/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Alfa/Audi/Peu
Fra : Jasper Ahrensbach


Dato : 16-06-05 22:27

Hej.

Jeg pusler med tanken om en af følgende biler:

Audi A6 diesel 1998-2000 (passer det at det er en elendig motor?)

Alfa 156 diesel.

Peugeot 607 diesel.

Jeg hælder mest til Audi´en da jeg synes at den runde bagende er totalt fed.
Det tæller også utroligt meget at den ikke så nemt ruster. Men hvad med dens
diesel-motor?

Alfa´en er jo en lækker sag. Men er der noget plads i den? Jeg har et par
små drenge (1 og 5) der gerne skulle kunne være på bagsædet. Men jeg er da
fristet af den der 2.4 diesel (med chip den lyder jo kvik! Hvad med
rust på italienerne? er det en saga blot?

Jeg har en kollega der lige har købt en Peugeot 607. Lækker bil, hvor støj
er en by i Rusland. Igen er jeg vild med den runde bagende. Jeg har dog
intet hørt om deres diesel-motor! Min kollegas benzin model, var i hvert
fald en tørstig fætter. Der er til gengæld masser af plads, men et eller
andet sted er den vel lidt "bedstefar agtig" ?

Håber I kan komme med lidt argumenter til mig selv og konen

Mvh

Jasper

--
Husk at fjerne "FJERNES" i min e-mail adr.



 
 
Lars L. Hansen (16-06-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 16-06-05 22:51

Jasper Ahrensbach wrote:
> Hej.
>
> Jeg pusler med tanken om en af følgende biler:
>
> Audi A6 diesel 1998-2000 (passer det at det er en elendig motor?)
>
> Alfa 156 diesel.
>
> Peugeot 607 diesel.

607'eren kan fås med to forskellige dieselmotorer. Det er begge HDi
Common Rail motorer. Den ene er en 2.2 række 4, med 133 HK. Den anden er
en 2.7 V6, med 204 HK. V6'eren er den samme som Jaguar bruger.

Nogen har problemer med at få deres HDi'ere til at køre lige så meget
som fabrikken opgiver at de skal. Andre er godt tilfredse med forbruget.
Min egen går omkring 16 km/l blandet, men er opgivet til 17 km/l. Men om
607'eren går 10 eller 12 km/l betyder vel ikke det store, når man
alligevel er oppe i den prisklasse.
De fleste (undtaget folk der kører VW :)) er enige om at Common Rail
dieselmotorer (Fiat/Alfa, Citroen/Peugeot, Mercedes, BMW) har en blødere
og mindre støjende motorgang, end VAG's pumpedyse dieselmotorer.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Ukendt (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-06-05 06:57


..
> De fleste (undtaget folk der kører VW :)) er enige om at Common Rail
> dieselmotorer (Fiat/Alfa, Citroen/Peugeot, Mercedes, BMW) har en blødere
> og mindre støjende motorgang, end VAG's pumpedyse dieselmotorer.

Vås :) - VW går også over til common rail før eller siden, er måske allerede
på vej.
Den eneste årsag til at VW anvender pumpedyse er at Common rail på det
tidspunkt ikke kun levere det høje indsprøjtningstryk som VW gerne ville
have - det problem er vist løst.

Iøvrigt synes jeg ikke at der er noget problem, jo måske i kold tomgang.
Ellers knurre den så dejligt :)

Iøvrigt synes jeg at HDI har mere af den gammeldags diesellyd som jeg kender
så godt fra min gamle Passat TD.
Den savner jeg ikke :)


--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf




Lars L. Hansen (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 17-06-05 08:34

Claus Petersen wrote:
> .
>
>>De fleste (undtaget folk der kører VW :)) er enige om at Common Rail
>>dieselmotorer (Fiat/Alfa, Citroen/Peugeot, Mercedes, BMW) har en blødere
>>og mindre støjende motorgang, end VAG's pumpedyse dieselmotorer.
>
>
> Vås :) - VW går også over til common rail før eller siden, er måske allerede
> på vej.

Nå, så du er altså en af de VW ejere, der giver mig ret i at HDi'erne
har blødere motorgang?

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Jørgen M. Rasmussen (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 17-06-05 08:53


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nå, så du er altså en af de VW ejere, der giver mig ret i at HDi'erne har
> blødere motorgang?
>
Det har de, ja, men pga af det lavere tryk lavere udnyttelsesgrad, effekt,
PD køre både længere pr l. og har mere power.. . Når man ikke kan få begge
dele, så må man vælge ;).



Lars L. Hansen (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 17-06-05 09:26

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Det har de, ja, men pga af det lavere tryk lavere udnyttelsesgrad, effekt,
> PD køre både længere pr l. og har mere power.. . Når man ikke kan få begge
> dele, så må man vælge ;).

Jowjow:
VAG's motorer arbejder med dysetryk op til 2050 bar
PSA's motorer arbejder mellem 800 og 2000 bar

De vilde forskelle :)
Maskinerne har vel lige præcis den effekt som de er lavet til at have.
Men det er vist rigtigt at VAG'erne kan køre længere på literen hvis man
sammenligner motorer med samme effekt.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Ukendt (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-06-05 21:59


>> Det har de, ja, men pga af det lavere tryk lavere udnyttelsesgrad,
>> effekt,
>> PD køre både længere pr l. og har mere power.. . Når man ikke kan få
>> begge dele, så må man vælge ;).
>
> Jowjow:
> VAG's motorer arbejder med dysetryk op til 2050 bar
> PSA's motorer arbejder mellem 800 og 2000 bar
>
> De vilde forskelle :)
> Maskinerne har vel lige præcis den effekt som de er lavet til at have. Men
> det er vist rigtigt at VAG'erne kan køre længere på literen hvis man
> sammenligner motorer med samme effekt.
>

Nemli' ja. Flere kollegaer har skiftet fra HDI til TDI og TDCi og D4D i
skuffelse over økonomien i HDI'erne.
En har endda udtalt at skiftet fra Peugeot til Ford har kunnet finansere
merudgiften ved at skifte bil i utide, bare i brændstof besparelse ( 3km/l).


--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf



ChipMIK (17-06-2005)
Kommentar
Fra : ChipMIK


Dato : 17-06-05 23:17

Claus Petersen wrote:
>>>Det har de, ja, men pga af det lavere tryk lavere udnyttelsesgrad,
>>>effekt,
>>>PD køre både længere pr l. og har mere power.. . Når man ikke kan få
>>>begge dele, så må man vælge ;).
>>
>>Jowjow:
>>VAG's motorer arbejder med dysetryk op til 2050 bar
>>PSA's motorer arbejder mellem 800 og 2000 bar
>>
>>De vilde forskelle :)
>>Maskinerne har vel lige præcis den effekt som de er lavet til at have. Men
>>det er vist rigtigt at VAG'erne kan køre længere på literen hvis man
>>sammenligner motorer med samme effekt.
>>
>
>
> Nemli' ja. Flere kollegaer har skiftet fra HDI til TDI og TDCi og D4D i
> skuffelse over økonomien i HDI'erne.
> En har endda udtalt at skiftet fra Peugeot til Ford har kunnet finansere
> merudgiften ved at skifte bil i utide, bare i brændstof besparelse ( 3km/l).
>
>
TDCi & D4D er da samme motorer (1.6, 1.6, & 2.0) sååå det må være
softwaren / alt confettien udenom PSA ikk ka lave :(

ChipMIK

Klaus D. Mikkelsen (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-06-05 09:03

"Lars L. Hansen" skriver:
>
> Nå, så du er altså en af de VW ejere, der giver mig ret i at HDi'erne
> har blødere motorgang?

Det er der vidst ingen tvivl om. Til gengæld larmer en forbikørende
HDi mere end min PD der sidder ude i motorrummet, når jeg sidder inde
i bilen.

Men det gælder nok også den anden vej

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-06-05 21:56

>>>De fleste (undtaget folk der kører VW :)) er enige om at Common Rail
>>>dieselmotorer (Fiat/Alfa, Citroen/Peugeot, Mercedes, BMW) har en blødere
>>>og mindre støjende motorgang, end VAG's pumpedyse dieselmotorer.
>>
>>
>> Vås :) - VW går også over til common rail før eller siden, er måske
>> allerede på vej.
>
> Nå, så du er altså en af de VW ejere, der giver mig ret i at HDi'erne har
> blødere motorgang?

Næh ! Du valgte åbenbart meget behændigt kun at kommentere dele af mit
indlæg.
Et par kollegaer kører HDI (der er ikke så mange tilbage - nu kører de TDI
eller TDCi) IMO har de udpræget (gammeldags) diesellyd, ikke kun i tomgang.
Jeg kører selv TDI-PD og synes at den knurer dejligt når den får vredet
øret. Ellers er det kun i kold tomgang at man bemærker den er en diesel.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf



Lars L. Hansen (19-06-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 19-06-05 16:12

Claus Petersen wrote:

> Næh ! Du valgte åbenbart meget behændigt kun at kommentere dele af mit
> indlæg.
> Et par kollegaer kører HDI (der er ikke så mange tilbage - nu kører de TDI
> eller TDCi) IMO har de udpræget (gammeldags) diesellyd, ikke kun i tomgang.

Jaja, jeg skrev også at det kun var "de fleste" der var enige.

Og TDCi - er det ikke dem der sidder i Ford? Og er de fleste HDi'er ikke
netop udviklet af PSA sammen med Ford?

> Jeg kører selv TDI-PD og synes at den knurer dejligt når den får vredet
> øret. Ellers er det kun i kold tomgang at man bemærker den er en diesel.

Jo, diesel er dejligt.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Henrik Boegh (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Boegh


Dato : 17-06-05 08:34

On Friday 17 June 2005 07:57, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Vås :) - VW går også over til common rail før eller siden, er måske allerede
> på vej.

Opnår VW ikke en bedre brændstoføkonomi m. pumpe-dyse, end nogle af
commonrailerne gør (endnu)?

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Hatred is a very underestimated emotion"
-- Val Kilmer as Jim Morrison in 'The Doors'


Lars L. Hansen (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 17-06-05 09:48

Henrik Boegh wrote:

>>Vås :) - VW går også over til common rail før eller siden, er måske allerede
>>på vej.
>
> Opnår VW ikke en bedre brændstoføkonomi m. pumpe-dyse, end nogle af
> commonrailerne gør (endnu)?

Jo, men eftersom de ikke kan lade deres produktion styre af hensynet til
de få jyder, der handler kluns i Tøj&Sko, har plasticlamineret spånplade
på gulvene og køber deres dieselbiler hos Skoda og absolut skal presse
de sidste kilometer ud af hver eneste dråbe diesel, så går de også over
til Commonrail, ligesom PSA, Mercedes, BMW, Fiat, ....

No offence :)

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Jan W Nielsen (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 17-06-05 11:09

> Jo, men eftersom de ikke kan lade deres produktion styre af hensynet til
> de få jyder, der handler kluns i Tøj&Sko, har plasticlamineret spånplade
> på gulvene og køber deres dieselbiler hos Skoda og absolut skal presse de
> sidste kilometer ud af hver eneste dråbe diesel, så går de også over til
> Commonrail, ligesom PSA, Mercedes, BMW, Fiat, ....

*ROFL*

(Bortset fra at Skoda nu efter min mening er en hamrende lækker bil)



/Jan W Nielsen



Henrik Boegh (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Boegh


Dato : 17-06-05 10:39

On Friday 17 June 2005 10:48, Lars L. Hansen wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Jo, men eftersom de ikke kan lade deres produktion styre af hensynet til
> de få jyder, der handler kluns i Tøj&Sko, har plasticlamineret spånplade
> på gulvene og køber deres dieselbiler hos Skoda og absolut skal presse
> de sidste kilometer ud af hver eneste dråbe diesel, så går de også over
> til Commonrail, ligesom PSA, Mercedes, BMW, Fiat, ....

LOL

Når det så er sagt, så har du da i øvrigt ret i at kørsels-økonomien bliver en
mindre og mindre betydende faktor, for folk der vælger diesel. Jeg kender da
folk der kun kører 15-20.000 km om året, som også er begyndt at vælge diesel.
En enkelt i min omgangskreds kører måske endda max. 5.000 km om året.
Men selvfølgelig - stigende dieselpriser og bedre økonomi i benzinbiler,
bringer jo også markederne tættere sammen.

(i øvrigt kom jeg lige til at tænke på tilbage i '99, hvor jeg købte diesel
til 4,50/l - se der var der noget ved det ;)).

I øvrigt er jeg jyde, men handler ikke i Tøj & Sko (som jeg ikke aner hvor
ligger), har ikke plastiklamineret spånplade gulv, syntes faktisk at moderne
Skoda'er er nogle fine biler og er ikke set i træsko siden '87!

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Og Erik - hedder du også Jørgen?"
-- Monrad og Rislund, trafikradio


Christensen (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Christensen


Dato : 17-06-05 22:31

> Jeg kender da
> folk der kun kører 15-20.000 km om året, som også er begyndt at vælge
> diesel.

Her !

/f christensen
320d Touring '02



Klaus D. Mikkelsen (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-06-05 22:44

Henrik Boegh skriver:
>
> Når det så er sagt, så har du da i øvrigt ret i at kørsels-økonomien bliver en
> mindre og mindre betydende faktor, for folk der vælger diesel. Jeg kender da
> folk der kun kører 15-20.000 km om året, som også er begyndt at vælge diesel.

Tjah, kan kun melde mig under den fane

> Men selvfølgelig - stigende dieselpriser og bedre økonomi i benzinbiler,
> bringer jo også markederne tættere sammen.

Men høje omdrejninger og mange gearskift i en benzin gør nogen gange at
man vælger diesel.....



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Henrik B. (20-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-06-05 14:54


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:42B3443C.DFF7DA8C@du.kan.finde.den...

> Men høje omdrejninger og mange gearskift i en benzin gør nogen gange at
> man vælger diesel.....

Vås! Det er et spørgsmål om at vælge den rette benzinbil...

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Jørgen M. Rasmussen (16-06-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 16-06-05 23:40


"Jasper Ahrensbach" <ahrensbach@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Audi A6 diesel 1998-2000 (passer det at det er en elendig motor?)
>
2,5 TDI v6 kan ikke lide at stå i tomgang, læs; køre som taxa- Når de
stakkels chauffører fryser om fingrene, lader de den stå i tomgang.
Topstykker&knaster, løftere "brækker sig"- det koster en milliard-million at
reparere :(.



Ukendt (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-06-05 07:05


>> Audi A6 diesel 1998-2000 (passer det at det er en elendig motor?)
>>

Ja !

> 2,5 TDI v6 kan ikke lide at stå i tomgang, læs; køre som taxa- Når de
> stakkels chauffører fryser om fingrene, lader de den stå i tomgang.
> Topstykker&knaster, løftere "brækker sig"- det koster en milliard-million
> at reparere :(.

Det er en gammel skrøne at det er et taxa problem - nok fordi at de fleste
2,5 har været taxabiler.
Jeg har sagt det en milliard million :) gange herinde før, men siger det
gerne igen.
Jeg har en kollega som købte sådan en fra ny, han startede den to gange om
dagen for at køre knap 60 km hver vej og den holdt ikke andet en 80.000 så
skulle den have ny knaster. Altså ingen tomgang her.

Jeg har tidligere redegjort herinde for problemet, men vil holde mig til at
sige at skal man have sådan skal det være en 163 eller en af de sidste 180
Hk der er problemet nemlig løst med de nye "rollen schlepphebel" der ikke
belaster knasten så hårdt.
De nye motorer er først på programmet i 2003 modeller.

Der har før været nævnt nogle astronomiske tal for reparation af
topstykkkerne, vist er det ikke gratis, men så dyrt er det heller ikke.
I en brugtvognshandel kan man starte med at forlange at de bliver fikset, så
har man da mange gode km i den.


--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf





Jørgen M. Rasmussen (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 17-06-05 08:01


"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:42b26800$0

, han startede den to gange om
> dagen for at køre knap 60 km hver vej og den holdt ikke andet en 80.000 så
> skulle den have ny knaster. Altså ingen tomgang her.
>
Teoretisk kan det være by,køkørsel med meget stop'n go, fx ind mod Kbh.&
hjem igen. På vagcars er der eksempler på folk som har lammetævet deres
100.000'ner af km.

> Der har før været nævnt nogle astronomiske tal for reparation af
> topstykkkerne, vist er det ikke gratis, men så dyrt er det heller ikke.

at smide +45.000,- efter en brugt bil for at få den ud at køre, ny indkøbt
el. til salg, er for mig astronomisk. Og det er de priser jeg læser på
VAGcars.



Ukendt (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-06-05 16:23

> , han startede den to gange om
>> dagen for at køre knap 60 km hver vej og den holdt ikke andet en 80.000
>> så skulle den have ny knaster. Altså ingen tomgang her.
>>
> Teoretisk kan det være by,køkørsel med meget stop'n go, fx ind mod Kbh.&
> hjem igen. På vagcars er der eksempler på folk som har lammetævet deres
> 100.000'ner af km.

Men det var det ikke, motorvejskørsel Aalborg - Frederikshavn.

>
>> Der har før været nævnt nogle astronomiske tal for reparation af
>> topstykkkerne, vist er det ikke gratis, men så dyrt er det heller ikke.
>
> at smide +45.000,- efter en brugt bil for at få den ud at køre, ny indkøbt
> el. til salg, er for mig astronomisk. Og det er de priser jeg læser på
> VAGcars.

Det er netop de tal som jeg henviser til. Jeg har hørt om tyske priser på
20K kroner for 2 ombytnings topstykker, hvilket er mere humant.
Men i bund og grund er det kun knasterne og kanstfølgerne der er defekte, så
når det ikke længere er garanti eller kulancerep kan man jo nøjes med at
skifte det dele der reelt er defekte og ikke smide ombytningstopstykker på.
Jeg er helt sikker på at tallen stammer fra værkstederne når de har sat
ombytningstopstykker på på garanti eller kulance.
Så opfattes man jo ekstra flink når man har sparet kunden for 45.000 kr.
Jeg kender ikke nogen der har fået en fuld regning på rep. endnu. VW er
flinke til at bøde for deres fejl.

Men når bilen får en vis alder stopper det jo nok.

Jeg skulle personligt heller ikke have sådan et ådsel, af samme årsag :)


--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf






Klaus D. Mikkelsen (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-06-05 05:10

Jasper Ahrensbach skriver:
>
> Jeg hælder mest til Audi´en da jeg synes at den runde bagende er totalt fed.
> Det tæller også utroligt meget at den ikke så nemt ruster. Men hvad med dens
> diesel-motor?

Det er en lækker bil. Som Jørgen skriver, slidet der hårdt på motoren at
stå i tomgang i lang tid, det er svjh noget omkring smøretrykket på
olien i tomgang.

Kører du i bilen er det ikke noget problem...


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

HKN (17-06-2005)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 17-06-05 07:18


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:42B24D29.465A48AF@du.kan.finde.den...
> Jasper Ahrensbach skriver:
>>
>> Jeg hælder mest til Audi´en da jeg synes at den runde bagende er totalt
>> fed.
>> Det tæller også utroligt meget at den ikke så nemt ruster. Men hvad med
>> dens
>> diesel-motor?
>
> Det er en lækker bil. Som Jørgen skriver, slidet der hårdt på motoren at
> stå i tomgang i lang tid, det er svjh noget omkring smøretrykket på
> olien i tomgang.
>

Findes A6'eren ikke med 1,9Tdi? Den har ihvertfald ikke haft de samme
problemer som 2,5'eren. Jeg gik længe og kiggede på A4 og 607, men endte
med
156 JTD. Mine erfaringer kan jeg dog ikke dele endnu, da de er temmelig
begrænsede.

Mvh
Henrik


--
I am using the free version of SPAMfighter for private users.
It has removed 80 spam emails to date.
Paying users do not have this message in their emails.
Try www.SPAMfighter.com for free now!



jk (17-06-2005)
Kommentar
Fra : jk


Dato : 17-06-05 08:08

"Jasper Ahrensbach" <ahrensbach@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:42b1eeba$0$63666$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Jeg pusler med tanken om en af følgende biler:
>
> Audi A6 diesel 1998-2000 (passer det at det er en elendig motor?)
>
> Alfa 156 diesel.
>
> Peugeot 607 diesel.

ta' en af de 2 første og glem brandbilen :))

/JK



Klaus D. Mikkelsen (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-06-05 08:31

jk skriver:
>
> ta' en af de 2 første og glem brandbilen :))

Nu vi er ved skrønerne, så holder Alfaen mere på værksted end på
vejen, og Audien kan hverken bremse, eler lade være...



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Christian B. Andrese~ (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 17-06-05 08:32


"jk" <REMOVEMEdempsey@email.dk> wrote in message
news:42b276bd$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> "Jasper Ahrensbach" <ahrensbach@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:42b1eeba$0$63666$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Hej.
> >
> > Jeg pusler med tanken om en af følgende biler:
> >
> > Audi A6 diesel 1998-2000 (passer det at det er en elendig motor?)
> >
> > Alfa 156 diesel.
> >
> > Peugeot 607 diesel.
>
> ta' en af de 2 første og glem brandbilen :))

Brænder de også ?
Nej nu er verden da af lave


--
mvh / regards

Christian



NS (17-06-2005)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 17-06-05 09:04

Christian B. Andresen wrote:
>>>Jeg pusler med tanken om en af følgende biler:
>>>
>>>Audi A6 diesel 1998-2000 (passer det at det er en elendig motor?)
>>>
>>>Alfa 156 diesel.
>>>
>>>Peugeot 607 diesel.
>>
>>ta' en af de 2 første og glem brandbilen :))
>
>
> Brænder de også ?
> Nej nu er verden da af lave

.... og det er lige nøjagtig sådan rygter opstår.

NS

Henrik Boegh (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Boegh


Dato : 17-06-05 08:35

On Friday 17 June 2005 10:03, NS wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> ... og det er lige nøjagtig sådan rygter opstår.

Du får det til at lyde så negativt. Bemærk dog smileyen.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Ask it. Konutkus are sentient"
-- Daniel O. Miller in rec.arts.sf.starwars.misc


Henrik Boegh (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Boegh


Dato : 17-06-05 08:35

On Friday 17 June 2005 09:31, Christian B. Andresen wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Brænder de også ?

Nej vi skal lige om på den anden side af næste vinter først, men så skal du
også bare se, hvordan de holder varmen m. Peugeot :)

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"I really do like you. You just sweat to much"
-- Harvey Keitel as Ray Donlan in 'Cop Land'


jones_net (17-06-2005)
Kommentar
Fra : jones_net


Dato : 17-06-05 08:32

"Jasper Ahrensbach" <ahrensbach@pc.dk> wrote in message
news:42b1eeba$0$63666$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Jeg pusler med tanken om en af følgende biler:
>
> Audi A6 diesel 1998-2000 (passer det at det er en elendig motor?)
>
> Alfa 156 diesel.
>
> Peugeot 607 diesel.

Jeg har ikke kørt en 156'er, af den simple årsag, at jeg ikke kan komme til
at sidde ordentlig i den - den er for lille til mine 193cm. Om det er mig,
som er forkert dimensioneret ved jeg ikke, men selv med føresædet i bagerste
pisition, sidder jeg ikke langt nok tilbage.

En bekendt skiftede 165'eren ud med en 166'er da han fik barn, da 156'eren
var for bette til børn. 166'eren er stor nok, men sikkert også en anden
pris...

/J



HKN (17-06-2005)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 17-06-05 09:22


> En bekendt skiftede 165'eren ud med en 166'er da han fik barn, da
156'eren
> var for bette til børn. 166'eren er stor nok, men sikkert også en anden
> pris...
>

Du mener nok 164 166 tages kun hjem på bestilling i diesel, og jeg tør
ikke gætte på prisen, når en 156 koster 425kkr............

-Henrik


--
I am using the free version of SPAMfighter for private users.
It has removed 80 spam emails to date.
Paying users do not have this message in their emails.
Try www.SPAMfighter.com for free now!



jones_net (17-06-2005)
Kommentar
Fra : jones_net


Dato : 17-06-05 12:41

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> wrote in message
news:42b28839$0$703$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> En bekendt skiftede 165'eren ud med en 166'er da han fik barn, da
> 156'eren
>> var for bette til børn. 166'eren er stor nok, men sikkert også en anden
>> pris...
>>
>
> Du mener nok 164 166 tages kun hjem på bestilling i diesel, og jeg tør
> ikke gætte på prisen, når en 156 koster 425kkr............

Nej, det var en 166'er, men i benzin - en 3,0 V6 med en himmelsk lyd
Jeg kender ikke Alfa ret godt, så jeg vidste ikke lige, at diesel skulle
special bestilles...

/J



HKN (17-06-2005)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 17-06-05 16:37



>>
>> Du mener nok 164 166 tages kun hjem på bestilling i diesel, og jeg
>> tør
>> ikke gætte på prisen, når en 156 koster 425kkr............
>
> Nej, det var en 166'er, men i benzin - en 3,0 V6 med en himmelsk lyd
> Jeg kender ikke Alfa ret godt, så jeg vidste ikke lige, at diesel skulle
> special bestilles...

Ja, der er vist ikke ret mange andre, som kan lave "lyd" som alfa i en alm
menneskebil - og den 3.0'er er ren ferrari!

-Henrik


--
I am using the free version of SPAMfighter for private users.
It has removed 84 spam emails to date.
Paying users do not have this message in their emails.
Try www.SPAMfighter.com for free now!



Jasper Ahrensbach (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Jasper Ahrensbach


Dato : 17-06-05 22:37

Hmm... Den er jo ikke ligefrem gratis, men prisen på en 3.0 V6 er heller
ikke specielt afskrækkende (i en tilpas gl. udgave Men hvad der taler
en lille bitte smule imod, er et årligt kørselsbehov på 30.000 km. og med en
bil der kører 7.7 km/l tør jeg ikke engang regne på det Men ellers tak
for henvisningen

/Jasper

--
Husk at fjerne "FJERNES" i min e-mail adr.
"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42b2ee2f$0$756$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>
>>>
>>> Du mener nok 164 166 tages kun hjem på bestilling i diesel, og jeg
>>> tør
>>> ikke gætte på prisen, når en 156 koster 425kkr............
>>
>> Nej, det var en 166'er, men i benzin - en 3,0 V6 med en himmelsk lyd
>> Jeg kender ikke Alfa ret godt, så jeg vidste ikke lige, at diesel skulle
>> special bestilles...
>
> Ja, der er vist ikke ret mange andre, som kan lave "lyd" som alfa i en alm
> menneskebil - og den 3.0'er er ren ferrari!
>
> -Henrik
>
>
> --
> I am using the free version of SPAMfighter for private users.
> It has removed 84 spam emails to date.
> Paying users do not have this message in their emails.
> Try www.SPAMfighter.com for free now!
>
>



tom jensen (17-06-2005)
Kommentar
Fra : tom jensen


Dato : 17-06-05 23:27

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:d8tu96$nvd$1@news.net.uni-c.dk...
> En bekendt skiftede 156'eren ud med en 166'er da han fik barn, da
156'eren
> var for bette til børn. 166'eren er stor nok, men sikkert også en anden
> pris...
>
> /J
>


hej
her er en 156 i diesel og nogle 166 i diesel ,der ser da udtil at være
nogle penge at spare i forhold til at købe hos en alfa forhandler.

http://www.lindholmbiler.dk/nyebiler/hent_ny.asp

156:
http://www.lindholmbiler.dk/nyebiler/visbil.asp?ID=257705274&PP=1

166
http://www.lindholmbiler.dk/nyebiler/visbil.asp?ID=257705270&PP=1

166
http://www.lindholmbiler.dk/nyebiler/visbil.asp?ID=257705272&PP=1

også en her som jeg bare synes er fræk:
http://www.lindholmbiler.dk/nyebiler/visbil.asp?ID=257705430&PP=1

mvh
tom jensen



Klaus D. Mikkelsen (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-06-05 23:25

tom jensen skriver:
>
> her er en 156 i diesel og nogle 166 i diesel ,der ser da udtil at være
> nogle penge at spare i forhold til at købe hos en alfa forhandler.
>
> http://www.lindholmbiler.dk/nyebiler/hent_ny.asp

Ja, ved at få den gamle model.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

tom jensen (17-06-2005)
Kommentar
Fra : tom jensen


Dato : 17-06-05 23:40

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
meddelelse news:42B34DCC.BB92C6E1@du.kan.finde.den...
> tom jensen skriver:
> >
> > her er en 156 i diesel og nogle 166 i diesel ,der ser da udtil at være
> > nogle penge at spare i forhold til at købe hos en alfa forhandler.
> >
> > http://www.lindholmbiler.dk/nyebiler/hent_ny.asp
>
> Ja, ved at få den gamle model.....
>
> Klaus


ok .
men et par hundrede tusinde eller en kvart million sparet ,er vel også noget
værd

mvh
tom jensen




Klaus D. Mikkelsen (18-06-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 18-06-05 08:37

tom jensen skriver:
>
> men et par hundrede tusinde eller en kvart million sparet ,er vel også noget
> værd


Bevares ja da.

Hvis førprisen passer.... Den nye model har også lige 25hk ekstra.....



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Christensen (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Christensen


Dato : 17-06-05 22:39

> Hej.
>
> Jeg pusler med tanken om en af følgende biler:
>
> Audi A6 diesel 1998-2000 (passer det at det er en elendig motor?)
>
> Alfa 156 diesel.
>
> Peugeot 607 diesel.
>
> Jeg hælder mest til Audi´en da jeg synes at den runde bagende er totalt
> fed. Det tæller også utroligt meget at den ikke så nemt ruster. Men hvad
> med dens diesel-motor?
>
> Alfa´en er jo en lækker sag. Men er der noget plads i den? Jeg har et par
> små drenge (1 og 5) der gerne skulle kunne være på bagsædet. Men jeg er da
> fristet af den der 2.4 diesel (med chip den lyder jo kvik! Hvad med
> rust på italienerne? er det en saga blot?
>
> Jeg har en kollega der lige har købt en Peugeot 607. Lækker bil, hvor støj
> er en by i Rusland. Igen er jeg vild med den runde bagende. Jeg har dog
> intet hørt om deres diesel-motor! Min kollegas benzin model, var i hvert
> fald en tørstig fætter. Der er til gengæld masser af plads, men et eller
> andet sted er den vel lidt "bedstefar agtig" ?
>
> Håber I kan komme med lidt argumenter til mig selv og konen
>

Jeg synes da klart du overser BMW....hvad med en 320d E46 med den "nye" 150
hk commonrail m. 330 nm? Bilen er ganske vist ikke enorm, men den er
større/lige så stor end/som 156'eren. Jeg har selv en Touring og den er der
fin plads i : http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=28000

/f christensen




Christensen (17-06-2005)
Kommentar
Fra : Christensen


Dato : 17-06-05 22:49

>
hvad med en 320d E46

eller endda 330d....*savle*



Jasper Ahrensbach (18-06-2005)
Kommentar
Fra : Jasper Ahrensbach


Dato : 18-06-05 22:54

Jo, der er sgu en flot bil. Grunden til, at jeg ikke har tænkt i BMW-baner
er, at jeg har en kollega der havde en 530´er diesel. Han fortalte at han
ganske simpelt ikke kunne få den til at køre over 10-12 på literen. På en
tur til KBH (fra nordjylland) gik den kun 7-8 km/l. Det er sgu for lidt. Véd
ikke om han kører som et "normalt" menneske? Hvad med reservedele til sådan
en fætter? Er de til at betale... set i forhold til Audi/Alfa? Igen har jeg
hørt historier om, at man får et girokort på 5000,- bare man kører forbi et
værksted

Men helt sikkert en lækker bil. Jeg havde da også forelsket mig i
320/520/530 før jeg hørte advarslen fra min kollega. (Der nu kører en
rustbefængt MB Kleemann men sådan kan det jo gå

/Jasper

--
Husk at fjerne "FJERNES" i min e-mail adr.
"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse
news:42b3453b$0$295$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> hvad med en 320d E46
>
> eller endda 330d....*savle*
>



Christensen (19-06-2005)
Kommentar
Fra : Christensen


Dato : 19-06-05 09:53

"Jasper Ahrensbach" <ahrensbach@pc.dk> wrote in message
news:42b4b369$0$63634$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jo, der er sgu en flot bil. Grunden til, at jeg ikke har tænkt i BMW-baner
> er, at jeg har en kollega der havde en 530´er diesel. Han fortalte at han
> ganske simpelt ikke kunne få den til at køre over 10-12 på literen. På en
> tur til KBH (fra nordjylland) gik den kun 7-8 km/l. Det er sgu for lidt.
> Véd ikke om han kører som et "normalt" menneske?


Lars** herindefra kører 13-14 km/l i hans på motorvej, og hans er med
pløreturbine (530dA). Min - som jo kun har 4 propper og vejer lidt mindre og
har manuel gear - kører 15-16 i byen, og 15 til 18 på motorvejen (hhv 140 og
110 km/h) og op til 20 på landevejen med 80-85 km/t (har jeg ikke prøvet
endnu)


> Hvad med reservedele til sådan en fætter? Er de til at betale... set i
> forhold til Audi/Alfa? Igen har jeg hørt historier om, at man får et
> girokort på 5000,- bare man kører forbi et værksted

BMW er slet ikke dyre med deres reservedele mere. Men det koster da nok
ekstra at bruge et (af de få) autoriserede værksteder. Det ville jeg *slet*
ikke være bekymret for - men mindre du køber en med 12 cylindre... Hvis
du bor i nærheden af kbh. kan jeg på det *varmeste* anbefale
www.nj-automobiler.dk.

tjek evt. http://www.fdm.dk/motor/pdf/12-2004/64-65.pdf og
http://www.fdm.dk/motor/pdf/10-2003/40-41.pdf og
http://www.fdm.dk/motor/pdf/03-2002/38-39.pdf

I særdeleshed også http://www.fdm.dk/motor/pdf/05-2005/18-23.pdf

> Men helt sikkert en lækker bil. Jeg havde da også forelsket mig i
> 320/520/530 før jeg hørte advarslen fra min kollega. (Der nu kører en
> rustbefængt MB Kleemann men sådan kan det jo gå

Jeg tør næsten garantere, at hvis du kommer ind i en 330d, så er du
fuldstændigt solgt. Jeg er simpelthen så glad for min 320d'er og har på
intet tidspunkt fortrudt at jeg fik en ordentlig vogn - 3 år gammel, 130k
km - istedet for en fabriksny blikspand (VW, Seat, Oktavia og hvad vi ellers
så på på det tidspunkt til samme pris) - det her er altså bare "noget
andet".

Mht. pladsen er der masser af benplads bagi, men bilen har jo de der lækre
smalle hofter så der er ikke særlig god skulderplads på bagsædet til 3
voksne - men 2 sidder fyrsteligt.

Som vi siger: Heller brugt end aldrig!

/f christensen
320d Touring '02 (der også får BMW næste gang, og næste gang, og næste
gang...)





Jasper Ahrensbach (19-06-2005)
Kommentar
Fra : Jasper Ahrensbach


Dato : 19-06-05 22:34

Interessante artikler. Det kunne da godt være at man skulle kaste et blik på
en BMW. Hvad er forskellen på en 320 og 520? Er det udelukkende størrelsen,
eller er der andet gøgl med i prisen? For jeg må jo indrømme, at det er
fristende med sådan en fætter. BMW ér jo et eller andet sted noget specielt,
og der er jo "almindelige" mennesker der åbenbart har givet den en flot,
flot placering.

/Jasper

--
Husk at fjerne "FJERNES" i min e-mail adr.
"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse
news:42b5325c$0$207$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Jasper Ahrensbach" <ahrensbach@pc.dk> wrote in message
> news:42b4b369$0$63634$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Jo, der er sgu en flot bil. Grunden til, at jeg ikke har tænkt i
>> BMW-baner er, at jeg har en kollega der havde en 530´er diesel. Han
>> fortalte at han ganske simpelt ikke kunne få den til at køre over 10-12
>> på literen. På en tur til KBH (fra nordjylland) gik den kun 7-8 km/l. Det
>> er sgu for lidt. Véd ikke om han kører som et "normalt" menneske?
>
>
> Lars** herindefra kører 13-14 km/l i hans på motorvej, og hans er med
> pløreturbine (530dA). Min - som jo kun har 4 propper og vejer lidt mindre
> og har manuel gear - kører 15-16 i byen, og 15 til 18 på motorvejen (hhv
> 140 og 110 km/h) og op til 20 på landevejen med 80-85 km/t (har jeg ikke
> prøvet endnu)
>
>
>> Hvad med reservedele til sådan en fætter? Er de til at betale... set i
>> forhold til Audi/Alfa? Igen har jeg hørt historier om, at man får et
>> girokort på 5000,- bare man kører forbi et værksted
>
> BMW er slet ikke dyre med deres reservedele mere. Men det koster da nok
> ekstra at bruge et (af de få) autoriserede værksteder. Det ville jeg
> *slet* ikke være bekymret for - men mindre du køber en med 12 cylindre...
> Hvis du bor i nærheden af kbh. kan jeg på det *varmeste* anbefale
> www.nj-automobiler.dk.
>
> tjek evt. http://www.fdm.dk/motor/pdf/12-2004/64-65.pdf og
> http://www.fdm.dk/motor/pdf/10-2003/40-41.pdf og
> http://www.fdm.dk/motor/pdf/03-2002/38-39.pdf
>
> I særdeleshed også http://www.fdm.dk/motor/pdf/05-2005/18-23.pdf
>
>> Men helt sikkert en lækker bil. Jeg havde da også forelsket mig i
>> 320/520/530 før jeg hørte advarslen fra min kollega. (Der nu kører en
>> rustbefængt MB Kleemann men sådan kan det jo gå
>
> Jeg tør næsten garantere, at hvis du kommer ind i en 330d, så er du
> fuldstændigt solgt. Jeg er simpelthen så glad for min 320d'er og har på
> intet tidspunkt fortrudt at jeg fik en ordentlig vogn - 3 år gammel, 130k
> km - istedet for en fabriksny blikspand (VW, Seat, Oktavia og hvad vi
> ellers så på på det tidspunkt til samme pris) - det her er altså bare
> "noget andet".
>
> Mht. pladsen er der masser af benplads bagi, men bilen har jo de der lækre
> smalle hofter så der er ikke særlig god skulderplads på bagsædet til 3
> voksne - men 2 sidder fyrsteligt.
>
> Som vi siger: Heller brugt end aldrig!
>
> /f christensen
> 320d Touring '02 (der også får BMW næste gang, og næste gang, og næste
> gang...)
>
>
>
>



Christensen (20-06-2005)
Kommentar
Fra : Christensen


Dato : 20-06-05 14:42



> Interessante artikler. Det kunne da godt være at man skulle kaste et blik
> på en BMW. Hvad er forskellen på en 320 og 520? Er det udelukkende
> størrelsen, eller er der andet gøgl med i prisen?

5-serien er større - og der er da også typisk automatgear og andet gejl i -
især hvis du importerer en tysker. Med mindre du synes en 3'er er for lille,
ville jeg holde mig til den. Du kan sagtens få alæt det udstyr i du vil ha -
og originalt BMW udstyr eftermonteret i DK.

En 5'er er jo noget tungere og går ikke så meget på literen...du får også en
ældre model i forhold til en 3'er med samme budget.

Hvor er du fra i landet?

/f christensen




Jasper Ahrensbach (20-06-2005)
Kommentar
Fra : Jasper Ahrensbach


Dato : 20-06-05 21:40

> Hvor er du fra i landet?
>
Jeg er såmænd fra det kolde nord: Hjørring

/Jasper



Jørgen M. Rasmussen (19-06-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 19-06-05 16:01


"Jasper Ahrensbach" <ahrensbach@pc.dk> skrev i en meddelelse

Igen har jeg
> hørt historier om, at man får et girokort på 5000,- bare man kører forbi
> et værksted
>
Ved hvilken bil gør du ikke det???.



Jasper Ahrensbach (19-06-2005)
Kommentar
Fra : Jasper Ahrensbach


Dato : 19-06-05 22:30

> Ved hvilken bil gør du ikke det???.
Tja, aner det ikke. Har da også hørt at Audi´en er et ret dyrt bekendtskab i
reservedele. Men det er åbenbart en skrøne, at BMW skulle være dyrere end
andre modeller? Men det gælder vel stadig at Mercedes og Opel f.eks. stadig
er billige (i forhold til BMW)

/Jasper



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste