/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Skal arve en Volvo.
Fra : L.K.


Dato : 15-06-05 07:09

Den kære svigerfar har ladet os arve deres gamle Volvo 440 DL (1991),
Bilen er i sig selv pæn, og har lige gået gennem syn uden problemer.
Men har dog men ringe indsigt i bilmekanik fundet to problemer.
1. Et defekt tændkabel, stikket ved tændrøret klemt, den kan jeg selv
klare, køber fire nye kabler.
2. Bilen kræver en liter karburatorvæske, for hver fuld tank benzin, for
ellers hopper den og går i stå, her er det jeg tænker igen med min ringe
indsigt i bilmekanik, det kan ikke være helt rigtigt, det må der kunne
gøres noget ved, men hvad, kan det skyldes det ovenstånde tændkabel,
eller er det noget andet jeg skal kigge efter.

På forhånd tak.
L.K.
www.krall.dk

 
 
Aksel (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Aksel


Dato : 15-06-05 07:31


"L.K." <aliveinc@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:42afc5e0$0$264$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Den kære svigerfar har ladet os arve deres gamle Volvo 440 DL (1991),
> Bilen er i sig selv pæn, og har lige gået gennem syn uden problemer.
> Men har dog men ringe indsigt i bilmekanik fundet to problemer.
> 1. Et defekt tændkabel, stikket ved tændrøret klemt, den kan jeg selv
> klare, køber fire nye kabler.
> 2. Bilen kræver en liter karburatorvæske, for hver fuld tank benzin, for
> ellers hopper den og går i stå, her er det jeg tænker igen med min ringe
> indsigt i bilmekanik, det kan ikke være helt rigtigt, det må der kunne
> gøres noget ved, men hvad, kan det skyldes det ovenstånde tændkabel, eller
> er det noget andet jeg skal kigge efter.
>
> På forhånd tak.
> L.K.
> www.krall.dk


Hvis bilen skal have karburatorsprit er årsagen normalt is i karburatoren,
det forekommer normalt kun hvis temperaturen er mellem frysepunktet og 5-7
grader, værst i fugtigt vejr.
Mange biler har en omstilling af indsugningsrøret til luftfilteret, det kan
drejes så det tager luften over udstødningsrøret, dte giver varmere luft som
ofte fjerner isproblemet, men jeg ved ikke om en Volvo 440 har det, hvis du
har fået en instruktionsbog med står det der.

Jeg kan ikke forestille mig nogen alvorlig fejl ved bilen der kan afhjælpes
med karburatorsprit, så køb karburatorsprit i Bilka eller et andet
supermarked i vintersæsonen, det koster meget mindre der end på tanken.

Hilsen Aksel



Klaus D. Mikkelsen (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-06-05 09:07

"L.K." skriver:
>
> 2. Bilen kræver en liter karburatorvæske, for hver fuld tank benzin, for
> ellers hopper den og går i stå,

Også om sommeren ?



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-06-05 17:00


"L.K." <aliveinc@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:42afc5e0$0$264$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...


> gøres noget ved, men hvad, kan det skyldes det ovenstånde tændkabel, eller
> er det noget andet jeg skal kigge efter.

Til dê penge burde i ha råd til en tur hos en
Volvo specialist og få bilen tjekket fra a-z.

Det behøver ikke koste alverden, hvis
i aftaler hvad der skal kikkes på.



Aksel (15-06-2005)
Kommentar
Fra : Aksel


Dato : 15-06-05 20:12


"> Til dê penge burde i ha råd til en tur hos en
> Volvo specialist og få bilen tjekket fra a-z.
>
> Det behøver ikke koste alverden, hvis
> i aftaler hvad der skal kikkes på.

En Volvo specialist er ikke nødvendigvis et autoriseret værksted.

Hilsen Aksel



Claus Smith (16-06-2005)
Kommentar
Fra : Claus Smith


Dato : 16-06-05 14:38

Tillykke....den bil bliver du glad for.

Jeg har selv samme model og årgang, min er dog med indsprøjtning istedet for
kaburator udgaven.

Tændkabler koster ikke en herregård, altså med mindre at du vælger dem hvor
der står Volvo på

Kaburatorvæske kender jeg ikke noget til, da jeg ikke bruger dette, men
egentlig så burde du vel ikke skulle bruge det på denne årstid. Måske skulle
din kaburator skilles ad og renses/trimmes.

Alt i alt er jeg godt tilfreds med min 440 1,7 model, som starter hver dag
unaset vejr og vind og så sidder man bare rigtig godt i sædet på sådan en
bil.

Claus Smith



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste