Generator?
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 19-06-05 09:37

Hej

Findes der en generel regel for hvor mange omdr. en generator til en bil
skal køre med for at producere strøm?

Stef

Fra : Hans Jensen

Dato : 19-06-05 16:46

alm tomgang på en motor er ikke noget problem 700-900 rpm

Men hvor langt ønsker du at gå ned ?

En anden remskive kan evt monteres på generator

Mvh Hans

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 19-06-05 21:04

> Men hvor langt ønsker du at gå ned ?
>
> En anden remskive kan evt monteres på generator

en 3-400 det er til at vindmølle projekt.

Stef

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-06-05 21:57

Stefan Jacobsen skriver:

> en 3-400 det er til at vindmølle projekt.

Du skal alligevel gennem en gearkasse.......

Jeg ville finde nogle data på den generator du har.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-06-05 23:49

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev

> en 3-400 det er til at vindmølle projekt.

En standart bilgenerator er uegnet til direkte drift på en vindmølle.

Du kan dog modificere den:

Indsæt permanentmagneter i rotoren til at få opbygget feltet ved lavere
omdrejninger, og undgå hvilestrømsforbrug til feltet ved lave omdrejninger.

En spændingsdoppler med kondensatore.

I det hele taget skal feltstrømsreguleringen laves om.

Men den væsentligste detalje er dog gearingen.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 27-06-05 15:56

> [...]
>
> En spændingsdoppler med kondensatore.
>
> I det hele taget skal feltstrømsreguleringen laves om.
>
> Men den væsentligste detalje er dog gearingen.

Det var mest tænkt som en hygge projekt som skulle lade et bilbatteri, men
tror jeg laver det hele fra bunden istedet, har fundet et godt sted på
nettet. Takker for svarene!

Stef

Fra : alexbo

Dato : 19-06-05 19:31

"Stefan Jacobsen" skrev

> Findes der en generel regel for hvor mange omdr. en generator til en bil
> skal køre med for at producere strøm?

Den er gearet op i forhold til motoren så jeg vil gætte på at man skal over
de 2.000 o/m før der sker noget.

mvh
Alex Christensen

Fra : martin bjerre

Dato : 20-06-05 21:40

> "Stefan Jacobsen" skrev

Hej
i 9 ud af 10 tilfælde kører generatoren dobbelt så stærkt som motoren, så du
skal min. have 1500 omdr. på generatoren før den laver noget af betydning

Martin>