Spørgsmål om Import, eftermonteret servo s~
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 25-06-05 23:04

Hey Folkens.

Sidder og pusler lidt med en lille tanke og vil lige undersøge nogle
ting til bunds inden at jeg kaster mig over den

1:
Hvad ville det koste at få en bil fra USA transporteret til DK?. Og er
prisen afhængig af hvad havn man forventer at bilen skal ankomme til?

2:
Er det muligt fx at købe et servo system og så eftermonterer på en bil,
eller skal et sådanne system i så fald tages fra en "identisk" eller
ligenende model og så sættes i bilen??

3:
Hvis at der ikke forefindes en afgiftberegning på Told og Skats side om
bilafgift hvad gør man så for at kunne beregne sig frem til en
nogenlunde afgift så at man ikke lige står til at skulle få et
afgiftssmæk??

Det skulle vidst være mine spørgsmål for nu. Der kommer måske flere på
efterhånden som at hjælpen støder til :D
Flemming Jacobsen

Fra : John Sahl

Dato : 25-06-05 23:06

Thunderbird [7100] wrote:
> Det skulle vidst være mine spørgsmål for nu. Der kommer måske flere på
> efterhånden som at hjælpen støder til :D

Læs i forummet på www.smallblock.dk de fleste af dine spørgsmål
er vist besvaret der inde.

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 26-06-05 02:26

On Sun, 26 Jun 2005 00:05:58 +0200, "John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk>
wrote:

>Læs i forummet på www.smallblock.dk de fleste af dine spørgsmål
>er vist besvaret der inde.

Ok, der må jeg så kige hoppe ind og kigge når at jeg engang står op igen
:D
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 30-06-05 17:05

wrote:

>Læs i forummet på www.smallblock.dk de fleste af dine spørgsmål
>er vist besvaret der inde.

Har siddet og søgt det igennem og synes ikke lige at der er noget om det
derinde desværre (
Flemming Jacobsen

Fra : Thomas

Dato : 25-06-05 23:32

> [...]
> Hvad ville det koste at få en bil fra USA transporteret til DK?. Og er
> prisen afhængig af hvad havn man forventer at bilen skal ankomme til?

Hvilken bil er der tale om?

--
Thomas Krath

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 26-06-05 02:19

On Sun, 26 Jun 2005 00:31:39 +0200, "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com>
wrote:

>Hvilken bil er der tale om?

Har ikke lige råd til den endnu. Men har kig på en 1969 Ford Mustang
Boss 302.

Sådan en her:
http://www.swaqvalley.com/Blueprints/1969_Ford_Mustang_Boss_302.jpg
Flemming Jacobsen

Fra : Mogens

Dato : 26-06-05 07:06

On Sun, 26 Jun 2005 03:19:15 +0200, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> wrote:

>Har ikke lige råd til den endnu. Men har kig på en 1969 Ford Mustang
>Boss 302. >SÃ¥dan en her:
>www.swaqvalley.com/Blueprints/1969_Ford_Mustang_Boss_302.jpg

Hent den i Europa: http://home.mobile.de/California-Import - hvis
ellers han har een. Bilen er nok for sjælden, når det kommer til
stykket...

På smallblock.dk, som John nævner, anvender man ofte Schumacher Cargo:
"$2495.87 from your door at phoenix to the copenhagen"

Evt.: http://pro-touring.dk/index.php/136379

Mvh...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-06-05 08:00

"Thunderbird [7100]" skriver:

> Har ikke lige råd til den endnu. Men har kig på en 1969 Ford Mustang
> Boss 302.

Du skulle have været i Viborg i går. Jeg mødte +25 mustanger i alverdens
afskygninger (fra utroligt flotte holdt helt i original, til gejlede og
malede udstyrsstykker). De var kørt forkert, så de holdte på Skivevej og
var ved at vende. Et par stykker klarede det med at give gas _nok_, så
kan såden en bil lave u-vending på et forholdsvist smalt stykke vej

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 27-06-05 15:45

On Sun, 26 Jun 2005 00:03:56 +0200, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> wrote:

>Hey Folkens.
>
>Sidder og pusler lidt med en lille tanke og vil lige undersøge nogle
>ting til bunds inden at jeg kaster mig over den

Spørgsmåk 4:

Hvis at man nu får bilen indregistreret som en veteranbil skal der så
tegnes veteranbilsforsikring på den eller kan man godt "klare den" med
en alm forsikring og så kører rundt i bilen hele årret. Eller er det
enten eller?
Flemming Jacobsen

Fra : Verner Johnsen

Dato : 27-06-05 18:11

On Mon, 27 Jun 2005 16:45:03 +0200, "Thunderbird [7100]"
> [...]

>tegnes veteranbilsforsikring på den eller kan man godt "klare den" med
>en alm forsikring og så kører rundt i bilen hele årret. Eller er det

Du kan godt "nøjes" med en almindelig forsikring, (som normalt er
dyrere end veteranbilsforsikring), men der findes også
veteranbilsforsikringer, hvor du kan bruge bilen hele året.

Se f.eks. under brugsveteraner på denne side:

<https://www.runa.dk/forsikringer/veteran2005.pdf>

Bemærk dog, at der er visse betingelser, der skal være opfyldt, for at
du kan tegne forsikringen.

--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 27-06-05 21:27

On Mon, 27 Jun 2005 19:11:22 +0200, Verner Johnsen
<vejoh@post10.tele.dk> wrote:

> [...]
>
><https://www.runa.dk/forsikringer/veteran2005.pdf>
>
>Bemærk dog, at der er visse betingelser, der skal være opfyldt, for at

Har lige kigget på den og kan se at den falder igennem på følgende
punkter. Så må bare ud og se mig omkring når at det bliver aktuelt.

1:
Kun lirbhaverkørsel. ingen daglig kørsel

2:
Krav om dokumentation for bil til daglig kørsel. Jeg har godtnok ikke
tænkt mig at købe en ekstra bil til bare at kører i til daglig. Hvad
skal jeg så med Amerikaneren :P
Flemming Jacobsen

Fra : John Sahl

Dato : 27-06-05 21:41

Thunderbird [7100] wrote:
> Krav om dokumentation for bil til daglig kørsel. Jeg har godtnok ikke
> tænkt mig at købe en ekstra bil til bare at kører i til daglig. Hvad
> skal jeg så med Amerikaneren :P

Forsikre den som alle andre der kører i deres biler til hverdag

Fra : Verner Johnsen

Dato : 27-06-05 22:32

On Mon, 27 Jun 2005 22:27:18 +0200, "Thunderbird [7100]"
> [...]

>Krav om dokumentation for bil til daglig kørsel. Jeg har godtnok ikke
>tænkt mig at købe en ekstra bil til bare at kører i til daglig. Hvad

Så har du ikke kigget under
"Brugsveteranbiler årgang t.o.m. 1980"

"Hovedbetingelser
Som klassiske biler, dog ikke krav om daglig bil og aflåst garage. Må
anvendes til daglig kørsel.
Der er krav om min. 1 års medlemsskab af en af de på bagsiden nævnte
klubber.
Der er krav om, at der samtidig tegnes indbo- og eller husforsikring.
Max. handelsværdi 100.000 kr. Her kan bilen også ansvarsforsikres
alene.
Selvrisiko 5.000 kr. af enhver kaskoskade.
Ved indtegning kræves 5 års dokumenteret skadefri kørsel.
Præmie for ansvarsforsikring ved 5 års skadefri kørsel udgør 2.164 kr.
Præmie for ansvar og kaskoforsikring ved 5 års skadefri kørsel udgør
2.929 kr.
Ved skader reguleres præmien."

Der er altså ikke krav om en ekstra bil, der er ikke krav om aflåst
garage, og bilen må anvendes til daglig kørsel.
Der er til gengæld krav om 5 års skadefri kørsel og ét års medlemskab
af en af klubberne + nogle andre småting.

Men som John også skriver, kan du forsikre veteranbilen som enhver
anden bil.

Held og lykke med projektet

--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 27-06-05 23:23

On Mon, 27 Jun 2005 23:32:20 +0200, Verner Johnsen
<vejoh@post10.tele.dk> wrote:

>Så har du ikke kigget under
>"Brugsveteranbiler årgang t.o.m. 1980"

>Held og lykke med projektet

Mange tak, men kan se at min vej til en ok forsikring for den nok bliver
en kamp i et hav fuld af hajer da jeg ikke har hafrt bil i eget navn
før.
Flemming Jacobsen