Citroën Berlingo / Peugeot Partner HDi på ~
Fra : KNL DtP

Dato : 27-06-05 20:10

Hej.

Har lige været ude og kigge lidt på en Berlingo 2,0 HDi som gulpladebil, og er
blevet ganske interesseret i denne til privatkørsel. Har prøvekørt to ('00 og
faceliftet '05) og er ganske tilfreds med bilen.

Er der noget specielt jeg bør være opmærksom på med denne dieselmotor/bilmodel?

Har set at den også fås som 1,9D, men meget tyder på at denne er ret død (70 hk
og 125 Nm mod 90 hk og 205 Nm i HDi'en).

Eksempel:
-------------
Citroen Berlingo 2,0 HDi Cityvan 4d
Aug 2000 / 175.000 km / 55.000 kr. momsfri + lev.
Airbag, c.lås, el-spejle, ABS, startspærre, servo:
http://bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=314401273&page=3

Jeg ser det som en billig måde at få en nyere gulpladebil med go' plads,
glimrende motor og fin økonomi. Noget jeg har overset (ud over
misundelsesafgiften...)?

MVH

Kristian

Fra : clarke_@sol.dk

Dato : 27-06-05 20:43

Næ du, skam en lækker "lille" bil du har købt dig. Også økonomisk, afhængig
af fod vægt jo.
Motoren er kraftfuld og meget bedre end 1,9D (d = død)

Fra : KNL DtP

Dato : 28-06-05 08:03

"clarke_@sol.dk" <clarke_dk@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Næ du, skam en lækker "lille" bil du har købt dig.

He he - ikke helt endnu - jeg var blot ude og kigge/prøvekøre.

> Også økonomisk, afhængig
> af fod vægt jo.

Ja, hvis man kan holde en 18 km/l ved 90 km/t landevej, så er det jo glimrende
(med de brændstofpriser vi har i øjeblikket).

> Motoren er kraftfuld og meget bedre end 1,9D (d = død)

Det anede mig. Så at 0-100 km/t-tiden var opgivet til 20 sek. (!!!). 2-liters
HDi'en var utrolig lækker med masser af moment, så den kunne bare trække i 5.
gear. Ved 90 km/t på landevej lå den bare og pludrede ved 2.000 rpm.

MVH

Kristian

Fra : Henrik B.

Dato : 28-06-05 13:23

> [...]
> og
> faceliftet '05) og er ganske tilfreds med bilen.
>
> Er der noget specielt jeg bør være opmærksom på med denne

Sikkerhed. Kort levetid på udstødning/KAT. Kort levetid på f.eks.
drivknuder.