piv piv 9,43 Kr
Fra : Ukendt

Dato : 18-06-05 09:03

Det er dyrt at køre bil

--
Tom

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 18-06-05 11:04

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> Det er dyrt at køre bil

Sådan synes jeg det har været op til sommerferien de sidste mange år.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : hanzen

Dato : 18-06-05 11:28

> Det er dyrt at køre bil
>
> --
> Tom

Ak ja, og grunden til stigningerne skulle være oliehajernes nervøsitet for
oliemangel til vinter.
Det svarer til at tage en Panodil i dag hvis man er bange for at få
hovedpine på torsdag.
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : Aardvark

Dato : 18-06-05 11:47

"hanzen" <hanzen@mailmeNOT.dk> wrote in

> Ak ja, og grunden til stigningerne skulle være oliehajernes nervøsitet
> for oliemangel til vinter.
> Det svarer til at tage en Panodil i dag hvis man er bange for at få
> hovedpine på torsdag.

Enig

Godt man kører diesel..det er dog liidt billigere...

/Aard
*** Pug. 306 2.0 HDI ***

Fra : jk

Dato : 18-06-05 13:56

"hanzen" <hanzen@mailmeNOT.dk> wrote in message
> Det svarer til at tage en Panodil i dag hvis man er bange for at få
> hovedpine på torsdag.

better safe than sorry

/JK

Fra : NS

Dato : 18-06-05 12:16

Tom wrote:
> Det er dyrt at køre bil
>
> --

Benzinprisen kommer op omkring de 12 kr. i løbet af sommeren =).

NS

Fra : BJ

Dato : 18-06-05 12:25

"NS" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Benzinprisen kommer op omkring de 12 kr. i løbet af sommeren =).

Danmark vil skovle penge ind i statskassen.

Vi er både selvforsynende samt eksporterende.!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 19-06-05 18:19

On Sat, 18 Jun 2005 13:25:14 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>"NS" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Danmark vil skovle penge ind i statskassen.
>
>Vi er både selvforsynende samt eksporterende.!

Bjørn,

Mener bare at det er noget med at vores olie er for dårlig til kunne
bruges til rafinering til Benzin, derfor sælger vi alt vores olie til de
"kære" emirater og køber derefter deres "gode olie. Og det er vidst der
at humlen ligger begravet.
Flemming Jacobsen

Fra : BJ

Dato : 19-06-05 22:40

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> bruges til rafinering til Benzin, derfor sælger vi alt vores olie til de
> "kære" emirater og køber derefter deres "gode olie. Og det er vidst der

Jeg er stadig sikker på, vi har et kanon overskud.

Naturgassen skæpper jo også godt i kassen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 15:21

> "Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Jeg er stadig sikker på, vi har et kanon overskud.

BRØØØL !!
Danmark har vist ALDRIG haft overskud ved noget som helst. Vi formøbler jo
bare de danske euros på ligegyldige ting som tilskud til offentlig
transport, kommunalreform og motorveje til Hirtshals.

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 20-06-05 16:08

KLIP

> [...]
> bare de danske euros på ligegyldige ting som tilskud til offentlig
> transport, kommunalreform og motorveje til Hirtshals.

Nååeeeehhhh, det ser ellers ikke så dårligt ud med vores betalingsbalance:

http://www.borsen.dk/763.73805

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 20-06-05 11:15

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

Aaaahhh, lad os nu se.....

Skønt.

Skønt...

> [...]
> bruges til rafinering til Benzin, derfor sælger vi alt vores olie til de
> "kære" emirater og køber derefter deres "gode olie. Og det er vidst der

Nope, tanker du hos f.eks. Shell, er det vores egen dejlige Nordsø-"olie" du
kører på...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-06-05 12:27

NS skriver:

> Benzinprisen kommer op omkring de 12 kr. i løbet af sommeren =).

Og månen er lavet af grøn ost.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 18-06-05 12:32

KLIP

> Og månen er lavet af grøn ost.

Hvis du følger lidt med i finansnyhederne, er der endda tale om priser på op
imod 100$ pr. tønde "festen" kan ende op i.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-06-05 12:33

BJ skriver:

> Hvis du følger lidt med i finansnyhederne, er der endda tale om priser på op
> imod 100$ pr. tønde "festen" kan ende op i.

Lad os nu se, hvem af OPEC landene der først bliver "grådig" og bryder
produktionsaftalen....

Fra : BJ

Dato : 18-06-05 12:38

KLIP

> Lad os nu se, hvem af OPEC landene der først bliver "grådig" og bryder
> produktionsaftalen....

Det er jo derfor, der spekuleres og priserne drøner op og ned.

Bortset fra det, er det jo herligt oliepriserne er med til at holde gang i
velfærden.

Det ville være ulykkeligt, hvis vi endte op med velstand.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-06-05 12:38

BJ skriver:

> Det er jo derfor, der spekuleres og priserne drøner op og ned.

Jep

> Bortset fra det, er det jo herligt oliepriserne er med til at holde gang i
> velfærden.

Uha, nej en for høj brændstofpris begrænser arbejdsmulighederne
(friheden til bevægelse på arbejdsmarkedet). Der kommer et indgreb, når
priserne når 11 kr.....

> Det ville være ulykkeligt, hvis vi endte op med velstand.

Føj da.

At priserne burde ligge oppe omkring en 14-15 kr literen var så noget
helt ande. Det vilel måske få flere til at vælge offentlig
transport..........

Fra : BJ

Dato : 18-06-05 12:49

KLIP

> Uha, nej en for høj brændstofpris begrænser arbejdsmulighederne
> (friheden til bevægelse på arbejdsmarkedet). Der kommer et indgreb, når
> priserne når 11 kr.....

Uha, man er nu ikke så bekymret, vi har jo Maersk til at betale gildet.

Et indgreb, ja det er jo også ren spekulation.........

> At priserne burde ligge oppe omkring en 14-15 kr literen var så noget
> helt ande. Det vilel måske få flere til at vælge offentlig
> transport..........

Den siddende regering har lige givet os lov til at bruge 6 milliarder kroner
mere af vore egne penge.

De kan jo passende bruges til tog- og
busbilletter.......................................

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-06-05 13:00

BJ skriver:

> Et indgreb, ja det er jo også ren spekulation.........

Jep, men det må være fedt at være leverandør af lysskilte til
tankstationerne, hvis prisen ryger over 10kr/liter..

Fra : BJ

Dato : 18-06-05 13:05

KLIP

> Jep, men det må være fedt at være leverandør af lysskilte til
> tankstationerne, hvis prisen ryger over 10kr/liter..

Jep, sagt såre simpelt: Den enes død, den andens brød.!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-06-05 16:27

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> BJ skriver:

> Jep, men det må være fedt at være leverandør af lysskilte til
> tankstationerne, hvis prisen ryger over 10kr/liter..

Her i Randers har de fleste tankstationer allerede fået nye standere med
plads til +10kr

--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 19-06-05 20:46

On Sat, 18 Jun 2005 17:27:11 +0200, "Martin Vollert" <sæt martin foran @
@plakaten.dk> wrote:

>"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

>Her i Randers har de fleste tankstationer allerede fået nye standere med
>plads til +10kr

Fik de ikke allrede det sidste år.
Flemming Jacobsen

Fra : Martin Vollert

Dato : 19-06-05 20:59

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> wrote in message

> Fik de ikke allrede det sidste år.

Det kan godt være at der var nogle som gjorde, men jeg har kun set (kan kun
huske) dem skifte dem her i foråret.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-06-05 23:14

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev
> Her i Randers har de fleste tankstationer allerede fået nye standere med
> plads til +10kr

Jeg har set en hvor der var monteret en trækstang i højre side. Man betaler
så hvad de fire ruller med tal standser på
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mendoza

Dato : 18-06-05 18:12

BJ wrote:

> De kan jo passende bruges til tog- og
> busbilletter.......................................

Ja, som også stiger med stigende oliepriser...

Mendoza

Fra : BJ

Dato : 18-06-05 18:12

"Mendoza" <mendoza@nospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, som også stiger med stigende oliepriser...

Herren gir', herren tar', herren er en gi'tar.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-06-05 12:58

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
>
> At priserne burde ligge oppe omkring en 14-15 kr literen var så noget
> helt ande. Det vilel måske få flere til at vælge offentlig

Ja og os andre for hvem det ikke er en option betaler gildet 2x.

Mvh
Roberto

Fra : BJ

Dato : 18-06-05 13:01

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja og os andre for hvem det ikke er en option betaler gildet 2x.

Det er jo fundamentet for velfærd.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Roberto Saldo

Dato : 20-06-05 07:43

BJ wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det er jo fundamentet for velfærd.

Til en vis grænse ja, udover er at spolere arbejdslysten.

Jeg ser ingen grund til at brandbeskatte filk der arbejder 60 timer om ugen for at diverse
såkaldt uarbejdsdygtige kan leve bedre.

Når de forgyldte pensionister kræver deres bliver jeg arbejdsløs.

Mvh
Roberto

Fra : BJ

Dato : 20-06-05 10:20

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Når de forgyldte pensionister kræver deres bliver jeg arbejdsløs.

Det er forståeligt.

Det var jo dem som i de fleste tilfælde i 60'erne var flippere og flower
power børn.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : hanzen

Dato : 18-06-05 13:18

> [...]
>
> At priserne burde ligge oppe omkring en 14-15 kr literen var så noget
> helt ande. Det vilel måske få flere til at vælge offentlig

Så er spørgsmålet bare om man skal tage morgenbussen og komme 2 timer for
sent eller aftenbussen og komme 7 timer for tidligt.
Det er et svært valg.
Hvad synes du?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-06-05 14:07

hanzen skriver:

> Hvad synes du?

At du bor for langt fra dit arbejde, eller at den offentlige transport
er for dårlig....

Fra : hanzen

Dato : 18-06-05 14:22

> hanzen skriver:

> At du bor for langt fra dit arbejde,

Det behøver skam ikke være tilfældet. Vi boede før i Randers østlige del.
Hvis min kone skulle til sit arbejde med bus (sydlige del , ca 7 km) tog det
næsten 1½ time.
Indenfor bygrænsen - i Dk's sjette største by - på hverdage til kl 8. Altså
det tidspunkt hvor man må forvente de bedste forbindelser.

eller at den offentlige transport
> er for dårlig....

Nemlig
Jeg har ikke noget valg med hensyn til transport.
Jeg kan købe en bil og betale for 3
Betale dyrt for at have den stående.
Betale overpris for brændstof.

Med offentlig transport skulle jeg ikke investere noget og ville ovenikøbet
få et stort statstilskud betalt af bilejerne. Og ovenikøbet få
befordringsfradrag efter samme regler.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-06-05 17:08

hanzen skriver:

> Det behøver skam ikke være tilfældet. Vi boede før i Randers østlige del.

Dronningborg ?

> Hvis min kone skulle til sit arbejde med bus (sydlige del , ca 7 km) tog det
> næsten 1½ time.

På cykel ?

> Indenfor bygrænsen - i Dk's sjette største by - på hverdage til kl 8. Altså
> det tidspunkt hvor man må forvente de bedste forbindelser.

Hvorfra og hvortil ?
Fra Haslund til nordskellet og tilbage igen tager 2 timer.
(jeg er født og opvokset på sydsiden af åen, så jeg kender lidt til
byen).

> Med offentlig transport skulle jeg ikke investere noget og ville ovenikøbet
> få et stort statstilskud betalt af bilejerne. Og ovenikøbet få
> befordringsfradrag efter samme regler.

Hvor svært kan det være.....

Fra : hanzen

Dato : 18-06-05 18:42

> hanzen skriver:

> Dronningborg ?

Ja

> På cykel ?

Med bus. Vi snakkede *offentlig transport*

> Hvorfra og hvortil ?

Dronningborg til Alsvej
Man havde fået den tåbelige ide at bussen skulle køre via Brusgård.
Afgang hjemmefra kl 6:30 - skifte på Østervold - ankomst ved Micon et par
minutter i 8.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-06-05 22:41

hanzen skriver:

> Ja

Okay

> Med bus. Vi snakkede *offentlig transport*

Cykel er et (ofte hurtigere) alternativ...

> Dronningborg til Alsvej
> Man havde fået den tåbelige ide at bussen skulle køre via Brusgård.
> Afgang hjemmefra kl 6:30 - skifte på Østervold - ankomst ved Micon et par
> minutter i 8.

1. Det hedder "Festas" (arbejder i samme virksomhed, blot en anden
adresse).
2. Bussen til Haslund kører lige forbi.

Dronningborg - "Ruteren" = 16 minutter
"Ruteren" - Vestas = 15 minutter

Fra : hanzen

Dato : 19-06-05 07:07

> Cykel er et (ofte hurtigere) alternativ...

Hvad kommer det sagen ved?
Det er stadig ikke et offentlig transportmiddel

> 1. Det hedder "Festas" (arbejder i samme virksomhed, blot en anden
> adresse).

Det hed Micon dengang

> 2. Bussen til Haslund kører lige forbi.

Havde ikke forbindelse fra Dronningborg. Kørte et par minutter før 6'eren
ankom.

> Dronningborg - "Ruteren" = 16 minutter

19-22 min ifølge køreplan afhængig af om det er fra hallen eller
Torupdalsvej.

> "Ruteren" - Vestas = 15 minutter

Dette forudsætter at 6'eren kommer inden bussen til Haslund kører. Det
gjorde den ikke dengang. Eneste forbindelse uden ½ times ventetid på
Østervold ( det var der busserne mødtes dengang ) var den store rundtur via
Brusgård. Da produktionsskolen flyttede vendte man kørselsretningen så
forbindelsen var brugbar. Nu kom man bare alt for tidligt.

Du må huske på at vi taler om et meget stort industriområde hvor en masse
mennesker skal til og fra hver dag. Hvis man vil have folk til at bruge off.
transport skal man dæleme sørge for at der er mulighed for det.
Jeg ved godt at der er politiske partier der ønsker at al trafik skal foregå
med offentlig transport eller økologiske cykler bygget af
genbrugsmaterialer. Det går bare ikke i den virkelige verden.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-06-05 07:28

hanzen skriver:

> Hvad kommer det sagen ved?

At det også er en måde at transportere sig på. Et billigt alternativ til
en bil.

> Det er stadig ikke et offentlig transportmiddel

Korrekt.
Min søster kørte på knallert fra Værum til Hammers farvehandel hver dag
i mange år. Det saprede dem for en bil.

> Det hed Micon dengang

Okay, det var i datid

> [...]
> gjorde den ikke dengang. Eneste forbindelse uden ½ times ventetid på
> Østervold ( det var der busserne mødtes dengang ) var den store rundtur via

16eren ?
Den er sløv, du har ret.

> Du må huske på at vi taler om et meget stort industriområde hvor en masse
> mennesker skal til og fra hver dag. Hvis man vil have folk til at bruge off.
> transport skal man dæleme sørge for at der er mulighed for det.

Hvilket åbenbart også er sket.

> Jeg ved godt at der er politiske partier der ønsker at al trafik skal foregå
> med offentlig transport eller økologiske cykler bygget af
> genbrugsmaterialer. Det går bare ikke i den virkelige verden.

Nope - jeg er ikke medlem af de partier !

Fra : Lars G

Dato : 19-06-05 10:13

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> hanzen skriver:
>

> Korrekt.
> Min søster kørte på knallert fra Værum til Hammers farvehandel hver dag
> i mange år. Det saprede dem for en bil.

Problemet med en knallert er at de forurener helt vildt. De burde forbydes !

\Lars G

Fra : Ham Selv

Dato : 19-06-05 11:19

"Lars G" <larsbg@_-_gmail.com> skrev i en meddelelse

> Problemet med en knallert er at de forurener helt vildt. De burde forbydes
!

> \Lars G

Ja og grunden til de forurener er at de er så vold begrænset som de er

En 110% lovlig scooter går sjældent 20km/l hvorimod en afdroslet går
snildt 25-30km/l .. ikke knallerten/scooteren der skal punkes her men
staten/færdselsloven

OZ3BTO

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 16:52

"Lars G" <larsbg@_-_gmail.com> skrev i en meddelelse

> Problemet med en knallert er at de forurener helt vildt. De burde forbydes
> !

så skulle du bare have set min plænklipper......for ikke at tale om min
helikopter som har 20% olie i .......gosh mand hvor det sviner.....græsset
er helt klæbrigt efter en enkelt start.

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 19-06-05 16:56

KLIP

> så skulle du bare have set min plænklipper......for ikke at tale om min
> helikopter som har 20% olie i .......gosh mand hvor det sviner.....græsset
> er helt klæbrigt efter en enkelt start.

Du skal bare køre på ren vegetabilsk olie (risinus), så må det da være ren
økologi..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-06-05 17:49

> så skulle du bare have set min plænklipper......for ikke at tale om min
> helikopter som har 20% olie i .......gosh mand hvor det sviner.....græsset
> er helt klæbrigt efter en enkelt start.

Så skal du da bare til at øve inverted flight.

1) Du slipper for sorurening fra plæneklipperen
2) Du bliver bedre til at flyve helikopteren
3) Helikopteren sviner ikke græsset

Som du kan se, lutter fordele

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-06-05 08:22

> [...]
> helikopter som har 20% olie i .......gosh mand hvor det sviner.....græsset

Til 2-takts haveredskaber som fx. min buskrydder bruger jeg
http://www.aspen.se/Templates/standard1.asp?PN=75047

--
mvh / regards

Christian

Fra : Mendoza

Dato : 18-06-05 14:49

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> At priserne burde ligge oppe omkring en 14-15 kr literen var så noget
> helt ande. Det vilel måske få flere til at vælge offentlig
> transport..........

Ja, nu er vi altså en hel del der ikke bor i København, men ude på landet..
Og der ER altså ingen offentlig transport, (bus hver time) der kan bruges
til noget for en familie med 4 børn og 20 km til arbejde, (konen den ene
retning, jeg selv den anden). Allerede den nuværende brændstofpris er
ødelæggende for folk i tyndt befolkede områder.. Men vi kan jo selvfølgelig
bare flytte til Køwenhavn allesammen...

Mendoza

Fra : MuLLe

Dato : 18-06-05 15:49

"Mendoza" wrote
> Men vi kan jo selvfølgelig
> bare flytte til Køwenhavn allesammen...

Jeg vil hellere DØ!!!!!!!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-06-05 18:02

"MuLLe" <mullde_berg@hotmail.com> wrote in news:42b434e1$0$190
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Jeg vil hellere DØ!!!!!!!

Ja jeg skal heller aldrig nogensinde ind og bo i den skodby.

MVH

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 18-06-05 23:58

Martin Johansen [6000] wrote:
> "MuLLe" <mullde_berg@hotmail.com> wrote in news:42b434e1$0$190
> $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Ja jeg skal heller aldrig nogensinde ind og bo i den skodby.

Jamen så må i hygge jer i Gylland :)

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-06-05 08:23

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in news:42b4a6fd$0
$18640$14726298@news.sunsite.dk:

> Jamen så må i hygge jer i Gylland :)

Jamen du kan tro jeg hygger mig - jeg har et lækkert hus til 1/4 del af
prisen som i København.

Hvis jeg var så uheldig at bo i København så var jeg flyttet til
Sverige. Jeg fatter ikke de folk der vil bo i den dyre lorteby,
undskyld udtrykket. Den har intet at byde på kontra mange andre
storbyer i fx. udlandet.

MVH

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-06-05 08:25

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in

> Jamen du kan tro jeg hygger mig - jeg har et lækkert hus til 1/4
> del af prisen som i København.

I øvrigt er du den eneste der snakker om Jylland...

MVH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-06-05 17:10

Mendoza skriver:

> Ja, nu er vi altså en hel del der ikke bor i København, men ude på landet..

Ja, jeg selv inclusiv.

> Og der ER altså ingen offentlig transport, (bus hver time) der kan bruges
> til noget for en familie med 4 børn og 20 km til arbejde

I bor for langt fra jeres arbejde har jeg jo sagt.

Jeg flyttede fra Hadsten til Hammel, for at spare en bil, jeg cykler på
arbejde (1,5-2km) og konen tager bilen (15km).

Fra : BJ

Dato : 18-06-05 17:27

KLIP

> I bor for langt fra jeres arbejde har jeg jo sagt.
>
> Jeg flyttede fra Hadsten til Hammel, for at spare en bil, jeg cykler på
> arbejde (1,5-2km) og konen tager bilen (15km).

Jeg kan sku ikke lade være: Du er en *helt*.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-06-05 18:12

BJ skriver:

> Jeg kan sku ikke lade være: Du er en *helt*.

Nej, jeg forholdte mig til prisen på en bil versus at vi gerne ville
have et hus.

Fra : BJ

Dato : 18-06-05 18:16

KLIP

> Nej, jeg forholdte mig til prisen på en bil versus at vi gerne ville
> have et hus.

Jeg kan godt forstå, når nogen prioriterer.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 18-06-05 17:43

> I bor for langt fra jeres arbejde har jeg jo sagt.
>
> Jeg flyttede fra Hadsten til Hammel, for at spare en bil, jeg cykler på
> arbejde (1,5-2km) og konen tager bilen (15km).

Du er da bindegal .. ja undskyld sproget men nu kan vi jo ikke alle flytte
rundt efter arbejde...

og selv hvis vi alle skulle bo i nærheden af vores arbejde, hvad tror du så
der vil ske med de mindre landsbyer osv ?
Vi kan jo ikke alle bo i byerne...

De mindre byer affolkes allerede pga benzinpriser, det eneste der holder på
folk er huspriserne i byerne...

/J

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-06-05 18:13

"[6705] Jesper Sørensen" skriver:

> Du er da bindegal .. ja undskyld sproget men nu kan vi jo ikke alle flytte
> rundt efter arbejde...

Det er et valg.

> og selv hvis vi alle skulle bo i nærheden af vores arbejde, hvad tror du så
> der vil ske med de mindre landsbyer osv ?
> Vi kan jo ikke alle bo i byerne...

Ikke alle arbejdspladser ligger i byerne.....

> De mindre byer affolkes allerede pga benzinpriser, det eneste der holder på
> folk er huspriserne i byerne...

Hvori ligger forskellen ?

Fra : Robert Eriksen

Dato : 20-06-05 09:26

[6705] Jesper Sørensen wrote:

> De mindre byer affolkes allerede pga benzinpriser, det eneste der holder på
> folk er huspriserne i byerne...

Og bare se huspriserne i forstæderne hvis(når) der indføres roadpricing
i København, og alle de mindre firmaer og butikker begynder at flytte ud
i forstadsområderne Valby -> Høje Tåstrup, når kunderne ikke længere
vil betale for at komme til byen.

Mit gæt er at det bliver rigtig morsomt.... ihvertfald for dem der bor
der i forvejen.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-06-05 18:03

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> cykler på arbejde (1,5-2km) og konen tager bilen (15km).

Det burde være omvendt... lol

MVH

Fra : Mendoza

Dato : 18-06-05 18:09

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> I bor for langt fra jeres arbejde har jeg jo sagt.
>
> Jeg flyttede fra Hadsten til Hammel, for at spare en bil, jeg cykler
> på arbejde (1,5-2km) og konen tager bilen (15km).

Tja.. nu er der 50 km imellem konens og mit arbejde... hvilken vej skal vi
flytte? 4 unger skal flytte skole, hus skal sælges, nyt (dyrt) købes, så kan
vi begynde forfra. Er det rimeligt? Rent bortset fra det: Er det ønskværdigt
at få affolket landområderne?

Mendoza

Fra : BJ

Dato : 18-06-05 18:09

"Mendoza" <mendoza@nospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> kan vi begynde forfra. Er det rimeligt? Rent bortset fra det: Er det
> ønskværdigt at få affolket landområderne?

Klaus er en helt, så det fortæller han dig i et snuptag.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-06-05 18:14

Mendoza skriver:

> Tja.. nu er der 50 km imellem konens og mit arbejde... hvilken vej skal vi
> flytte?

Det skal i da selv bestemme

> 4 unger skal flytte skole, hus skal sælges, nyt (dyrt) købes

hvorfor skal man købe et dyrt hus ?

> Er det rimeligt?

Hvis man sytes at transport er for dyrt - ja.

> Rent bortset fra det: Er det ønskværdigt
> at få affolket landområderne?

Nej, behøves man det ?

Fra : ena

Dato : 18-06-05 18:46

Bare lad benz prisen stige så alle fattigrøvene kan komme væk for vejene -
så er der mere plads til de velhavende`s Mercere og Bimmere - der er sku for
mange fattigbiler på vejene det hæmmer fremkommeligheden for luksusbilerne

Fra : Non-Desperado

Dato : 18-06-05 18:52

"ena" <ekk@nomail.com> skrev:

> [...]
>mange fattigbiler på vejene det hæmmer fremkommeligheden for luksusbilerne

Nemlig, men du glemmer en lille detalje: 45-scooterne, der
placeret som MC'er rigtigt kan genere de rige svin....

Jeg er glad for at jeg ikke fik solgt min alligevel. 32 km/l er
bedre end 17 km/l... *G*

Nåh, hul i det, jeg nøjes bare med et splash & dash hvis prisen
forbliver over de 9 kr/l.

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Brian

Dato : 18-06-05 19:03

Non-Desperado wrote:

> Nåh, hul i det, jeg nøjes bare med et splash & dash hvis prisen
> forbliver over de 9 kr/l.

Jeg ved ikke hvordan det er i resten af landet, men i Trekantområdet +
Horsens,
kan man fint holde sig under 8,50 pr. liter, hvis man er lidt taktisk.
F.eks er prisen her i Horsens lige nu 8,48 for en liter 95 blyfri - det har
den været
siden igår. Allerede Tirsdag var en enkelt tank nede på 8,71. Frem til
Mandag
formiddag falder den blot endnu mere - især om søndagen.

Men selvfølgelig, hvis man brænder en tank af på et par dage, er det jo lidt
svært

/Brian

Fra : BJ

Dato : 18-06-05 19:53

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Mandag
> formiddag falder den blot endnu mere - især om søndagen.

Jeg har i herrens mange år tanket for 100 kr.

Jeg har intet mærket til stigende benzinpriser.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 18-06-05 21:40

BJ wrote:

> Jeg har i herrens mange år tanket for 100 kr.

Tanket for 100 kr. af gangen ?

> Jeg har intet mærket til stigende benzinpriser.

Naa, det er ikke det store udslag over en enkelt tankning.
Hvis man derimod lægger det sammen i et større regnskab.....

/Brian

Fra : BJ

Dato : 18-06-05 22:38

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tanket for 100 kr. af gangen ?

> Naa, det er ikke det store udslag over en enkelt tankning.
> Hvis man derimod lægger det sammen i et større regnskab.....

Jeg tanker stadig for 100kr. og kan ikke mærke de stigende benzinpriser,

Godt nok skal jeg tanke lidt oftere, men det gør ikke noget, jeg køber jo
kun for 100kr...............

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 19-06-05 07:55

BJ wrote:

> Jeg tanker stadig for 100kr. og kan ikke mærke de stigende
> benzinpriser, ....
>
> Godt nok skal jeg tanke lidt oftere, men det gør ikke noget, jeg
> køber jo kun for 100kr...............

Hmmm... jeg troede "man" holdte med det midt i 90'erne

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-06-05 22:50

BJ skriver:

> Jeg har i herrens mange år tanket for 100 kr.

ROFL
En klassekammerarts mor tankede altid for en halvtredser. Hun mente at
der var nogen der stjal benzin fra hendes bil (en mascot)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-06-05 22:45

Brian skriver:

> Frem til Mandag
> formiddag falder den blot endnu mere - især om søndagen.

Samme her. Dog var diesel noget dyrt mandag morgen i denne uge 7,05kr

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-06-05 22:44

ena skriver:

> [...]
> mange fattigbiler på vejene det hæmmer fremkommeligheden for luksusbilerne

ROFL...

Fra : Brian

Dato : 18-06-05 18:54

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Mendoza skriver:

> Det skal i da selv bestemme

Du er lidt blåøjet, Klaus. Jeg ved ikke om du er i en position hvor du
selv kan vælge din arbejdsplads ?
Ihvertfald har jeg på fornemmelsen at de fleste efterhånden er glade, bare
de har et job. At du kun har 1½Km til jobbet er da fint, men det er nu
de færreste der har det.

Hvis man tilmed har en håndfuld unger at tage hensyn til, tror jeg ikke
det er nemmere.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-06-05 22:43

Brian skriver:

> Du er lidt blåøjet, Klaus. Jeg ved ikke om du er i en position hvor du
> selv kan vælge din arbejdsplads ?

Det gjorde jeg.

> Ihvertfald har jeg på fornemmelsen at de fleste efterhånden er glade, bare
> de har et job. At du kun har 1½Km til jobbet er da fint, men det er nu
> de færreste der har det.

Jeg blev ansat i en virsomhed, der gjorde noget ud af at være der i
lokalsamfundet, hvilket også betød at mange kollegaer flyttede til byen.

Måske det er en fejl ved mange virksomheder i dag ?

Fra : Brian

Dato : 19-06-05 08:01

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Det gjorde jeg.

Du har vel så en specifik viden om vindmøller, eller hvad nu - det er jo
langtfra
alle der har en kompetence der er eftertragtet.

Iøvrigt noget jeg selv arbejder på - at udvikle stor kompetence inden for et
område. Det lader til at være vejen frem, mere end nogensinde.

> [...]
> byen.
>
> Måske det er en fejl ved mange virksomheder i dag ?

Nej da, men det er da de færreste virksomheder der har sådan en holdning -
eller
har råd, til at føre sådan en holdning ud i livet.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-06-05 10:36

Brian skriver:

> Du har vel så en specifik viden om vindmøller,

I dag - ja. Da jeg belv ansat, vidste jeg at det var sådan nogle
halvstore nogle med (som regel) 3 vinger (tro mig, de 1 vingede ser helt
tossede ud).

> [...]

> Nej da, men det er da de færreste virksomheder der har sådan en holdning -
> eller har råd, til at føre sådan en holdning ud i livet.

Eller har de råd til ikke at lade være ?

Fra : Brian

Dato : 19-06-05 11:36

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> I dag - ja. Da jeg belv ansat, vidste jeg at det var sådan nogle
> halvstore nogle med (som regel) 3 vinger (tro mig, de 1 vingede ser
> helt tossede ud).

Haha - 1 vinge må da give en helvedes ubalance.

> Eller har de råd til ikke at lade være ?

For udviklingsafdelingen, kan der være noget om det. Produktionerne
bliver jo flyttet til udlandet på stribe - og det er trods alt dér, at de
fleste
er ansat.

Og så kom vi vist rigeligt off-topic

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-06-05 11:38

Brian skriver:

> Haha - 1 vinge må da give en helvedes ubalance.

Jep, derfor har man et kontralod.
1 bladede og andre (u)skønne kosntruktioner...:
http://www.afm.dtu.dk/wind/turbines/gallery.html

> For udviklingsafdelingen, kan der være noget om det. Produktionerne
> bliver jo flyttet til udlandet på stribe - og det er trods alt dér, at de
> fleste er ansat.

Til dels ja.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-06-05 07:53

> Brian skriver:

> Jep, derfor har man et kontralod.
> 1 bladede og andre (u)skønne kosntruktioner...:
> http://www.afm.dtu.dk/wind/turbines/gallery.html

Nogen fordel ?
Eller var det bare ingeniørene som skulle prøve det fordi de kunne det ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-06-05 08:17

"Christian B. Andresen" skriver:

> Nogen fordel ?

Pas

> Eller var det bare ingeniørene som skulle prøve det fordi de kunne det ?

Pas, det er fra før min tid i branchen. De fleste i dag kører 3
vinget..... (3 faser ??)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-06-05 09:35

> "Christian B. Andresen" skriver:

> Pas

> Pas, det er fra før min tid i branchen. De fleste i dag kører 3
> vinget..... (3 faser ??)

Det tror jeg ikke er grunden, snarere noget med vibrationer/tyngdepunkt

--
mvh / regards

Christian

Fra : BJ

Dato : 20-06-05 10:35

KLIP

> Det tror jeg ikke er grunden, snarere noget med vibrationer/tyngdepunkt

Indklip:

The laws of physics are not negotiable, every plus has a matching minus,
efficiency is what counts. Two blades are more efficient then three. The old
timers that started out as aero modelers will remeber that (long ago) a
single blade propeller (plus counter-balance) was used to win endurance
contests (efficiency).

Indklip slut.

I vore moderne dage: http://www.alisport.com/pdf/SSA%20(May%202003).pdf

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-06-05 11:08

"Christian B. Andresen" skriver:

> Det tror jeg ikke er grunden, snarere noget med vibrationer/tyngdepunkt

Balance i rotoren + noget omkring maksimal udnyttelse af det bestrøgne
areal.

Fra : BJ

Dato : 20-06-05 11:15

KLIP

> Balance i rotoren + noget omkring maksimal udnyttelse af det bestrøgne
> areal.

Måske det også har noget at gøre med en vindmøllepropel er statisk.

Det burde de kunne fortælle lange sange om i projektafdelingen..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-06-05 11:14

BJ skriver:

> Måske det også har noget at gøre med en vindmøllepropel er statisk.

Statisk ?

Den er yderst dynamisk

> Det burde de kunne fortælle lange sange om i projektafdelingen..;)

Måske ??

Fra : BJ

Dato : 20-06-05 11:19

KLIP

> Statisk ?
>
> Den er yderst dynamisk

> Måske ??

Den bevæger sig hverken frem eller tilbage i forhold til en propel på en
flyvemaskine.!!

Den "sitter" fast.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-06-05 20:33

BJ skriver:

> Den bevæger sig hverken frem eller tilbage i forhold til en propel på en
> flyvemaskine.!!
>
> Den "sitter" fast.

LOL, du skulle prøve at komme med op i en mølle.

Fundamentet er statisk (som regel, der er set undtagelser).

Fra : BJ

Dato : 20-06-05 21:19

KLIP

> LOL, du skulle prøve at komme med op i en mølle.
>
> Fundamentet er statisk (som regel, der er set undtagelser).

Jeg vidste godt at vindmølleteknik var avanceret, men at de også kan flyve
rundt og gerne med +150 knob, det vidste jeg li'godt ikke.

En møllevinge roterer frit og er vist det man kalder en statisk rotor som er
afhængig af mølletårnets soliditet, men hvad har bønder af forstand på
agurkesalat..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-06-05 06:31

BJ skriver:

> Jeg vidste godt at vindmølleteknik var avanceret, men at de også kan flyve
> rundt og gerne med +150 knob, det vidste jeg li'godt ikke.

Er det forskel på dynamisk og statisk ?

Lad mig bare sige det sådan: Lasten på og belasning af møllen er _meget_
dynamisk.

> En møllevinge roterer frit og er vist det man kalder en statisk rotor som er
> afhængig af mølletårnets soliditet, men hvad har bønder af forstand på
> agurkesalat..;)

Pas.....

Fra : BJ

Dato : 19-06-05 12:00

KLIP

> I dag - ja. Da jeg belv ansat, vidste jeg at det var sådan nogle
> halvstore nogle med (som regel) 3 vinger (tro mig, de 1 vingede ser helt
> tossede ud).

1-bladede propeller har været brugt til linestyret
højhastighedsmodelflyvning siden ruder konges knægt var barn.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-06-05 07:36

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> BJ skriver:

> Lad os nu se, hvem af OPEC landene der først bliver "grådig" og bryder
> produktionsaftalen....

Det er ikke sikkert at det betyder noget, der kan pumpes alt den råolie op
som de kan, hvis den ikke kan udskibes eller rafineres kan det være lige
meget.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Verner Johnsen

Dato : 19-06-05 01:58

On Sat, 18 Jun 2005 10:03:02 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Det er dyrt at køre bil

Ja, fy da føj da.

De sidste 523 liter jeg har købt (inden for de sidste 3 uger) har
kostet 4,00 kr/liter i gennemsnit

Til gengæld kørte bilen kun 7,7 km pr liter

--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Ham Selv

Dato : 19-06-05 11:15

> Det er dyrt at køre bil
>
> --
> Tom

Du tanker de orkerte steder
Torsdag Fredag lørdag ja også idag søndag har jeg tanket til under 9kr
Igår var den faktisk på 8.46 for 95

OZ3BTO

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 16:54

"Ham Selv" <ham@selv.dk> skrev i en meddelelse

> Du tanker de orkerte steder
> Torsdag Fredag lørdag ja også idag søndag har jeg tanket til under
> 9kr
> Igår var den faktisk på 8.46 for 95

jep det blev også et "splash & dash" med 9.45......
ellers fik jeg til 8.60 i Rinkenes så nu kan den da trille et par uger igen.

--
Tom

Fra : Rasmus Hauch

Dato : 19-06-05 18:26

> Det er dyrt at køre bil

Ja,for fanden..
Her i Nuuk er den helt oppe på 3,13 kr..(-:
Mvh
Rasmus

Fra : Thomas

Dato : 20-06-05 09:27