Mitsubishi Galant- hjælp !!
Fra : Peter K

Dato : 13-06-05 19:16

Min bil kan ikke starte (mitsubishi galant 2,0 årg.91 ) Jeg har fået tjekket
flg:

Benzinpumpe

Tændingsmodul

Tændrør

Tandrem

Alt virker ok men den kan stadig ikke starte. Den gik ud ved kørsel ca 100
km/t og har siden kun startet en enkelt gang i ca 10 sekunder, men dør
derefter igen.

Nogle der har et bud på hvad der kan være galt ?

Venlig hilsen

P.K

Fra : Jacob

Dato : 13-06-05 19:32

tilstoppet luftfilter måske?

Fra : alexbo

Dato : 13-06-05 20:36

"Peter K" skrev

> Min bil kan ikke starte (mitsubishi galant 2,0 årg.91 ) Jeg har fået
> [...]

Alt virker ok, det kan betyde hvad som helst.
Hvordan har man kontrollet hvad?
Lyder motoren rigtig ved startforsøg?
Hvis ikke den havde været i gang i 10 s. ville jeg havde gættet på tandrem,
men nu er det ikke sandsynligt.
Kan man høre bensinpumpen, har man prøvet at tage en slange af for at se om
der kom bensin?
Find ud af om der er gnist til tændrørene, tag et kabel af et tændrør stik
en skruetrækker ned i hætten, få en hjælper til at starte, så skal du kunne
trække en gnist mellem skruetrækker og stel.

mvh
Alex Christensen

Fra : Gert

Dato : 13-06-05 22:15

"Peter K" <peter@box2.dk> skrev i en meddelelse
> Min bil kan ikke starte (mitsubishi galant 2,0 årg.91 ) Jeg har fået
> [...]

en på jobbet har netop udskiftet sin galant(2,0 i) med samme symptomer,
gik pludselig død under kørsel.
det første værksted mente det var benzinpumpen, men havde ikke tid til at
lave den
næste værksted fandt ud af det var boksen, men ville ha 8000 for den :-/

så han opgav bilden da den i forvejen har været et rigtig problembarn

køber skiftede den for ca 4000,-
så måske du skulle få tjekket elektronikken

mvh
Gert

Fra : Poul

Dato : 14-06-05 18:28

> [...]
>
> køber skiftede den for ca 4000,-
> så måske du skulle få tjekket elektronikken

Jeg har en Galant som døde nytårsdag, hvor jeg troede det var benzinpumpen,
der var defekt.
Det viste sig at det var styreboksen - udlæsning af data fra boksen var
forholdsvis enkelt - og jeg fik en ombytning med garanti.
Bilen startede straks efter udskiftningen, og fik faktisk en bedre motorgang
med den nye styreboks.
Det er et kendt problem ved galant at styreboksens kondensatorer lækker og
kortslutter printet.

Bilen er i øvrigt til salg nu, den kører fint og holder syn indtil
september, men motor og kobling er slidt. (annonce

Send mig en mail hvis du vil have noget mere information om udlæsning af
koderne.

Hilsen
Poul

poul(at)risagers(dot)dk