Mere Peugeot 307.....
Fra : TDN

Dato : 17-06-05 17:41

Fra : Søren Helskov

Dato : 17-06-05 18:32

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:T2Dse.112$fX4.20@news.get2net.dk...
> http://www.stiften.dk/koergodt/artikel:aid=218997
>
> http://www.stiften.dk/indland/artikel:aid=218638
>
> http://www.stiften.dk/indland/artikel:aid=218634
>
> http://www.stiften.dk/indland/artikel:aid=218636
>
> Kommentarer er vel unødige....

Egentlig ja da det er gamle nyheder

Fra : Henrik B.

Dato : 17-06-05 18:38

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:T2Dse.112$fX4.20@news.get2net.dk...
> http://www.stiften.dk/koergodt/artikel:aid=218997
>
> http://www.stiften.dk/indland/artikel:aid=218638
>
> http://www.stiften.dk/indland/artikel:aid=218634
>
> http://www.stiften.dk/indland/artikel:aid=218636
>
> Kommentarer er vel unødige....

Ja, så venter vi bare på hylekoret af "tilfredse" Peugeot-ejere....

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-05 19:10

> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, så venter vi bare på hylekoret af "tilfredse" Peugeot-ejere....

Der vil altid være utilfredse kunder, uanset mærke/branche. Jeg tror ikke
der er flere utilfredse Peugeot ejerene end der er utilfredse med mærker som
f.eks. VW, Opel og Ford! De mærker har jo bestemt også deres problemer, men
efter som Peugeot er Danmarks mest solgte, er der åbentbart størst interesse
for at oplyse om fejl og utilfredshed med disse!

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-05 16:40

> [...]
> problemer, men efter som Peugeot er Danmarks mest solgte, er der åbentbart
> størst interesse for at oplyse om fejl og utilfredshed med disse!

Vist har alle mærker deres probelemer, store eller små.
Men der er vist ingen tvivl om at 307 er et problembarn uden for pædagogisk
rækkevidde :)
Der er vist ikke nogen ide i at starte en debat om det.

Som det skrevet står er det den meget svingende kvalitet der er problemet,
nogle oplever aldrig fejl og nogen (tilsyneladende mange) oplever mange
fejl.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : Sune

Dato : 17-06-05 20:12

> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, så venter vi bare på hylekoret af "tilfredse" Peugeot-ejere....

For ikke at skuffe dig, kommer jeg straks ud af busken

Jeg er v i l d med min Peugeot 307 HDI. Skøn - skøn bil. Har kørt 40.000 i
den siden jeg fik den i december 2004.

Men den holder altid uden for om natten, aldrig i garagen

vh Sune

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 18-06-05 21:53

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, så venter vi bare på hylekoret af "tilfredse" Peugeot-ejere....

Ikke her.

Jeg kan kun sige at jeg er glad for at jeg er kommet af med det franske bras
(min 406'er), og er super glad for mine to Opel'er, de er måske ikke så
fancy som de franske, men de transportere mig og min kærste på arbejde og
hjem igen, med usvigelig stabilitet hver eneste dag.

Og så lever vi uden aircondition, klima, regnsensor og hvad ved jeg, faktisk
er jeg gået hen og blevet lidt ligeglad med alt tingtangel, jeg vil bare
have en bil der kører og ikke brænder.

/Morten

Vectra 2,0 GLS '94
Corsa 1,2 '01 (og 17km/l)

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 19-06-05 00:06

Henrik B. wrote:

> Ja, så venter vi bare på hylekoret af "tilfredse" Peugeot-ejere....

Ja, det skal jo nok være et par stykker, når det nu er DK's mest solgte bil.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 08:06

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det skal jo nok være et par stykker, når det nu er DK's mest solgte
> bil.

Sjovt, at Peugeot fandt ud af relativt hurtigt, hvad årsagen til brandene
var.
Fejlen blev fundet ret hurtig efter medierne gik igang med at omtale
problemet.

Men hvad nu, hvis en bil brænder selvom den har været til check ?
Mon ikke samme stik kunne væe brugt i flere modeller/el-dele ?

Puha..

Fra : Henrik B.

Dato : 20-06-05 12:24

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men hvad nu, hvis en bil brænder selvom den har været til check ?
> Mon ikke samme stik kunne væe brugt i flere modeller/el-dele ?

Ja, så en 307-ejer i TV, man fulgte til check. Her tjekkede man ét stik, for
ir og fugt. Samlede det igen, og så var han klar til at køre igen. Men hvad
nu om 2 år eller mere, så kan det jo være galt, selvom det ikke er det idag.
I mine øjne ikke særligt betrykkende...

Fra : Brian

Dato : 20-06-05 13:22

Henrik B. wrote:

> [...]
> køre igen. Men hvad nu om 2 år eller mere, så kan det jo være galt,
> selvom det ikke er det idag. I mine øjne ikke særligt betrykkende...

Haha, det er da til grin. De har sikkert kendt til problemet så længe, at
de kunne bede leverandøren finde på nogen bedre stik. Bare at tjekke
for fugt/ir og ikke gøre mere, kan jo ikke engang kvalificere som en
lappeløsning.

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-06-05 14:33

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

stik. Bare at tjekke
> for fugt/ir og ikke gøre mere, kan jo ikke engang kvalificere som en
> lappeløsning.

Migbekendt er det en fejl i den kategori, som har grounded forsvarets
seneste hovsa-projekt, Tårnfalken, som er et Sagem-produkt. Det er også et
stik og nogle små skruer, som er problemet, + mangl. vilje til at løse det
permanent. Det har så bare kostet hver dansker 100,- :((.

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 21-06-05 22:18

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message

> [...]
> stik og nogle små skruer, som er problemet, + mangl. vilje til at løse det
> permanent. Det har så bare kostet hver dansker 100,- :((.

Og Sagem levere også en stor del af de elektriske stumper til PSA
(Peugeot/Citröen), go figure...

Men det kræver heller ikke den store indsigt at se på PSA's stik at de ikke
er noget værd, sjældent har jeg set et så spinkelt elektrisk system.

/Morten

Fra : KASO

Dato : 24-06-05 16:29

"Morten Vinding Svendsen" <mvn@fjernes.mikro.dk> skrev i en meddelelse
> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message

> Og Sagem levere også en stor del af de elektriske stumper til PSA
> (Peugeot/Citröen), go figure...

Samt til VW og Opel svjv. (tændspoler?)

Fra : Henrik B.

Dato : 24-06-05 17:03

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Samt til VW og Opel svjv. (tændspoler?)

Bosch leverer tændspoler til VW, og hvis vi snakker Opels turbo-motorer, så
er det heller ikke Sagem.

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 26-06-05 00:37

"KASO" <a@b.dk> wrote in message

> Samt til VW og Opel svjv. (tændspoler?)

Det tør jeg så ikke udelukke ;)

Jeg er godt nok ikke faldet over noget Sagem i min gamle Vectra kasse og jeg
har ikke roddet nok i den (knap så gamle) Corsa endnu til at jeg kan sige
noget om det.

/Morten

Vectra 2,0i GLS '94
Corsa 1,2i '01

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-06-05 23:13

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kommentarer er vel unødige....

Det seneste jeg har hørt er at, DFDS vil have batteriet afmonteret, hvis
ejeren ikke kan dokumentere at der er lavet en modifikation ;).

Fra : MAT

Dato : 18-06-05 07:30

> Det seneste jeg har hørt er at, DFDS vil have batteriet afmonteret, hvis
> ejeren ikke kan dokumentere at der er lavet en modifikation ;).

I Berlingske 17. juni står:
DFDS Seaways og Samsø Linien har indført skærpet kontrol med Peugeot 307ere
efter Berlingske Tidendes afsløring af mindst ni tilfælde , hvor en Peugeot
307 er gået op i flammer, mens bilen holdt parkeret.
Nu må de ikke uden videre sejle med til England, Oslo eller Samsø, mens
førerne sidder og hygger sig på mellem- eller øverste dæk. Både DFDS Seaways
og Samsø Linien har nemlig skærpet kravene til Peugeot 307erne, efter
Berlingske Tidendes afsløring af mindst syv tilfælde herhjemme, hvor en
Peugeot 307 er gået op i flammer, mens bilen holdt parkeret. »Vi vil være
100 procent sikre på, at der ikke kan ske noget,« siger operationschef i
DFDS Seaways, Jens Høybye.Kan Peugeot 307-ejere ikke fremvise en formular,
der viser, at bilen er gået glat igennem et tjek på et autoriseret værksted
efter i tirsdags, så vil DFDS' egne el-ingeniører afmontere ledningen fra
batteriet ved servopumpen, hvis bilejeren stadig ønsker at sejle med. Ved at
afmontere ledningen fra batteriet sikres det umiddelbart, at mekanikken ikke
bare kortslutter og starter en bilbrand. »Vi har ikke taget så drastiske
skridt før, men tog denne beslutning meget tidligt efter at have læst om
Peugeoterne i avisen,« siger Jens Høybye. En Peugeot 307, der har fået
afmonteret den såkaldte polskrue, skal på bilværksted og i hænderne
på »professionelle«, før den fungerer optimalt igen, men DFDS Seaways, der
driver syv længere sejlruter, »ønsker nu blot for alt i verden« at sikre
passagerer og besætning bedst muligt. Også Samsø Linien har truffet sine
forholdsregler. »Vi beder føreren om at tage strømmen,« siger
administrationschef Kaia Bertelsen. »Er der ellers plads, placerer vi
Peugeot 307-erne isoleret på dækket. Vi kan lige så godt udelukke så mange
risici som muligt, og vi isolerede en bil i forgårs. Det har vi ikke prøvet
tidligere,« supplerer hun. Berlingske Tidende var i går også i kontakt med
Scandlines, Stena Line, Bornholmstrafikken, Color Line og Mols-Linien. Alle
rederier har haft »Peugeot-brandene« oppe at vende, men foretager ikke
yderligere sikkerhedskontrol. »Vi fragter fire millioner biler om året, der
alle har myndigheders accept på, at de gerne må køre. Vi overvåger
bildækkene og er i besiddelse af effektive slukningsredskaber. Vi skal
simpelthen kunne og kan håndtere en bilbrand, inden den udvikler sig,« siger
pressechef i Scandlines, Gert Jacobsen. For lidt over et år siden brød en
Citroen C5 i brand på en af Mols-Liniens færger. »Branden blev anmeldt af
vores automatiske brandmelder, der reagerer på temperaturudsving, og slukket
90 sekunder efter, den var brudt ud,« forklarer marketingschef i
Mols-Linien, Christian Hingelberg. Foreningen af Danske Motorejere (FDM)
finder det fornuftigt, at enkelte rederier har besluttet sig for at være
ekstra varsomme over for Peugeot 307ere. »Vi kan kun opfordre 307-ejere til
hurtigst muligt at komme til tjek, så de undgår diverse besværligheder. Det
er i alles interesse, at de biler bliver tjekket,« siger administrerende
direktør i FDM, Thomas Møller Thomsen.

Fra : Rander

Dato : 18-06-05 12:45

Sat, 18 Jun 2005 08:30:27 +0200 brugte MAT 48 linier på at fortælle dette
til dk.fritid.bil:

> [...]
^^
>Berlingske Tidendes afsløring af mindst syv tilfælde herhjemme, hvor en
^^^
Kan den bestemme sig?
http://rander.dk (temporarily down!)

Jeg har alle de penge jeg har brug for resten af livet - hvis jeg dør i
eftermiddag ved 4-tiden. (Henny Youngman)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-06-05 12:54

Rander skriver:

> ^^
> ^^^
> Kan den bestemme sig?

2 i Sverige.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik B.

Dato : 20-06-05 12:08

> 2 i Sverige.....

Iflg. TV2-nyhederne er der 10 tilfælde i Sverige og 4 i Norge.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-06-05 11:11

Henrik B. wrote:
> Iflg. TV2-nyhederne er der 10 tilfælde i Sverige og 4 i Norge.

Og iflg. DR P4/Syd var det ikke noget problem at man havde glemt
tændstikkerne Skt. Hansaften, hvis man kom i en 307.

--
MVH Finn Arbejdslivet er som et træ, fyldt med aber på forskellige
grene i forskellige højder. Nogle aber klatrer op og andre ned. Aberne

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-06-05 08:25

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Det seneste jeg har hørt er at, DFDS vil have batteriet afmonteret, hvis
> ejeren ikke kan dokumentere at der er lavet en modifikation ;).

Og en af gangene de nævnte det i radioen kom der noget om at bilen
bagefter skulle på værksted for at kunne køre igen. Passer det?

Altså at der er en eller anden form for "lås" når batteripolerne har
været afmonteret?

--
MVH Finn - der er starter i nyt, fast, job.
Og det er s** hårdt.

Fra : KASO

Dato : 18-06-05 14:44

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Tænker du på sætningen: " En kortslutning i varmeanlægget har sat ild til
flere Renault Espace, mens Audi, Mercedes, Volvo, VW og Porsche alle har
kørt hjemkaldelsesaktioner for at tjekke forskellige el-installationer for
potentiel brandfare." ?

Fra : Henrik B.

Dato : 20-06-05 12:09

> [...]
> kørt hjemkaldelsesaktioner for at tjekke forskellige el-installationer for

Der åbenbart nogen bilproducenter der er deres ansvar bevidst......og andre
der ikke er - før det ér gået galt.

Fra : KASO

Dato : 22-06-05 20:31

> Der åbenbart nogen bilproducenter der er deres ansvar bevidst......og
andre
> der ikke er - før det ér gået galt.

Øhh - hvem er det, der er deres ansvar bevidst?

Audi/VW har som nævnt andetsteds adskillige sager, hvor de ikke ville
indrømme problemer (bremser, ophæng, TT, der dræbte adskillige, ....), MB
A-klasse?

De har desværre alle i større eller mindre grad "lig i lasten" - PSA er
hverken værre eller bedre end andre, men til forskel fra VAG, har det i det
mindste ikke kostet liv og førlighed ...