BMW import?
Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 24-06-05 22:41

Hej.

Jeg sidder og lurer på BMW 320D fra ca. 2001-2002 på mobile.de Samtidig
fælder jeg lige en tåre, over tyskernes herlige priser.

Men jeg forstår ikke helt afgiftsystemet! Hvis jeg på Told&skat´s hjemmeside
indtaster en pris på ca. 11.000 Euro = 82.000 Dkr. meddeler systemet at
"handelsprisen" incl. reg.afgift bliver ca. 212.000 Kr. hvilket jo er
"billigt" i forhold til priserne herhjemme hos en forhandler på ca.
299.000,- hvor bilen oven i købet har kør 50-100.000 km mere.

Men kan jeg regne nogenlunde med prisen på Told&Skat, eller tager de ALTID
udgangspunkt i, hvad en tilsvarende bil koster hos en forhandler. Ofte ser
man jo de tyske biler med læder kabine + navi + Tv samt andet gøgl. Bliver
dette ligeledes beskattet når den kommer til DK?

Hvis det virkelig er rigtigt, at jeg kan hente en BMW hjem til 210.000 hvor
en ringere udstyret, herhjemme koster 300.000,- Hvorfor henter forhandlere
ikke bare alle deres biler dernede?

Mvh

Jasper

Fra : John Sahl

Dato : 25-06-05 00:05

Jasper Ahrensbach wrote:
> [...]
> 212.000 Kr. hvilket jo er "billigt" i forhold til priserne herhjemme
> hos en forhandler på ca. 299.000,- hvor bilen oven i købet har kør

Du kan ikke bruge prisen i Tyskland til noget mht afgiften i DK.

Afgiften i DK er nemlig 63% af prisen på en tilsvarende bil i DK.

Læs eventuelt på http://bilimport.tkrath.dk eller på
http://www.finddinbil.dk/readarticle.php?article_id=12 hvor der
også er masser af tips at finde!

--