Udskiftning af pære - Ford
Fra : Thomas Petersen

Dato : 12-06-05 15:44

Jeg skal have skiftet en af mine nærlys/fjernlys pærer foran..........

Ifølge manualen skulle man blot kunne klemme to fjedere sammen og derefter
fjerne pæren uden videre......... det kan jeg bare ikke.....

Faktisk kan jeg slet ikke se nogen fjeder???

Der er tale om en Ford Escort 1.8i sport fra 10/94.....

Hvad skal jeg gøre?????

Thomas

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-06-05 17:48

Hej!

Thomas Petersen wrote:

> [...]
> fjerne pæren uden videre......... det kan jeg bare ikke.....
>
> Faktisk kan jeg slet ikke se nogen fjeder???

Du skal lige have åbnet lygten først. Der sidder en relativt stor fjeder bag på
lygten. Skub den ud til siden og du kan fjerne bagpladen på lygten og komme til
pæren. Her sidder den fjeder du omtaler :)

Pas på den yderste fjeder ikke falder af - det tager en krig at få den til at
passe igen :(

> Der er tale om en Ford Escort 1.8i sport fra 10/94.....

Har selv en '96.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin Vollert

Dato : 12-06-05 20:18

Også skrev Vollert
> Hej!

> Har selv en '96.

Er ikke sikker på det er det samme system Escorten fik jo facelift i 95 og
dermed nye forlygter.
Jeg mener at kunne huske på min gamle Escort også en 94er, sad en rund skive
med 3 ben på som skulle drejes også kunne du fjerene pæren, men den var
skarp af h...... til og man skal famle i blinde da der ikke er ret meget
plads bag forlygten.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-06-05 20:36

Hej!

Martin Vollert wrote:

> Er ikke sikker på det er det samme system Escorten fik jo facelift i 95 og
> dermed nye forlygter.

Hmm, ok.

> [...]
> med 3 ben på som skulle drejes også kunne du fjerene pæren, men den var
> skarp af h...... til og man skal famle i blinde da der ikke er ret meget

Nå ja, den kan jeg da godt huske fra mine ture til huggeren Det er vel bare
at skrue skidtet af med en handske på og skifte pæren?

--
Mvh, Kim Voss Schrader