"De blodrøde Floder" [[SPOILER]]
Fra : Mads Pedersen

Dato : 03-06-01 20:05

Der er noget der undrer mig i scenen hvor den unge kriminalbetjent er inde
for at snakke med moren (nonnen der har aflagt "mørke-ed") til den
trafikdræbte pige. Efter almindelig hovedregning burde nonnen mindst være
omkring de 50 år (datteren blev født i '72), men på et tidspunkt ser man
nonnens ansigt meget tydeligt og hun ser _bestemt_ ikke ud til at være mere
end allerhøjst 40 år gammel.

Er det mig der ikke er i stand til at bedømme alder eller er jeg gået glip
af et vigtigt clou i filmen?
En overgang regnede jeg med, at nonnen i sidste ende ville vise sig at være
den trafikdræbte pige (som jo så ikke var trafikdræbt alligevel - hvilket
hun jo i øvrigt rent faktisk heller ikke var), men nonnen led helt klart af
den der famøse øjenlidelse og det var der ikke nogen af tvillingerne der
gjorde.

Derudover har jeg diskuteret med min kammerat (der var med inde at se
filmen) om den "gode" af tvillingerne mon var med til at mishandle
mordofrene eller om hun så hvad søsteren gjorde og efterfølgende gjorde alt
for at henlede politiets opmærksomhed på mordene og de åbenlyse spor.
Hvad mener I?

Derudover en lille spoof : i scenen hvor de to kriminalpolitimænd står på
broen og ser på deres bil der er blevet knust af rektors søns
firehjulstrækker. Der ankommer en politimand i en jeep. Han stiger ud af
bilen men lader motoren køre.
De to kriminalbetjente sætter sig ind i jeepen og.....starter motoren

....og så i øvrigt en lille sjov detalje (på det rent personlige plan) : den
"trafikdræbte" pige var født i '72 - samme år som mig selv, og "døde" 23.
september - min brors fødselsdag

Mvh Mads
----
Fjern sletmig fra mailadressen ved besvarelse

Fra : Staalanden

Dato : 03-06-01 23:13

On Sun, 3 Jun 2001 21:04:52 +0200, "Mads Pedersen"
<cykologen@sletdette.mailme.dk> wrote:

> [...]
>mordofrene eller om hun så hvad søsteren gjorde og efterfølgende gjorde alt
>for at henlede politiets opmærksomhed på mordene og de åbenlyse spor.

snip

>Mvh Mads

Nu så jeg filmen til NatFilm så det er lidt tid siden.
Jeg studsede ikke over kvindens alder kontra udseende. Jeg ved heller ikke
om jeg kan gætte +/- 10 år. Men man kan da sige at solen ikke har ældet
huden?

Min opfattelse er et den gode tvilling ikke var med til at lemlæste, men
blot deltog i opklaringen. Det undebygges af slutning - som iøvrigt er
filmens svaghed.

Fra : Mads Pedersen

Dato : 04-06-01 06:55

"Staalanden" <staalanden@jyde.dk> skrev i en meddelelse
[[Klippe-klippe]]

> Min opfattelse er et den gode tvilling ikke var med til at lemlæste, men
> blot deltog i opklaringen. Det undebygges af slutning - som iøvrigt er
> filmens svaghed.

Der gik, IMHO, ligesom lidt rigeligt "Ørneborgen møder James Bond" i
slutningen. Synd, for ellers synes jeg sq det var en absolut ok film.

Mvh Mads

Fra : Staalanden

Dato : 04-06-01 22:21

On Mon, 4 Jun 2001 07:54:54 +0200, "Mads Pedersen"

Enig

Fra : Kim E.

Dato : 07-06-01 04:46

"Mads Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> skrev:

> [...]
| bilen men lader motoren køre.
| De to kriminalbetjente sætter sig ind i jeepen og.....starter motoren

Jeg lurte også på en liten ting. Nå er det en stund siden jeg så filmen, men
såvidt jeg kan huske var det et fingeravtrykk på pistolen som ble brukt til
å skyte på den godeste Niemans. Dette fingeravtrykket ble siden identifisert
til å tilhøre den avdøde jenten hvis finger var det eneste igjen av henne.
Samtidig husket Niemans at jenten i regnfrakken, hun som skjøt ham, hadde
alle fingrene i behold, og det viste seg jo at det var tvillingen som hadde
skutt. Da har jeg bare et spørsmål: Har tvillinger virkelig like
fingeravtrykk? I så fall har jeg lært noe nytt. :>

Mvh
Kim E.

--
www.filmporten.com - der kinobesøket begynner

Fra : Kasper Daniel Hansen

Dato : 17-06-01 04:01

> [...]
> skutt. Da har jeg bare et spørsmål: Har tvillinger virkelig like
> fingeravtrykk? I så fall har jeg lært noe nytt. :>

God pointe :) (jeg har lige set den :)

Kasper