://makeashorterlink.com/?Y28415A5B


Allan



Ukendt (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-06-05 22:07

> Fandt lige denne her http://makeashorterlink.com/?Y28415A5B

Kan specialt godt li' den her :
Citat : "Vi køber 700.000-800.000 liter brændstof om måneden hos Hydro
Texaco"



Allan



Folmer Rasmussen (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 29-06-05 22:22

On Wed, 29 Jun 2005 23:06:53 +0200, "Allan Møller" <nosmap> wrote:

>> Fandt lige denne her http://makeashorterlink.com/?Y28415A5B
>
>Kan specialt godt li' den her :
>Citat : "Vi køber 700.000-800.000 liter brændstof om måneden hos Hydro
>Texaco"

>--

Jaja, men hver eneste bil er også udstyret med kort til såvel IDS som
til et andet kendt bensinselskab som dækker hele Europa.

Vores prioritering er:

1. Tanke hjemme

2. Tanke IDS

3. Tanke andet

Det er bandlyst at tanke i Norge, men det giver forfremmelse at tanke
i Belgien og Luxembourg.

Det skal s'gu nok løbe op i noget der ligner 1 mill. liter om måneden.

I runde tal er det et forbrug på 4700 liter pr. bil pr. måned, og det
er da ikke urealistisk, idet de fleste af dem kører i døgndrift.

Venlig hilsen
Folmer


Mogens (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-06-05 22:29

On Wed, 29 Jun 2005 23:22:26 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Det skal s'gu nok løbe op i noget der ligner 1 mill. liter om måneden.

Jeg vil gætte på, at direktøren har en diesledrevet privatvogn

Mvh...

Folmer Rasmussen (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 29-06-05 22:43

On Wed, 29 Jun 2005 23:28:58 +0200, Mogens
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>On Wed, 29 Jun 2005 23:22:26 +0200, Folmer Rasmussen
><folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
>>Det skal s'gu nok løbe op i noget der ligner 1 mill. liter om måneden.
>
>Jeg vil gætte på, at direktøren har en diesledrevet privatvogn
>
>Mvh...

>--

Næh, det har han ikke.

Han har en franskregistreret M-B, der ifølge de sagkyndige ville
passere 2 mill. i pris, hvis den skulle registreres i DK.

Jeg kan ikke give dig mere eksakte data, før jeg har set vidunderet,
idet han har været kørende i diverse lejebiler fra lufthavnen de par
gange jeg har mødt ham.

Du skal få dem når jeg har dem.

Venlig hilsen
Folmer

Mogens (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-06-05 22:47

On Wed, 29 Jun 2005 23:43:23 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Næh, det har han ikke.

Imponerende - "alle" vognmænd kører ellers diesel.
Gæt selv hvorfor

>Han har en franskregistreret M-B, der ifølge de sagkyndige ville
>passere 2 mill. i pris, hvis den skulle registreres i DK.

Jow jow - mindre kan vel ikke gøre det...

>Jeg kan ikke give dig mere eksakte data

Skuffende

Mvh...

Folmer Rasmussen (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 29-06-05 23:08

On Wed, 29 Jun 2005 23:46:40 +0200, Mogens
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>On Wed, 29 Jun 2005 23:43:23 +0200, Folmer Rasmussen
><folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>>Jeg kan ikke give dig mere eksakte data
>
>Skuffende

>--

Jamen jeg er da osse selv ked af det.

Jeg er bare ikke klogere.

Venlig hilsen
Folmer


Finn Guldmann (01-07-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 01-07-05 23:23

Allan Møller wrote:
>>Fandt lige denne her http://makeashorterlink.com/?Y28415A5B
>
>
> Kan specialt godt li' den her :
> Citat : "Vi køber 700.000-800.000 liter brændstof om måneden hos Hydro
> Texaco"
>
Det er egentlig ikke så meget på 210 biler.

En eksportbil der kører 3.500 km/ugen i snit (Lige omkring grænsen hvor
den er rentabel) bruger omkring 5.000 liter diesel om måneden. Og for
210 biler skulle det så ende op med ca. 1.000.000 liter/md.

Men med en chauffør, fra Litauen, der får 1.500 ¤ om måneden er der jo
også råd til at lade bilen holde en uge over hvis der ikke lige er gods
til den. En dansk chauffør, på dansk overenskomst, ville ende omkring
5.000 ¤/md.

En litauisk chauffør på en dansk registreret KJ-bil burde få de samme
5.000 ¤. Så man får nemt øje på hvem der scorer kassen.

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,
som de har med at passe min, ville om ikke andet så min hverdag blive
meget nemmere.

Folmer Rasmussen (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 04-07-05 00:01

On Sat, 02 Jul 2005 00:23:17 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Allan Møller wrote:
>>>Fandt lige denne her http://makeashorterlink.com/?Y28415A5B

>--

>Men med en chauffør, fra Litauen, der får 1.500 € om måneden er der jo
>også råd til at lade bilen holde en uge over hvis der ikke lige er gods
>til den. En dansk chauffør, på dansk overenskomst, ville ende omkring
>5.000 €/md.

>--

Er det noget du véd, eller noget du tror?

Jeg kunne godt forestille mig at sådan en jysk "kræmmervognmand" uden
skam i livet ville spise folk af med den slags betaling.

Hvor mange jyskere med stamtræet i orden er det lige der får fuld
overenskomstmæssig løn?

Og så'rn helt nøjagtigt, hvad får de udbetalt i penge, og hvad bliver
udbetalt som udstyr til vognmandens bil?

Jeg kan godt diske op med de første 100 underbetalingssager, hvor der
udelukkende er danskere involveret, hvis det skulle være. Ska' 'et
vææær?? *LOL*

>--

>En litauisk chauffør på en dansk registreret KJ-bil burde få de samme
>5.000 €. Så man får nemt øje på hvem der scorer kassen.

>--

Hvor har du det tal fra?

De estere (ikke lithauere) som kører hos KJ får væsentlig mere, og det
er stort set i overensstemmelse med deres kvalifikationer.

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (08-07-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 08-07-05 17:29

Folmer Rasmussen wrote:

>>Men med en chauffør, fra Litauen, der får 1.500 ¤ om måneden er der jo
>>også råd til at lade bilen holde en uge over hvis der ikke lige er gods
>>til den. En dansk chauffør, på dansk overenskomst, ville ende omkring
>>5.000 ¤/md.
> Er det noget du véd, eller noget du tror?
>
Jeg mødte ham.

En litauer i en dansk bil (ikke dit firma) der fik fast 1.500 Euro/md.
Han fik "besked" på at gå hjem og forlange 4.500 Euro/md.

Efterfølgende udregning har så vist at 5.000 Euro passer bedre.

> Jeg kunne godt forestille mig at sådan en jysk "kræmmervognmand" uden
> skam i livet ville spise folk af med den slags betaling.
> Hvor mange jyskere med stamtræet i orden er det lige der får fuld
> overenskomstmæssig løn?
>
Jeg har ikke lige det store overblik over hvad andre får i løn. Langt
hen af vejen er det jo ikke noget folk vil ud med. Måske fordi de tror
de har lavet en "god2 aftale med vognmanden, og så kører på km-penge. Og
regner med at de får mere ud af det. Hvilket de oftest ikke gør
medmindre de kører ud over reglerne.

> Og så'rn helt nøjagtigt, hvad får de udbetalt i penge, og hvad bliver
> udbetalt som udstyr til vognmandens bil?
>
Det er vognmandens bil, vil han have et bestemt udseende på den må han
selv betale.

Og er det noget der ikke kan bruges til noget fornuftigt kan det være
lige meget.

Det jeg, evt. køber til bilen er mit, og det tager jeg med mig når jeg
forlader den. Og det gælder også landkort.

> Jeg kan godt diske op med de første 100 underbetalingssager, hvor der
> udelukkende er danskere involveret, hvis det skulle være. Ska' 'et
> vææær?? *LOL*
>
Ikke for min skyld.

>>En litauisk chauffør på en dansk registreret KJ-bil burde få de samme
>>5.000 ¤. Så man får nemt øje på hvem der scorer kassen.
> Hvor har du det tal fra?
>
Hvis du regner din, overenskomstmæssige, løn om til Euro ender du i den
omegn. De 5.000 er blot sat som et gennemsnit, fordi det ender der
omkring. [((((((6*24)*28,28)+((6*24)*17)+((6*600)*0,5768)))*13)/3)/7,43]

> De estere (ikke lithauere) som kører hos KJ får væsentlig mere, og det
> er stort set i overensstemmelse med deres kvalifikationer.
>
Kvalifikationer? Jeg mindes ikke at have set i den danske overenskomst
at der er mulighed for at fastsætte lønnen efter kvalifikationer.

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,
som de har med at passe min, ville om ikke andet så min hverdag blive
meget nemmere.

Folmer Rasmussen (11-07-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 11-07-05 19:16

On Fri, 08 Jul 2005 18:28:56 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Folmer Rasmussen wrote:

>> De estere (ikke lithauere) som kører hos KJ får væsentlig mere, og det
>> er stort set i overensstemmelse med deres kvalifikationer.
>>
>Kvalifikationer? Jeg mindes ikke at have set i den danske overenskomst
>at der er mulighed for at fastsætte lønnen efter kvalifikationer.

>--

Næh, men de udstyres med de aller nemmeste opgaver, som f.eks. at køre
liniebil.

Hvis det bliver mere kompliceret end det, går det i kage. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (15-07-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 15-07-05 23:22

Folmer Rasmussen wrote:
>>>De estere (ikke lithauere) som kører hos KJ får væsentlig mere, og det
>>>er stort set i overensstemmelse med deres kvalifikationer.
>>Kvalifikationer? Jeg mindes ikke at have set i den danske overenskomst
>>at der er mulighed for at fastsætte lønnen efter kvalifikationer.
> Næh, men de udstyres med de aller nemmeste opgaver, som f.eks. at køre
> liniebil.
> Hvis det bliver mere kompliceret end det, går det i kage. *LOL*
>
Det lyder som samme årsag som gjorde at turene med fisk til Spanien var
en tur omkring tyske og spanske chaufførere, for at komme tilbage til de
danske. Var der mere end 4 aflæsninger kunne de ikke finde ud af det. De
danske kunne klare 10-12 aflæsninger samme dag.

Så hvis vi vil er der da stadig steder hvor vi kan begå os.

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,
som de har med at passe min, ville om ikke andet så min hverdag blive
meget nemmere.

Thomas (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 29-06-05 22:20

> Har tidligere forsøgt at finde lidt info om firmaet før i tiden på
> nettet med der er ikke meget.

http://www.kim-johansen.dk/

Er han virkelig den største?? Jeg synes da ikke man ser bilerne m. det
design på vejene?

--
Thomas Krath



Ukendt (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-06-05 22:32

> http://www.kim-johansen.dk/
>
> Er han virkelig den største?? Jeg synes da ikke man ser bilerne m. det
> design på vejene?

Kommer til daglig i lufthavnen og kører jo over øresundsbroen. Jeg ser
rigtigt mange af hans biler - de er dog noget anonyme.
Generelt hvide med navnet på siden af bilen. Trailer står der tit ikke noget
på og også ofte hvide.
Så har han nogle orange - mest forvogne - efter hvad jeg ser på vejene.


Allan



Folmer Rasmussen (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 29-06-05 22:40

On Wed, 29 Jun 2005 23:20:21 +0200, "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com>
wrote:

>> Har tidligere forsøgt at finde lidt info om firmaet før i tiden på
>> nettet med der er ikke meget.
>
>http://www.kim-johansen.dk/
>
>Er han virkelig den største?? Jeg synes da ikke man ser bilerne m. det
>design på vejene?

>--

Jamen det er jeg næsten sikker på at han er.

Kendsgerningerne er:

215 biler fordelt på Greve, Paris og Gardermoen.

Hvis du vil være truckspotter, vil det være godt at stå ved E4 og E6 i
Sverige, samt især A1 i Tyskland.

Du skal ikke kun kigge efter de hvide biler, men også de orange, der
kører for SAS Cargo.

Venlig hilsen
Folmer

Mogens (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-06-05 22:41

On Wed, 29 Jun 2005 23:39:37 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>215 biler fordelt på Greve, Paris og Gardermoen.

JR har 170 biler - i DK !!

Mvh...

Folmer Rasmussen (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 29-06-05 22:54

On Wed, 29 Jun 2005 23:41:14 +0200, Mogens
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>On Wed, 29 Jun 2005 23:39:37 +0200, Folmer Rasmussen
><folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
>>215 biler fordelt på Greve, Paris og Gardermoen.
>
>JR har 170 biler - i DK !!
>

>--

Der er bare den hage ved det, at indtil flere af JR's biler er
fuskesolgt videre til wannabe-vognmænd som ikke har egne tilladelser.
De kører fortsat i JR's farver.

Kim Johansens biler er alle registreret i DK. Det er udelukkende for
at have biler i nærheden af de store cargo-lufthavne, at de er fordelt
lidt ud.

Vi kører nemlig også Air-France cargo.

Venlig hilsen
Folmer


Mogens (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-06-05 22:57

On Wed, 29 Jun 2005 23:54:12 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Der er bare den hage ved det, at indtil flere af JR's biler er
>fuskesolgt videre til wannabe-vognmænd som ikke har egne tilladelser.
>De kører fortsat i JR's farver.

Nej - de 170 er hans egne. Derudover har en "samarbejdet",
du nævner...

Mvh...

Folmer Rasmussen (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 29-06-05 23:05

On Wed, 29 Jun 2005 23:56:43 +0200, Mogens
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>On Wed, 29 Jun 2005 23:54:12 +0200, Folmer Rasmussen
><folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
>>Der er bare den hage ved det, at indtil flere af JR's biler er
>>fuskesolgt videre til wannabe-vognmænd som ikke har egne tilladelser.
>>De kører fortsat i JR's farver.
>
>Nej - de 170 er hans egne. Derudover har en "samarbejdet",
>du nævner...

>--

Jamen det er ikke usandsynligt at det er korrekt.

Han har jo her senest overtaget al kørslen for Portland Cement &
Flyveaske........eller hva' fa'en det hedder.

Venlig hilsen
Folmer


Mogens (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-06-05 23:36

On Thu, 30 Jun 2005 00:05:11 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Jamen det er ikke usandsynligt at det er korrekt.

Tak :)

>Han har jo her senest overtaget al kørslen for Portland Cement &
>Flyveaske........eller hva' fa'en det hedder.

Ja, det er andre tider. I gamle dage kunne man år efter år have det
samme kørsel (Klose). Idag skifter det, når budene er lave nok.

JR har netop mistet Shell-kørslen, så han køber dieselolien til sine
biler andre steder, nu
(køber for over 30 mill om året)

Mvh...

Henrik B. (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 30-06-05 10:57


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:9e86c11eaphhka24433o0d49g4vpamoj2d@4ax.com...

> JR har netop mistet Shell-kørslen, så han køber dieselolien til sine
> biler andre steder, nu
> (køber for over 30 mill om året)

Det må være Shell-kørslen på Shelland, for han har aldrig kørt det på/i
Jylland-Fyn.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Jonas R. (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 30-06-05 08:39


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote SNIP
> Han har jo her senest overtaget al kørslen for Portland Cement &
> Flyveaske........eller hva' fa'en det hedder.

Hedder det ikke Portland Ålborg? Synes jeg der står på skiltet når jeg
henter min kæreste dernede nogen gange.

Og nej min kæreste er ikke trucker til dem der lige skulle få den tanke ;)
hun gør rent dernede.

/Jonas R.



Nielsen (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 30-06-05 13:14


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1156c1du9giba0sakh7gl0qg56s6mv27c7@4ax.com...
> On Wed, 29 Jun 2005 23:20:21 +0200, "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com>
> wrote:
>
>>> Har tidligere forsøgt at finde lidt info om firmaet før i tiden på
>>> nettet med der er ikke meget.
>>
>>http://www.kim-johansen.dk/
>>
>>Er han virkelig den største?? Jeg synes da ikke man ser bilerne m. det
>>design på vejene?
>
>>--
>
> Jamen det er jeg næsten sikker på at han er.
>
> Kendsgerningerne er:
>
> 215 biler fordelt på Greve, Paris og Gardermoen.
>
> Hvis du vil være truckspotter, vil det være godt at stå ved E4 og E6 i
> Sverige, samt især A1 i Tyskland.
>
> Du skal ikke kun kigge efter de hvide biler, men også de orange, der
> kører for SAS Cargo.
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Hvis vi regner tilladelser som vi jo skal er tallene således.

ID 55200 Kim Johansen 210
ID 40758 til 40763 Arla 295
ID 51534 Post Dk 300

Vh
Jan



Ukendt (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-06-05 07:07


"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42c31097$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Er han virkelig den største?? Jeg synes da ikke man ser bilerne m. det
> design på vejene?
>
Man ser ellers tit deres biler på vejen. De er hvide med navnet skrevet på
siden med en sort gotisk skrift. Ellers kan du bare køre en tur til
sverige - der holder altid et hav af KJ biler ved Flügger i Borås (eller er
det Jønkøping?)

Men der findes faktisk én "vognmand" som er større: www.postdanmark.dk alle
deres biler (store og små) er ejet af PostDanmark Leasing, og det er
ubetinget den største "vognmand" i Danmark. Også selvom man bare måler det i
store biler.

Mht. Kim Johansen, så er det lidt kedeligt at han er begyndt at ansætte
øst-europærere til at køre hans biler - det er jo danske arbejdspladser der
går tabt.

Er der ikke også noget med at I har mistet nogen kørsler pga.
sprogvanskeligheder med chaufførerne/kunderne?

Mvh Tommy (prøv selv at gætte. hvor jeg er ansat)



Folmer Rasmussen (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 30-06-05 08:26

On Thu, 30 Jun 2005 08:07:24 +0200, "TBJ" <bruus [snabela] os.dk>
wrote:

>
>"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:42c31097$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>> Er han virkelig den største?? Jeg synes da ikke man ser bilerne m. det
>> design på vejene?
>>
>Man ser ellers tit deres biler på vejen. De er hvide med navnet skrevet på
>siden med en sort gotisk skrift. Ellers kan du bare køre en tur til
>sverige - der holder altid et hav af KJ biler ved Flügger i Borås (eller er
>det Jønkøping?)

>--

Det er i Bollebygd, mellem Landvetter og Borås.

Det drejer sig om såvel distributuion, samt kørsel fra fabrikken til
DK og N.

>--

>Men der findes faktisk én "vognmand" som er større: www.postdanmark.dk alle
>deres biler (store og små) er ejet af PostDanmark Leasing, og det er
>ubetinget den største "vognmand" i Danmark. Også selvom man bare måler det i
>store biler.

>--

Postdanmark er i min verden ikke en "vognmand".

Med undtagelse af nogle ganske få Volvo Globetrotter, kører de eksport
med biler, hvor man ikke engang kan stå op, når man skal have sine
bukser på. *LOL*

Walkie-talkie må der heller ikke være i bilerne, med den uldne
begrundelse, at de ikke vil have at chaufførerne sidder og lækker
forretningshemmeligheder til andre.

Det er underligt at chaufførerne ikke bliver isoleret, bl.a. på
Finlandsfærgerne. De kunne jo komme til at røbe en hemmelighed.

Taglygter til kørsel på Sverige og Finland må man heller ikke få.

Så ville renovationsselskaber og den slags med mange biler jo også
komme ind i billedet.

Jeg kunne bedre forestille mig at sådan én som Knud Pedersen, der
bl.a. kører for Netto, har mere end 200 biler.

>--

>Mht. Kim Johansen, så er det lidt kedeligt at han er begyndt at ansætte
>øst-europærere til at køre hans biler - det er jo danske arbejdspladser der
>går tabt.
>
>Er der ikke også noget med at I har mistet nogen kørsler pga.
>sprogvanskeligheder med chaufførerne/kunderne?
>
>Mvh Tommy (prøv selv at gætte. hvor jeg er ansat)

>--

Hils endelig alle finlandsgutterne fra mig.

Venlig hilsen
Folmer


Ukendt (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-06-05 09:26


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:sp67c15ftigbtcgphu2j46pdpgrgn84rv5@4ax.com...
>
>>Men der findes faktisk én "vognmand" som er større: www.postdanmark.dk
>>alle
>>deres biler (store og små) er ejet af PostDanmark Leasing, og det er
>>ubetinget den største "vognmand" i Danmark. Også selvom man bare måler det
>>i
>>store biler.
>
>>--
>
> Postdanmark er i min verden ikke en "vognmand".

Nej, måske ikke i din verden, men teknisk er der ingen vej udenom - pdk er
størst :)

> Med undtagelse af nogle ganske få Volvo Globetrotter, kører de eksport
> med biler, hvor man ikke engang kan stå op, når man skal have sine
> bukser på. *LOL*

Det er ikke helt rigtigt. Vi har både nogen gamle biler med høj hat - og
alle biler vi har fået det sidste halve år (og fremover) er det.
Husk nu på at vi kun arbejder mindre end 2½ døgn pr uge (i snit), så det er
kun 2 overnatninger. Det var værre hvis vi kørte ud søndag og kom hjem
lørdag. Men heldigvis behøver vi ikke arbejde så meget for at få den samme
løn som jer på km takst.

> Walkie-talkie må der heller ikke være i bilerne, med den uldne
> begrundelse, at de ikke vil have at chaufførerne sidder og lækker
> forretningshemmeligheder til andre.

Jeg kender ikke forklaringen, men jeg tvivler på at den du skriver er
rigtig. Det lyder mere som en chaufførudviklet teori. Men jeg skal prøve at
spørge, når jeg møder i dag. (jeg skal til Norge i en bil med høj hat)
>
> Det er underligt at chaufførerne ikke bliver isoleret, bl.a. på
> Finlandsfærgerne. De kunne jo komme til at røbe en hemmelighed.

Gad vide hvilke hemmeligheder der er tale om, de eneste jeg kender til er
omkring værdi - og det er kun på indenlandskørslerne.

> Taglygter til kørsel på Sverige og Finland må man heller ikke få.
Nej, det er pisse irreterende. Vores chef er en nærig hund , eller også
omgåes vi bare ikke regler - og man må jo ikke have dem herhjemme. og vores
biler kører jo også i DK.Men faktisk syntes jeg der er vigtigere ting end
ekstra lygter - og det hele hænger jo sammen. (og jeg vil altså hellere
arbejde kortere tid end have lygter og walkie), jo flere udgifter, jo dyrere
transporter, jo dårligere konkurrenceevne, jo færre arbejdspladser.

>>
>>Mvh Tommy (prøv selv at gætte. hvor jeg er ansat)


> Hils endelig alle finlandsgutterne fra mig.
>

Kunne vi ikke sige omvendt? Du ser dem sikkert oftere end jeg :) (jeg kører
sverige/norge)
Mvh Tommy



Folmer Rasmussen (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 30-06-05 09:45

On Thu, 30 Jun 2005 10:26:24 +0200, "TBJ" <bruus [snabela] os.dk>
wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:sp67c15ftigbtcgphu2j46pdpgrgn84rv5@4ax.com...

KLIP

>> Med undtagelse af nogle ganske få Volvo Globetrotter, kører de eksport
>> med biler, hvor man ikke engang kan stå op, når man skal have sine
>> bukser på. *LOL*
>
>Det er ikke helt rigtigt. Vi har både nogen gamle biler med høj hat - og
>alle biler vi har fået det sidste halve år (og fremover) er det.
>Husk nu på at vi kun arbejder mindre end 2½ døgn pr uge (i snit), så det er
>kun 2 overnatninger. Det var værre hvis vi kørte ud søndag og kom hjem
>lørdag. Men heldigvis behøver vi ikke arbejde så meget for at få den samme
>løn som jer på km takst.

>--

Kommunister og kinesrer, det er hvad I er, hele banden. *LOL*

Nej, alvorligt talt, er det s'gu da fint at I har en god aftale, men
de der gamle tjenestemandsfættere er jeg godt nok misundelig på.

>--

>> Walkie-talkie må der heller ikke være i bilerne, med den uldne
>> begrundelse, at de ikke vil have at chaufførerne sidder og lækker
>> forretningshemmeligheder til andre.
>
>Jeg kender ikke forklaringen, men jeg tvivler på at den du skriver er
>rigtig. Det lyder mere som en chaufførudviklet teori. Men jeg skal prøve at
>spørge, når jeg møder i dag. (jeg skal til Norge i en bil med høj hat)

>--

Jeg kender heller ikke den rigtige forklaring, men det er næppe et
økonomisk spørgsmål, med det antal biler I køber hos Volvo. Det er
bare at antyde w-t og taglygter, og vupti, så er de monteret uden
beregning.

>--

>> Det er underligt at chaufførerne ikke bliver isoleret, bl.a. på
>> Finlandsfærgerne. De kunne jo komme til at røbe en hemmelighed.
>
>Gad vide hvilke hemmeligheder der er tale om, de eneste jeg kender til er
>omkring værdi - og det er kun på indenlandskørslerne.

>--

Jeg véd kun hvad jeg hører fra chaufførerne, men du har ret i, at
mange chauffører har en livlig fantasi.

>--

>> Taglygter til kørsel på Sverige og Finland må man heller ikke få.
>Nej, det er pisse irreterende. Vores chef er en nærig hund , eller også
>omgåes vi bare ikke regler - og man må jo ikke have dem herhjemme. og vores
>biler kører jo også i DK.Men faktisk syntes jeg der er vigtigere ting end
>ekstra lygter - og det hele hænger jo sammen. (og jeg vil altså hellere
>arbejde kortere tid end have lygter og walkie), jo flere udgifter, jo dyrere
>transporter, jo dårligere konkurrenceevne, jo færre arbejdspladser.

>--

Det er skidt med dig. Nu bliver du helt kinesisk igen! .o)

Det hjælper dig s'gu ikke ret meget at have en forrygende kort
arbejdstid, hvis du har været omme i køjen og ligge i arm med "far
elg", der har en kampvægt på ca. 1000 kg., fordi du ikke så ham,
p.gr.a. for ringe lygteføring.

Sidste år var der i Sverige alene over 350 kollisioner mellem elg og
bil.

>--

>>>Mvh Tommy (prøv selv at gætte. hvor jeg er ansat)
>
>
>> Hils endelig alle finlandsgutterne fra mig.
>>
>
>Kunne vi ikke sige omvendt? Du ser dem sikkert oftere end jeg :) (jeg kører
>sverige/norge)

>--

Jeg møder dem ikke så ofte mere, da min nye vognmand bruger Silja Line
i det omfang der er plads, men der er da flere af finlandschaufførerne
der kører Sverige og Norge mellem finlandsturene.

Venlig hilsen
Folmer




Henrik B. (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 30-06-05 11:09


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:acb7c1l99fbmjjgu8gase43s9dm2pvlo4g@4ax.com...

> Kommunister og kinesrer, det er hvad I er, hele banden. *LOL*
>
> Nej, alvorligt talt, er det s'gu da fint at I har en god aftale, men
> de der gamle tjenestemandsfættere er jeg godt nok misundelig på.

Jep, Post DK er en udemærket arbejdsplads.
Nu skal vi dog snart til at have alle de "skide" Nordboer "herned" til
Århus.

>>Jeg kender ikke forklaringen, men jeg tvivler på at den du skriver er
>>rigtig. Det lyder mere som en chaufførudviklet teori. Men jeg skal prøve
>>at
>>spørge, når jeg møder i dag. (jeg skal til Norge i en bil med høj hat)
>
>>--
>
> Jeg kender heller ikke den rigtige forklaring, men det er næppe et
> økonomisk spørgsmål, med det antal biler I køber hos Volvo. Det er
> bare at antyde w-t og taglygter, og vupti, så er de monteret uden
> beregning.

Det er lige nøjagtig hvad det er. Jeg har bedt om Xenon på alle nye
lastbiler (desværre er det Velo'er). Men nej, det koster for meget, til
trods for at mellem 40 og 60% af kilometerne kører på om natten.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Finn Guldmann (01-07-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 01-07-05 23:11

Folmer Rasmussen wrote:
> Det er ham jeg taler om.
> Frode Laursen og Johs. Rasmussen og de der ka'le har det jo med at
> "sælge" bilerne til chaufførerne.
> Det siger jo sig selv at det er en god forretning for chaufførerne,
> for hvem kender ikke mindst én vognmand som frivilligt forærer penge
> væk?
> Jeg mener ikke at der er nogen der har flere biler end Kim, men hvis
> der er, så kan du være sikker på, at du kan læse om det her, inden der
> er gået ret lang tid.
>
HæHæ
Kim Johansen: 210
DFDS Roland Munch: 270
Frode Laursen: 215
Johs. Rasmussen: 180

Dem her er bl.a. renovation
Meldgaard: 229
Marius Pedersen: 555

Og så de knap så seriøse.
Falck: 578
Arla: 295
Post Danmark: 300

Men hvis vi så skal til at tælle biler med der har andre nummerplader
end danske kommer billedet til at se noget anderledes ud.

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,
som de har med at passe min, ville om ikke andet så min hverdag blive
meget nemmere.

Finn Guldmann (01-07-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 01-07-05 22:26

Allan Møller wrote:
>>>Så ved jeg ikke om det er fordi de "styret" til ploven siddende permanent
>>>på
>>>bilen.
>>
>>>--
>>
>>Det skal jeg ikke kunne sige, men jeg synes stadigvæk at det er spild
>>af skattekroner, at sådan nogen offentligt ansatte "fiduser" ikke har
>>mere fornuftige ting at tage sig til.
>
>
> Der er vi enige.
>
>
>>>Fortæl fortæl
>
>
>
>>Jamen der skete jo det, at i mit forrige embede var der efterhånden en
>>lille uges tid mellem turene til Finland, og da presset fra
>>kreditorerne er uændret højt, var jeg jo nødt til at finde noget
>>andet.
>>
>>Det blev så hos Danmarks største vognmand, regnet i antal biler.
>
>
> Kim J ?
>
> Er han den største ? Bliver altid omtalt som "en af de største" men jeg har
> nu ingen ide til hvem der skulle være større i DK.
>
Han er da heller ikke "dansk vognmand".

Citater fra et andet af erhvervets blade (i omtale af en baltisk
chaufførkonference) "Den danske vognmand Kim Johansen ville havde nydt
at være deltager i det baltiske chauffør initiativ, så ville han havde
hørt sit navn udtalt næsten fejlfrit på alle de repræsenterede sprog."
....
"Måske er det ikke retfærdigt, at kalde Kim Johansen for en dansk
vognmand, europæisk er nærmere sandheden..."

Mig bekendt er han ikke speciel populær ret mange steder i erhvervet.

Men er det der Folmer er kommet til at køre er han blevet medlem af en
eksklusiv klub. Ud af ca. 300 KJ-chaufførere er kun ca. 20 danske.

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,
som de har med at passe min, ville om ikke andet så min hverdag blive
meget nemmere.

Henning Præstegaard (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 30-06-05 10:10

Folmer Rasmussen wrote:

> Jamen der skete jo det, at i mit forrige embede var der efterhånden en
> lille uges tid mellem turene til Finland, og da presset fra
> kreditorerne er uændret højt, var jeg jo nødt til at finde noget
> andet.
>
> Det blev så hos Danmarks største vognmand, regnet i antal biler.
>
Hvad er du så kommet til at køre i?

mvh
Henning




Folmer Rasmussen (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 30-06-05 11:00

On Thu, 30 Jun 2005 11:09:34 +0200, "Henning Præstegaard"
<onkelhenning@not.valid> wrote:

>Folmer Rasmussen wrote:
>
>> Jamen der skete jo det, at i mit forrige embede var der efterhånden en
>> lille uges tid mellem turene til Finland, og da presset fra
>> kreditorerne er uændret højt, var jeg jo nødt til at finde noget
>> andet.
>>
>> Det blev så hos Danmarks største vognmand, regnet i antal biler.
>>
>Hvad er du så kommet til at køre i?

>--

Indtil videre kører jeg i en Volvo FH12 Globetrotter med 420 hk.

Den har lige rundet ½ mill. km., og går som en drøm.

Det er en 4x2 med små hjul, der er beregnet til megatrailere med
ruller til air-cargo.

Man skal bære sig ualmindeligt dumt ad, hvis man skal komme til at
svede under af- og pålæsning.

Venlig hilsen
Folmer


Henrik B. (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 30-06-05 11:21


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
newsg7c11k2b2v2r2gm99dl8h737b9br4ldm@4ax.com...


>>Hvad er du så kommet til at køre i?
>>--
>
> Indtil videre kører jeg i en Volvo FH12 Globetrotter med 420 hk.
>
> Den har lige rundet ½ mill. km., og går som en drøm.

Er det den nye model? Hvis det er, så må rattet være ved at smuldre mellem
fingre på dig nu....

> Man skal bære sig ualmindeligt dumt ad, hvis man skal komme til at
> svede under af- og pålæsning.

Så er det jo liiiige dig. )

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Folmer Rasmussen (04-07-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 04-07-05 00:07

On Thu, 30 Jun 2005 12:21:15 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>newsg7c11k2b2v2r2gm99dl8h737b9br4ldm@4ax.com...

>> Den har lige rundet ½ mill. km., og går som en drøm.
>
>Er det den nye model? Hvis det er, så må rattet være ved at smuldre mellem
>fingre på dig nu....

>--

Ork ja, og kop/flaskeholder og lys var også bedre på de gamle
Volvo'er, men deres motorbremse er der s'gu ingen der kan matche.

Det er jo ikke en V8, men den går da rimeligt godt.

>--

>> Man skal bære sig ualmindeligt dumt ad, hvis man skal komme til at
>> svede under af- og pålæsning.
>
>Så er det jo liiiige dig. )

>--

Der er jo ingen grund til at gøre i dag, hvad man kan få andre til i
morgen. )

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (08-07-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 08-07-05 17:43

Folmer Rasmussen wrote:
>>Er det den nye model? Hvis det er, så må rattet være ved at smuldre mellem
>>fingre på dig nu....
> Ork ja, og kop/flaskeholder og lys var også bedre på de gamle
> Volvo'er, men deres motorbremse er der s'gu ingen der kan matche.
>
Der findes en lastbil med en motorbremse der er, mindst, lige så god som
den der sidder i Volvo. Og det er IVECO. Det er blot en skam at resten
af den bil ikke er noget at skrive hjem om.

(IVECO siges i øvrigt at stå for "Intet Virker Efter Chaufførerens
Overbevisning")

> Det er jo ikke en V8, men den går da rimeligt godt.
>
Det gør jo de fleste Volvo'er. Det er jo nok ikke uden grund at det er
den alle de andre måles op i mod.

>>>Man skal bære sig ualmindeligt dumt ad, hvis man skal komme til at
>>>svede under af- og pålæsning.
>>Så er det jo liiiige dig. )
> Der er jo ingen grund til at gøre i dag, hvad man kan få andre til i
> morgen. )
>
Er, i den forbindelse, spændt på hvad fremtiden byder. Fra mandag skal
jeg til at køre for en anden speditør. (Samme vognmand men noget andet
kørsel)

Men jeg har også lagt billet ind på et job hvor man får 130,- kr/time
hvis man skal deltage i af og pålæsninger udover at åbne portene og
betjene skillevæggen (Oveni den overenskomstmæssige løn, naturligvis).
Noget der nok skal få speditørene til at gøre hvad de kan for at det
ikke sker.

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,
som de har med at passe min, ville om ikke andet så min hverdag blive
meget nemmere.

Bossen (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Bossen


Dato : 30-06-05 07:27


"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse
news:42c3053c$0$18645$14726298@news.sunsite.dk...
>> I det ene tilfælde var der tale om ekstralygter monteret lige under
>> forruden på lastbilen, til brug ved kørsel med sneplov. Dette argument
>> lod "Styrelsen" kolde. Afmonteres eller til syn. Færdig slut.
>
> Lige under forruden ?
> Vi har et par biler som udfører snerydning for kommunen og de har alle
> lygter på taget / over forruden.
Hej
Hvis jeg må indskyde lidt her, hvad i alverden gør synshallerne så, når der
kommer en Fiat Multipla, af forrige version, (jaja, efter at latteren har
lagt sig over designet) de har da fjernlyset monteret lige under forruden,
som en projektør.




Brian S Jensen (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 30-06-05 07:31


"Bossen" <knud@sighotelX.dk> skrev i en meddelelse
news:42c390b2$0$245$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse
> news:42c3053c$0$18645$14726298@news.sunsite.dk...
>>> I det ene tilfælde var der tale om ekstralygter monteret lige under
>>> forruden på lastbilen, til brug ved kørsel med sneplov. Dette argument
>>> lod "Styrelsen" kolde. Afmonteres eller til syn. Færdig slut.
>>
>> Lige under forruden ?
>> Vi har et par biler som udfører snerydning for kommunen og de har alle
>> lygter på taget / over forruden.
> Hej
> Hvis jeg må indskyde lidt her, hvad i alverden gør synshallerne så, når
> der kommer en Fiat Multipla, af forrige version, (jaja, efter at latteren
> har lagt sig over designet) de har da fjernlyset monteret lige under
> forruden, som en projektør.
>
>
>

Den er vel typegodkendt med det ?

Egentlig imponerende at sådan en design kan godkendes - der
burde være visse etiske grænser

Mvh.
Brian S Jensen



Folmer Rasmussen (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 30-06-05 08:27

On Thu, 30 Jun 2005 08:27:15 +0200, "Bossen" <knud@sighotelX.dk>
wrote:

>
>"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse
>news:42c3053c$0$18645$14726298@news.sunsite.dk...
>>> I det ene tilfælde var der tale om ekstralygter monteret lige under
>>> forruden på lastbilen, til brug ved kørsel med sneplov. Dette argument
>>> lod "Styrelsen" kolde. Afmonteres eller til syn. Færdig slut.
>>
>> Lige under forruden ?
>> Vi har et par biler som udfører snerydning for kommunen og de har alle
>> lygter på taget / over forruden.
>Hej
>Hvis jeg må indskyde lidt her, hvad i alverden gør synshallerne så, når der
>kommer en Fiat Multipla, af forrige version, (jaja, efter at latteren har
>lagt sig over designet) de har da fjernlyset monteret lige under forruden,
>som en projektør.

>--

De henholder sig til en max. højde over jorden, som jeg ikke lige kan
huske hvad er.

Venlig hilsen
Folmer


Eg Egemarke (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 30-06-05 08:37

Danmarks største Vognmand må da være Post Danmark !!.....
Kører selv der´ ..


--
--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk


Ukendt (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-06-05 09:29


"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42c3a12f$0$18642$14726298@news.sunsite.dk...
> Danmarks største Vognmand må da være Post Danmark !!.....
> Kører selv der´ ..

Hej Eg

Selvom du kører fyn tynd, så tæller du ikke rigtigt, for du er jo bosat på
den forkerte side
Mvh Tommy, Aalborg (vi var sammen på det der elendige kursus, hvor vi skulle
køre den lorte-renault, hvor jeg blev pisse køresyg efter 10 min.)



Henrik B. (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 30-06-05 11:12


"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse
news:42c3ac85$0$658$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hej Eg
>
> Selvom du kører fyn tynd, så tæller du ikke rigtigt, for du er jo bosat på
> den forkerte side

En Shellænder? *LOL*

Ja, det eneste rigtige ville være at køre i Fredericia, med deres store
bunke dejlige Scania'er.

M.v.h.
En Århus-chauffør.



Jens (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 30-06-05 09:41

Eg Egemarke <egemarke@hotmail.com> wrote:

> Danmarks største Vognmand må da være Post Danmark !!.....
> Kører selv der´ ..

Hvad så med forsvaret?
--
¨
Jens F

Finn Guldmann (01-07-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 01-07-05 22:03

Allan Møller wrote:
>>I det ene tilfælde var der tale om ekstralygter monteret lige under
>>forruden på lastbilen, til brug ved kørsel med sneplov. Dette argument
>>lod "Styrelsen" kolde. Afmonteres eller til syn. Færdig slut.
> Lige under forruden ?
> Vi har et par biler som udfører snerydning for kommunen og de har alle
> lygter på taget / over forruden.
> Det er jo eneste mulighed for at kunne se noget når de kører med ploven på.
>
Iflg. vognmand/chauffør skulle det være en fordel at lygterne sad under
forruden i stedet for over den.

De udtrykker det: "Bøjlen er monteret under ruden, fordi chaufføren så i
stedet kigger nedad på lyset og derved undgår at blive blændet af
reflekser fra sneen - in idé, vognmanden har hentet fra Sverige, hvor de
som bekendt har stor erfaring i snerydning."

Det FS hænger sig i er at de, udfra et billede, afgør at lygterne ikke
sidder mindst 1,8 meter over vejen.


> Forventes det måske at lygterne monteres inden snerydning ?
> Disse biler bliver også synet med lygterne der men der er så vidt jeg ved
> ingen problemer.
> Så ved jeg ikke om det er fordi de "styret" til ploven siddende permanent på
> bilen.
>
Den er ikke monteret på den pågældende bil.

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,
som de har med at passe min, ville om ikke andet så min hverdag blive
meget nemmere.

Thomas H. (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 30-06-05 09:53


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:tqv5c1lihem7ue0bppom4vc00ekn47fue9@4ax.com...
> Der findes et magasin for os der kører i store biler som hedder
> Lastbilmagasinet.
>
> De har en fast artikel hver måned der hedder "Månedens lastbil".
>
> Der er nu i to tilfælde sket det, at ejere af disse lastbiler har fået
> en henvendelse fra Færdselsstyrelsen om, at man har konstateret at de
> respektive lastbiler er udstyret med tilbehør der ikke er i
> overensstemmelse med forskrifterne for udstyr til lastbiler.
>
> Ejerne anmodes om, at indsende en skriftlig bekræftelse på, at det
> omtalte udstyr er blevet afmonteret, og sker dette ikke, vil bilen
> blive indkaldt til syn.
>
> Den ene vognmand har efterfølgende haft kontrolbesøg af politiet.
>
> I det ene tilfælde var der tale om ekstralygter monteret lige under
> forruden på lastbilen, til brug ved kørsel med sneplov. Dette argument
> lod "Styrelsen" kolde. Afmonteres eller til syn. Færdig slut.
>
> Chefredaktøren på omtalte magasin har efterfølgende været i kontakt
> med Færdselsstyrelsen, som kunne bekræfte begge sager, og de kunne
> endvidere oplyse at de løbende gennemså samtlige magasiner ,
> omhandlende køretøjer der færdes på offentlig gade og vej i DK.
>
> Derfor min formodning om, at turen sikkert også kommer til folk med
> hang til T. Hansen, og hvad deraf følger.
>
> Desuden skulle jeg mene at det giver grobund for en lille snak i dette
> forum, om de i denne "Styrelse" ikke har vigtigere ting at foretage
> sig?


Jeg kan ikke være mere enig i sidste sætning
Men mon ikke folk skulle se og få sløret deres nummerplade og ikke fremstå
med navn, når nu man har sådan en spionstyrrelse!





C. Caspersen (30-06-2005)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 30-06-05 16:29

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:tqv5c1lihem7ue0bppom4vc00ekn47fue9@4ax.com...

> Desuden skulle jeg mene at det giver grobund for en lille snak i dette
> forum, om de i denne "Styrelse" ikke har vigtigere ting at foretage
> sig?

Vigtigere ting at foretage sig end at passe deres job ? Næppe.

Hvad hvis en rocker fotograferes med et fastmonteret maskingevær på sin
Harley. Skal det så også bare blive siddende ?

Love er ikke til for at div. truck-stylister (eller rockere) kan gradbøje
dem efter forgodtbefindende.

/Caspersen





Finn Guldmann (01-07-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 01-07-05 23:42

C. Caspersen wrote:
>>Desuden skulle jeg mene at det giver grobund for en lille snak i dette
>>forum, om de i denne "Styrelse" ikke har vigtigere ting at foretage
>>sig?
> Vigtigere ting at foretage sig end at passe deres job ? Næppe.
> Hvad hvis en rocker fotograferes med et fastmonteret maskingevær på sin
> Harley. Skal det så også bare blive siddende ?
> Love er ikke til for at div. truck-stylister (eller rockere) kan gradbøje
> dem efter forgodtbefindende.
>
Men at en lastbil er stylet op til et truckershow er jo ikke helt det
samme som at den kører rundt sådan til daglig.

Mener FS burde have besked på at hvis de ville koge mere suppe på den
høne måtte de vise sig ude i det virkelige liv, og tage bilerne "på
hjul". Og hvis de ikke mente de havde noget at gøre udenfor deres fine
kontorer skulle de stikke piben ind.

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,
som de har med at passe min, ville om ikke andet så min hverdag blive
meget nemmere.

Per Olsen (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Per Olsen


Dato : 30-06-05 16:44

"Folmer Rasmussen" skrev
> Der findes et magasin for os der kører i store biler som hedder
> Lastbilmagasinet.
>
> De har en fast artikel hver måned der hedder "Månedens lastbil".
>
> Der er nu i to tilfælde sket det, at ejere af disse lastbiler har fået
> en henvendelse fra Færdselsstyrelsen om, at man har konstateret at de
> respektive lastbiler er udstyret med tilbehør der ikke er i
> overensstemmelse med forskrifterne for udstyr til lastbiler.
>
> Ejerne anmodes om, at indsende en skriftlig bekræftelse på, at det
> omtalte udstyr er blevet afmonteret, og sker dette ikke, vil bilen
> blive indkaldt til syn.
>
> Den ene vognmand har efterfølgende haft kontrolbesøg af politiet.
>
> I det ene tilfælde var der tale om ekstralygter monteret lige under
> forruden på lastbilen, til brug ved kørsel med sneplov. Dette argument
> lod "Styrelsen" kolde. Afmonteres eller til syn. Færdig slut.
>
> Chefredaktøren på omtalte magasin har efterfølgende været i kontakt
> med Færdselsstyrelsen, som kunne bekræfte begge sager, og de kunne
> endvidere oplyse at de løbende gennemså samtlige magasiner ,
> omhandlende køretøjer der færdes på offentlig gade og vej i DK.
>
> Derfor min formodning om, at turen sikkert også kommer til folk med
> hang til T. Hansen, og hvad deraf følger.
>

Hej.

De fleste blade jeg har set, for "Brian"er med hang til T. Hansen
er så flinke at skjule nummerpladen med et skilt med bladnavnet.

Men det kan jo være svært på en lastbil, når også navn og tlf.
på vognmanden tit (altid) står andre steder på bilen.

--
Med venlig hilsen
Pe®=s1




Thomas H. (01-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 01-07-05 10:11


"Per Olsen" <po_danmark@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:42c41396$0$239$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> De fleste blade jeg har set, for "Brian"er med hang til T. Hansen
> er så flinke at skjule nummerpladen med et skilt med bladnavnet.

Joo men det er vel bare indtil afgift- og misundelses-Danmark laver en regel
om, at man ikke må vise billeder af biler i blade, uden at nummerpladen er
synlig, eller at ejerens navn skal oplyses!



Thunderbird [7100] (01-07-2005)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 01-07-05 16:33

On Fri, 1 Jul 2005 11:10:55 +0200, "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

>
>"Per Olsen" <po_danmark@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>news:42c41396$0$239$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> De fleste blade jeg har set, for "Brian"er med hang til T. Hansen
>> er så flinke at skjule nummerpladen med et skilt med bladnavnet.
>
>Joo men det er vel bare indtil afgift- og misundelses-Danmark laver en regel
>om, at man ikke må vise billeder af biler i blade, uden at nummerpladen er
>synlig, eller at ejerens navn skal oplyses!

Så piller ejeren bare pladerne af bilen før totograferingen og siger at
bilen er uden plader ;).
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Finn Guldmann (01-07-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 01-07-05 21:47

Folmer Rasmussen wrote:

<Cut: Færdselsstyrelsen læser Lastbilmagasinet>

> Desuden skulle jeg mene at det giver grobund for en lille snak i dette
> forum, om de i denne "Styrelse" ikke har vigtigere ting at foretage
> sig?
>
De har nok fået ansat endnu en studerende, udover de to de har til at
kontrollere køreskiverne.

Det med at kigge på personbiler kræver nok en eller to mere. Men hvad?
Det er jo også sommerferie.

Men det er vel fordi de skal sidde og kigge i blade at de ikke har tid
til at tage sig af henvendelser om ulovligheder i erhvervet.

> Som i lighed med Hr. Guldmann også har fået anden beskæftigelse, men
> som ikke synes det er hårdt.
>
Hvad er du så kommet til at lave? Noget så du kommer her over til
Hovedlandet måske?

--
MVH Finn Arbejdslivet er som et træ, fyldt med aber på forskellige
grene i forskellige højder. Nogle aber klatrer op og andre ned. Aberne
på toppen kigger ned og ser et træ fyldt med smilende ansigter. Aberne
på de nederste grene kigger op og ser ikke andet end røvhuller.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste