Udskiftning af bilen
Fra : Ukendt

Dato : 25-06-05 23:09

Da vi overvejer at flytte en del længere op i Sverige skal bilen formentligt
skiftes ud.
Vi komme til at køre ca. 100 km hver vej - dvs 200 km om dagen plus det
løse.
Så det skal jo nok være en diesel vi skal have fat i.

Jeg havde jo lovet mig selv at jeg aldrig mere skulle have en VW men som jeg
kan
se er det ikke mange andre som kan komme op omkring de 20km/l.

Forestiller mig at det skal være en brugt - 2 til 3 år gammel.
Bilen skal køre langt på literen
Helst ikke franske biler

Hvad er der af alternativer til en bil i Passatklassen ?

Allan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-06-05 23:21

"Allan Møller" skriver:

> Jeg havde jo lovet mig selv at jeg aldrig mere skulle have en VW

Hvorfor ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-05 23:35

> Hvorfor ?

Jeg har aldrig haft så mange problemer med en bil som jeg har haft med denne
(en passat fra 01)
Men jeg håber at jeg bare har været meget uheldig med dette eksemplar da det
måske kunne
ende med at jeg skifter den ud med en TDI i samme model.

Allan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-06-05 23:34

"Allan Møller" skriver:

> Jeg har aldrig haft så mange problemer med en bil som jeg har haft med denne
> (en passat fra 01)

Lad os høre

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-05 23:56

> Lad os høre

Det meste har ellers været her i gruppen men jeg kan da lige remse op.

1) Kørecomputer virker ikke i månedsvis for derefter at virke igen. (Nu
virker den ikke igen.)
2) Konsol til klimaanlæg kan finde på at slukke under kørsel for derefter at
tænde umiddelbart igen.
3) Kmtæller og triptæller virker ikke. Tæller op ved stop af motor.
4) Centrallås til venstre fordør virker kun ved at trykke 2 gange på
fjernbetjening.
5) Kontrollampe for slidte bremser lyser - de er ikke slidte og føler er
skiftet hos VW.
6) Højre sidespejl kan indstilles så det "drejer" nedaf i bakgear - har
virket - virker ikke nu og VW kan ikke finde fejlen.
7) Kontrollampe for motorfejl lyser men der ingen fejl siger VW - betyder
ikke noget siger VW
8) I perioder er der ikke noget instrumentbelysning men lyset er tændt på
bilen.

Mvh. Allan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-06-05 23:55

"Allan Møller" skriver:

> Det meste har ellers været her i gruppen men jeg kan da lige remse op.

Jeg har ikek været med så længe.....

> [...]
> ikke noget siger VW
> 8) I perioder er der ikke noget instrumentbelysning men lyset er tændt på

Mandagsbil, eller den har været i havet. Lugter langt væk at dålige
forbindelser (stelforbindelser over det hele).

Købte du den af ny ?

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-05 00:01

> Jeg har ikek været med så længe.....

Ok - du skriver ellers en del her
> Mandagsbil, eller den har været i havet. Lugter langt væk at dålige
> forbindelser (stelforbindelser over det hele).
>
> Købte du den af ny ?

Nej jeg købte den som 3 år gammel.

Men den har været så meget hos VW i Malmø og hvis de ikke
kan finde ud af at checke stelforbindelser så ved jeg snart ikke hvem der
kan.
Så bryder jeg mig ikke specialt meget om at de bare siger udskiftning til
alt.

Mvh. Allan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-06-05 00:00

"Allan Møller" skriver:

> Ok - du skriver ellers en del her

He....

> Nej jeg købte den som 3 år gammel.

Damn....

> Men den har været så meget hos VW i Malmø og hvis de ikke
> kan finde ud af at checke stelforbindelser så ved jeg snart ikke hvem der
> kan.

Ved du om de har gjort det ?

> Så bryder jeg mig ikke specialt meget om at de bare siger udskiftning til
> alt.

Så længe de ikke finder fejlen, betaler du vel ikke for det ???

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-05 00:11

> Ved du om de har gjort det ?

> Så længe de ikke finder fejlen, betaler du vel ikke for det ???

De har lavet centrallåsen og den føler til bremserne. Ingen af delene
virkede
efter værkstedsbesøg. Jeg kørte derned igen og skabte mig som en åndsvag.
De satte den gamle centrallås i bilen igen (sagde de) og jeg fik føleren
uden beregning.
"Slap" med 1600 svkr for fejlsøgning hvilket jeg også har brokket mig over
men uden at det hjalp.

Kørecomputeren er vel det som irreterer mig mest i det daglige men jeg har
altså ikke så meget
lyst til at smide 5000 kr for at få den udskiftet - slet ikke når jeg har en
ide om den ikke er i stykker.
Hvis den var i stykker ville den vil bare ikke virke mere og ikke som nu
hvor den virker i perioder.

Jeg ved ikke om de har undersøgt evt. stelforbindelser på bilen men jeg har
mine tvivl.
Det burde vel kunne måles ud ?

Allan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-06-05 00:20

"Allan Møller" skriver:

> [...]
> uden beregning.
> "Slap" med 1600 svkr for fejlsøgning hvilket jeg også har brokket mig over

Forkert værksted....

> [...]
> altså ikke så meget
> lyst til at smide 5000 kr for at få den udskiftet - slet ikke når jeg har en

Få en aftale med dem. Kan de fixe fejlen, får de pengene, kan de ikek,
får du ingen regning....

> Hvis den var i stykker ville den vil bare ikke virke mere og ikke som nu
> hvor den virker i perioder.

Enig

> Jeg ved ikke om de har undersøgt evt. stelforbindelser på bilen men jeg har
> mine tvivl.
> Det burde vel kunne måles ud ?

Nej, kun når fejlen er der...

Fra : Mogens

Dato : 26-06-05 11:44

On Sun, 26 Jun 2005 01:20:26 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Forkert værksted....

Du har en brugt bil, og der opstår en fejl. Har du så generelt den
opfattelse, at værkstedet ikke skal afregnes for den tid, der bruges
på at lede efter fejlen?

Hvem skal i givet fald så?

Mvh...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-06-05 12:44

Mogens skriver:

> Du har en brugt bil, og der opstår en fejl. Har du så generelt den
> opfattelse, at værkstedet ikke skal afregnes for den tid, der bruges
> på at lede efter fejlen?

Hvis værkstedet påstår at de har fundet fejlen og det viser sig at de
ikek har, vil jeg ikek betale en krone

> Hvem skal i givet fald så?

Den dag de tager sig sammen og finder fejlne, skulle jeg nok betale. Men
så længe de intet har fundet men påstår at de har repareret den = nul kr
!

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-05 18:49

> Du har en brugt bil, og der opstår en fejl. Har du så generelt den
> opfattelse, at værkstedet ikke skal afregnes for den tid, der bruges
> på at lede efter fejlen?
>
> Hvem skal i givet fald så?

Nu ved jeg ikke lige om det er mig du spørger til men jeg svarer alligevel.
Bilen har været på værksted for at få skiftet en føler og en centrallås.
Herefter forventer jeg at de 2 ting er iorden. Det er de ikke.
Præcis samme fejl kommer samme dag og dagen efter.

Jeg tager naturligvis ned igen efter et par dage og beklager mig - måske
lidt for meget.
For at vide de har den gamle centrallås liggende og de sætter den i for mig
igen.
Føleren får kan jeg få lov til at beholde.
Begge dele er uden beregning.
Dog skal jeg betale for fejlsøgning = 1600 SvKr.

Inden jeg får noget at et raserianfald forsøger jeg at få en forklaring på
hvordan det kan være at de ikke har rettet fejlene. Det kan de ikke give
mig.

I det her tilfælde burde værkstedet helt klart selv have beholdt den regning
på 1600 for jeg
har intet fået ud af den fejlsøgning de har lavet.

Allan

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-06-05 08:23

"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse

> Men den har været så meget hos VW i Malmø og hvis de ikke

De er vistnok oxo flere gange blevet kåret til S.'s dårligste VW-værksted.
Det er ihvertfald ikke 1. gang jeg læser dårligt om dem, så hvis nogen ikke
har noget godt at bidrage med, så...... .

Fra : Knud Thomsen

Dato : 26-06-05 07:59

"Allan Moller" <nosmap> skrev i en meddelelse

| Helst ikke franske biler

Hvorfor ikke?

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-05 18:43

> Hvorfor ikke?

Jeg bryder mig ikke om udseendet pa dem generelt.

Allan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-06-05 21:56

Allan Moller skriver:

> Jeg bryder mig ikke om udseendet pa dem generelt.

Ærlig snak !

Fra : Christensen

Dato : 27-06-05 06:32

> Så det skal jo nok være en diesel vi skal have fat i.

Jada....

> Hvad er der af alternativer til en bil i Passatklassen ?

En BMW 320d med commonrail fra sidst i 2001 og frem. Den er godt nok en
klasse over Passaten, men det kan jeg ikke se hvordan du kommer til at
fortyde Bilen har 150 hk og 330 nm og den kører som en drøm...

Du får den ikke på 20 km/l på motorvejen, men min holder 18 km/l ved 110
km/t.

/f christensen
320d Touring '02