Første danske test af SAAB 9-3 SportCombi
Fra : EjS

Dato : 24-06-05 22:01

Hovedindhold i artiklen fra juli nummeret af et dansk bilblad:

- Kraftfuld v6 turbo, men den er desværre uden karakter eller sportslig sjæl
- Smuk førerplads, men plastmaterialerne er for billige
- Styringen er mere diffus (end 9-3 sedan) og med en næsten ekstrem
selvopretning
- Går du til den i kurverne, gynger karrossen så meget, at det går udover
balancen
- Komforten er skam også iorden, men 9-3 har ikke længere den spændstige
kørefacon, der hidtil var dens største aktiv
- Den nye v6 er undfanget hos Pontiac, har samme blok som maskinen i bl.a.
Cadillac CTS og produceres af Holden i Melbourne
- Motoren er usædvanlig lydsvag og vibrationsfri ... behageligt men ikke
sporty

Konklusion:
- Flot design, intelligent indretning - men tre år for sent på den, og med
en ny undervognsafstemning, der dræber køreglæde.
- Når selve 9-3 serien for længst har lagt nyhedens interesse bag sig kan
løbet godt være kørt på forhånd

Min kommentar:
- Ærgeligt!

MVH EjS

Fra : Henrik B.

Dato : 26-06-05 11:23

"EjS" <ejsFJERN@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> - Motoren er usædvanlig lydsvag og vibrationsfri ... behageligt men ikke

Intet en ny udstødning ikke kan rette op på.

> Min kommentar:
> - Ærgeligt!

Hvorfor? Ud fra den generelt negative beskrivelse, kan det kun være ét dansk
bilblad det handler om: Bilmagasinet. Og med deres journalisters generelle
negative forhåndsindstilling til Saab, kan man ikke forvente andet. Deres
Saab-tests plejer jeg at hoppe op og falde ned på....

Fra : BJ

Dato : 26-06-05 11:26

KLIP

> Intet en ny udstødning ikke kan rette op på.

Det minder mig om "dommen" over den nye Hyundai Sonata: "For blød i
fjedrene".

Intet et sænkningssæt ikke kan rette op på..;)

Min kommentar: Smag og behag.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : EjS

Dato : 26-06-05 18:46

> [...]
> negative forhåndsindstilling til Saab, kan man ikke forvente andet. Deres
> Saab-tests plejer jeg at hoppe op og falde ned på....

Ja - man må da håbe at SAAB på den måde bare kaprer nogen nye kunder som
lægger pris på komforten.

At man bygger en Aero som er blød i undervognen forstår jeg ikke - men hvis
det er "standard"-modellen der sælges flest af i USA giver det måske mening
hvis det er det marked de satser på.

Jeg har iøvrigt holdt BM privat siden 1996 og har følgende fulgt
diskussionen og udviklingen i bladet. Deres journalister har subjektive
meninger men synes ikke de har nogen mærker som de forfølger systematisk.

MVH EjS

Fra : Henrik B.

Dato : 27-06-05 09:51

> Jeg har iøvrigt holdt BM privat siden 1996 og har følgende fulgt
> diskussionen og udviklingen i bladet. Deres journalister har subjektive
> meninger men synes ikke de har nogen mærker som de forfølger systematisk.

De har altid store plusser til VW's og BMW's produkter. Og der mangler endnu
at være en positiv test af en Saab i det magasin. Som du kan se, var de SÅ
forudsigelige og nemme at gætte for mig, da det er den samme violin der
spiller HVER gang de har en Saab til test.

Fra : EjS

Dato : 27-06-05 22:38

> [...]
> forudsigelige og nemme at gætte for mig, da det er den samme violin der
> spiller HVER gang de har en Saab til test.

- måske fordi det rent faktisk er nogle bedre biler end SAABs :)

(hvilket i BMW's tilfælde underbygges af regnskaberne)

MVH EjS

Fra : Henrik B.

Dato : 28-06-05 13:33

> - måske fordi det rent faktisk er nogle bedre biler end SAABs :)
>
> (hvilket i BMW's tilfælde underbygges af regnskaberne)

Givetvis, men Saab'erne hagles ned, selv i sammenlignende tests med Ford og
andre...