307 i brand
Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-05 05:25

Pas nu på....

Nu er det ikke kun Citroener der bryder i brand, 307'eren gør også.
http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=258937

Frem med skumslukkeren drenge.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : TDN

Dato : 14-06-05 05:33

> [...]
>

> Frem med skumslukkeren drenge.....
>
> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Jeps, og i nyhederne advarede de imod at lade børn sidde i bilen når at
motoren er slukket og at tænke over hvor de parker bilen hvis den skulle
bryde i brand......

Mvh
Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-05 07:12

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Nu er det ikke kun Citroener der bryder i brand, 307'eren gør også.
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=258937

Eller:
http://www.dr.dk/nyheder/penge/article.jhtml?articleID=258937

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 07:22

> Pas nu på....
>
> Nu er det ikke kun Citroener der bryder i brand, 307'eren gør også.
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=258937
>

> Frem med skumslukkeren drenge.....

godt man ikke køre i sådan noget fransk bras..

Mvh
Morten

Fra : ChipMIK

Dato : 14-06-05 08:04

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Pas nu på....
>
> Nu er det ikke kun Citroener der bryder i brand, 307'eren gør også.
> [...]
Jeg har ejet Peugeot & Citroen...(306 GTi fra ny & Xsara HDi+ Xantia HDi
med hhv 100 KKM & 17 KKM på klokken) for 5 og 3 år siden .......

ALDRIG ALDRIG ALDRIG mere skal det franske huggerlort ha mit navn på
registreringsattest igen.... & hvad PUGgen ikke fejlede fra
fabrikken...det sku de nok ødelægge på værkstedet..... så jeg forstår
desværre ALT for godt at selv bilerne nu gir op...

Hvis danske værksteder er bare Halvt så dårlige som hvad jeg oplevede
heroppe & man så i forvejen er født smaskfuld med fejl...hvad er livet
så værd...hvorfor ikke bare selvantænde & få det overstået.............

ChipMIK

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 14-06-05 08:27

> [...]
> fabrikken...det sku de nok ødelægge på værkstedet..... så jeg forstår
> desværre ALT for godt at selv bilerne nu gir op...

Sagde manden som går og venter på at modtage en bil med PSA motor een af de
nærmeste dage...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Brian

Dato : 14-06-05 09:01

Andreas M. Hansen wrote:

> Sagde manden som går og venter på at modtage en bil med PSA motor een
> af de nærmeste dage...

Det har også undret mig - det er ikke første gang at ChipMIK udgyder sin
mening om de franske bilers "charme"

/Brian

Fra : ChipMIK

Dato : 14-06-05 09:05

Andreas M. Hansen wrote:

> Sagde manden som går og venter på at modtage en bil med PSA motor een af de
> nærmeste dage...
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen

Motor...ikke elektronik, ikke døre der uopretteligt sidder ½ cm. fra
karossen, ikke håndbremse der slipper af sig selv, ikke sideruder der
falder i bunden med et brag, ikke..hmm måske :( kopling der skal skiftes
efter 14 dage...ikke synchro-meshe-ringe..stavet rigtigt?....der er
færdige da værkstedet vel!? glemmer at hælde olie på gearkassen (i udu
efter koblingsskifte)....OSV OSV OSV

Bare en "simpel" lille dieselmotor med BOSCH motorstyring (Bruger PSA
ikk selv næsten udelukkende Siemens idag?....ikk engang mobillos ka
Siemens lave ordentlig LOL)

hipMIK

Fra : Brian

Dato : 14-06-05 09:33

ChipMIK wrote:

> Bare en "simpel" lille dieselmotor med BOSCH motorstyring (Bruger PSA
> ikk selv næsten udelukkende Siemens idag?....ikk engang mobillos ka
> Siemens lave ordentlig LOL)

Nu ved de jo ikke hvordan der går ild i 307'erne - det kunne jo være
en motor komponent

/Brian

Fra : ChipMIK

Dato : 14-06-05 10:41

Brian wrote:

> Nu ved de jo ikke hvordan der går ild i 307'erne - det kunne jo være
> en motor komponent
>
> /Brian

ABS ......er mit bud...de har garanteret ikke lært 1 skid fra C5

DONT EVEN THINK ABOUT !!!! at det skulle være motoren...mine nerver over
at skulle gennemgå den "tidlige PUG-alder igen"....ryste...pillerne hvor
er de....skabet...nåede det ikke....SMADRE ALT... LOL

ChipMIK

Fra : Brian

Dato : 14-06-05 11:17

ChipMIK wrote:

> DONT EVEN THINK ABOUT !!!! at det skulle være motoren...mine nerver
> over at skulle gennemgå den "tidlige PUG-alder
> igen"....ryste...pillerne hvor er de....skabet...nåede det
> ikke....SMADRE ALT... LOL

Jeg håber virkelig for dig at din Fiesta bliver dejlig problemfri - du lyder
som
en gut der har brug, for en problemfri bil

/Brian

Fra : ChipMIK

Dato : 14-06-05 13:49

Brian wrote:

> Jeg håber virkelig for dig at din Fiesta bliver dejlig problemfri - du lyder
> som
> en gut der har brug, for en problemfri bil
>
> /Brian

LOL...lidt halvhjertet forsøg på lidt rigor-humortis må der til...
selvom det dengang ikk var særligt sjovt....

Sidder her & venter på lastbilen med loft & lister til kælderen...... de
skulle være her i går formiddags...SUK

ChipMIK

Fra : Brian

Dato : 14-06-05 14:40

ChipMIK wrote:

> Sidder her & venter på lastbilen med loft & lister til kælderen......
> de skulle være her i går formiddags...SUK

Skal alt hentes uden for Færøerne, eller er der et centralt lager deroppe ?

Hvis der ikke findes et lager deroppe, kan tidsplanen vel hurtigt skride

/Brian

Fra : ChipMIK

Dato : 14-06-05 15:48

Brian wrote:

> Skal alt hentes uden for Færøerne, eller er der et centralt lager deroppe ?
>
> Hvis der ikke findes et lager deroppe, kan tidsplanen vel hurtigt skride
>
> /Brian

"Normale biler" kan oftest hentes i DK....men vi ville ha en bil der
passer til "os"..... så pga mængden af udstyr fandtes der ikke noget i
Februar og bestilte ab fabrik...fik da at vide at ventetiden var 6-8
uger..(pga 1.6 TDCi meget eftertragtet)...det er jo ved at være et PAR
uger siden...men skal så til gengæld rose "ford" for deres
"kompensering" da det viste sig ikke at holde stik...

torsdag (16/4)...pga færgen sejler fra DK lørdag når den nok ikke at
komme til Hanstholm...så det tager 11 dage før den er heroppe...så skal
der lige plader & spoiler på dyret...så tirsdag 28. Juni er nok ikke
urealistisk...sjovt nok vores datters 7 års fødselsdag :)

Sælgeren lovede mig "en lille gave" såfremt vi ikke havde den der :)

ChipMIK

Fra : Peter Weis

Dato : 14-06-05 17:02

ChipMIK wrote:

> Sidder her & venter på lastbilen med loft & lister til kælderen...... de
> skulle være her i går formiddags...SUK

Fransk lastbil?

mvh
Peter - tilfreds Citroen-ejer

Fra : NS

Dato : 14-06-05 09:55

ChipMIK wrote:

> [...]
> heroppe & man så i forvejen er født smaskfuld med fejl...hvad er livet
> så værd...hvorfor ikke bare selvantænde & få det overstået.............

Her er det sørme en Golf der brænder:
http://www.112alarm.dk/borkop2/borkop2.htm

NS

Fra : ChipMIK

Dato : 14-06-05 10:37

NS wrote:

> Her er det sørme en Golf der brænder:
> http://www.112alarm.dk/borkop2/borkop2.htm
>
> NS
Desværre er der kun billeder her & ingen rappport om det hændte..

ChipMIK

Fra : anders

Dato : 14-06-05 13:38

Den holder jo også ved siden af en 205'er.....

Fra : SG

Dato : 14-06-05 14:15

"anders" <dk_akj_slet@hotmail.com> wrote in

> Den holder jo også ved siden af en 205'er.....

Ja, det må være den, der har startet branden.

Så der kan man se - det passer sgu, når de advarer mod at holde ved siden
af en fransk bil.

Fra : Brian

Dato : 14-06-05 14:41

SG wrote:

> Så der kan man se - det passer sgu, når de advarer mod at holde ved
> siden af en fransk bil.

Og ifølge Søren W. Rasmussen fra FDM, skal man også passe på med at
parkere sin 307'er ved siden af huset. En temmelig upraktisk "feature"

/Brian

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 16-06-05 10:07

NS wrote:

> Her er det sørme en Golf der brænder:
> http://www.112alarm.dk/borkop2/borkop2.htm

Ja Golf er slemme til at brænde. Især hvis de lige
er stjålet.

mvh
Henning

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-06-05 11:05

"Henning Præstegaard" skriver:

> Ja Golf er slemme til at brænde. Især hvis de lige
> er stjålet.

Rolig nu NS har bare en trang til at nedgøre biler fra VW gruppen. Så
da han se en "Pug" med ild i, blev han simplethen nødt til at finde 2
VW der brænder.

Blot for at bevise at PSA laver meget bedre biler end VW, da der helt
spontant går ild i VW forskellige biler (not).

Men nu Peugot er i "ilden", udtalte FDM i middagsradioavisen at
307'eren er en af de mest fejlbehæftede biler på det danske marked.
Elsystemet......

Fra : Peter Weis

Dato : 16-06-05 17:22

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Rolig nu NS har bare en trang til at nedgøre biler fra VW gruppen. Så
> da han se en "Pug" med ild i, blev han simplethen nødt til at finde 2
> VW der brænder.

Rent bortset fra det, så var der da en sag om et andet bilmærke der også
brød spontant i brand kort efter Citroenerne. Det har PSA-basherne her
gruppen bare svært ved at huske.

mvh
Peter

Fra : ChipMIK

Dato : 16-06-05 18:17

Peter Weis wrote:

> Rent bortset fra det, så var der da en sag om et andet bilmærke der også
> brød spontant i brand kort efter Citroenerne. Det har PSA-basherne her
> [...]
hEJ

Jeg føler mig ikke som sådan som "peugeot"-basher... Jeg købte for 5 år
siden en ny 306 gti fordi jeg syntes det var en virkelig lækker bil hvor
man fik meget for pengene.....

Det viste sig MANGE gange at det ikke holdt stik..tværtimod... Derfor
fortæller jeg andre om det & det ser DESVÆRRE ikke ud til der er sket
noget som helst de sidste 5 år hvad angår bygge og/eller
værksteds-kvalitet, holdningen er jo tydelig fra Peugeot Danmarks
side...går den så går den....kynisk, men KOLD...først når pressen
blander sig & der er fare for negativ PR....tralalulalej samme dag har
Peugeot en løsning så børnene ikke brænder inde i bilen klar for dig

P.S. sku min kommende Ford vise sig at være gjort af samme stuff...tvivl
ej thi jeg skal tale om dem på samme måde

ChipMIK

Fra : Peter Weis

Dato : 16-06-05 21:09

ChipMIK wrote:

> Jeg føler mig ikke som sådan som "peugeot"-basher...

Det var møntet på alle de andre

I realiteten har der i perioder været alvorlige problemer for de fleste
populære bilmærker. Selv VW, som havde nogle alvorlige bremseproblemer.

Når jeg nævner VW er det ikke for at nedgøre mærket mere end andre. Kun
for at nævne at det kan ske for et reltivt dyrt mærke med en høj
kvalitetsmæssig profil.

mvh
Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-06-05 21:35

Peter Weis skriver:

> Når jeg nævner VW er det ikke for at nedgøre mærket mere end andre. Kun
> for at nævne at det kan ske for et reltivt dyrt mærke med en høj
> kvalitetsmæssig profil.

Nej, den med bremserne var de sku noget længe om at sluge....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-06-05 21:34

Peter Weis skriver:

> Rent bortset fra det, så var der da en sag om et andet bilmærke der også
> brød spontant i brand kort efter Citroenerne.

Hvilket ?

Fra : Peter Weis

Dato : 17-06-05 20:41

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Hvilket ?

En kort søgning på ordet "brand" her i gruppen via google giver:

Juni 2004:
"Chrysler må hjemkalde over 400.000 eksemplarer af nostalgi-modellen PT
Cruiser på grund af brandfare."

Juni 2003:
"Den type brand blev der ikke talt om i udsendelsen, det var en
specifiktype, som både var i 850, S70 og V70. Ifølge en TÜV mand var
brandårsagen at finde i benzinindsprøjtningen."

April 2004:
"Jeg tror ikke man finder en eneste bilproducent der ikke har haft en
hovsa eller to, Folksam har lavet en opgørelse af hvilke modeller der
har den største risiko for brand ud fra de data de har på 800.000
forsikrede bilerpr. år.
1 Citroën XM 90- /1,06
2 VW CaravelleT70 93- /0,89
3 Renault Laguna 94-00 /0,87
4 Pontiac Transport /0,85
5 Peugeot 605 /0,73
6 Opel Omega 94- /0,62
7 Opel Vectra 96-01 /0,62
8 Mercedes E, W210 96- /0,62
9 Fiat Chroma /0,61
10 Ford Scorpio 95- /0,57
11 Mitsubishi Cosmos /0,56
...."
- listen fortsætter til nr 166.

En tråd fra maj 2003 hedder ligefrem "Nå, Sierra og Citroën er ikke de
eneste der er fut i ".

Jeg søgte ikke videre.

mvh
Peter

Fra : Bernhard Ege

Dato : 19-06-05 00:07

On Fri, 17 Jun 2005 21:41:20 +0200, Peter Weis wrote:

> [...]
> ..."
> - listen fortsætter til nr 166.
>
> En tråd fra maj 2003 hedder ligefrem "Nå, Sierra og Citroën er ikke de

Jeg synes det er helt fint du lige prikker til vores hukommelse med dit
indlæg.

Men folk husker jo hvad de gerne vil huske for at gøre deres egen verden
lidt grønnere.

mvh Bernhard

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 16-06-05 23:10

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Rolig nu NS har bare en trang til at nedgøre biler fra VW gruppen. Så
> da han se en "Pug" med ild i, blev han simplethen nødt til at finde 2
> VW der brænder.

Jeg er rolig. Min bemærkning skal blot ses i lyset af at det er
moderne
at biltyve brænder bilen af efter brug. Her for ca 14 dage siden var der
en
der fik stjålet sin golf3 på mit job. Et par timer senere blev bilen
fundet
udbrændt.

> [...]
>
> Men nu Peugot er i "ilden", udtalte FDM i middagsradioavisen at
> 307'eren er en af de mest fejlbehæftede biler på det danske marked.

Kører selv PSA nu, på grund af et psykisk knæk efter en stjålet golf.
Har på fornemmelsen af at det bliver en "to i en model". Første og sidste.

mvh
Henning

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-06-05 09:59

"ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev

> [...]
> heroppe & man så i forvejen er født smaskfuld med fejl...hvad er livet
> så værd...hvorfor ikke bare selvantænde & få det overstået.............

Dit indlæg giver udtrykket "spontan selvforbrænding" ny meneing.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : ChipMIK

Dato : 14-06-05 10:36

Uffe Ravn wrote:
> "ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev

> Dit indlæg giver udtrykket "spontan selvforbrænding" ny meneing.
>
> Mvh. Uffe Ravn

ROFL

ChipMIK

Fra : NS

Dato : 14-06-05 10:06

ChipMIK wrote:

> [...]
> heroppe & man så i forvejen er født smaskfuld med fejl...hvad er livet
> så værd...hvorfor ikke bare selvantænde & få det overstået.............

Og her er endnu en VW: http://www.112alarm.dk/dtc/dtc.htm

NS

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-05 19:13

NS skriver:

> Og her er endnu en VW: http://www.112alarm.dk/dtc/dtc.htm

Og ?

Mange biler brænder af forskellige årsager.....

Fra : NS

Dato : 14-06-05 19:51

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> NS skriver:

> Og ?
>
> Mange biler brænder af forskellige årsager.....
>

> Klaus

Det er jo lige det, der er pointen ikke.

NS

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-05 19:49

NS skriver:

> Det er jo lige det, der er pointen ikke.

Ja, undtaget, når det er en Pug 307.....

Fra : Roberto Saldo

Dato : 15-06-05 08:00
Fra : Henrik B.

Dato : 14-06-05 08:12

> Pas nu på....
>
> Nu er det ikke kun Citroener der bryder i brand, 307'eren gør også.
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=258937

Videre kommentarer er vist overflødige.......

Fra : jk

Dato : 14-06-05 08:21

> Pas nu på....
>
> Nu er det ikke kun Citroener der bryder i brand, 307'eren gør også.
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=258937

) - nu må de sku' da snart stoppe med deres kvalifusk )

spøg til side, een ting vil jeg dog rose Peugeot for - alle de gange jeg
havde min hedengangne 307'er på værksted, var jeg altid sikker på, at få en
ordentlig lånebil - på det punkt har de sku' check på det - jeg kører i en
Hyundai idag, og de har desværre en helt anden holdning til lånebiler - det
er altid noget gammelt biiip, som man næsten ikke tør køre i, men der ska'
jo også spares - Peugeot har jo biiip'en fuld af penge, og stadig en lind
strøm af intetanende kunder, som først lærer lektien EFTER mødet med
Peugeot.

/JK

<Fordi livet er forkort til lort - undskyld, jeg mente selvfølgelig Peugeot>

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-06-05 08:36

Hej,

On Tue, 14 Jun 2005 09:20:56 +0200, "jk" <REMOVEMEdempsey@email.dk>
wrote:

> [...]
>er altid noget gammelt biiip, som man næsten ikke tør køre i, men der ska'

Hihi.. Sidst jeg havde bil til service havde jeg en fiks lille bwm
120i som gratis lånebil Eneste ulempe at nu mener konen jo at hun
skal ha' ny konebi... hehe...

** Lars

Fra : Henrik B.

Dato : 14-06-05 09:00
Fra : Brian

Dato : 14-06-05 09:03

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Pas nu på....
>
> Nu er det ikke kun Citroener der bryder i brand, 307'eren gør også.
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=258937
>

> Frem med skumslukkeren drenge.....

Hvis PSA's marketingsafdeling har lidt humor, vil de tilføje en brandalarm
på ekstraudstyrs listen

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-05 19:17

Brian skriver:

> Hvis PSA's marketingsafdeling har lidt humor, vil de tilføje en brandalarm
> på ekstraudstyrs listen

Halonanlæg ?

Fra : Brian

Dato : 14-06-05 19:36

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Halonanlæg ?

Det ved jeg ikke - hva' er det ?

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-05 19:36

Brian skriver:

> Det ved jeg ikke - hva' er det ?

Ser du aldrig amerikanske film ?

Der der gas de lukker ud i computerrummet, når der er ild der......
Det æder alt ilten så ilden går ud.
(for øvrigt blevet forbudt)

Fra : Brian

Dato : 14-06-05 19:54

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Ser du aldrig amerikanske film ?

Det hænder, men åbenbart ikke nok

> Der der gas de lukker ud i computerrummet, når der er ild der......
> Det æder alt ilten så ilden går ud.
> (for øvrigt blevet forbudt)

Ilden skal ikke slukkes - lortet skal endelig brænde ud så forsikringen
ikke har noget at komme efter. En brandalarm ville bare lige give
et varsel om, at man nok komme væk.

/Brian

Fra : Leonard

Dato : 14-06-05 20:19

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Halonanlæg ?

Idag bruger man Aerosol.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 14-06-05 21:04

On Tue, 14 Jun 2005 21:18:30 +0200, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>Idag bruger man Aerosol.

Jeg synes kun jeg ser Energen rundt omkring...

/Jesper

Fra : Thomas H.

Dato : 14-06-05 09:40

> Pas nu på....
>
> Nu er det ikke kun Citroener der bryder i brand, 307'eren gør også.
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=258937
>

> Frem med skumslukkeren drenge.....

....hmm hvilke bil var det Rikke Hvilshøj havde?

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 10:02

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

...hmm hvilke bil var det Rikke Hvilshøj havde?

Mazda 6......

Fra : Henrik Boegh

Dato : 15-06-05 20:08

On Tuesday 14 June 2005 11:02, "Jørgen M. Rasmussen"
<garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Mazda 6......

Hvor er dem til det europæiske markede produceret henne?
Frankrig?

:)

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"I told you to take care of him - not fucking take CARE of him!"
-- Robert Carlyle as Felix DeSouza in '51st State'

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 14-06-05 14:18

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Pas nu på....
>
> Nu er det ikke kun Citroener der bryder i brand, 307'eren gør også.
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=258937

Så ved man da at man kan undgå Bilka-buler på sin bil

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 18:15

> Pas nu på....
>
> Nu er det ikke kun Citroener der bryder i brand, 307'eren gør også.
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=258937
>

> Frem med skumslukkeren drenge.....

Jeg synes det er noget mega svineri og utrolig uansvarlig fra Peugeot's side
at de har ventet SÅ længe med at gå i offentligheden med SÅ alvorlige
tekniske problemer.
For fanden, da HVIS nu at det var et barn i en af de omtalte biler, så havde
det kostet liv, bare fordi Pug. først vil analysere m.m.
Det kan da være ejerne fuldstændig ligegyldig HVAD i bilen der forårsagen
branden.......advarslen om ikke at efterlade børn i bilen kunne de være
kommet med længe før.

--
Tom

Fra : NS

Dato : 14-06-05 18:57

Tom wrote:

> [...]
> Det kan da være ejerne fuldstændig ligegyldig HVAD i bilen der forårsagen
> branden.......advarslen om ikke at efterlade børn i bilen kunne de være

Det skal jo lige være et mønster først ikke. Bare fordi der gå ild i
nogle biler betyder der jo ikke, at der er en generel fejl. Nå man så
har konstateret at det nok ikke er tilfældigheder, så kan man jo begynde
at lede efter en evt. generel fejl. Iøvrigt er det da de færreste biler,
der udbrænder totalt pga. en motorrumsbrand, så børnene ville nok ikke
være brændt alligevel... og hvem er også uansvarlig nok, til at låse
børn inde i en bil eller lade spædbørn alene i en bil i længere tid?

NS

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 19:09

"NS" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det skal jo lige være et mønster først ikke.

Hvis man skal bruge 7 brande i danmark og 2 i sverige til at se et mønster
så er det uhyggeligt. De LEVER af at lave biler (Peugeot).

> Bare fordi der gå ild i nogle biler betyder der jo ikke, at der er en
> generel fejl.

7 biler i dk før man kryber til korset.

> Nå man så har konstateret at det nok ikke er tilfældigheder,

Det er ejerne fulstændig ligegyldig om det er tilfældigheder eller et
mønster. Alt tvivl bør helt klart komme ejerne tilgode ....så kan man
dementere senere.

> så kan man jo begynde at lede efter en evt. generel fejl. Iøvrigt er det
> da de færreste biler, der udbrænder totalt pga. en motorrumsbrand, så
> børnene ville nok ikke være brændt alligevel...

Har du tal på det?
En bil brænder utrolig hurtigt (har selv prøvet det med min sierra). På 1-2
min kan en bil let være total omfattet af flammer. Lak og
undervognsbehandlingen brænder glimrende skal jeg hilse at sige.

> og hvem er også uansvarlig nok, til at låse børn inde i en bil eller lade
> spædbørn alene i en bil i længere tid?

Næppe nogen, men kortvarigt KAN også være nok. Det er STYGT at tilbageholde
sådanne oplysninger bare for at værne om salgstal der eller lign.

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 15-06-05 07:59

"NS" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det skal jo lige være et mønster først ikke. Bare fordi der gå ild i nogle
> biler betyder der jo ikke, at der er en generel fejl. Nå man så

Iflg. morgennyhederne, har Peugeot været klar over "mønstret" siden
slutningen af Marts!!

Derudover har Peugeot først meldt ud om problemet efter, at Berlingske skrev
om det i mandags. Selv færdselsstyrelsen, som man SKAL give besked om den
slags, har ikke fået besked af Peugeot!!

Næææh, man gør hvad man kan, for at forhale det for offentligheden - man har
jo problemer nok at slås med....

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 12:09

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> slags, har ikke fået besked af Peugeot!!
>
> Næææh, man gør hvad man kan, for at forhale det for offentligheden - man

Netop, det er noget svineri fra peugeot side. Man kan kun håbe at det
straffer sig i salgstallene over tid. At biler har fejl kan man få
forståelse for, men at man bevidst fortier vigtige informationer som i
yderste koncekvens kan koste liv, det er for ringe.

--
Tom