Passat 1.9 TDI 2003 - hvad skal man være o~
Fra : Christian

Dato : 14-06-05 23:22

Hej igen,

her er endnu en tråd om en Passat 1.9 TDI fra 2002 eller 2003, som jeg
er interesseret i.

Er der nogle typiske fejl/mangler man skal være opmærksom på ved denne
model?

Er dette en rimelig pris :
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=624318&page=1

og hvordan klarer man egentlig den med panten i ens egen bil når man
øsnker at sælge den privat. Der skal jo ikke være pant i bilen når køber
lægger pengene - skal vedkommende så lave en overførsel til banken som
har pant i bilen og skal djeg udfærdige nogle specielle dokumenter. Jeg
har aldrig før solgt en brugt bil jeg skyldte penge på så min viden er
meget begrænset

Hilsen

Christian

(P.S. : er der nogen som vil købe en Yaris diesel fra 01/2004 med 90.000
på tælleren?)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-05 05:21

Christian skriver:

> Er der nogle typiske fejl/mangler man skal være opmærksom på ved denne
> model?

"Hullet" ind til det ellers kæmpe bagagerum er ikke så stort. Svært at
vende sig til, når man eksempelvis har en Golf. Skal du til at køre
eksempelvis med barnevogn er det noget besværligt.

> Er dette en rimelig pris :
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=624318&page=1

Fin bil, 100Hk er måske lige lidt nok, men det er til at leve med.
Den har ellers gået pænt langt på de 2 år

> [...]
> har pant i bilen og skal djeg udfærdige nogle specielle dokumenter. Jeg
> har aldrig før solgt en brugt bil jeg skyldte penge på så min viden er

Jeg ville snakke med banken.......
Få evt en aftale i stand om at du låner pengene på kort sigt, til at
betale bilen ud med.

> (P.S. : er der nogen som vil købe en Yaris diesel fra 01/2004 med 90.000
> på tælleren?)

Ellers tak

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KASO

Dato : 16-06-05 07:19

"Christian" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er interesseret i.
>
> Er der nogle typiske fejl/mangler man skal være opmærksom på ved denne

Bremser: Er der monteret afskærmning omkring skiver? (Der var meget polemik
omkring Passat/A4, der ikke kunne bremse i regnvejr. Jeg ved ikke om deres
løsning er eftermonteret på alle - eller om den er standard på nævnte
årgange.)

Tandrem (som alle andre biler med tandrem: Skal skiftes ifht.
foreskrifterne)

Styretøj/bærearme: Kendt fejl på Passat/A4. Skal skiftes jævnligt.

Indtræk: Visse typer har nemt ved at få udtrukne tråde.

Centrallås: Jævnligt fejlbehæftet.

Luftmasseføler (tror jeg den hedder på dansk): Ofte fejlbehæftet på VAG
TDI - medfører dårlig trækkraft. "Uorginal" løser problemet iflg. FDM

Rust: Finder du næppe de første mange år.

Se dig godt for - når der er kommet en ny model, kommer der typisk mange
brugte til salg af den gl. model - det presser priserne, så der er gode
muligheder for en god handel, hvis man ser sig lidt omkring.