Fede tider venter os ;-)
Fra : Hans Paulin

Dato : 13-06-05 07:13

Fremover kan man - måske - ta på orlov i udlandet og vende hjem med den
billige drømmebil:

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=297474
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-05 07:33

> Fremover kan man - måske - ta på orlov i udlandet og vende hjem med den
> billige drømmebil:
>
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=297474

Så må vi se hvor længe man skal være i udlandet...

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-05 07:39

> Så må vi se hvor længe man skal være i udlandet...

Tænkte lige over det, det er da lige før man vil kunne leve af det !

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-05 08:49

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Tænkte lige over det, det er da lige før man vil kunne leve af det !

Nej, desværre - du kan ikke sælge bilen i DK - så skal der betales afgift.
Men lad os nu se, hvad dommen bringer..

Mvh Tommy

Fra : Tony

Dato : 13-06-05 19:57

> Så må vi se hvor længe man skal være i udlandet...

Jeg vil gætte på 6 måneder for at den kan opfattes som bohave.

Tony

Fra : jk

Dato : 13-06-05 07:54

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> Fremover kan man - måske - ta på orlov i udlandet og vende hjem med den
> billige drømmebil:
>
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=297474

Til gengæld kan du så få lov til at betale bompenge hørte jeg i radioen -
men husk nu, at regeringen jo stadig har holdt sit løfte- ingen
skattestigninger - hmm... ingen skattestigninger, men betal bompenge + 117
andre nye sjove afgifter.

øhm. .... ingen skattestigninger, nej men nogle dejlige fede afgifter rundt
omkring til at financiere et løfte unden en skid hold i! hvor dum ka' man
dog være, når man har stemt de idioter ind !!

/JK

Fra : Roberto Saldo

Dato : 13-06-05 08:24

jk wrote:
> [...]
> omkring til at financiere et løfte unden en skid hold i! hvor dum ka' man
> dog være, når man har stemt de idioter ind !!

Tror du virkeligt at en Rød regering ville holde sige mere tilbage??? :))

Mvh
Roberto (det kan altid blive værre)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-06-05 08:43

Roberto Saldo wrote:

> Tror du virkeligt at en Rød regering ville holde sige mere tilbage???
> :))

Jeg tvivler - _MEGET_...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-06-05 08:45

Hej,

On Mon, 13 Jun 2005 09:23:45 +0200, Roberto Saldo <rs@yahoo.com>
wrote:

>Tror du virkeligt at en Rød regering ville holde sige mere tilbage??? :))

Det er vel i princippet ikke relevant

Min parkering her i kbh stiger fra 700 til minimum 1.500 kroner her
fra årsskiftet hvor de sløjer blå zone hvor jeg holder. Fremover får
jeg lov til at betale 1.500 for den finere grønne zone - og MÅSKE
kunne parkere hvis der altså er plads.

Og snart nok også bompenge.

Fede tider... Heldigvis flytter jobbet ude på Amager engang næste år,
men det er vel også det de vil have - virksomhederne ud af byen!!

** Lars

Fra : JS

Dato : 13-06-05 13:27

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Fede tider... Heldigvis flytter jobbet ude på Amager engang næste år,
> men det er vel også det de vil have - virksomhederne ud af byen!!

Kan du ikke tage bus/tog?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-06-05 14:10

Hej,

On Mon, 13 Jun 2005 14:27:14 +0200, "JS" <js_539@hotmail.com> wrote:

>Kan du ikke tage bus/tog?

Jo det kunne jeg da. Og det ville nok koste lidt mindre end at køre.

Og så kunne jeg lægge cirka 30 minutter til min daglige transporttid,
der er lang nok i forvejen. Jeg kunne irriteres over at SKULLE gå
sharp 16.25 hver dag da jeg ellers hæner en time ekstra på arbejdet.
Og så kunne jeg have fornøjelsen ved et overfyldt Øresundstog. Og i
stedet for at tage bilen videre kunne fruen tage toget videre til sit
studie. Og i stedet for lige at handle ind når hun nogen dage får
tidligere fri end mig kunne hun i stedet vente så vi kunne bruge
ekstra tid på det når vi nåede tilbage til bilen og skulle hjem.

Men jo, jeg kunne tage bus/tog. Og hvis nu man havde sørget for gratis
centralt beliggende parkeringspladser i randen om København og en
billig og velfungerende infrastruktur med hyppige afgange i hele
området, så kunne jeg måske godt se det rimelige i at forsøge at
begrænse biltrafikken.

** Lars

Fra : EjS

Dato : 13-06-05 19:23

> Fede tider... Heldigvis flytter jobbet ude på Amager engang næste år,
> men det er vel også det de vil have - virksomhederne ud af byen!!

Ja, de gamle og dem på dagpenge skal bo i centrum mens de erhvervsaktive kan
få lov til at betale...

MVH EjS
- i skattely i Sverige...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-06-05 19:43

Hej,

On Mon, 13 Jun 2005 20:23:15 +0200, "EjS" <ejsFJERN@stofanet.dk>
wrote:

>Ja, de gamle og dem på dagpenge skal bo i centrum mens de erhvervsaktive kan
>få lov til at betale...

Det er nemlig god borgerlig politik... så-deeet...

>MVH EjS
>- i skattely i Sverige...

Ditto... Og her er der jo forresten socialdemokratisk regering

** Lars

Fra : EjS

Dato : 13-06-05 20:46

> Det er nemlig god borgerlig politik... så-deeet...

Åbenbart!

> Ditto... Og her er der jo forresten socialdemokratisk regering

- og en skat på 32 %, og bilafgifter på 25% (moms), og 12% moms på
fødevarer, stort set gratis varme, herrebillig el og ...

Ja - det er meget værre med de røde :)

MVH EjS

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-06-05 07:41

Hej,

On Mon, 13 Jun 2005 21:45:53 +0200, "EjS" <ejsFJERN@stofanet.dk>
wrote:

>- og en skat på 32 %, og bilafgifter på 25% (moms), og 12% moms på
>fødevarer, stort set gratis varme, herrebillig el og ...
>Ja - det er meget værre med de røde :)

Hihi... Ja det er noget værre skidt. Man skal heller ikke glemme at
børneinstitutioner koster meget mindre og at ungerne får varm mad i
skolen... Ikke at var har nogen børn endnu!

Til gengæld er der jo snus'en, de ringe øl og kun alkoholfri vin i
supermarkedet der trækker lidt ned.

** Lars

Fra : Harry H

Dato : 14-06-05 09:09

In article <mpusa19hc76soltnkmt96ch6527uo4o8de@4ax.com>,
larsdelete@deletelandligt.dk says...
<KLIP>

> Til gengæld er der jo snus'en, de ringe øl og kun alkoholfri vin i
> supermarkedet der trækker lidt ned.
>
> ** Lars

Men det er ikke så langt til Danmark hvis man bliver tørstig.

Harry

Fra : EjS

Dato : 14-06-05 21:14

> Til gengæld er der jo snus'en, de ringe øl og kun alkoholfri vin i
> supermarkedet der trækker lidt ned.

Til gengæld holder Systemet nu åbent også om lørdagen...

Men den sag har jeg nu personligt ordnet med Hr. Duborg syd for Tønder :)

MVH EjS

Fra : Lars Knudsen

Dato : 15-06-05 07:55

Hej,

On Tue, 14 Jun 2005 22:13:37 +0200, "EjS" <ejsFJERN@stofanet.dk>
wrote:

>Til gengæld holder Systemet nu åbent også om lørdagen...

Hehe.. Det er rigtigt - og i mit lokale ICA Marked kan man bestille
varer fra Systemet og hente dem både Tirsdag og Torsdag...

>Men den sag har jeg nu personligt ordnet med Hr. Duborg syd for Tønder :)

Jow - jeg plejer at ordne det i Metro, eller Netto eller hvor jeg lige
kommer forbi på vej hjem... Men det er faktisk forbavsende populært at
tage en smuttur Tyskland i Sverige. Jeg må indrømme at jeg nok ikke
gider det

** Lars

Fra : Henrik B.

Dato : 15-06-05 08:05

Hej EjS.

Du skulle vel ikke ligge inde med noget dokumentation på, hvor
effektiv/bedre Xenon er, sammenlignet med alm. forlys?

Er du interesseret i noget konstruktiv kritik af FM9 - FM12? Er på en
arbejdsplads, som er storkunde hos Volvo.....

Fra : EjS

Dato : 15-06-05 22:23

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er du interesseret i noget konstruktiv kritik af FM9 - FM12? Er på en
> arbejdsplads, som er storkunde hos Volvo.....

Har svaret via mail. Pkt. 1 kan jeg desværre ikke give dig videre info om
selvom der findes meget. Men mon ikke der findes en hel del offentligt
tilgængeligt.

Pkt. 2 - altid interesseret - men jeg har ikke så gode kontakter til
ergonomiafdelingen men kender dog et par stykker. Brug ikke lang tid på
det - risikoen for at det ender i en mailbox er nok rimelig høj (men jeg vil
selvfølgelig kigge på det :)

MVH EjS

Fra : jk

Dato : 13-06-05 09:45

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Tror du virkeligt at en Rød regering ville holde sige mere tilbage??? :))

næh, men de ville sq nok ikke kamuflere det på samme måde.

/JK

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-05 08:45

> [...]
> omkring til at financiere et løfte unden en skid hold i! hvor dum ka' man
> dog være, når man har stemt de idioter ind !!

Det er sq bedre end de social fjolser, der mener at vi alle skal være lige,
sikke noget fis..

/Juel

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-06-05 08:49

Hej,

On Mon, 13 Jun 2005 09:45:02 +0200, "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk>
wrote:

>Det er sq bedre end de social fjolser, der mener at vi alle skal være lige,
>sikke noget fis..

Ja - lad os indføre bompenge og højere parkingsafgifter så alle de
fattige fjolser der bor i provinsen fordi de ikke har råd til husene i
København og derfor skal pendle på arbejde kommer til at sidde endnu
hårdere i det

** Lars

Fra : Henrik B.

Dato : 13-06-05 10:30

"jk" <REMOVEMEdempsey@email.dk> skrev i en meddelelse

> øhm. .... ingen skattestigninger, nej men nogle dejlige fede afgifter
> rundt omkring til at financiere et løfte unden en skid hold i! hvor dum
> ka' man dog være, når man har stemt de idioter ind !!

Såsom?

Fra : Allan Knaap

Dato : 13-06-05 08:59

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> Fremover kan man - måske - ta på orlov i udlandet og vende hjem med den
> billige drømmebil:
>
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=297474

Nu står der i overskriften at domstolen før har godkendt både finske og
østrigske afgift, så man kan frygte at der bliver afsagt en lignende dom
hvad angår den danske afgift.

Men håbet er lysegrønt :)

Allan Knaap

Fra : ChipMIK

Dato : 13-06-05 09:07

Hans Paulin wrote:
> Fremover kan man - måske - ta på orlov i udlandet og vende hjem med den
> billige drømmebil:
>
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=297474

Og så lige fra en der "sidder i det"

Jeg er af forsvaretsendt til Færøerne at forrette tjeneste.

Initielt er det 1 til 5 år hvor jeg var/er udsendt. Efter 5 år er det
som at være på ethvert andet tjenestested.

Såfremt man medtager bil til sin initielle periode eller køber en bil
herunder, er vi reelt stavnsbundet til at beholde denne i periodens
varighed, idet en bil købt på Færøerne ikke kan medtages til DK uden
betaling af registreringsafgift. Idet der allerede på Færøerne er betalt
Færøsk registreringsafgift på bilen UDEN mulighed for refundering af
denne, vil dette gøre bilen urealistisk dyr at medtage til DK.

En bil købt på Færøerne (eks. fra ny) koster ca. det samme som i DK ca.
- 10-15 %, men pga. små forhold, forhenværende politiker der ved siden
af er bilforhandler, financeringsmæssige forhold, o.s.v. er det nærmest
umuligt at sælge en bil brugt uden en massivt tab. Jeg har eksempelvis
en kollega der tog tilbage til Danmark for et år siden...hans bil står
stadig til salg....

Så derfor ser vi med stor forventning frem til dommen, så vi
forhåbentlig ikke er tvunget til at beholde en bil i op til 5½ år pga.
den geografiske placering af forsvarets arbejdsplads.

ChipMIK