Nu vi er igang med de franske......
Fra : TDN

Dato : 19-06-05 12:05

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3114714/

Og nej det er ikke en hetz mod frankofilerne bare lidt
forbrugeroplysning....

Mvh.
Thomas

Fra : Basil

Dato : 19-06-05 14:30

TDN wrote:
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3114714/
>
> Og nej det er ikke en hetz mod frankofilerne bare lidt
> forbrugeroplysning....
>
> Mvh.
> Thomas

Det sjoveste er næsten at forbrugerne er glade for Yaris, som også kommer
fra Frankrig.
Enten skal de ledes Japansk i Frankrig, eller også er der noget andet galt
her.
Kai

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-06-05 15:54

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse

> Enten skal de ledes Japansk i Frankrig, eller også er der noget andet galt
> her.

Bingo, løsnet hedder kvalitets-styring.

Fra : KASO

Dato : 19-06-05 16:54

> Bingo, løsnet hedder kvalitets-styring.

Hmm - fransk-ejede/-styrede Nissan lå også i front - det er ikke nemt det
her

Fra : SG

Dato : 19-06-05 20:32

"KASO" <a@b.dk> wrote in news:42b5951c$0$167$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hmm - fransk-ejede/-styrede Nissan lå også i front - det er ikke nemt det
> her

Joe, det er da meget nemt. Nissans biler designes stadig efter japanske
standarder, selv om de er ejet af franskmænd.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 19-06-05 20:40

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse

> galt

> Hmm - fransk-ejede/-styrede Nissan lå også i front - det er ikke nemt det
> her

Så er det jo spørgsmålet hvilken nationalitet hjernerne bag de forskellige
konstruktioner har, jeg tror det er en del af forskellen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 19-06-05 20:39

> Bingo, løsnet hedder kvalitets-styring.

Ja det kan i hvert fald nemt være en god del af det, konstruktionen måske en
anden. Jeg har indtryk af at japanerne er bedre end så mange andre, til at
konstruere ting som bare ikke KAN monteres forkert.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 19-06-05 16:15

Basil wrote:

> Det sjoveste er næsten at forbrugerne er glade for Yaris, som også kommer
> fra Frankrig.

Måske er konklusionen bare, at forbrugertilfredshed er et ringe mål for
bilers kvalitet.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : TDN

Dato : 19-06-05 16:38

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Måske er konklusionen bare, at forbrugertilfredshed er et ringe mål for
> [...]

Ævl, Japanerne har nogen andre kvalitetsnormer end franskmændene og selv om
de produceres i Frankrig, kan Japanere stadig vælge bedre underleverandører
og sørge for at franskmændene skruer bilen bedre sammen end PSA (som har set
lyset og fremover vil finde underlevarandører der leverer bedre kvalitet,
men det hjælper jo ikke dem der allerede har en bil fra PSA)........

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 16:49

> [...]
> fra Frankrig.
> Enten skal de ledes Japansk i Frankrig, eller også er der noget andet galt

Den bliver åbenbart lavet 2 steder i verden, da de ALTID spørger os om
fruens yaris er fra frankring eller (jeg kan ikke huske det andet land).,
når jeg henter reservedele i tyskland.

--
Tom

Fra : Kim Kristensen

Dato : 19-06-05 20:36

> [...]
> fra Frankrig.
> Enten skal de ledes Japansk i Frankrig, eller også er der noget andet galt

Det er måske grunden til at Yaris kommer op på 42 fejl pr. 100 biler.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 19-06-05 20:34

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3114714/
>
> Og nej det er ikke en hetz mod frankofilerne bare lidt
> forbrugeroplysning....
>
> Mvh.
> Thomas

Selv om det kommer længere nede i teksten mener de lidt glemmer at det
drejer sig om de 35 mest solgte modeller, der kan jo sagtens være biler uden
for listen der har færre/flere fejl.

For et år siden var der flere modeller med, og der lå de franske biler
således (dårligst placeret først):

(placering 2004, model, antal fejl, antal svar, ændring siden 2004)

45 Peugeot 206, 172, 282, -80
44 Peugeot 307, 150, 644, -43
43 Citroen C3, 147, 176, -44
39 Peugeot 406, 125, 201, -25
38 Citroen C5, 118, 286, -21
36 Renault Clio, 110, 192, -35
34 Citroen Xsara, 100, 159, er ikke med i år.
27 Renault Megane, 92, 406, +24

Så fra sidste år er der en synlig forbedring for franskmændene lige bortset
en enkelt model.

Jeg er ikke synderlig imponeret over Yaris og RAV4, selv om de kun har 42
fejl pr. 100 bil. Sidste år da der var langt flere biler med var nummer 1
Honda CR-V med 21 fejl pr. 100 bil, så den/de bedste i undersøgelsen har nu
dobbelt så mange fejl.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 20-06-05 07:09

TDN wrote:
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3114714/
>
> Og nej det er ikke en hetz mod frankofilerne bare lidt
> forbrugeroplysning....
>
> Mvh.
> Thomas

Thjaa .. med snart 320tKm på klokken har min gode gamle Clio stadig ikke
givet mig de store problemer ..

/Jan