Rensning af sæder og øvrig kabine
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 13-06-05 21:28

Nogen der har et godt bud på hvordan man effektivt renser sæder og den
øvrige kabine?
Seaten lugter af hund da den tidligere ejer har haft hund bag i bilen. Jeg
har haft den skilt i atomer og støvsuget alle hundehår op og forsøgt mig med
en edike opløsning uden held.

Jeg hørte fra en buddy der var et klargøringscenter de bare kørte hele bilen
over med sådan en tæpperenser. Kan man bare gøre det ? (skal der bruges
noget specielt til at rengøre med - eller bedre endnu tage bagsæderne ud og
give dem en tur i badeværelset med skrubben - men tører det hurtigt nok uden
at ruste??)

Alle hints til rengøring modtages gerne :)

Det er stof hele vejen rundt vi taler om - ingen død ko (endnu:))

--
/Dennis
Seat Leon 1.9 oliefyr

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-06-05 22:29

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev

> [...]
og
> give dem en tur i badeværelset med skrubben - men tører det hurtigt nok

Sådan en tæpperenser er effektiv, men jeg ville nu kun rense tæpper og sæder
i bilen hvis jeg var helt sikker på at få det tørret.

Tæpperenseren er nu egentlig bare en kombineret vaskemiddelsprøjte og en
meget kraftig vandstøvsuger.

Selve maskinen koster ikke mange basører at leje, men den efterlader en del
restfugt som jeg forestiller mig at kan være et problem rustmessigt, da der
under gulvtæppet ofte er en form for filt som er svær at tørre ud med
"vandstøvsugeren"

Omend er jeg overbevist om at du vil få et godt resultat hvis diu igen
splitter bilen til atomer, og renser tæppet og sæder på garagegulvet og
lader det tørre inden du genmontere det.

God fornøjelse.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Basil

Dato : 14-06-05 05:28

Uffe Ravn wrote:
> [...]
> splitter bilen til atomer, og renser tæppet og sæder på garagegulvet og
> lader det tørre inden du genmontere det.

Jeg har lige i weekenden vasket min nye brugte bil med Rodalon, da den også
kom med hund.
Det har reduceret lugten meget men den skal sikkert have en tur mere.
Der skal også støvsuges !!!
Kai

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 14-06-05 10:44

Dennis Pedersen wrote:
> [...]
og
> give dem en tur i badeværelset med skrubben - men tører det hurtigt nok

Jeg har prøvet at rense sæder/kabine med en
tæpperenser jeg lejede hos den lokale tæppemand.
Det virkede rigtig godt og man bliver meget overrasket
over hvor meget skidt der er i et 10 år gammelt sæde!
Der fulgte sæbe med til tæpperenseren, som samtidig
indeholdt en eller anden form for imprægnering/
smudsafvisende stof.

Der er en del fugt tilbage i sæderne efter "kuren", men
hvis man foretager manøvren en dag med solskin og
lader bilen stå med åbne døre resten af dagen, er der
ingen problemer.

/Jakob